Internationale groepsreizen/tours?
donderdag 8 december 2011 om 11:29
Zomer 2012 wil ik een mooi reis gaan maken.
Nu zit ik te denken aan Afrika of Zuid Amerika.
Ik vind alleen reizen wel fijn maar toch mis ik dan vaak een soort van samenhang met dezelfde personen.
Daarom zat ik te denken aan een internationale groepsreis/tour met een internationale groep jonge mensen.
Je eigen plan kunnen trekken maar ook samen met de groep iets leuks doen.
Dat staat me wel aan en lijkt me dan weer beter dan zo'n nederlandse groepsreis.
Ik heb uiteraard wel gegoogled en er zijn aardig wat organisaties.
Ik ben vooral benieuwd of jullie ervaring hebben met zulke organisaties.
Welke raden jullie aan? Nog een specifieke tour die aan te raden is?
Alvast bedankt!
Nu zit ik te denken aan Afrika of Zuid Amerika.
Ik vind alleen reizen wel fijn maar toch mis ik dan vaak een soort van samenhang met dezelfde personen.
Daarom zat ik te denken aan een internationale groepsreis/tour met een internationale groep jonge mensen.
Je eigen plan kunnen trekken maar ook samen met de groep iets leuks doen.
Dat staat me wel aan en lijkt me dan weer beter dan zo'n nederlandse groepsreis.
Ik heb uiteraard wel gegoogled en er zijn aardig wat organisaties.
Ik ben vooral benieuwd of jullie ervaring hebben met zulke organisaties.
Welke raden jullie aan? Nog een specifieke tour die aan te raden is?
Alvast bedankt!
donderdag 8 december 2011 om 13:11
geen ervaring in afrika en zuid-amerika, maar wel in australie. Daar met meerdere lokale organisaties gereisd (internationale groep, maar dus ook met australiers, die naar ander deel van het land gingen). Dus afhankelijk van het land, kun je ook naar lokale reisorganisaties kunnen kijken.
Eventueel Contiki (ligt an je leeftijd, leuk voor als je in de twintig bent)
Eventueel Contiki (ligt an je leeftijd, leuk voor als je in de twintig bent)
zaterdag 10 december 2011 om 12:58
@123reisbeer: Ik heb dat al meerdere keren geprobeerd.
Het is sowieso erg lastig om iemand te vinden.
Verder heb ik uiteindelijk 1x een reis gemaakt met een reisgenootje en dat was opzich heel leuk maar toch zou ik het niet zo snel nog eens doen.
Een hele groep vinden (Die ook nog eens hetzelfde willen) lijkt me dan helemaal moeilijk.
Het is altijd het overwegen waard maar voor nu denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar een internationale groepsreis.
Het is sowieso erg lastig om iemand te vinden.
Verder heb ik uiteindelijk 1x een reis gemaakt met een reisgenootje en dat was opzich heel leuk maar toch zou ik het niet zo snel nog eens doen.
Een hele groep vinden (Die ook nog eens hetzelfde willen) lijkt me dan helemaal moeilijk.
Het is altijd het overwegen waard maar voor nu denk ik dat mijn voorkeur uitgaat naar een internationale groepsreis.
woensdag 14 december 2011 om 22:48
Ja, ik heb alle sites al zo'n beetje uitgeplozen.
Op dit moment gaat voorkeur beetje uit naar Gadventures of Africa Travel Company.
ATC is goedkoper dan Gadventures maar er is minder inclusief.
Het is allemaal lastig vergelijken.
Vandaar mijn vraag om ervaringen.
Jij kent ATC?
Hoe is het bevallen? Welke route deed je?
Hoe was het materiaal zoals de truck, de tenten etc..?
Heb namelijk ook wel wat negatieve dingen gelezen.
Ook al lees je die over elke organisatie wel.
Dus hoop hier wat 'echte' ervaringen te horen.
Op dit moment gaat voorkeur beetje uit naar Gadventures of Africa Travel Company.
ATC is goedkoper dan Gadventures maar er is minder inclusief.
Het is allemaal lastig vergelijken.
Vandaar mijn vraag om ervaringen.
Jij kent ATC?
Hoe is het bevallen? Welke route deed je?
Hoe was het materiaal zoals de truck, de tenten etc..?
Heb namelijk ook wel wat negatieve dingen gelezen.
Ook al lees je die over elke organisatie wel.
Dus hoop hier wat 'echte' ervaringen te horen.
donderdag 15 december 2011 om 21:49
Hoi,
Ik heb nooit reizen met hen gedaan maar ik werk in Nederland in het tourisme en wij kopen bij hen in. Echte ervaringen heb ik niet. Nomad is kwalitatief beter en daar betaal je dan ook voor. Gadventure is een Canadees bedrijf en het kan zomaar zijn dat ook zij inkopen bij ATC. Dan boek je bij Gad en beland je alsnog in een ATC truck.
Ik heb nooit reizen met hen gedaan maar ik werk in Nederland in het tourisme en wij kopen bij hen in. Echte ervaringen heb ik niet. Nomad is kwalitatief beter en daar betaal je dan ook voor. Gadventure is een Canadees bedrijf en het kan zomaar zijn dat ook zij inkopen bij ATC. Dan boek je bij Gad en beland je alsnog in een ATC truck.
vrijdag 16 december 2011 om 10:40
Ik heb toch ook nog even bij Nomad gekeken en die zijn niet heel erg veel duurder.
Wel een paar honderd euro maar er is ook meer inclusief.
Dus toch nog wel een optie om te overwegen dan.
Heb je ook geen ervaring met Nomad? ( http://www.nomadtours.co.za/our_tours_2012.html )
Of iemand anders?
Wel een paar honderd euro maar er is ook meer inclusief.
Dus toch nog wel een optie om te overwegen dan.
Heb je ook geen ervaring met Nomad? ( http://www.nomadtours.co.za/our_tours_2012.html )
Of iemand anders?
zondag 25 december 2011 om 23:56
Hoi, midden amerika is goed te doen in een lange zomer en ik ken iemand die werkt bij Tucan Travel (vooral australische/New zeelenaders)...al zou ik je Bolivia/Peru en Colombia ook van harte aanraden....
so much to see, do and experience..
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar denk bijvoorbeeld ook aan een weekje taalles in bijvoorbeeld Antigua Guatemala
Have fun!!!
so much to see, do and experience..
Ik weet niet hoe lang je gaat, maar denk bijvoorbeeld ook aan een weekje taalles in bijvoorbeeld Antigua Guatemala
Have fun!!!
zaterdag 31 december 2011 om 13:03
Ik ben ooit eens met Fly Brazil geweest naar Brazilie; de relatie met de groep was super. Je moet denk ik een klein groepje hebben, en een beetje geluk hebben dat iedereen een beetje hetzelfde is. Dat heb je ook bij internationale groepen denk ik.
Als je naar Afrika gaat dan kun je bijvoorbeeld denken aan organisaties als Stip Reizen (8), Djoser (8,1) of Baobab (9). Allemaal gerenomeerde reisorganisaties met veel kwaliteit.
Als je naar Afrika gaat dan kun je bijvoorbeeld denken aan organisaties als Stip Reizen (8), Djoser (8,1) of Baobab (9). Allemaal gerenomeerde reisorganisaties met veel kwaliteit.
zondag 1 januari 2012 om 17:06
Voor Z-Amerika en Afrika weet ik het niet, maar voor mensen die naar V.S. of Mexico willen is Green Tortoise een optie. Is wel met een touringcar en daar moet je maar net zin in hebben. De mensen die ik daar ontmoette die met die organisatie reisden waren er erg enthousiast over. Volgens hen is het betaalbaar en trekt het vooral relatief jonge mensen aan die alleen reizen. Ik denk wel dat je er vooral Amerikanen treft dus niet per se een internationaal gezelschap. Maar die bus die ik trof bevatte in elk geval 1 meisje uit Groot-Brittannie, dus het zijn ook weer niet alleen maar Amerikanen.