Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
NorthCape schreef:
02-07-2019 18:52
Ik vond het altijd verschrikkelijk irritant toen mijn kind nog maar een paar weken oud was en ik ging met de tram ergens heen. Dat mensen achter de kinderwagen gingen staan terwijl er plek zat is. Die tram zou maar een noodstop maken en die persoon op je wagen vallen.
Achter de kinderwagen? Waar stond jij dan?
Nitflex schreef:
02-07-2019 18:00
Ik ken die bredere stoelen. Is dat nou het ergste dat je kan overkomen, dat er iemand naast je komt zitten op die stoel?
Dat zijn 1 persoonsstoelen. Dus dan vind ik het niet prettig als er een wilvreemde ineens naast me propt. Iets met personal space.
We’re all mad here
Nitflex schreef:
02-07-2019 20:46
Achter de kinderwagen? Waar stond jij dan?
Ik zat op een stoel
Cheshire-cat schreef:
02-07-2019 20:52
Dat zijn 1 persoonsstoelen. Dus dan vind ik het niet prettig als er een wilvreemde ineens naast me propt. Iets met personal space.
Zo duidelijk zijn die stoelen niet. Veel mensen zien het als een bankje.
Ik vindt het irritant als er mensen op de rolstoelplaats gaan staan, je aan zien komen en dan niet op zij gaan. (Voor ik hier commentaar op krijg, dit is de enige plek waar ik kan staan met de rolstoel in de tram. Met de bus moet ik deze delen met een buggy, waar ik geen problemen mee heb) :).
Annabelle81 schreef:
03-07-2019 02:11
Ik vindt het irritant als er mensen op de rolstoelplaats gaan staan, je aan zien komen en dan niet op zij gaan. (Voor ik hier commentaar op krijg, dit is de enige plek waar ik kan staan met de rolstoel in de tram. Met de bus moet ik deze delen met een buggy, waar ik geen problemen mee heb) :).
Dat lijkt mij heel Irritant. Wat ik met de kinderwagen wel eens deed was als mensen niet aan de kant gingen, ze insluiten. Kinderwagen erbij en dan ernaast staan.
Cheshire-cat schreef:
02-07-2019 20:52
Nou, inderdaad. Daar zou ik echt niet blij van worden en snel ergens anders gaan zitten als dat mogelijk is. Ik kan er echt niet tegen als wildvreemden in mijn personal space komen zitten. Daarom ga ik dus als het even kan met de fiets. Ik krijg het Spaans benauwd van mensen die half tegen me aan komen zitten in de bus.
Madrid87 schreef:
03-07-2019 08:46
Nou, inderdaad. Daar zou ik echt niet blij van worden en snel ergens anders gaan zitten als dat mogelijk is. Ik kan er echt niet tegen als wildvreemden in mijn personal space komen zitten. Daarom ga ik dus als het even kan met de fiets. Ik krijg het Spaans benauwd van mensen die half tegen me aan komen zitten in de bus.

Vreselijk. Of van die mensen die naast je gaan zitten als de rest van de bus leeg is... waarom?!
Als er iemand naast me komt zitten die vreselijk naar rook ruikt. Ik kan daar 's ochtends vroeg echt heel erg slecht tegen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
mevrouwiglesias schreef:
03-07-2019 09:30
Als er iemand naast me komt zitten die vreselijk naar rook ruikt. Ik kan daar 's ochtends vroeg echt heel erg slecht tegen.
Een tijd geleden kwam ik telkens dezelfde man tegen die kwam uit de kroeg en rook naar 10 pakken sigaretten en had een enorme kegel. Hij ging telkens naast me zitten, dus ik iedere keer al kokhalzend verkassen. Man wat een stank.
We’re all mad here
NorthCape schreef:
03-07-2019 08:11
Dat lijkt mij heel Irritant. Wat ik met de kinderwagen wel eens deed was als mensen niet aan de kant gingen, ze insluiten. Kinderwagen erbij en dan ernaast staan.

O ja! Dat is ook een goeie :D. Ik bleef net zolang staan en toen ik het heel netjes vroeg reageerden ze alleen met: Sorry hoor! Moet je hier staan dan? Sommige mensen hebben dan echt een bril of lenzen nodig denk ik dan haha :sherlock:
Ik bedenk me net nog iets. Toen ik nog dagelijks met de trein naar school ging had je je treinen waarbij de coupé bestond uit kleinere hokjes voor 6 personen. Af te sluiten met een schuifdeur. Geen idee of die nog ergens rond rijden. Vond die altijd wel fijn, helemaal als je dan toch een hokje voor jezelf had (of alleen met bekenden) omdat niemand bij je wilde zitten en hoopten nog een lege te treffen. Maar er waren helaas ook van die aso's die met z'n 2 in een hokje gingen zitten, deurtje dicht deden en die dan barricadeerde in de hoop dat niemand erbij kwam zitten. En tja als het druk was ging ik daar zitten. Die vuile blikken die je dan kreeg. Er is mij wel eens gevraagd of ik niet ergens anders kon zitten want privacy enzo 🤣 En een keer stond het koppel wat er al zat op om een andere plek te zoeken. Net of ik een of andere ziekte had of enorm stonk.
Die kleinere hokjes zijn er nog im diverse intercity’s, maar wel allemaal eersteklas.
TsumTsum schreef:
03-07-2019 23:02
Ik bedenk me net nog iets. Toen ik nog dagelijks met de trein naar school ging had je je treinen waarbij de coupé bestond uit kleinere hokjes voor 6 personen. Af te sluiten met een schuifdeur. Geen idee of die nog ergens rond rijden. Vond die altijd wel fijn, helemaal als je dan toch een hokje voor jezelf had (of alleen met bekenden) omdat niemand bij je wilde zitten en hoopten nog een lege te treffen. Maar er waren helaas ook van die aso's die met z'n 2 in een hokje gingen zitten, deurtje dicht deden en die dan barricadeerde in de hoop dat niemand erbij kwam zitten. En tja als het druk was ging ik daar zitten. Die vuile blikken die je dan kreeg. Er is mij wel eens gevraagd of ik niet ergens anders kon zitten want privacy enzo 🤣 En een keer stond het koppel wat er al zat op om een andere plek te zoeken. Net of ik een of andere ziekte had of enorm stonk.
Dat waren die oude Duitse treinen, denk ik? Met gordijntjes bij de ramen?
Daar heb ik vaak in gezeten als forens. Traject Den Haag (?) - Venlo. Een deel van het traject reisde ik met een aantal collega's en wie er dan bij kwam zitten leek zich soms wel wat buitengesloten te voelen omdat wij met z'n vieren of vijven in gesprek waren.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Ook een irritatie waar ik vandaag weer tegenaan ben gelopen op één van mijn vaste routes.

Onderweg met de auto: drie kwartier.
Onderweg met het OV: 2 1/2uur.

Want: bus naar het vertrekstation komt aan op het moment dat mijn trein weg rijdt. Half uur wachten op de volgende trein.
Bus vanaf het aankomststation rijdt net weg als ik er aan kom. Nog een half uur wachten (nee, het is geen grote stad waar om de 5-10 minuten een bus vertrekt).

En dan moet ik straks ook nog een keer terug met dezelfde hindernissen :thunder:
DG2015 schreef:
04-07-2019 12:53
Dat waren die oude Duitse treinen, denk ik? Met gordijntjes bij de ramen?
Daar heb ik vaak in gezeten als forens. Traject Den Haag (?) - Venlo. Een deel van het traject reisde ik met een aantal collega's en wie er dan bij kwam zitten leek zich soms wel wat buitengesloten te voelen omdat wij met z'n vieren of vijven in gesprek waren.
Ja die trein met die gordijntjes en waarbij je zelf de verwarming ook kon regelen. Handig in de winter maar sommigen die hadden hem veel te hoog staan. Had altijd een deel van dat traject inderdaad.
quattro-stagioni schreef:
04-07-2019 13:00
Ook een irritatie waar ik vandaag weer tegenaan ben gelopen op één van mijn vaste routes.

Want: bus naar het vertrekstation komt aan op het moment dat mijn trein weg rijdt. Half uur wachten op de volgende trein.
Bus vanaf het aankomststation rijdt net weg als ik er aan kom. Nog een half uur wachten (nee, het is geen grote stad waar om de 5-10 minuten een bus vertrekt).

En dan moet ik straks ook nog een keer terug met dezelfde hindernissen :thunder:
Oja dat was bij mij ook een ergernis.. Als alles mee zat was ik van deur tot deur in 60 minuten maar de aansluitingen tussen bus- trein - bus liepen meestal niet goed want inderdaad net weg. Deed er dus gemiddeld 90 minuten over en soms 2 uur als de trein weer eens vertraging had.
Cheshire-cat schreef:
03-07-2019 09:43
Een tijd geleden kwam ik telkens dezelfde man tegen die kwam uit de kroeg en rook naar 10 pakken sigaretten en had een enorme kegel. Hij ging telkens naast me zitten, dus ik iedere keer al kokhalzend verkassen. Man wat een stank.
Ik verkaste ook wel eens als iemand echt te veel stonk of zo. Niet vriendelijk, maar in zo'n warme bus... :sick:

Als ik naar mijn familie ga, dan ben ik normaal 2,5 uur onderweg met het ov, maar alles sluit wel aan. Eerst de trein, dan de metro en dan de bus en dan nog een bus.
Met de ingang van een nieuwe reed ineens de laatste but om een bepaalde tijd niet meer. Rond 5 uur op vrijdag. Dus dan kwam je met bus één wel op dat busstation terecht, maar je moest vervolgens 45 minuten uur wachten op je aansluiting. Er rijden een paar bussen uit de stad hierheen en vervolgens kun je daar overstappen op alle richtingen. Als enige bus reed deze dus niet meer om deze tijd. Sta je echt in de middle of nowhere op een tochtig station... Niet prettig...
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
04-07-2019 13:00

Nogal een verschil!

Herkenbaar ook. Ik woon op amper 5 kilometer van werk, maar met de bus (en een stukje wandelen) doe ik er al gauw 50 minuten, en soms zelfs een uur, over. Ik heb een rijbewijs, maar een auto kopen heeft geen zin; dan sta ik ook vast in het verkeer. Bovendien zijn er zat metrolijnen en autorijden in hartje Londen is niet bepaald handig, dus een auto is pure geldverspilling. Ik zou graag fietsend naar werk gaan, maar dat is te gevaarlijk.
Ja die overstappen zijn soms echt huilen. Nu heb ik weinig te klagen, waar ik woon is het OV over het algemeen echt super goed.

Mijn enige ergenis is dat ze een sprinter met 2 minuten vervroegd hebben waardoor ik mijn chille 3 minuten overstap moest inruilen voor een 13 minuten overstap. Altijd jammer als je er op achteruit gaat bij dienstregeling wijzigingen.

Ook super irritant is dat ik op station 1 aan kom om officieel 9:00 (maar meestal ergens tussen 8:58 en een seconde of 30 en 8:59), en de trein die ik wil hebben om 9:00 weg rijdt. Ik heb 2 volle minuten nodig om rennend die sprinter te halen, maar ik haal hem dus nooit. Ik kan hem wel altijd uitzwaaien. :lol: Dit heb ik trouwens met een andere intercity ook. Mijn overstap is letterlijk aan het aangrenzend perron (dus 5 meter lopen of zo), maar consequent gaan die pestpokke deuren pas open als die van de sprinter zijn instapvoetje in trekt (hoe noem je dat, die drempel).
dianaf schreef:
04-07-2019 16:26
Ik verkaste ook wel eens als iemand echt te veel stonk of zo. Niet vriendelijk, maar in zo'n warme bus... :sick:

Als ik naar mijn familie ga, dan ben ik normaal 2,5 uur onderweg met het ov, maar alles sluit wel aan. Eerst de trein, dan de metro en dan de bus en dan nog een bus.
Met de ingang van een nieuwe reed ineens de laatste but om een bepaalde tijd niet meer. Rond 5 uur op vrijdag. Dus dan kwam je met bus één wel op dat busstation terecht, maar je moest vervolgens 45 minuten uur wachten op je aansluiting. Er rijden een paar bussen uit de stad hierheen en vervolgens kun je daar overstappen op alle richtingen. Als enige bus reed deze dus niet meer om deze tijd. Sta je echt in de middle of nowhere op een tochtig station... Niet prettig...
Ja dat is ook zeer irritant. Als ik naar mijn ouders wil en ik aankom op het station rijdt de bus die ik moet hebben dus precies weg als de trein binnenkomt. Je ziet hem gewoon. Ik snap dan niet dat ze die bussen (het is nog de zelfde vervoersmaatschappij ook) niet even kunnen laten wachten. Ik word gelukkig altijd opgehaald vanaf het station, anders duurt mijn reis door dat wachten nog een uur langer, maar ook voor studenten zou dat erg prettig zijn.

Ook irritant is een trein hier die altijd om 5 over en om 5 over half vertrekt. Behalve om 18.35. Dan gaat hij ineens om 18.25. Omdat ik met mijn abonnement na de spits 'gratis' reis, wachtte ik dan altijd op mijn werk als ik naar bijv mijn ouders moet. Alleen door deze rare verspringing in de tijd moet ik wachten tot 19.05 en dat scheelt toch behoorlijk in aankomsttijd, zeker als je dan nog moet eten.
Seriously?
Nectarinepit schreef:
04-07-2019 17:30
Nogal een verschil!

Herkenbaar ook. Ik woon op amper 5 kilometer van werk, maar met de bus (en een stukje wandelen) doe ik er al gauw 50 minuten, en soms zelfs een uur, over. Ik heb een rijbewijs, maar een auto kopen heeft geen zin; dan sta ik ook vast in het verkeer. Bovendien zijn er zat metrolijnen en autorijden in hartje Londen is niet bepaald handig, dus een auto is pure geldverspilling. Ik zou graag fietsend naar werk gaan, maar dat is te gevaarlijk.

Ik zou de hele route gaan wandelen! Dan ben je korter onderweg (of even lang als je traag loopt).
Mijn eigen woon-werktraject gaat sneller met het ov. Als ik met de auto gewoon door kan rijden dan zou ik er wat sneller zijn, maar dat lukt alleen als ik ‘s nachts rijd.
Ugli schreef:
04-07-2019 17:44
(...)Ook super irritant is dat ik op station 1 aan kom om officieel 9:00 (maar meestal ergens tussen 8:58 en een seconde of 30 en 8:59), en de trein die ik wil hebben om 9:00 weg rijdt. Ik heb 2 volle minuten nodig om rennend die sprinter te halen, maar ik haal hem dus nooit. Ik kan hem wel altijd uitzwaaien. :lol: Dit heb ik trouwens met een andere intercity ook. Mijn overstap is letterlijk aan het aangrenzend perron (dus 5 meter lopen of zo), maar consequent gaan die pestpokke deuren pas open als die van de sprinter zijn instapvoetje in trekt (hoe noem je dat, die drempel).
Zwolle is voor mij ook een drama. Op het moment dat mijn trein daar het station binnen rijdt, vertrekken er precies op dat moment twee treinen die ik vaak nodig heb.
04-07-2019 18:22
Zwolle is voor mij ook een drama. Op het moment dat mijn trein daar het station binnen rijdt, vertrekken er precies op dat moment twee treinen die ik vaak nodig heb.
Zwolle is volgens mij sowieso het station waar dagelijks het wereldrecord sprinten op trappen met koffers wordt verbroken. Volgens mij hebben ze een heel optimistische planner die deze aansluitingen heeft bedacht.
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven