iPhone gebruiken in VS?

16-02-2014 11:55 19 berichten
(...) en ik moet bij aankomst meteen iemand bellen. Kan ik dat met mijn iPhone 4 doen? Als ik er op google vind ik heel veel tekst over quadband en triband, maar ik word er niet veel wijzer uit. Ik ben een nitwit op het gebied van mobiele telefonie, dus is er iemand die een eenduidig ja of nee heeft?

Het gaat me er dus niet om dat het misschien duur is of dat het misschien goedkoper is om lokale simkaarten te kopen, ik moet als ik geland ben iemand kunnen bellen. Of kan ik dan beter een telefooncel zoeken?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat kan.
Ja 2 jaar geleden met een iPhone 4 naar Miami geweest, kon meteen bellen. Het toestel maakt zelf verbinding met een Amerikaans netwerk.

Nog een tip, je hebt ook een goede navigatie app voor USA van Navignon voor de iPhone, kost behalve de aanschaf geen geld bij gebruik.
Ja hoor, de telefoon kan dat. Kan je abonnement het ook? Het kan gebeuren met een losse prepayd kaart of een te kort lopend abonnement dat je nog niet kan bellen in het buitenland.

Maar je telefoon kan het aan.
Vergeet niet je 3G uit te zetten.
Ok dank voor de antwoorden . Ik heb een langlopend abonnement, dus dat zal het probleem niet zo zijn.
Niet alleen je 3G maar ook je roaming! Anders heb je alsnog een dijk van een telefoonrekening als je terugkomt. Staat onder settings, cellular, data roaming. Als je dit niet uitzet dan blijven je apps contact maken met het internet, ook als je 3G uitstaat!
Als je 3G uit staat kan je roaming niet aan staan.
Ik had op New York JFK onwijs slecht bereik, ik kon geen sms sturen en niet bellen. Ik moest namelijk mijn couchsurfing-gastvrouw laten weten dat ik er was. In de trein naar New York nog steeds geen bereik... Pas toen we richting Brooklyn kwamen, had ik eindelijk bereik.

Dus laat het thuisfront weten dat het na landing misschien even kan duren voordat je kan bellen of sms'en.
Wanneer heb je voor het laatst iets voor het eerst gedaan?
Wat een vreemde antwoorden.

Ik werk bij een grote telefoonprovider.

3G moet je aan laten staan, anders heb je kans dat je geen netwerk hebt in Amerika, omdat veel antennemasten helemaal geen 2g meer ondersteunen.

Wat je wel Beter kunt doen, is je dataroaming uitschakelen. Dit betekent dat je via het mobiele netwerk niet kunt internetten dus dat je daardoor geen hoge kosten kunt krijgen. Als je ergens een wifi verbinding wilt maken, kan dit zonder de dataroaming weer aan te zetten.

Dat gedoe met die banden waar jij het over had ik nogal achterhaald.

De telefoons van 2 jaar oud of nieuwer hebben alle banden waardoor je overal kunt bellen; alleen Japan zou met sommige telefoons een probleem kúnnen zijn.

Houdt er ook rekening mee dat bellen vanuit Amerika naar een Nederlands nummer al gauw 1,15 per minuut is. Sms is per sms 50 ct.

Veel plezier
En als je trouwens al een telefooncel kunt vinden in de VS, het is vaak met een creditcard.
Uhhh knappekloon.. 3G is mobiel internet. 2G ook. TO heeft enkel het mobiele netwerk nodig om te kunnen bellen.

Als ik in Nederland mijn 3G uitzet kan ik toch gewoon bellen?

Juist.
3G is toch hetzelfde als dataroaming? Als je dat uitzet heb je in het buitenland geen mobiel internet meer maar kun je nog wel gewoon bellen volgens mij.

En tegenwoordig hebben ze zo ongeveer overal wifi dus heb je 3G ook niet echt meer nodig.
Wat Nemesis zegt dus (mogge )
Nee Mayou, dat ligt weer net even anders

Roaming is je toestel toestemming geven om te internetten op een ander netwerk dan die je provider is. In Nederland kan dat niet, je kunt je dan niet aanmelden bij KPN of T-mobile als je Vodafone hebt. In het buitenland kan dat natuurlijk wel.

Staat je dataroaming uit dan kun je dus niet internetten in het buitenland. In theorie zou je dan je 3G gewoon aan kunnen laten staan. Maar ik zou voor de zekerheid altijd 3G zelf ook uitzetten. Better safe than sorry
Het gebruik van Internet in het buitenland blijf ik lastig vinden, vooral omdat roaming uit moet staan. Een SIM-kaart kopen in het buitenland met een abonnement vind ik ook al gepruts en gepriegel.

Als het kan gebruik ik Wifi in het buitenland. Vaak is dat gratis, en als je ervoor moet betalen zijn de kosten gering.

Ik gebruik geen telefoon of mobiel internet om contact te houden met het thuisfront, in mijn geval is dat mijn ouders. Het gebruik van SMS lijkt mij niet te lukken; in de VS heb ik dat tevergeefs geprobeerd. In Europ SMS ik met mijn ouders heen en weer; dus is er wel contact.

Ik had een cruise en ik betaalde $ 0,35 per minuut voor Wifi op het cruiseschip. Dat kon mij even niet schelen, want ik gebruikte het alleen om mijn ouders te mailen om te zeggen dat alles goed was en om te vertellen wat ik die dag gezien of beleefd had.

Over het roamen heb ik gelezen dat dat tussen de 5 en 10 euro per megabyte kost, afhankelijk van het land waar je verblijft. Als je het geldlimiet van 60 euro overschreden hebt, wordt mobiel internet geblokkeerd tot aan middernacht. Je bent dagelijks niet meer dan 60 euro kwijt.. maar ik vind dat wel een gigantische berg geld dat je daaraan kwijt bent... zucht.
World of Warcraft: Legion
3G is geen Mobiel internet.

3G is een antenneband waarop je kunt bellen, sms'en en kan internetten. Zelfde als 2G.

Veel antennemasten in nederlnd en buitenland zijn niet meer 2G, maar alleen maar 3G geschikt. Als je 3 G dan uitzet op je telefoon, kan dit betekenen dat je ook niet meer kunt bellen en sms'en in die omgeving.

Dus of je 3G uitschakelt heeft niks te maken of je wel of niet je mobiele internet blokkeert.

Daarom heb je bij veel mobiele telefoons ook apart de mogelijkheid om "mobiele data", "pakketgegevens" en dataroaming uit te zetten.
Beste knappekloon. Wat betreft de achtergrond heb je wellicht gelijk, maar als ik op mijn iPhone mijn mobiele internet wil uitzetten moet ik toch echt 3G uitschakelen. Of het andersom aanzetten om het wel te kunnen gebruiken. Roaming kan niet aan staan zonder dat 3G aanstaat op een iPhone.

Ik kan in andere landen en zelfs andere werelddelen prima bellen en Smssen zonder dat 3G aan staat.
Oke, tegenwoordig heet het mobiele data in de instellingen zie ik en heb je de optie om 3/4G uit te zetten en over te gaan op GPRS of in het geval van 4G naar 3G.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven