Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
vrijdag 6 december 2019 om 09:31
Vandaag in de metro weer eens een situatie waar ik me aan stoor. Ik zat aan de raam kant en moest er uit, meisje naast me zag mijn overduidelijk aanstalten maken op te willen staan niet. Dus ik vraag of ik er alsjeblieft langs mag. Tergend traag wordt er vervolgens een tas aan de kant gezet en gaat ze half schuin zitten, waarop ik me er langs mag wringen. Is het echt zo moeilijk om gewoon even op te staan om iemand er met wat meer gemak langs te laten?
vrijdag 6 december 2019 om 11:57
Ja dat is heel moeilijk. Ik heb dan wel de neiging om niet te voorzichtig te doen.Saphira schreef: ↑06-12-2019 09:31Vandaag in de metro weer eens een situatie waar ik me aan stoor. Ik zat aan de raam kant en moest er uit, meisje naast me zag mijn overduidelijk aanstalten maken op te willen staan niet. Dus ik vraag of ik er alsjeblieft langs mag. Tergend traag wordt er vervolgens een tas aan de kant gezet en gaat ze half schuin zitten, waarop ik me er langs mag wringen. Is het echt zo moeilijk om gewoon even op te staan om iemand er met wat meer gemak langs te laten?
We’re all mad here
vrijdag 6 december 2019 om 12:03
Tja, er zijn heel veel mensen die al ruim voordat de metro/trein gaat stoppen willen opstaan. Zelf heb ik goede redenen om niet op elk moment op te willen staan. Bijvoorbeeld een rangerende trein is heel slecht voor mijn knieën als ik sta. Dan vraag ik mensen gewoon om even geduld te hebben.Saphira schreef: ↑06-12-2019 09:31Vandaag in de metro weer eens een situatie waar ik me aan stoor. Ik zat aan de raam kant en moest er uit, meisje naast me zag mijn overduidelijk aanstalten maken op te willen staan niet. Dus ik vraag of ik er alsjeblieft langs mag. Tergend traag wordt er vervolgens een tas aan de kant gezet en gaat ze half schuin zitten, waarop ik me er langs mag wringen. Is het echt zo moeilijk om gewoon even op te staan om iemand er met wat meer gemak langs te laten?

vrijdag 6 december 2019 om 12:08
Logisch toch, als je nl te laat bij de deur komt kun je er niet meer uit, zeker bij de metro.nimbus schreef: ↑06-12-2019 12:03Tja, er zijn heel veel mensen die al ruim voordat de metro/trein gaat stoppen willen opstaan. Zelf heb ik goede redenen om niet op elk moment op te willen staan. Bijvoorbeeld een rangerende trein is heel slecht voor mijn knieën als ik sta. Dan vraag ik mensen gewoon om even geduld te hebben.
vrijdag 6 december 2019 om 12:13
Het is op mijn route inderdaad zo dat je echt bij de deur moet staan als deze open gaat om makkelijk uit te kunnen stappen. Maar ik sta absoluut niet absurd vroeg op, gewoon op moment dat metro net het station in rijdt of iets eerder als het dusdanig megadruk is dat je, je door mensen massa heen moet worstelen.

vrijdag 6 december 2019 om 13:58
het punt is, als je niet bekend bent daar weet je niet precies hoe lang dat duurt. En kun je er beter te vroeg staan.Saphira schreef: ↑06-12-2019 12:13Het is op mijn route inderdaad zo dat je echt bij de deur moet staan als deze open gaat om makkelijk uit te kunnen stappen. Maar ik sta absoluut niet absurd vroeg op, gewoon op moment dat metro net het station in rijdt of iets eerder als het dusdanig megadruk is dat je, je door mensen massa heen moet worstelen.

vrijdag 6 december 2019 om 14:11
Het was druk in de tram en er waren nog wel plaatsen her en der over maar niet twee naast elkaar. Vriendin van mij zit op een soort verhoging (waar je normaal je bagage neerzet) en ik kijk of ik schuin bij haar in de buurt kan zitten op een lege plek. Ik kijk quasi om voordat ik ga zitten. Zegt een andere jonge man van een andere rij stoelen: ''Oh julllie mogen wel hier zitten.'' Ik was helemaal verbaasd en wou totaal niet dat hij op zou staan. Ik voelde mij flink bezwaard en vroeg of hij het zeker wist en dat ik staan en ergens anders zitten geen enkel probleem vind. Vriendin ging met een sneltrein naar die plek toe en ging direct zitten.
De mensen in de stoelen achter ons keken ons zo kwaad aan..
Nu zullen jullie het wel stom vinden dat ik mij hier aan irriteer maar ik hoefde echt geen hulp. Hij stond op voordat ik nogmaals vriendelijk nee kon zeggen.
Nu zullen jullie het wel stom vinden dat ik mij hier aan irriteer maar ik hoefde echt geen hulp. Hij stond op voordat ik nogmaals vriendelijk nee kon zeggen.

vrijdag 6 december 2019 om 14:17
vrijdag 6 december 2019 om 14:17

vrijdag 6 december 2019 om 14:19
Wel als ik geen nee kan zeggen én niet nodig heb.lollypopje schreef: ↑06-12-2019 14:17Dus je bent geïrriteerd als iemand je een zitplek aanbied?![]()
Als dat regelmatig gebeurd als mensen zitplekken aanbieden snap ik wel dat de mens steeds 'asocialer wordt' en dat niet meer doen.

vrijdag 6 december 2019 om 14:20
whitewolves schreef: ↑06-12-2019 14:11Het was druk in de tram en er waren nog wel plaatsen her en der over maar niet twee naast elkaar. Vriendin van mij zit op een soort verhoging (waar je normaal je bagage neerzet) en ik kijk of ik schuin bij haar in de buurt kan zitten op een lege plek. Ik kijk quasi om voordat ik ga zitten. Zegt een andere jonge man van een andere rij stoelen: ''Oh julllie mogen wel hier zitten.'' Ik was helemaal verbaasd en wou totaal niet dat hij op zou staan. Ik voelde mij flink bezwaard en vroeg of hij het zeker wist en dat ik staan en ergens anders zitten geen enkel probleem vind. Vriendin ging met een sneltrein naar die plek toe en ging direct zitten.
Ik ben ook weleens op een andere plek gaan zitten zodat twee mensen (die met elkaar reisden) naast elkaar konden zitten. Is toch alleen maar aardig?
vrijdag 6 december 2019 om 14:21
Dan nog vind ik het zwaar overdreven.
En nee zeggen kun je altijd.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

vrijdag 6 december 2019 om 14:23
Overduidelijk niet. Hij was al weg.lollypopje schreef: ↑06-12-2019 14:21Dan nog vind ik het zwaar overdreven.
En nee zeggen kun je altijd.

vrijdag 6 december 2019 om 14:24
Dat is lief van je.nerdopviva schreef: ↑06-12-2019 14:20Ik ben ook weleens op een andere plek gaan zitten zodat twee mensen (die met elkaar reisden) naast elkaar konden zitten. Is toch alleen maar aardig?
We zaten alleen al praktisch naast elkaar.
vrijdag 6 december 2019 om 14:24
Gun die ander zijn goede daad.
Of nam je het op als: die knul vindt dat ik oud ben en dus voor me op moet staan. (en ik wil helemaal niet oud zijn)
nlies wijzigde dit bericht op 06-12-2019 14:26
27.19% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
vrijdag 6 december 2019 om 14:25
Dan blijf je gewoon eigenwijs staan. Niemand zegt dat je dan ook moet gaan zitten.
Dus als jij liever staat, vooral doen.
En misschien moest hij er wel bijna uit en was daarom zo snel wel weg.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

vrijdag 6 december 2019 om 14:30
Ik had al een oplossing gevonden. Ik weet dat hij het lief bedoelde. Die vrouw achter ons keek mij ook nog eens aan alsof ik zijn plek had gepikt en zo voelde het ook. Ik wil zijn plek niet inpikken.
vrijdag 6 december 2019 om 14:32
Je kunt geen plek inpikken van iemand die hem weggeeft.whitewolves schreef: ↑06-12-2019 14:30Ik had al een oplossing gevonden. Ik weet dat hij het lief bedoelde. Die vrouw achter ons keek mij ook nog eens aan alsof ik zijn plek had gepikt en zo voelde het ook. Ik wil zijn plek niet inpikken.
Dat is net zoiets als dat je de een kadootje krijgt en vervolgens vind dat aannemen diefstal is.
vrijdag 6 december 2019 om 20:03
Mijn dag is helemaal goed. Geen ov-ergernissenPoppy_del_Rio schreef: ↑05-12-2019 14:29Wat is dit een zeiktopic geworden zeg! Ik ga het uit mijn lijst van gereageerde items halen.
Kennelijk is het voor te veel mensen onduidelijk dat dit een klaagtopic is over ergernissen in het ov. Veel plezier met het afkammen van andermans ergernissen.

vrijdag 6 december 2019 om 20:55

vrijdag 6 december 2019 om 22:20
Druk op Wijzig.
Druk op prullenbakje voor het topic.
Dit was één van de verbeteringen van het vernieuwde forum. Het forum wordt eens in de zoveel tijd vernieuwd, wat leidt tot bezorgdheid (vooraf), irritatie (dat het forum pas om 17:00 weer live is i.p.v. om de beloofde 8:30) en klachten in allerlei topics (achteraf).
Maar toch zijn er wel eens fijne verbeteringen.
Als het topic 'Hoe verwijder ik kaarsvet uit de gordijnen' maandenlang in je lijst blijft staan, kan je het verwijderen. Yes!
zaterdag 7 december 2019 om 00:05
Maar dat wijzig/prullenbakje kan al heel lang hoor Odense. Of lees ik verkeerd dat je denkt dat het recent is aangepast in een update?
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.

zaterdag 7 december 2019 om 12:46
In mijn beleving is het pas een jaar geleden aangepast.
'Vroeger', onder eerdere nick, ergerde ik me aan al die topics die ik achter me aan bleef slepen.
Anyway, een handige feature.
En nu lekker op de fiets naar de winkel.
woensdag 11 december 2019 om 16:02
Vandaag een irritatie in het OV.
Ik zat in een rustige coupe waar de meeste mensen een boekje zaten te lezen of wat op hun telefoon deden. Stappen er twee jongens van een jaar of 16 in ploffen luid pratend neer (vooruit) maar gaan vervolgens beide luidruchtig filmpjes afspelen op hun telefoon. Toen ik vroeg of het wat zachter kon kreeg ik: "het is geen stilte coupe, als ik zin heb mag ik hier gewoon gillen aaaaaaaaah"
Goed ik ben zelf maar verplaatst naar een stilte coupe.
Ik zat in een rustige coupe waar de meeste mensen een boekje zaten te lezen of wat op hun telefoon deden. Stappen er twee jongens van een jaar of 16 in ploffen luid pratend neer (vooruit) maar gaan vervolgens beide luidruchtig filmpjes afspelen op hun telefoon. Toen ik vroeg of het wat zachter kon kreeg ik: "het is geen stilte coupe, als ik zin heb mag ik hier gewoon gillen aaaaaaaaah"
Goed ik ben zelf maar verplaatst naar een stilte coupe.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.