Indonesië

07-09-2010 09:58 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Tien oktober vertrek ik met mijn vriend voor een maand naar Indonesië. We willen gaan backpacken door Java en Bali. We landen op Jakarta en vliegen vanaf Denpassar weer terug naar Nederland.

Het is voor ons allebei de eerste keer in Indonesië (zelf heb ik al wel veel andere landen in ZO-Azië bereisd, mijn vriend is nog niet buiten Europa geweest) en we hebben er ontzettend veel zin in.

Natuurlijk schaffen we de LP aan waarin we veel kunnen vinden. Maar ik hecht zelf altijd de meeste waarde aan persoonlijke ervaringen van andere reizigers.

Dus: wat mogen we echt niet missen en wat kunnen we beter overslaan?

En verder wil ik op Bali een of twee nachten in een luxe hotel/resort doorbrengen om de verjaardag van mijn vriend te vieren en ons jubileum. Dus hebben jullie daar nog tips voor?

Alvast bedankt!
Als je hier even zoekt zijn er al heel veel tips gegeven over Java en Bali.

Veel plezier!
http://www.balidynasty.com/

Zoals ik op een ander topic al zei is dit echt mn favoriete hotel op Bali!
Op Lombok is 'windy cottages' echt geweldig. Staat ook genoemd in de LP. Het paradijs op aarde!! Allemaal 'hutjes' aan het strand, met een zwembad. Wij hebben er heerlijke dagen gehad! Het is niet per sé luxe, maar echt geweldig!

Ik praat trouwens wel over 2005/2006, dus hoe het nu is weet ik niet zeker, maar als wij daar ooit weer naartoe zouden gaan dan zouden we ook zeker weer naar Windy cottages gaan!

Je kunt vanaf Bali vrij makkelijk naar Lombok gaan, wat mij betreft is Lombok nog mooier dan Bali! Zeker de moeite waard.
Op Java mag je echt ijen mountain niet missen, een (zware) wandeltocht naar een prachtig krater meer. Staat niet hele duidelijk in de LP, maar je kunt het combineren met een trip naar de Bromo. Was voor ons het hoogte punt van de reis!

In Lovina op Bali zaten we hier Sawah Lovina een oase van rust en luxe, na de zware tochten op Java.

Overigens hadden wij achteraf gezien wij beter de eerste helft van Java kunnen overslaan, want daar vonden we niets aan, en pas in Yogyakarta kunnen beginnen.
Ik vind Senggigi op Lombok een drama, maak dan meteen de kleine oversteek per boot naar de Gili eilanden. Stukken beter.
Ik woon zelf op de Gili Trawangan, dus dat is meteen een aanrader om heen te gaan .

Verder voor de luxe villa: ga dan naar Seminyak, kun je mooie dingen vinden en is redelijk dicht bij Kuta maar ver genoeg om rustig te zijn. Ook op de Gili's zijn er een aantal luxe villa's.

Ubud is mijn favoriete plek op Bali. Beetje spiritueel, maar net niet te, en prachtige vergezichten met rijstvelden. Fijne restaurants. Motorbike tochtje met zijn tween door de bergen, goedkoop en heel leuk.

Lombok is prachtig, en niet touristisch (behalve Sengigi, vredelijke plek). In Zuid Lombok zijn uitgestrekte stranden zonder enige tourist en de kust is dramatisch. Vergt enige volharding er te komen, is geen vervoer. Kuta Lombok is een chille surfoplek.

Skip in Bali:

Nusa Dua (alleen resorts voor de rijken)

Amed en Lovina mocht je geen andere Nederlanders tegen willen komen (als je dat niet erg vind is het best mooi)

Kuta langer dan 1 dag.

Nou, zoiets?
Kuta is juist walgelijk. Maar ja, ieder zijn meug.
Ik zou Bali eigenlijk helemaal overslaan, en dan bijv Java-Borneo of Sumatra doen.

Als je niet van massa-toerisme houdt.
Ook eten bij Poppies vind ik een echte aanrader!

http://www.poppiesbali.com/
quote:buuv betty schreef op 07 september 2010 @ 11:33:

Ik woon zelf op de Gili Trawangan, dus dat is meteen een aanrader om heen te gaan .

Verder voor de luxe villa: ga dan naar Seminyak, kun je mooie dingen vinden en is redelijk dicht bij Kuta maar ver genoeg om rustig te zijn. Ook op de Gili's zijn er een aantal luxe villa's.

Ubud is mijn favoriete plek op Bali. Beetje spiritueel, maar net niet te, en prachtige vergezichten met rijstvelden. Fijne restaurants. Motorbike tochtje met zijn tween door de bergen, goedkoop en heel leuk.

Lombok is prachtig, en niet touristisch (behalve Sengigi, vredelijke plek). In Zuid Lombok zijn uitgestrekte stranden zonder enige tourist en de kust is dramatisch. Vergt enige volharding er te komen, is geen vervoer. Kuta Lombok is een chille surfoplek.

Skip in Bali:

Amed en Lovina mocht je geen andere Nederlanders tegen willen komen (als je dat niet erg vind is het best mooi)

Kuta langer dan 1 dag.

Nou, zoiets?Woon jij daar????? Nu? Op dit moment? Woon je daar allang dan? Hmm misschien kennen wij elkaar dan wel
Oh Buuv Betty ik zie dat je er heen bent gegaan in dec 2009 toch? Of niet? Ik heb nl ook een redelijk lange tijd (maandje of 9) op GT gezeten/gewoond en was er afgelopen juli nog. Ben toch wel nieuwsgierig naar je hahahaha.
Wij zijn afgelopen zomer 24 dagen naar Java-Bali geweest.

Enkele hoogtepunten:

- Becak (fietstaxi) tocht door de kampong in Pangandaran

- Prambanantempels bij Jogyakarta

- Zonsopgang bij Bromo

- Treintocht door het prachtige landschap

Op Bali hebben we heerlijk genoten van het restaurant Gado Gado! Heerlijk (westers) eten! Wij zaten in Seminyak. Dat vonden we leuker dan Kuta.

Veel plezier!!
quote:Zamirah schreef op 07 september 2010 @ 11:35:

Kuta is juist walgelijk. Maar ja, ieder zijn meug.

Ik denk dat er Kuta lombok bedoeld wordt, dat is wel heel wat anders dan Kuta bali.

Hoe is Gili T. nu, anno 2010? Ik ben er in 2008 2 x geweest en de tweede keer dat ik er was schrikte ik me rot over de veranderingen. Opeens een discotheek en allemaal Britse gezinnen die zo'n pakketreis hadden geboekt, hippe restaurants met lounge dingen en dito prijzen :puke: Er was haast niks meer over van het relaxte Gili T. wat ik een paar maanden daarvoor had ervaren...
quote:nikki_28 schreef op 07 september 2010 @ 11:56:

Ook eten bij Poppies vind ik een echte aanrader!

http://www.poppiesbali.com/

écht? met al die aussies?

Om zamira maar te quoten: ieder z'n meug..
Met welke maatschappij vlieg je op Jakarta en terug vanuit Bali?
quote:buuv betty schreef op 07 september 2010 @ 11:33:

Skip in Bali:

Kuta langer dan 1 dag. Volgns mij wordt hier toch wel Kuta Bali bedoeld.
Ik zou Lombok meepakken, en de Gili's niet. Op de Gili's barst het van de zuipende aussies en verder stelt het geen reet voor.

Lombok heeft prachtige watervallen (noorden) en stranden(zuiden).
Bedankt voor al jullie adviezen. Hier kunnen we wat mee!

Zamira, zou het niet teveel worden binnen 1 maand als wij naar Java, Bali én Lombok zouden gaan denk je?

Maria100, wij vliegen heen en terug met Malaysia air.
In het laagseizoen zijn de Gili's echt goed te doen hoor. Ik was er vorig jaar mei/begin juni en het was echt superrustig op Meno en Air. Alleen Trawangan was nog redelijk 'druk'. Was ook meteen mijn minst favoriet.

Kuta (Bali) vind ik uberhaupt verschrikkelijk, maar Seminyak was rustig. Lovina ook tot de hordes toeristen op kwamen dagen begin juli. Was toen ook meteen weg.

Ubud is supertoeristisch. Al die winkeltjes met die toeristentroep. Bah. Ik vond er niets 'spiritueels' aan. Je kunt er wel heerlijk eten trouwens.
Ubud is enkel toeristische meuk inderdaad.

Moondancer: Bali heb je binnen 4 dagen gezien. Ik denk dus dat een maand genoeg is.
quote:Scuba schreef op 07 september 2010 @ 12:31:

Oh Buuv Betty ik zie dat je er heen bent gegaan in dec 2009 toch? Of niet? Ik heb nl ook een redelijk lange tijd (maandje of 9) op GT gezeten/gewoond en was er afgelopen juli nog. Ben toch wel nieuwsgierig naar je hahahaha.

Ja, ik woon er nu, op dit moment . Daarom duurt dit antwoord ook zo lang, internet toegang is nog steeds niet alles! Ik heb eerst bij Blue Marlin mijn DM gehaald, en ben nu instructeur aan de rustige kant van het eiland. Heb je een idee? Er zitten hier maar een handvol Nederlanders, dus er moeten zeker raakvlakken zijn ja!

Gili T. is heel erg veranderd de afgelopen jaren. Veel meer hi end resorts en er is in korte tijd heeeeeeel veel bijgebouuwd. De feesten zijn er al jaren, dat is niets nieuws hoor. Hier aan de russtige kant van het eiland is er nog gewoon lekker zandweggetjes en rust, maar dat is bij de haven wel over. Voor de rust kun je nu naar Meno (pas op: Eat prey love is er opgenomen, dus dat gaat snel veranderen!) of Air, maar ook die gaan snel met hun bebouwing.

Wat wel betekent dat er meer backpacker accomodatie bij is gekomen, maar het was idd een drukke zomer. Nu begint het laagseizoen, dus dan is het gewoon weer normaal rustig. Ik zie ernaar vooruit!

Met Kuta bedoelde ik idd Kuta Bali. Leuk om een dag te kijken, maar verder niet te lang blijven: te veel Ozzies van het verkeerde slag.

Hier op het eiland zijn er eigenlijk voornamelijk Europeanen: vooral Fransen, dan Nederlanders, Engelsen, Amerikanen, Scandinaviers. Ozzies zitten hier eigenlijk amper, die blijven allemaal in Zuid Bali.
Jaaaa ik (wij) heb gisteren de vluchten naar Indonesië geboekt!

Heen op Medan, terug vanaf Mataram.

We gaan in 3,5 week van Sumatra naar Java, Bali en Lombok.

Met de rugzak, voor beiden de eerste keer.

We gaan pas in september, dus hoop dat hier in de tussentijd nog flink wat verhalen en tips bij komen.

Al heb ik al tig sites in mn favoos gezet, het blijft leuk leesvoer.
Ik vind Bali leuker dan Lombok.

Ieder zijn smaak.

Ik ben vaak op Java, paar maanden per jaar, maar vind Bali leuker. Als toerist is Java wellicht leuker.
Wow, jullie gaan wel veel bezoeken in 3.5 week! Was is je reisplan Fearless? Ook binnenlandse vluchten neem ik aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven