Internet in zuid amerika

13-12-2019 07:56 16 berichten
Ik ga drie weken naar zuid amerika (verschillende landen) en zou graag contact willen houden met het thuisfront zonder dat het me honderden euros kost.
Heeft iemand tips? Wat gebruikten jullie op reis? Is wifi voldoende? Of gevaarlijk? Of zijn er andere opties?

Trouwens, ik hoef niet elk uur wat op fb of insta te plaatsen. Kunnen bellen (bijv. via internet) is genoeg.
Gewoon WiFi. Is net zo veilig als hier.
Alle reacties Link kopieren
En de onbeveiligde netwerken zijn net zo onveilig als hier.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Toen ik daar was gebruikte ik internetcafé's. Maar ik had toen ook nog geen smartphone.

Ik zou in alle drie de landen een simkaart kopen van dat land. Zo doe ik het tegenwoordig en dat scheelt mij een hoop frustratie (Google Maps kunnen gebruiken wanneer ik dat wil / snel een woord vertalen).

Vaak kun je voor een tientje al 5gig ofzo kopen. Iig in Azië is dat helemaal niet duur. Je WhatsApp kun je dan gewoon op je Nederlandse nummer houden.
Of wifi gebruiken in hotels/cafe's/ restaurants.

Of een sim kaartje kopen. In Azië is dat inderdaad niet duur. Weet niet wat het kost in zuid amerika
Wifi lijkt me prima, zolang je niet gaat internetbankieren etc. Maar dat moet je in Europa ook niet doen.
En anders in de 2 landen waar je het meeste bent een Simkaartje kopen.

Je kan eventueel nog een VPN op je telefoon zetten, dat maakt het iets veiliger.
Ik heb abonnement bij Tele2 en koop
altijd een bundel MB’s als ik buiten Europa ben.
Waar kan gebruik ik WiFi , maar als dat er niet is mijn 4G bundel. Die gebruik ik standaard als ik iets veilig wil doen zoals internetbankieren
Zelfs op superafgelegen plekken in Chili had ik prima wifi, terwijl het hier in de trein rond Sloterdijk soms zeuren is.

Wifi dus!
Wat eten we vanavond?
Overal is er tegenwoordig WiFi.
Let’s go Brandon!
Ja bijna overal is WiFi maar niet overal kun je er gratis gebruik van maken omdat het beveiligt is met een wachtwoord en dergelijke.

Ik heb in het buitenland meerdere keren gehad dat je alleen gebruik mocht maken van de WiFi als je iets kocht. Dan stond het wachtwoord op je kassabon ofzo. En ook wel eens gehad dat je een kaartje kon kopen bij de supermarkt met daarop een code waarmee je op het wifi netwerk van de stad kon.
Het is allang geleden maar je hebt in werkelijk elk suf dorp een internetcafé.
Ik heb in Colombia een prepaid sim-kaart gekocht bij een supermarkt. Of eigenlijk een vriend van me daar kocht het, want hij vond het nodig, anders had ik het zonder gedaan. Maar het was volgens mij niet duur en best handig om te hebben.
ik koop buiten europa gewoon een sim in het betreffende land. Dat is nog altijd het goedkoopst.
What's app bellen met wifi. Heb je overal daar. Hostels etc. Ik heb nog nooit ergens een simkaartje gekocht. Ik ben bereikbaar als er wifi is en anders even niet. Ik hoef ook niet 24/7 bereikbaar te zijn op reis. En in noodgevallen kun je altijd gewoon normaal bellen of even een sms sturen. Dat kost dan geld, maar dat maakt, in een noodgeval, geen drol uit denk ik dan maar.

Als je met maps.me de kaarten laadt van de landen waar je heen gaat doen die het ook offline. Of even laden als je ergens bent waar je wifi hebt. Nog nooit problemen mee gehad.
girasole3 schreef:
13-12-2019 09:55
Ik heb abonnement bij Tele2 en koop
altijd een bundel MB’s als ik buiten Europa ben.
Waar kan gebruik ik WiFi , maar als dat er niet is mijn 4G bundel. Die gebruik ik standaard als ik iets veilig wil doen zoals internetbankieren
Hier ben ik vanaf gestapt want

a) veel te duur, en
b) kreeg gezeik toen bundels niet doorkwamen en ik veel moest bellen (noodsituatie) en ik werd afgesloten.

Never again.
Iig in Colombia en Brazilie is het het handigst om een simmetje ter plekke te kopen. Taxis is uber het best en het fijnst als je die ook zelf kunt bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven