Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
donderdag 14 november 2019 om 09:07
Ik zat in de trein net weer naast een manspreader die met zijn elleboog de helft van mijn zitruimte in beslag nam (lekker, zo'n por in je tiet elke keer) omdat hij aan het sudoko'en was op z'n telefoon. Mijn knie moest het ook ontgelden. Ik heb teruggeduwd.
Na verloop van tijd kwam er ergens een tweezitter vrij en ben ik daar gaan zitten. Toen kreeg ik een verdrietige blik van de meneer. Tsja.
Na verloop van tijd kwam er ergens een tweezitter vrij en ben ik daar gaan zitten. Toen kreeg ik een verdrietige blik van de meneer. Tsja.
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
donderdag 14 november 2019 om 09:16
Ik tweet altijd naar ze met dit soort dingen. Je licht je reizigers niet of verkeerd in, vind dat echt niet kunnen.
De app gaf traject Utrecht - Eindhoven aan, maar ze spraken alleen maar over ‘s-Hertogenbosch

Bleek later trouwens dat de treinen vanaf ‘s-Hertogenbosch wél naar Eindhoven reden. Toen was ik inmiddels alweer onderweg naar huis, want om in ‘s-Hertogenbosch te komen, moest ik 2 uur omreizen. Dikke doei.
¡Apagando las luces!

donderdag 14 november 2019 om 09:22
Maechtje schreef: ↑14-11-2019 09:07Ik zat in de trein net weer naast een manspreader die met zijn elleboog de helft van mijn zitruimte in beslag nam (lekker, zo'n por in je tiet elke keer) omdat hij aan het sudoko'en was op z'n telefoon. Mijn knie moest het ook ontgelden. Ik heb teruggeduwd.
Ik zeg dan altijd hardop, met een iets luidere stem dan normaal, dat ik het heel onprettig vind om steeds door hem aangeraakt te worden. Dan houden ze echt heel snel op.
donderdag 14 november 2019 om 10:07
DrMcNinja schreef: ↑06-10-2018 12:25Dan zit voedsel in de trein. Heb een beetje fatsoen en koop een koek, of een smoothie... of iets wat bet zo ongezond en vullend is als een patatje pindasaus maar niet zo heftig ruikt!
Mensen die op ongepaste momenten aan het bier zitten. Eigenlijk altijd dus. Ik kan mij indenken dat je behoefte hebt aan een drankje na het werk maar is het echt zo moeilijk te wachten tot je thuis bent? Het ziet er zo alcoholistisch uit. Alsof het per se nú moet.
Overigens, ik heb een hekel aan vroege instappers. Ik maak er een punt van om voor mensen te gaan staan die te vroeg instappen. Ja ik zet daarvoor ook best een zijstapje. En ja ik loop desnoods tegen je op als het nodig is en voel geen spijt als je achterover de trein uit valt. Of je nu een bejaarde bent (de grootste probleemgroep in dit kader) of een annelleke.
Mensen expres omver lopen? Ben je wel goed?

donderdag 14 november 2019 om 10:10
anoniem_pje_x schreef: ↑14-11-2019 09:40Een man die zich met een elektrisch scheerapparaat aan het scheren is. Echt gadverdamme, heb er ook wat van gezegd.
Wat dacht je van (teen)nagels knippen.

donderdag 14 november 2019 om 10:24
Dat vind ook echt niet normaal!!anoniem_pje_x schreef: ↑14-11-2019 09:40Een man die zich met een elektrisch scheerapparaat aan het scheren is. Echt gadverdamme, heb er ook wat van gezegd.
Hoe reageerde hij?
donderdag 14 november 2019 om 10:32
Of mensen die hun nagels lakken, mensen die constant aan het rochelen zijn (en soms spugen ze het ook uit... In de trein...), in Amsterdam een keertje iemand die mee aan het ''rappen'' was met z'n muziek over hoe ie chickies zou aanranden. Bij die laatste ben ik toch wel even in een andere coupé gaan zitten.

¡Apagando las luces!
donderdag 14 november 2019 om 13:37
Ik heb weleens meegemaakt dat ik in het weekend op kraambezoek wilde in een streekziekenhuis en dat er vanaf het treinstation alleen maar bussen reden waar je een speciaal abonnement op moest hebben. Bizar vond ik dat. Helemaal omdat bij dat ziekenhuis ook de huisartsenpost zit. Moet je daar dan per se een taxi naartoe nemen als je geen eigen auto hebt?Poppy_del_Rio schreef: ↑13-11-2019 15:04Sowieso vind ik het ov in het noorden van het land echt heel raar. Ik heb schoonfamilie wonen in een dorp waar op zondag gewoon helemaal geen bus rijdt. En dat in een rijk land als Nederland dat anno 2019 de stikstofuitstoot moet gaan beperken. Zo bevorder je alleen maar dat 18-20-jarigen al een eigen auto hebben.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
donderdag 14 november 2019 om 14:15
Hij keek boos op, deed het ding uit en mompelde wat. Nog geen 5 minuten later ging hij door. Toen is de conducteur gekomen en is ie uit de trein gezet met de mededeling dat ie zich netjes hoort te gedragen en dat de mensen die na hem in de trein ook graag een schone trein waarderen.

donderdag 14 november 2019 om 17:17
Goed zo!anoniem_pje_x schreef: ↑14-11-2019 14:15Hij keek boos op, deed het ding uit en mompelde wat. Nog geen 5 minuten later ging hij door. Toen is de conducteur gekomen en is ie uit de trein gezet met de mededeling dat ie zich netjes hoort te gedragen en dat de mensen die na hem in de trein ook graag een schone trein waarderen.
Dat nagels knippen heb ik me ook al vaak aan geërgerd, wat zijn sommige mensen toch vrij in de trein. Maar ja, ik doe dan weer make-up op. Daar zullen mensen zich wellicht ook aan ergeren.
Teennagels knippen gelukkig nog niet hoeven aanschouwen.

donderdag 14 november 2019 om 17:52
En ik snap dan weer niet waarom mensen het niet gewoon vragen

¡Apagando las luces!
donderdag 14 november 2019 om 18:00
Tja... degene die ze laat vallen doet dat vast niet om anderen dwars te zitten. Dan kun je wel wat effectievers bedenken.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

donderdag 14 november 2019 om 20:12

donderdag 14 november 2019 om 22:06
Ja, ik weet dat ik het mensen niet kan verbieden en dat het hun goed recht is, daarom klaag ik hier