Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Heel handig die OV chipkaart, maar niet als je niet zoveel tijd hebt om over te stappen en dan bij vervoerder A moet uit checken en dan bij vervoerder B moet uit checken, samen met alle andere reizigers die ook moeten overstappen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
Zitten in de trein - Yentl en De Boer : https://youtu.be/kCvbhWVmjc4
Ik vind hier dingen van.
Alle reacties Link kopieren
Als je in de stiltecoupé zit en men zit dan toch gewoon hardop te kletsen.
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren
Annelleke schreef:
04-10-2018 12:09
Ik werk in vliegtuigen, geen elleboog te zien. En ik duw mensen niet omver, maar wachten tot de allerlaatste is uitgestapt is wel degelijk de boel ophouden. In het midden van de deur stapt men uit, links en rechts stapt men in. Net als met bussen, winkels, tram en dus ook de trein.
Euh??? Ik ben zowat opgegroeid in de trein maar links en rechts stapt men in. Al dan niet vasthoudend. Of ben jij zo'n aso die er probeert tussen te wurmen?
Alle reacties Link kopieren
En ik snap nog steeds niet hoe de na dubbeldekkers in kan zetten op trajecten naar Schiphol. Er is gewoon geen koffer ruimte. Kleine koffertjes zijn al lastig maar grote helemaal.
Alle reacties Link kopieren
Flashy schreef:
01-04-2019 20:01
En ik snap nog steeds niet hoe de na dubbeldekkers in kan zetten op trajecten naar Schiphol. Er is gewoon geen koffer ruimte. Kleine koffertjes zijn al lastig maar grote helemaal.
Nou inderdaad. Zet dan gewoon een langere trein in, waarbij wel ruimte is. Nu struikel je over de koffers omdat die nergens kunnen staan.

Ik blijf het irritant vinden dat mensen stoïcijns hun tassen op stoelen/zitplaatsten dumpen en niet weghalen als ze een station binnenrijden.
We’re all mad here
In de stiltecoupé een man die als een bezetene zit te rammen op het toetsenbord van zijn laptop.. man, zet dat geluid van het toetsenbord uit :@
Mijn grootste ergernis is een veel te drukke trein. Ik hou helemaal niet van die drukte.
Alle reacties Link kopieren
Die (vaak luide) telefoongesprekken. Nu zit er iemand naast me te bellen en het gesprek gaat over een kat. Degene aan de lijn heeft een kat nodig voor een middag en degene naast me zegt: haal er een uit het asiel en breng hem vanavond weer terug. :-( Mag ik slaan?
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Mensen die scheten laten
Alle reacties Link kopieren
schaapwolf schreef:
03-04-2019 09:52
Mensen die scheten laten
Bah :@@:
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Praten in een stiltecoupe en als ik mensen daar beleefd op wijs ze dan fluisterend toch doorpraten. Maar ook daar zeg ik wat van hoor.

Als mensen een plaats "gereserveerd" houden. Als ik dan zeg dat dat niet kan in een trein omdat dat alleen op bepaalde treinen is gaan ze in discussie.

De week van de Huishoudbeurs. Al die vrouwen met hun boodschappenkarren en tassen vol gratis meuk die dan illegaal in de 1e klas komen zitten (waar ik dus ook zit) en vinden dat ze daar "recht" op hebben omdat ze een kaartje hebben maar de 2e klas zo vol zit en ze al de hele dag over de Huishoudbeurs hebben gesjokt.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
Frekkel schreef:
02-04-2019 08:35
In de stiltecoupé een man die als een bezetene zit te rammen op het toetsenbord van zijn laptop.. man, zet dat geluid van het toetsenbord uit :@

Euh?? Ik ken geen laptops met geluid op de toetsen.
Alle reacties Link kopieren
Mensen die met een meurende, vette hap in de bus/trein gaan zitten, zodat je mag 'meegenieten' van de geur.

Mensen die hun tas aan de raamkant zetten en zelf aan het gangpad gaan zitten, zodat er niemand naast ze gaat zitten. Of de leuning diagonaal plaatsen en/of het opklaptafeltje uitklappen. Lekker aso.

Mensen die hun mond niet houden in de stilte coupé.

Mensen die de stoel tegenover hun als voetenbank gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
03-04-2019 08:17
Die (vaak luide) telefoongesprekken. Nu zit er iemand naast me te bellen en het gesprek gaat over een kat. Degene aan de lijn heeft een kat nodig voor een middag en degene naast me zegt: haal er een uit het asiel en breng hem vanavond weer terug. :-( Mag ik slaan?

Ja. Heel HARD. :@
Alle reacties Link kopieren
SweetFirefly schreef:
03-04-2019 12:20
Praten in een stiltecoupe en als ik mensen daar beleefd op wijs ze dan fluisterend toch doorpraten. Maar ook daar zeg ik wat van hoor.

Als mensen een plaats "gereserveerd" houden. Als ik dan zeg dat dat niet kan in een trein omdat dat alleen op bepaalde treinen is gaan ze in discussie.

De week van de Huishoudbeurs. Al die vrouwen met hun boodschappenkarren en tassen vol gratis meuk die dan illegaal in de 1e klas komen zitten (waar ik dus ook zit) en vinden dat ze daar "recht" op hebben omdat ze een kaartje hebben maar de 2e klas zo vol zit en ze al de hele dag over de Huishoudbeurs hebben gesjokt.
Ik heb ook al een paar keer gehad, dan zat ik eerste klas en dan steeds weer vrouwen met kinderen die dan maar eerste klas gingen zitten. Want ze hadden geen zin om verder te zoeken. Dag rust. Ik had wel de neiging om ergens te gaan klikken, maar ja, waar dan?
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
03-04-2019 14:33
Ik heb ook al een paar keer gehad, dan zat ik eerste klas en dan steeds weer vrouwen met kinderen die dan maar eerste klas gingen zitten. Want ze hadden geen zin om verder te zoeken. Dag rust. Ik had wel de neiging om ergens te gaan klikken, maar ja, waar dan?
Die neiging heb dan ook. Ik kies ook bewust eerste klas te reizen en kan altijd zitten. Laatst vonden medereizigers ook dat ze recht hadden op een eerste klas stoel met een tweede klas kaartje omdat ze in de veronderstelling waren dat er geen plek meer was. Tja een dubbeldekker is niet fijn om te doorlopen maar neem je verlies. Opstaan voor iemand met wel een kaartje eerste klas doen ze niet zelfs al moeten die mensen staan.
Alle reacties Link kopieren
Sabeltandcavia schreef:
05-10-2018 21:57
Yentl en De Boer - Zitten in de trein
https://youtu.be/kCvbhWVmjc4

Sabeltandcavia schreef:
01-04-2019 18:16
Zitten in de trein - Yentl en De Boer : https://youtu.be/kCvbhWVmjc4
Haha deze vind jij wel heel leuk of niet ;-)

Ik denk trouwens dat mijn stad in België ligt, onze roltrap is ook altijd kapot.
Verder is mijn grootste ergernis hele luide mensen maar sinds ik mijn noice-cancelling headphones heb erger ik me een stuk minder in het ov.
Alle reacties Link kopieren
Treinen die uitvallen op een traject waar ze al weken minder treinen laten rijden door werkzaamheden. En dan is het alternatief een sprinter die half Nederland afgaat.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Als een eerste klas coupe helemaal leeg is, en er iemand voor je neus gaat zitten en je gaat aanstaren.

Of van Schiphol naar a dam cs reist en dat dat al die toeristen de eerste klas coupe alvast beginnen aan de bachelorret....

Huishoudbeurs bezoekers met al hun zooi!
Alle reacties Link kopieren
HHB bezoekers verzamelen zich gelukkig altijd exact bovenaan de roltrap op station RAI dus die zitten maar in een paar coupe’s
Alle reacties Link kopieren
Die HHB bezoekers zijn wel altijd heel agressief en opvliegend. Vaak ook typetjes plattelanddames die een dagje in de grote boze wereld doorbrengen. Het hysterische gekakel is niet om aan te horen.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Mensen die links stil staan op de roltrap!!
#busleven

Dat mijn bus vaak te vroeg komt. En ik weet dat ze dan bij de volgende halte langer gaan staan wachten om weer op schema te komen.

Tieners en studenten die allemaal sociaal angstig lijken. Ze staan om de bushalte heen, voor personal space of zo? Ik moet over de straat lopen om het hokje in te kunnen. Er kan geen goedemorgen vanaf. In de bus staan ze liever hutjemutje in het midden dan dat ze op een lege stoel naast iemand gaan zitten. Kan de bus haast niet uit.

Als je aan de raamkant zit en op de stopknop duwt, dat degene naast je dan direct gaat staan om je erdoor te laten terwijl de halte nog lang niet in zicht is. Ik blijf liever zitten, want ik weet dat er nog een drempel en een gemene bocht komen. Al een paar valpartijen meegemaakt zo. Het zijn vaak oude mensen die dit doen.

Mijn bus komt langs een sociale werkplaats en op sommige momenten stappen er tientallen mensen met een mentale beperking tegelijk in. Ze zijn nét goed genoeg om met de bus te kunnen reizen. Dat zijn niet de beste ritten.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
03-04-2019 17:17
Haha deze vind jij wel heel leuk of niet ;-)

Ik denk trouwens dat mijn stad in België ligt, onze roltrap is ook altijd kapot.
Verder is mijn grootste ergernis hele luide mensen maar sinds ik mijn noice-cancelling headphones heb erger ik me een stuk minder in het ov.
O, had ik die al geplaatst :$ Ach ja, hij blijft leuk! :hihi:
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven