Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Ik zat in de trein net weer naast een manspreader die met zijn elleboog de helft van mijn zitruimte in beslag nam (lekker, zo'n por in je tiet elke keer) omdat hij aan het sudoko'en was op z'n telefoon. Mijn knie moest het ook ontgelden. Ik heb teruggeduwd.

Na verloop van tijd kwam er ergens een tweezitter vrij en ben ik daar gaan zitten. Toen kreeg ik een verdrietige blik van de meneer. Tsja.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
thistle schreef:
14-11-2019 01:22
Later werd dit wel omgeroepen. Geen idee waarom toen wel. Misschien hadden ze je berichtje hier op het forum gelezen :lol:
Ik tweet altijd naar ze met dit soort dingen. Je licht je reizigers niet of verkeerd in, vind dat echt niet kunnen.
De app gaf traject Utrecht - Eindhoven aan, maar ze spraken alleen maar over ‘s-Hertogenbosch :facepalm:

Bleek later trouwens dat de treinen vanaf ‘s-Hertogenbosch wél naar Eindhoven reden. Toen was ik inmiddels alweer onderweg naar huis, want om in ‘s-Hertogenbosch te komen, moest ik 2 uur omreizen. Dikke doei.
¡Apagando las luces!
Maechtje schreef:
14-11-2019 09:07
Ik zat in de trein net weer naast een manspreader die met zijn elleboog de helft van mijn zitruimte in beslag nam (lekker, zo'n por in je tiet elke keer) omdat hij aan het sudoko'en was op z'n telefoon. Mijn knie moest het ook ontgelden. Ik heb teruggeduwd.

Na verloop van tijd kwam er ergens een tweezitter vrij en ben ik daar gaan zitten. Toen kreeg ik een verdrietige blik van de meneer. Tsja.

Ik zeg dan altijd hardop, met een iets luidere stem dan normaal, dat ik het heel onprettig vind om steeds door hem aangeraakt te worden. Dan houden ze echt heel snel op.
Een man die zich met een elektrisch scheerapparaat aan het scheren is. Echt gadverdamme, heb er ook wat van gezegd.
DrMcNinja schreef:
06-10-2018 12:25
Dan zit voedsel in de trein. Heb een beetje fatsoen en koop een koek, of een smoothie... of iets wat bet zo ongezond en vullend is als een patatje pindasaus maar niet zo heftig ruikt!

Mensen die op ongepaste momenten aan het bier zitten. Eigenlijk altijd dus. Ik kan mij indenken dat je behoefte hebt aan een drankje na het werk maar is het echt zo moeilijk te wachten tot je thuis bent? Het ziet er zo alcoholistisch uit. Alsof het per se nú moet.

Overigens, ik heb een hekel aan vroege instappers. Ik maak er een punt van om voor mensen te gaan staan die te vroeg instappen. Ja ik zet daarvoor ook best een zijstapje. En ja ik loop desnoods tegen je op als het nodig is en voel geen spijt als je achterover de trein uit valt. Of je nu een bejaarde bent (de grootste probleemgroep in dit kader) of een annelleke.

Mensen expres omver lopen? Ben je wel goed?
anoniem_pje_x schreef:
14-11-2019 09:40
Een man die zich met een elektrisch scheerapparaat aan het scheren is. Echt gadverdamme, heb er ook wat van gezegd.

Wat dacht je van (teen)nagels knippen. :pukey:
anoniem_pje_x schreef:
14-11-2019 09:40
Dat vind ook echt niet normaal!!

Hoe reageerde hij?
RikM schreef:
14-11-2019 10:10
Wat dacht je van (teen)nagels knippen. :pukey:
Of mensen die hun nagels lakken, mensen die constant aan het rochelen zijn (en soms spugen ze het ook uit... In de trein...), in Amsterdam een keertje iemand die mee aan het ''rappen'' was met z'n muziek over hoe ie chickies zou aanranden. Bij die laatste ben ik toch wel even in een andere coupé gaan zitten. :rofl:
¡Apagando las luces!
Poppy_del_Rio schreef:
13-11-2019 15:04
Sowieso vind ik het ov in het noorden van het land echt heel raar. Ik heb schoonfamilie wonen in een dorp waar op zondag gewoon helemaal geen bus rijdt. En dat in een rijk land als Nederland dat anno 2019 de stikstofuitstoot moet gaan beperken. Zo bevorder je alleen maar dat 18-20-jarigen al een eigen auto hebben.
Ik heb weleens meegemaakt dat ik in het weekend op kraambezoek wilde in een streekziekenhuis en dat er vanaf het treinstation alleen maar bussen reden waar je een speciaal abonnement op moest hebben. Bizar vond ik dat. Helemaal omdat bij dat ziekenhuis ook de huisartsenpost zit. Moet je daar dan per se een taxi naartoe nemen als je geen eigen auto hebt?
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Nitflex schreef:
14-11-2019 10:24
Dat vind ook echt niet normaal!!

Hoe reageerde hij?
Hij keek boos op, deed het ding uit en mompelde wat. Nog geen 5 minuten later ging hij door. Toen is de conducteur gekomen en is ie uit de trein gezet met de mededeling dat ie zich netjes hoort te gedragen en dat de mensen die na hem in de trein ook graag een schone trein waarderen.
Mensen die hun ov-kaart pakken maar gelijk alle andere pasjes rondstrooien.
geneet van 't laeve
Baankje1 schreef:
14-11-2019 17:08
Mensen die hun ov-kaart pakken maar gelijk alle andere pasjes rondstrooien.

Lijkt me vooral irritant voor degene die het doet.
anoniem_pje_x schreef:
14-11-2019 14:15
Hij keek boos op, deed het ding uit en mompelde wat. Nog geen 5 minuten later ging hij door. Toen is de conducteur gekomen en is ie uit de trein gezet met de mededeling dat ie zich netjes hoort te gedragen en dat de mensen die na hem in de trein ook graag een schone trein waarderen.
Goed zo!

Dat nagels knippen heb ik me ook al vaak aan geërgerd, wat zijn sommige mensen toch vrij in de trein. Maar ja, ik doe dan weer make-up op. Daar zullen mensen zich wellicht ook aan ergeren.

Teennagels knippen gelukkig nog niet hoeven aanschouwen.
RikM schreef:
14-11-2019 17:13
Lijkt me vooral irritant voor degene die het doet.
En voor de mensen die moeten wachten tot alle pasjes weer opgeraapt zijn.
geneet van 't laeve
Mijn grootste ergernis blijft toch mensen die in een drukke trein aan het gangpad zitten, tas op de stoel ernaast en doen alsof ze totaaaal niet merken dat er net een heleboel mensen zijn ingestapt die ook graag willen zitten.
robinnn89 schreef:
14-11-2019 17:41
Mijn grootste ergernis blijft toch mensen die in een drukke trein aan het gangpad zitten, tas op de stoel ernaast en doen alsof ze totaaaal niet merken dat er net een heleboel mensen zijn ingestapt die ook graag willen zitten.
En ik snap dan weer niet waarom mensen het niet gewoon vragen ;-D Desnoods ga ik op die tas zitten, boeit me echt niet.
¡Apagando las luces!
Tassen in het gangpad op de grond zetten in plaats van op schoot of in het bagagerek. Die paden zijn al zo smal en daar zijn nu juist die rekken voor bedoeld.
Ik vind hier dingen van.
Baankje1 schreef:
14-11-2019 17:36
En voor de mensen die moeten wachten tot alle pasjes weer opgeraapt zijn.
Tja... degene die ze laat vallen doet dat vast niet om anderen dwars te zitten. Dan kun je wel wat effectievers bedenken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
Dat met die pasjes is toch niet iets dat aan de lopende band gebeurt. Er staat ook wel eens iemand op je tenen, die dingen gebeuren nou eenmaal. Een ongelukje kan soms gebeuren, daar kan ik me niet aan ergeren, het is meer bewust asociaal gedrag dat mij ergert.
Weer twee mensen met patat pinda en ui naast mij :whip:
Nu heb ik dus juist zin in friet...
Pas was een man zijn nagels aan het vijlen in de trein. En dan zo hard alsof ie ze aan het doorzagen was, met zo'n dikke kartonnen vijl.
Ik had geen zin om er iets van te zeggen, maar heb een kwartier lang met kippenvel in de trein gezeten. :-[
Nagels knippen of veilen en scheren in de trein kan écht niet, maar mensen die in de trein zitten te eten heb ik geen moeite mee. Als ik na een lange dag geen eten meer bij heb eet ik graag een frietje, en dat gun ik andere mensen ook. Mét pindasaus :-D
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Maechtje schreef:
14-11-2019 20:12
Nagels knippen of veilen en scheren in de trein kan écht niet, maar mensen die in de trein zitten te eten heb ik geen moeite mee. Als ik na een lange dag geen eten meer bij heb eet ik graag een frietje, en dat gun ik andere mensen ook. Mét pindasaus :-D

Ja, ik weet dat ik het mensen niet kan verbieden en dat het hun goed recht is, daarom klaag ik hier :proud:
Vroeger was het niet toegestaan om snacks te eten in de trein. Tot ze geld gingen verdienen aan het verkopen van snacks op de stations, toen werd die regel gauw afgeschaft. :sarcastic:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven