Internationale groepsreizen/tours?

08-12-2011 11:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zomer 2012 wil ik een mooi reis gaan maken.

Nu zit ik te denken aan Afrika of Zuid Amerika.

Ik vind alleen reizen wel fijn maar toch mis ik dan vaak een soort van samenhang met dezelfde personen.

Daarom zat ik te denken aan een internationale groepsreis/tour met een internationale groep jonge mensen.

Je eigen plan kunnen trekken maar ook samen met de groep iets leuks doen.

Dat staat me wel aan en lijkt me dan weer beter dan zo'n nederlandse groepsreis.

Ik heb uiteraard wel gegoogled en er zijn aardig wat organisaties.

Ik ben vooral benieuwd of jullie ervaring hebben met zulke organisaties.

Welke raden jullie aan? Nog een specifieke tour die aan te raden is?

Alvast bedankt!
djoser, baobab, koning aap, summum etc. gewoon nederlands, maar wel vrijheid blijheid én altijd mensen om samen iets mee te kunnen ondernemen
@Elninjoo: Dankjewel. Die ken ik wel maar ik ga liever met een internationale groep.
Mischien Trek America.

Die doen ook tours in Zuid Amerika, niet Afrika geloof ik.

Heb je zeker een internationale groep, wel kans op een groter percentage Amerikanen.
Guerba, volgens mij een Engelse maatschappij. Ik heb met een internationaal gezelschap van Denen, Amerikanen, Nederlanders en Engelsen door Zuid-Afrika gereisd.
geen ervaring in afrika en zuid-amerika, maar wel in australie. Daar met meerdere lokale organisaties gereisd (internationale groep, maar dus ook met australiers, die naar ander deel van het land gingen). Dus afhankelijk van het land, kun je ook naar lokale reisorganisaties kunnen kijken.

Eventueel Contiki (ligt an je leeftijd, leuk voor als je in de twintig bent)
Ik ben 23 dus ik zal Contiki eens gaan bekijken.

Guerba ken ik nog niet dus die zal ik ook eens op gaan zoeken.
Deze?

http://www.intrepidtravel.com/
@Rasa: ja, dankje..die ken ik al wel.

Ik ben eigenlijk vooral op zoek naar ervaringen met organisaties.

Zo heb je ook gapadventure.com wat mij wel heel erg aanspreekt of oasisoverland.com en nog wel wat meer.
l
wij deden trouwens de "southern circle"
@Dekenopdebank: Dankjewel. Ik ga eens kijken volgens mij ken ik die nog niet.

Oordoppen mee en dan kan ik mijn tentje opzich wel delen, haha.
Je kunt op diverse fora een oproep doen om met je meet te reizen, misschien zo zelf een groep samenstellen?

Bijvoorbeeld Reisgenoten Zoeken
@123reisbeer: Ik heb dat al meerdere keren geprobeerd.

Het is sowieso erg lastig om iemand te vinden.

Verder heb ik uiteindelijk 1x een reis gemaakt met een reisgenootje en dat was opzich heel leuk maar toch zou ik het niet zo snel nog eens doen.

Een hele groep vinden (Die ook nog eens hetzelfde willen) lijkt me dan helemaal moeilijk.

Het is altijd het overwegen waard maar voor nu denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar een internationale groepsreis.
Niemand verder ervaring?

Op dit moment met name met Gadventures of Africa Travel Comapany?
Explore?

Kijk anders eens gewoon op de sites van de overland companies zoals Nomad of African Travel Company. Deze beide organisaties ken ik en zijn betrouwbaar en professioneel.
Ja, ik heb alle sites al zo'n beetje uitgeplozen.

Op dit moment gaat voorkeur beetje uit naar Gadventures of Africa Travel Company.

ATC is goedkoper dan Gadventures maar er is minder inclusief.

Het is allemaal lastig vergelijken.

Vandaar mijn vraag om ervaringen.

Jij kent ATC?

Hoe is het bevallen? Welke route deed je?

Hoe was het materiaal zoals de truck, de tenten etc..?

Heb namelijk ook wel wat negatieve dingen gelezen.

Ook al lees je die over elke organisatie wel.

Dus hoop hier wat 'echte' ervaringen te horen.
Hoi,

Ik heb nooit reizen met hen gedaan maar ik werk in Nederland in het tourisme en wij kopen bij hen in. Echte ervaringen heb ik niet. Nomad is kwalitatief beter en daar betaal je dan ook voor. Gadventure is een Canadees bedrijf en het kan zomaar zijn dat ook zij inkopen bij ATC. Dan boek je bij Gad en beland je alsnog in een ATC truck.
Aah, op die manier.

Ja Nomad is echt aardig wat duurder en ik denk dat je er dan niet eens zo heel erg veel voor terug krijgt..of vind jij van wel?
Ik heb toch ook nog even bij Nomad gekeken en die zijn niet heel erg veel duurder.

Wel een paar honderd euro maar er is ook meer inclusief.

Dus toch nog wel een optie om te overwegen dan.

Heb je ook geen ervaring met Nomad? ( http://www.nomadtours.co.za/our_tours_2012.html )

Of iemand anders?
Snp is een goede
Hoi, midden amerika is goed te doen in een lange zomer en ik ken iemand die werkt bij Tucan Travel (vooral australische/New zeelenaders)...al zou ik je Bolivia/Peru en Colombia ook van harte aanraden....

so much to see, do and experience..

Ik weet niet hoe lang je gaat, maar denk bijvoorbeeld ook aan een weekje taalles in bijvoorbeeld Antigua Guatemala

Have fun!!!
@Moonwalk: Dankjewel.

Midden Amerika is ook wel een idee al heb ik wel Costa Rica en Panama al gehad dus dan zou ik eerder kiezen voor een deel Zuid Amerika denk ik.

Al gaat op dit moment mijn voorkeur uit naar Afrika.
Ik ben ooit eens met Fly Brazil geweest naar Brazilie; de relatie met de groep was super. Je moet denk ik een klein groepje hebben, en een beetje geluk hebben dat iedereen een beetje hetzelfde is. Dat heb je ook bij internationale groepen denk ik.

Als je naar Afrika gaat dan kun je bijvoorbeeld denken aan organisaties als Stip Reizen (8), Djoser (8,1) of Baobab (9). Allemaal gerenomeerde reisorganisaties met veel kwaliteit.
Voor Z-Amerika en Afrika weet ik het niet, maar voor mensen die naar V.S. of Mexico willen is Green Tortoise een optie. Is wel met een touringcar en daar moet je maar net zin in hebben. De mensen die ik daar ontmoette die met die organisatie reisden waren er erg enthousiast over. Volgens hen is het betaalbaar en trekt het vooral relatief jonge mensen aan die alleen reizen. Ik denk wel dat je er vooral Amerikanen treft dus niet per se een internationaal gezelschap. Maar die bus die ik trof bevatte in elk geval 1 meisje uit Groot-Brittannie, dus het zijn ook weer niet alleen maar Amerikanen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven