Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Geen plek om
Je fiets kwijt te kunnen, fout parkeren is geen optie want dan ben je je fiets kwijt. Waardoor je blijft zoeken naar een plek en je trein weg rijdt zonder jou. (Hopelijk leest ProRail mee!)

Of alles Ov fietsen zijn op....
Cheshire-cat schreef:
03-04-2019 17:28
Treinen die uitvallen op een traject waar ze al weken minder treinen laten rijden door werkzaamheden. En dan is het alternatief een sprinter die half Nederland afgaat.
En die sprinter is dan vaak korter dan normaal.
Die bagagerekken in een bepaald type trein waar je heel snel je hoofd aan stoot.... geen handig ontwerp! Ik ben van gemiddelde lengte, maar dat is me echt al vaak overkomen.
Laatst wilde ik een keer een OV fiets huren. Blijkt dat nu alleen nog te kunnen als je een persoonlijk OVchip hebt met ook nog specifiek een abonnement voor fietshuur.
Ik vind het echt zwaar belachelijk dat ik (heb een anonieme OV chip) dus met geen enkele mogelijkheid zo'n fiets kan huren! NS sluit hiermee gewoon een hele groep mensen uit terwijl vroeger iedereen gebruik kon maken van die fietsen.
Ik ben een happy treingebruiker en ik dacht geen irritaties te hebben. Maar nu ik dit heb gelezen weet ik het weer: de huishoudbeurs! Gruwelijk die karretjes die tegen je aan worden gepleurd. En in de eersteklas stilte coupé dan dat luide, jolijtige geblaat en gehinnik: hihi, zie ons eens ondeugend in de eersteklas zitten. Oh sorry, stilte coupé, we fluisteren wel want dat mag wel toch. WHAHA. LOL. Zie ons eens melig zijn.
Annelleke schreef:
04-10-2018 12:09
Ik werk in vliegtuigen, geen elleboog te zien. En ik duw mensen niet omver, maar wachten tot de allerlaatste is uitgestapt is wel degelijk de boel ophouden. In het midden van de deur stapt men uit, links en rechts stapt men in. Net als met bussen, winkels, tram en dus ook de trein.
Die snap ik niet. Alsof de deuropening van de trein breed genoeg is voor 3 mensen naast elkaar. (2 die instappen en daar tussenin 1 die uitstapt?)
En dan elkaar niet raken?
ñuca schreef:
03-04-2019 20:01
Die snap ik niet. Alsof de deuropening van de trein breed genoeg is voor 3 mensen naast elkaar. (2 die instappen en daar tussenin 1 die uitstapt?)
En dan de coupé inlopen terwijl er ook mensen uit willen. Dat kan niet eens, het gangpad is niet breed genoeg om elkaar te passeren. Er klopt weinig van wat ze zegt.
bergkristal schreef:
03-04-2019 19:50
Die bagagerekken in een bepaald type trein waar je heel snel je hoofd aan stoot.... geen handig ontwerp! Ik ben van gemiddelde lengte, maar dat is me echt al vaak overkomen.
In de dubbeldekkers hebben ze van die vage bagagerekken, een beetje dikke rugzak past niet door de opening. Zo onhandig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Mensen die naast je gaan zitten en dan zo dichtbij/ strak naast je dat ze zowat op schoot komen.
Dewereld schreef:
04-04-2019 13:11
Mensen die naast je gaan zitten en dan zo dichtbij/ strak naast je dat ze zowat op schoot komen.
Als je in de metro op een stoel zit die gewoon naar voren of naar achter staat, dan zit je op de stoel aan het pad er vaak half naast ivm de ruimte. Maar de stoelen die bij het scharnierdeel zitten, zijn ingeklemd tussen het scharnierdeel en een afscheiding. Als je daar zit, en er komt iemand naast je zitten, is het wel erg knus soms. o_o
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Tamago schreef:
03-04-2019 18:23
#busleven

Mijn bus komt langs een sociale werkplaats en op sommige momenten stappen er tientallen mensen met een mentale beperking tegelijk in. Ze zijn nét goed genoeg om met de bus te kunnen reizen. Dat zijn niet de beste ritten.
Wat bedoel je daar precies mee? @(
REDHOTHEAD schreef:
04-04-2019 18:35
Ja dat vraag ik me ook af..
REDHOTHEAD schreef:
04-04-2019 18:35
Nou, het zijn net grote kinderen. Zit ik ruim dertig minuten tussen twintig, dertig volwassenen die scheetkussens nadoen of uit volle borst liedjes van K3 zingen. Of die niet snappen dat je in de bus beter niet met je huisarts kunt bellen met allerlei medische details. Dat vind ik niet prettig! Maar het is dan allemaal net te onschuldig om er iets van te zeggen, en ook ongepast. (Ik bedoel, jouw smiley spreekt al boekdelen.)
Mensen die instappen voor ik ben uitgestapt. Ik ga recht voor ze staan en loop dòòr, joe.

Mensen die links op de roltrap stilstaan. Ik ga direct achter ze staan en draai even met grote rugzak en al een rondje of wat.

Mensen die hard praten. Ik staar die altijd ongegeneerd aan.

Ik heb ooit een duw in mijn rug gehad omdat ik niet snel genoeg de trap van de dubbeldekker trein af liep (er liep iemand voor me). Stond ik zomaar ineens een poos stil en ben vervolgens zo traag mogelijk die trein uit gesloft. :')

Één keer zat er een man nast me in een doodstille trein de HELE tijd te frunniken aan zijn korte baardje. DAT GELUID EN DAT HANDJE DE HELE TIJD, ik ben opgestaan en weggelopen want anders had ik hem denk ik geslagen.

Als ik een kind in een coupe zie, sla ik die ook over als het even kan.

Mensen met een gewone fiets in de trein tijdens spits. Dat kreng staat in de weg en nee het is niet toegestaan. Jammer dat er geen klik app is of zo, idem met kletsende mensen in de stilte coupe.

Mensen die over de hele breedte van de trap omhoog lopen terwijl jij naar beneden probeert te rennen om je trein te halen. Hou RECHTS als je geen elleboog in je giechel wil.

Fietsen die tegen mijn fiets aan geparkeerd staan terwijl er meer dan genoeg ruimte is krijgen zonder pardon een rot duw de andere kant op.

Ik zweer je ik ben zo niet begonnen, maar als je lang genoeg met het OV reist word je vanzelf zo. :lol:
Tamago schreef:
04-04-2019 20:58
Nou, het zijn net grote kinderen. Zit ik ruim dertig minuten tussen twintig, dertig volwassenen die scheetkussens nadoen of uit volle borst liedjes van K3 zingen. Of die niet snappen dat je in de bus beter niet met je huisarts kunt bellen met allerlei medische details. Dat vind ik niet prettig! Maar het is dan allemaal net te onschuldig om er iets van te zeggen, en ook ongepast. (Ik bedoel, jouw smiley spreekt al boekdelen.)
"Mijn" smiley slaat op jouw opmerking, niet op wat die mensen doen. Dat ze toevallig iets minder IQ hebben dan jij is geen reden er zo denigrerend over te doen.
REDHOTHEAD schreef:
04-04-2019 21:22
"Mijn" smiley slaat op jouw opmerking, niet op wat die mensen doen. Dat ze toevallig iets minder IQ hebben dan jij is geen reden er zo denigrerend over te doen.
Ik formuleer het toch netjes? Ik hoor andere passagiers het wel minder subtiel omschrijven. Hoe dan ook: het zijn geen fijne ritten, kun je correct over doen, maar ga er zelf maar eens tussen zitten na een lange werkdag.
Tamago schreef:
04-04-2019 20:58
Jammer dat je zo over deze mensen denkt.
Kwebbeltje91 schreef:
04-04-2019 21:38
Jammer dat je zo over deze mensen denkt.
Wat bedoel je nou met ‘over deze mensen denkt’? Ik beschrijf situaties die ik letterlijk zo heb meegemaakt. Ze zingen K3, doen scheetkussens na en snappen regelmatig niet wat (on)gepast is. Ze doen er niemand kwaad mee, maar vermoeiend is het wel. En zo kan ik nog wel wat dingen noemen, maar blijkbaar ga ik mijn boekje te buiten.
Tamago schreef:
04-04-2019 21:31
Ik formuleer het toch netjes? Ik hoor andere passagiers het wel minder subtiel omschrijven. Hoe dan ook: het zijn geen fijne ritten, kun je correct over doen, maar ga er zelf maar eens tussen zitten na een lange werkdag.

Joh, ik werk met, onder andere, zulke mensen.
Ik doe altijd mindfulness-oefeningen in het OV.
REDHOTHEAD schreef:
04-04-2019 22:01
Joh, ik werk met, onder andere, zulke mensen.
Petje af, ik zou echt compleet gesloopt zijn.
Ik ben het toch echt met Tamago eens hoor. Ik heb dezelfde situatie meegemaakt. Dat ze er weinig aan kunnen doen snap ik ook wel, maar dat maakt de overlast er niet minder van. En die overlast had ik van normale mensen die evenveel overlast veroorzaken net zo erg gevonden.
ñuca schreef:
03-04-2019 20:01

Correctie: Gisteren heb ik gezien dat er treinen zijn waarbij dit inderdaad kan. Er zat zelfs nog een hekje tussen zodat links een smalle doorgang en rechts een wat bredere is. Zo kunnen er inderdaad 3 mensen tegelijk door de deuropening.

Maar, er zijn ook heel veel treinen waarbij dit niet zo is. Ook gisteren gezien: Clubje dames op stap. Trein komt aan en ze gaan meteen met zn allen naast elkaar vlak voor de deur staan. Er moeten dus nog mensen uit en deze trein had geen brede deuropening. 1 van de dames deed nog een klein stapje opzij maar de rest leek te verwachten dat de uitstappende mensen dwars door hen heen konden lopen. Wat vervolgens ook geprobeerd werd, dus dame 2 werd even aangestoten. Verontwaardigd dat ze was! Eenmaal in de trein duurde het nog even voordat ze er enigszins overheen was dat ze zo schofterig was behandeld.

Heb me weer enorm vermaakt. :lol:
Tamago schreef:
03-04-2019 18:23
#busleven

Dat mijn bus vaak te vroeg komt. En ik weet dat ze dan bij de volgende halte langer gaan staan wachten om weer op schema te komen.

Tieners en studenten die allemaal sociaal angstig lijken. Ze staan om de bushalte heen, voor personal space of zo? Ik moet over de straat lopen om het hokje in te kunnen. Er kan geen goedemorgen vanaf. In de bus staan ze liever hutjemutje in het midden dan dat ze op een lege stoel naast iemand gaan zitten. Kan de bus haast niet uit.

Als je aan de raamkant zit en op de stopknop duwt, dat degene naast je dan direct gaat staan om je erdoor te laten terwijl de halte nog lang niet in zicht is. Ik blijf liever zitten, want ik weet dat er nog een drempel en een gemene bocht komen. Al een paar valpartijen meegemaakt zo. Het zijn vaak oude mensen die dit doen.

Mijn bus komt langs een sociale werkplaats en op sommige momenten stappen er tientallen mensen met een mentale beperking tegelijk in. Ze zijn nét goed genoeg om met de bus te kunnen reizen. Dat zijn niet de beste ritten.
Huh, moet je dan tegen vreemden die toevallig op dezelfde bus staan te wachten goeiemorgen zeggen? :lol: Nou, weer wat bijgeleerd.

Dat je je daar aan ergert zeg
Veritas vos liberabit
En coupe waar een afbeelding van o.a. een laptop op het raam staat, is dat ook een stiltecoupe?
geneet van 't laeve

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven