Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Waarom is het voor sommige mensen zo moeilijk om even op te staan als iemand de trein uit moet. Moest vandaag weer over iemand heen klimmen die weigerde op te staan (ik zat aan de raamkant). En dan nog boos worden ook omdat m'n tas tegen d'r knie (!) aankwam.
¡Apagando las luces!
Vandaag in de trein weer een gast die gezellig met geluid aan een filmpje aan het kijken was. Op mijn suggestie dat hij dat beter zonder geluid kon doen kwam het ‘ja maar ik ben een filmpje aan het kijken’ waarop ik zei dat hij dan beter een koptelefoon kon opzetten. Helaas had hij die niet en vroeg of ik er een voor hem had. Toevallig wel, maar toen ik die tevoorschijn haalde was het toch niet nodig en ging het geluid uit. Sneuneus...
lollypopje schreef:
11-11-2019 12:41
Nadenken is het probleem niet, maar ik moet toch gewoon op een bepaalde tijden werken.
Als je dat afschaft zou betekenen dat heel veel kantoren 24/7 bemant moeten zijn, wat weer heel veel geld kost aan personeelskosten die weer ergens vandaan moeten komen.
Nee hoor, je kunt in veel banen deels thuis werken en alleen voor bepaalde dingen naar kantoor komen. Dat doe ik namelijk, en ik heb een reguliere kantoorbaan.
Poppy_del_Rio schreef:
12-11-2019 11:01
Ja, dat bezet houden van plekken in de spits blijft onbegrijpelijk. Gisteren ook weer. Man had zijn jas keurig opgevouwen op de stoel naast zich neergelegd. Na mijn vraag of ik daar kon zitten, haalde hij tergend langzaam de jas weg, ondertussen oogrollend naar de vrouw die tegenover hem zat. Tijdens de treinreis hebben ze zonder koptelefoon naar filmpjes zitten kijken. Echt, reis met de auto als je personal space wilt en geluid wilt maken.
Daarom vraag ik het niet meer, ik ga gewoon zitten. Dan blijkt in het algemeen dat mensen je gewoon wel gezien hebben (en dus haastig alsnog hun spullen weghalen).
Nitflex schreef:
12-11-2019 21:34
Nee hoor, je kunt in veel banen deels thuis werken en alleen voor bepaalde dingen naar kantoor komen. Dat doe ik namelijk, en ik heb een reguliere kantoorbaan.
O wat zou ik dat graag willen. Maar van onze manager mogen we niet thuiswerken want we moeten bereikbaar zijn voor vragen. De manager zelf werkt wel een dag in de week thuis.....
Een zebra is geen paard met strepen
Jamaarhoe schreef:
12-11-2019 21:41
O wat zou ik dat graag willen. Maar van onze manager mogen we niet thuiswerken want we moeten bereikbaar zijn voor vragen. De manager zelf werkt wel een dag in de week thuis.....
Ik ben bereikbaar hoor, gewoon via Skype of telefoon. Maar het hangt inderdaad van de functie af. Ik werk sowieso in teams met mensen in het buitenland en andere tijdzones, dus die behoefte aan fysieke vergaderingen is er dan al minder.

Maar ik ben er van overtuigd dat het in veel meer banen kán dan het wordt toegestaan. Veel managers willen de mensen gewoon 8 uur per dag op kantoor zien, ook al heeft het niet altijd toegevoegde waarde.
Nitflex schreef:
12-11-2019 22:51
Maar ik ben er van overtuigd dat het in veel meer banen kán dan het wordt toegestaan. Veel managers willen de mensen gewoon 8 uur per dag op kantoor zien, ook al heeft het niet altijd toegevoegde waarde.
Eens. Bij ons mag het om de een of andere onduidelijke reden ook niet. Het zou makkelijk kunnen in ons werk, maar nee we moeten allemaal op kantoor zitten. Dat er dan door treinvertagingen etc wel eens mensen een uur of meer te laat zijn dat maakt dan blijkbaar weer niet uit.

Blijf het heel apart vinden, maar goed dat is een ander topic
Het lijkt mij heerlijk, een dag in de week thuiswerken. Ik sta voor de klas dus dat gaat vrij lastig maar ach, allemaal. Skype-verbindingen, doen ze in de Outback ook. Kan ik de lastige leerlingen lekker wegklikken of muten.

Maar die cultuur dat thuiswerken niet mag en men van half negen tot half zes op kantoor dient te zijn heerst wel nog, ja. Bij m'n man zijn vorige baan was het echt onbespreekbaar, thuiswerken of flexibele werktijden, dus die mocht elke dag filerijden. Zijn huidige werkgever wil nu ook weer gaan verhuizen maar staat er gelukkig wel voor open om bijv. Eerst een paar uur thuis te werken en dan om tien uur weg te rijden ipv om half acht.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Binnenkort kunnen we al dranghekken verwachten op de perrons, zoveel drukker gaat het nog worden. :(

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1434233 ... op-perrons
Nog even en we krijgen ook duwers.

Afbeelding

Gisteren nog in een bomvolle trein gestaan en dan toch blijft elke instapper meteen stilstaan zodra ze in de trein zijn, in plaats van even 1 stap door te lopen zodat degene achter hem ook kan instappen... en in de gangpaden natuurlijk ook ruimte genoeg maar niemand die even doorloopt...
En er was ook zo'n sukkel die veel te laat opstond en terwijl mensen na de vele (langzame, treuzelende, op hun mobiel kijkende) uitstappers ein-de-lijk konden instappen, en de trein al vertraging opliep daardoor, wilde hij er toch nog uit en moesten al die instappers nogmaals wachten.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Ik had laatst een keertje dat de deuren van een trein alweer dicht gingen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen waren. Daar word je ook niet echt vrolijk van :(

Maar ik erger me ook altijd aan die mensen die nog even aan komen kakken om uit te stappen, terwijl er al mensen aan het instappen zijn. Gisteren op Amsterdam, iemand die boos werd omdat ie er niet langs kon. Bijna iedereen was al ingestapt. :facepalm: Alsof ze pas bedenken dat ze uit moet stappen als de coupé weer volstroomt of zo.
¡Apagando las luces!
patsy--stone schreef:
13-11-2019 12:24
Nog even en we krijgen ook duwers.

Afbeelding

Gisteren nog in een bomvolle trein gestaan en dan toch blijft elke instapper meteen stilstaan zodra ze in de trein zijn, in plaats van even 1 stap door te lopen zodat degene achter hem ook kan instappen... en in de gangpaden natuurlijk ook ruimte genoeg maar niemand die even doorloopt...
En er was ook zo'n sukkel die veel te laat opstond en terwijl mensen na de vele (langzame, treuzelende, op hun mobiel kijkende) uitstappers ein-de-lijk konden instappen, en de trein al vertraging opliep daardoor, wilde hij er toch nog uit en moesten al die instappers nogmaals wachten.
je mag niet stilstaan in gangpaden!
pipootje schreef:
13-11-2019 12:35
Hè? Waar haal je dat nou weer vandaan? Dat mag wel hoor, en wordt ook vaak omgeroepen om te doen.

Alleen in sommige regiobussen die de snelweg op gaan willen ze dat niet hebben, maar in de trein wel hoor.
pipootje schreef:
Huh??? Waar haal je dat nou weer vandaan? Moeten die leeg blijven dan? En iedereen nog meer op elkaar gepropt in het halletje? Of op schoot bij passagiers op stoelen?
Nitflex schreef:
13-11-2019 13:32
Hè? Waar haal je dat nou weer vandaan? Dat mag wel hoor, en wordt ook vaak omgeroepen om te doen.

Alleen in sommige regiobussen die de snelweg op gaan willen ze dat niet hebben, maar in de trein wel hoor.
Dus bus vol = vol?? Mogen mensen dan niet meer instappen als alle stoelen bezet zijn?
SombraOnline, ik heb dat ook weleens hoor, dat ik me opeens realiseer dat ik eruit moet. Bijvoorbeeld als ik in mijn normale trein een keer ergens anders heen ga en er eerder uit moet dan normaal. Of als ik even ben vergeten of ik in de rechtstreekse trein zit, of juist die met overstap op Weesp. Kan gebeuren toch?
patsy--stone schreef:
13-11-2019 13:35
Dus bus vol = vol?? Mogen mensen dan niet meer instappen als alle stoelen bezet zijn?
Ja, in sommige bussen willen ze niet hebben dat mensen losstaan. Dat zijn dan van die touringcars die als regiobus worden ingezet.
SombraOnline schreef:
Ik had laatst een keertje dat de deuren van een trein alweer dicht gingen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen waren. Daar word je ook niet echt vrolijk van :(
Zo hee dat is irritant!
En komt vaak doordat mensen zo traag en onhandig uitstappen en niet meteen doorlopen op het perron.
Gek genoeg vindt iedereen het irritant als je zelf wilt instappen en als de uitstappers dan sloom doen, meteen na het uitstappen stil blijven staan zodat de rest er niet meer uit kan en de trein dus niet vlot genoeg leegloopt, etc...
maar als ze dan zélf een uitstapper zijn, vergeten ze opeens hoe irritant dat is en gaan ze wel op hun mobieltje kijken, oh jee, daar zag ik bijna de geul tussen trein en perron niet, even voorzichtig hoor, oh wat is dat op Instagram? superinteressant en belangrijk, even stilstaan om het goed te bekijken (midden in de deuropening, of direct na de roltrap)...
Nitflex schreef:
13-11-2019 13:37
Ja, en sommige bussen willen ze niet hebben dat mensen losstaan. Dat zijn dan van die touringcars die als regiobus worden ingezet.

Die dan op de snelweg komen of zo?
Ik ken dat soort bussen helemaal niet. Ik reis zelf nooit met de bus vanwege een grote hekel eraan, maar het busstation ligt hier naast het treinstation en alle bussen zien er hetzelfde uit, of de eindbestemming nou in de stad ligt of diep in de regio.
Poppy_del_Rio schreef:
13-11-2019 13:39
Die dan op de snelweg komen of zo?
Ik ken dat soort bussen helemaal niet. Ik reis zelf nooit met de bus vanwege een grote hekel eraan, maar het busstation ligt hier naast het treinstation en alle bussen zien er hetzelfde uit, of de eindbestemming nou in de stad ligt of diep in de regio.
Ja, sommige lijnen naar Schiphol hebben dat. Maar ook als “de NS bussen inzet” bijvoorbeeld.
Nitflex schreef:
13-11-2019 13:35
SombraOnline, ik heb dat ook weleens hoor, dat ik me opeens realiseer dat ik eruit moet. Bijvoorbeeld als ik in mijn normale trein een keer ergens anders heen ga en er eerder uit moet dan normaal. Of als ik even ben vergeten of ik in de rechtstreekse trein zit, of juist die met overstap op Weesp. Kan gebeuren toch?
Ja maar dan zeg je toch sorry sorry sorry, en maak je een beetje haast?
Die man die gisteren zo onnozel laat was opgestaan, ging ook nog eens op zijn dooie gemakje, en ging rustig nog even wat dingen zeggen tegen mensen waar hij langs moest, en de instappers maar wachten. En die trein hád al vertraging, en toen nog meer.
Nitflex schreef:
13-11-2019 13:40
Ja, sommige lijnen naar Schiphol hebben dat. Maar ook als “de NS bussen inzet” bijvoorbeeld.

Schiphol ís mijn regio :)
Dan kijk ik kennelijk niet goed uit mijn doppen.
Deze handgrepen zijn toch echt bedoeld om je aan vast te kunnen houden in het gangpad.

Afbeelding

Afbeelding
patsy--stone schreef:
13-11-2019 13:41
Ja maar dan zeg je toch sorry sorry sorry, en maak je een beetje haast?
Die man die gisteren zo onnozel laat was opgestaan, ging ook nog eens op zijn dooie gemakje, en ging rustig nog even wat dingen zeggen tegen mensen waar hij langs moest, en de instappers maar wachten. En die trein hád al vertraging, en toen nog meer.
Ja, als je te lang wacht kun je het mensen niet meer kwalijk nemen dat men aan het instappen is, dat is waar.
SombraOnline schreef:

Maar ik erger me ook altijd aan die mensen die nog even aan komen kakken om uit te stappen, terwijl er al mensen aan het instappen zijn. Gisteren op Amsterdam, iemand die boos werd omdat ie er niet langs kon. Bijna iedereen was al ingestapt. :facepalm: Alsof ze pas bedenken dat ze uit moet stappen als de coupé weer volstroomt of zo.
Nou ja andersom is ook rete irritant. Dat terwijl er mensen nog instappen, iemand al wil instappen.. Ik heb vorige week iemand op Amsterdam er weer uitgezet. Doe even rustig Henk..
Seriously?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven