In de spits naar Schiphol

04-08-2013 11:55 68 berichten
Binnenkort vliegen wij vanaf Schiphol naar ons vakantieadres. Wij moeten rond 17.00 uur bij P3 zijn, waardoor we waarschijnlijk te maken krijgen met de avondspits. Wij komen vanaf de A1. Wat is de handigste route om te rijden ivm spits? We vinden het geen probleem om eventueel de autosnelweg te verlaten als dat handiger is.

De trein is voor ons geen optie i.v.m. de terugreis. Uiteraard gaan we ruim op tijd weg, maar we moeten een flink eind reizen om op Schiphol te komen.
Alle reacties Link kopieren
Als je TomTom dat niet doet kun je Waze op je telefoon installeren. Die doet het wel.
quote:betjebig schreef op 04 augustus 2013 @ 12:10:

Hmmm je bent wel een beetje geheimzinnig, maar zelfs als je vanuit een enorme uithoek als Enschede naar Schiphol rijdt, ben je er binnen 3 uur. Ik zou dus gewoon rond een uur of 14.00 vertrekken en dan ben je prima op tijd. Omrijden via A9 zou ik nooit doen, sowieso sta ik daar altijd in de file, maar als het toch iets oplevert is het maar een paar minuten.

Zeg!! Zo'n enorme uithoek is Enschede echt niet hoor!!!

Van Enschede ben je tussen de anderhalf en twee uur onderweg naar Schiphol. Dat valt dus best mee. Als je file verwacht en je komt uit de buurt van Enschede zou ik een uur, anderhalf uur eerder weggaan... Je kunt je altijd wel vermaken op Schiphol...
quote:Frizzy schreef op 04 augustus 2013 @ 13:37:

Als je TomTom dat niet doet kun je Waze op je telefoon installeren. Die doet het wel.Ga ik ook proberen. Moet vriend er wel aan willen geloven, Het is al een wonder dat TomTom mee mag, Hij is van het ouderwets kaart lezen en borden volgen (en dat zie ik dus absoluut niet zitten in combinatie met z'n op-tijd-zijn-stress)
Lot uit de loterij die man van jou!
Als je vlucht om 19:30 gaat en je mikt op 17:00 bij P3 dan heb je het sowieso al heel erg ruim genomen. Of is de bestemming de VS? Als je anderhalf uur in de file staat, ben je nog steeds op tijd.
Op welke dag ga je? In het weekend is het sowieso vaak al wat rustiger. Ik denk dat als je er vanuit gaat dat je er om 15.30 / 16.00 uur wilt zijn, je vroeg genoeg bent. Dan heb je nog ongeveer 3 uur over om in de file te staan. Je kan uiterlijk tot 40 minuten voor vertrek (heb ik dat goed?) inchecken. Mocht je echt vast staan kun je altijd nog van de snelweg af en binnendoor.

Met de trein zou ik in ieder geval niet doen. Het gaat vaak goed, maar als je pech hebt en in de Schipholtunnel strandt, is je vliegtuig vertrokken voor je het weet.

Eigenlijk loop je met alles een risico om vast te komen staan.
Niet via Weesp/Driemond rijden in geval van file! De brug over het A' Dams Rijnkanaal wordt vervangen en ze zijn bezig met d voorbereidingen. Kan je beter in de file staan op de snelweg.
quote:Frizzy schreef op 04 augustus 2013 @ 14:28:

Lot uit de loterij die man van jou!

Verder is hij best lief hoor, beetje eigenwijs alleen. Alleen als het op vakantie aankomt moet alles gepland worden en moeten we overal uren van te voren aanwezig zijn. Gelukkig gaan we niet wekelijks op vakantie.

quote:luiwammes schreef op 04 augustus 2013 @ 14:32:

Als je vlucht om 19:30 gaat en je mikt op 17:00 bij P3 dan heb je het sowieso al heel erg ruim genomen. Of is de bestemming de VS? Als je anderhalf uur in de file staat, ben je nog steeds op tijd.

Lijkt mij dus ook, maar ja ik ga dus niet alleen. En we vliegen dus binnen Europa dus dat moet volgens mij ook goed komen. Ik vrees dat ik dus uren rondloop, maar misschien kan ik afspreken met een vriend die in Amsterdam woont.

quote:chirpy schreef op 04 augustus 2013 @ 14:32:

Op welke dag ga je? In het weekend is het sowieso vaak al wat rustiger. Ik denk dat als je er vanuit gaat dat je er om 15.30 / 16.00 uur wilt zijn, je vroeg genoeg bent. Dan heb je nog ongeveer 3 uur over om in de file te staan. Je kan uiterlijk tot 40 minuten voor vertrek (heb ik dat goed?) inchecken. Mocht je echt vast staan kun je altijd nog van de snelweg af en binnendoor.

Met de trein zou ik in ieder geval niet doen. Het gaat vaak goed, maar als je pech hebt en in de Schipholtunnel strandt, is je vliegtuig vertrokken voor je het weet.

Eigenlijk loop je met alles een risico om vast te komen staan.

Ssst, straks hoort mijn vriend dit, dan moeten we ineens op zondagavond al naar Amsterdam

We vliegen op maandag.

En de trein is absoluut geen optie. Dan komen we niet thuis als we terugkomen.
Niet via Weesp/Driemond rijden in geval van file! De brug over het A' Dams Rijnkanaal wordt vervangen en ze zijn bezig met d voorbereidingen. Kan je beter in de file staan op de snelweg. Vele malen sneller.
Laat jouw vriend anders gewoon deze berichten lezen. Binnen Europa hoef je echt niet zo ver van te voren te komen. Die winkels varen er wel bij, bij mensen zoals hij die veel te vroeg komen.

Zorg dat je online incheckt, je ticket print en als je dan alleen handbagage hebt dan loop je zo door.

Mijn vriend en ik wonen in Amsterdam, we vliegen allebei veel. Mijn richttijd is altijd van huis vertrekken 1,5 uur voordat de vlucht weggaat. Mijn vriend neemt het nog krapper, maar daar word ik zenuwachtig van. We hebben nog nooit een vlucht gemist.
quote:luiwammes schreef op 04 augustus 2013 @ 14:47:

Laat jouw vriend anders gewoon deze berichten lezen. Binnen Europa hoef je echt niet zo ver van te voren te komen. Die winkels varen er wel bij, bij mensen zoals hij die veel te vroeg komen.

Zorg dat je online incheckt, je ticket print en als je dan alleen handbagage hebt dan loop je zo door.

Mijn vriend en ik wonen in Amsterdam, we vliegen allebei veel. Mijn richttijd is altijd van huis vertrekken 1,5 uur voordat de vlucht weggaat. Mijn vriend neemt het nog krapper, maar daar word ik zenuwachtig van. We hebben nog nooit een vlucht gemist.Online inchecken is inderdaad een goede! Daar had ik nog niet eens aangedacht. Aan de ene kant vind ik hem wel schattig, aan de andere kant kan ik hem soms wel achter het behang plakken met zijn geplan. Ik zie het tegen die tijd ook wel, heb genoeg boeken op de iPad staan dus desnoods ga ik een hoekje zitten met een boek.Ik denk niet dat het nog lukt om hem te veranderen.
quote:luiwammes schreef op 04 augustus 2013 @ 14:47:

Mijn vriend en ik wonen in Amsterdam, we vliegen allebei veel. Mijn richttijd is altijd van huis vertrekken 1,5 uur voordat de vlucht weggaat. Mijn vriend neemt het nog krapper, maar daar word ik zenuwachtig van. We hebben nog nooit een vlucht gemist.

Woon je op een half uur afstand van het vliegveld? Want dan is het niet zo gek dat je nooit te laat komt. Ik woon op 35 minuten van Schiphol en werk daar, ik kom nooit te laat. Ik kan ook op een andere manier vanaf het station er naartoe. Maar stel ik zit in een trein die vast staat in de tunnel, dan heb ik een probleem.

Hoe dichterbij je ergens woont, hoe minder risico je loopt op een lange vertraging. Als je afhankelijk bent van meerdere bussen en treinen dan loop je meer kans op vertraging.
Daar heb je wel gelijk in, Ritz. Ik wil alleen aangeven dat het echt niet nodig is om heel veel te vroeg te komen. Als je ergens heen gaat dat een uur rijden is, krijg je meestal toch niet te maken met anderhalf uur vertraging (in Nederland tijdens de zomer). En anderhalf uur vast in de tunnel lijkt mij echt sterk.

Als je voorbereid bent dus ingecheckt en alles, files gecheckt vlak voor vertrek, dan kan er niet veel meer mis gaan en kun je ook ontspannen op stap.

Ik begrijp trouwens ook nooit dat als je kan instappen dat mensen dan allemaal meteen opspringen bij de gate terwijl ze vervolgens in de rij staan in de slurf. Kun je net zo goed lekker blijven zitten met je boekje
Je kunt wel heel erge files hebben. Ik heb er wel eens 4 uur over gedaan om van Rotterdam naar Haarlem te rijden. Dat was best naar, en je moet er niet aan denken dat je op zo'n moment een vliegtuig moet halen Gelukkig heb je altijd speling met inchecken. Ik wil er ook altijd wel 2 uur van tevoren zijn. Een paar jaar geleden zouden wij 's morgens door een vriend naar Schiphol gebracht worden, en hij was veel te laat. Op het moment dat we aan kwamen gingen ze al bijna boarden, dus ik heb wat drama gemaakt, mocht vooraan in de rij bij de incheckbalie, en moest vervolgens rennen naar de gate (met kleuter, baby en buggy, dus echt niet fijn).
Dan heb je wel extreem veel peg zeg als je er zo lang over doet! Maar ja dat bedoel ik dus met voorbereid: check files etc.

Ik ben een keer heel braaf in de rij gaan staan en dat duurde wat langer dan verwacht. Ik was iets de geduldig/bescheiden/half in slaap om te vragen of ik voor mocht. Toen ik door de bagage check kwam hoorde ik dat mn gate dicht ging. Gelukkig geen buggy mee, dus gewoon een sprintje getrokken met mn rolkoffertje.
auw wat een erge typo... .* pech
quote:luiwammes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:17:

Daar heb je wel gelijk in, Ritz. Ik wil alleen aangeven dat het echt niet nodig is om heel veel te vroeg te komen. Als je ergens heen gaat dat een uur rijden is, krijg je meestal toch niet te maken met anderhalf uur vertraging (in Nederland tijdens de zomer). En anderhalf uur vast in de tunnel lijkt mij echt sterk.

Als je voorbereid bent dus ingecheckt en alles, files gecheckt vlak voor vertrek, dan kan er niet veel meer mis gaan en kun je ook ontspannen op stap.

Ik begrijp trouwens ook nooit dat als je kan instappen dat mensen dan allemaal meteen opspringen bij de gate terwijl ze vervolgens in de rij staan in de slurf. Kun je net zo goed lekker blijven zitten met je boekje

Met de trein kun je zomaar een heel groot probleem hebben, maar die kans is gelukkig klein. Het wordt namelijk nog wel eens helemaal afgesloten door rook in de tunnel.

Ik ben ook niet iemand die 3 uur van tevoren aanwezig is, maar ik probeer er wel 2 uur van tevoren te zijn. En als iedereen een uurtje van tevoren aankomt, missen heel wat mensen hun vlucht denk ik.

En dat gelijk opspringen bij de gate snap ik ook niet zo goed. Al is het bij sommige vluchten toch handig om niet de laatste te zijn, want dan is er geen ruimte meer in het bagage vak. Dus als je geen koffertje hebt, maar een grote tas, dan moet die voor je onder de stoel. Kleine frustratie vanuit mijn kant
quote:luiwammes schreef op 04 augustus 2013 @ 15:17:

Mijn vriend dus.. Ik zit altijd nog rustig te wachten op een bankje;)

Het is trouwens ook echt een wereldprobleem hoor :$

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven