Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
MeredithGrey schreef:
09-11-2019 10:00
Ik zat deze week in de trein waarin ouders met twee kinderen in de stiltecoupe zaten en alles op volle sterkte ging qua lawaai. Ene kind huilde en mepte onophoudelijk op het tafeltje. Conductrice die langs kwam zei er niets van, maar begon een gezellig gesprekje. Ook de terugreis zat ik in een stiltecoupe waarin het absoluut niet stil was en ook hier werd niets gezegd.

Daarop besloot ik de NS eens een bericht te sturen waarom er niet op gecontroleerd wordt door conducteuren. Hun reactie hierop was:

Ik snap jouw vraag. Al is de ervaring voor jou wellicht anders dan voor anderen. Ik heb persoonlijk nooit last van geluidsoverlast in de stiltecoupé. Daarnaast is dit idee een initiatief van reizigers zelf geweest die NS heeft ingevoerd. Het is niet mogelijk hier constant op toe te zien want de conducteur heeft taken die voorrang hebben. Maar, ik krijg ook vaak genoeg te horen dat conducteurs wel mensen aanspreken in stiltecoupés die zich niet houden aan de huisregels. Ik denk dat de ervaring heel erg afhankelijk is van het moment en locatie en niets zegt over het geheel.

Kortom: de NS doet er niets aan want het is een initiatief van reizigers en de conducteur heeft er geen tijd voor. Het lijkt mij toch dat als hij toch die kaartjes controleert mensen er ook even op kan aanspreken..
.
Heb jij geknikkerd met deze betreffende NS-medewerker ?
Ik vind het gehele antwoord respectloos geschreven.
Niet geschoten is altijd mis
Het is een beetje dat hardop denken.

Zullen we hier gaan zitten? Dit is wel een mooi plekkie toch Trudy?
Nou we kunnen ook naast die knappe meer daar zitten, hahaha
Nou dames ik ga es effe een broodje eten hoor, heb Piet voor me gesmeerd vanmochtend.
Oh Corry volgens mij heb ik het gas thuis aan laten staan. Zal ik Klaas bellen dat ie ff gaat kijken?

Echt zo van kijk-ons-eens-een-leuk-daggie hebben! Denk dat het ook van de streek is hier hoor, dat sfeertje.

Beetje dit idee: https://www.youtube.com/watch?v=LnSgzHbuD-E

In idd als er zo'n groep komt zoek ik een ander plekje. Moet soms nog wat werken en heb dan iets meer rust nodig.
Je kunt méér.
Bitje93 schreef:
10-11-2019 11:05
.

Ik dacht al: ben ik nu de enige die hier aanstoot aan zou nemen?
Moon-Alisa schreef:
10-11-2019 11:06
Echt zo van kijk-ons-eens-een-leuk-daggie hebben! Denk dat het ook van de streek is hier hoor, dat sfeertje.

Ik weet niet welke streek, maar volgens mij zie je dit overal bij een bepaald type mens/vrouw. Zeer nadrukkelijk aanwezig zijn in combinatie met een niet al te hoge intelligentie.
Moon-Alisa schreef:
10-11-2019 11:01
Daar lopen ze ook door het gangpad. Ooooooh Trudy, zitten we nou in de eerste? Nee dit is toch niet de eerste? Piet zei nog tegen me, Mientje, niet in de keerste klas gaan zitten hoor! Haaaaaaaaaa haaaaaaaaaaaa
:HA:
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Jullie hebben het over 's ochtends maar wat dacht je van zo'n groep dames op leeftijd die een avondje uit zijn geweest? En dan op de terugweg in beschonken toestand in de bus luidkeels gaan zingen? De. Hele. Weg. Terug. :(
RikM schreef:
10-11-2019 11:19
Jullie hebben het over 's ochtends maar wat dacht je van zo'n groep dames op leeftijd die een avondje uit zijn geweest? En dan op de terugweg in beschonken toestand in de bus luidkeels gaan zingen? De. Hele. Weg. Terug. :(

Jaaaa, ik werk op onregelmatige tijden en maak nog weleens dronken mensen mee als ik zelf van of naar mijn werk reis met het nachtnet van NS. In de bus lijkt me dat nog vele malen erger eigenlijk. Want dan kun je niet naar een andere coupé :there:
Nitflex schreef:
10-11-2019 03:32
Zaterdagochtend om 8 uur is het toch zelden druk in de trein? Dan kun je best een rustig plekje vinden. Mensen mogen best lol hebben op een dagje uit toch?
Trein van Almelo naar het westen is dan al erg druk. Altijd.
SadSloth schreef:
10-11-2019 11:27
Oh ja? Ik had geen idee joh! Dan heb ik niks gezegd.
Bitje93 schreef:
10-11-2019 11:05
.
Inderdaad. De hele toon is raar. Is dit echt een mail van de NS, of misschien op het NS Community Forum? Ik zou er bijna nog een mail achteraan sturen om dit antwoord aan te kaarten!
SadSloth schreef:
10-11-2019 11:27

Bestaan er überhaupt nog treinen die niet druk zijn? Wanneer ik ook ga, het is altijd druk. Zelfs hier in het oosten.

En in de spits rond Utrecht reizen is al helemaal een ellende, dat is net veevervoer.
Inderdaad, ik vind dit echt een rare reactie van een medewerker van de klantenservice.
Ik zit as we speak in een rustige trein, maar goed het is zondagmiddag.

Zojuist sprak een NS-conducteur twee jongemannen aan op het luidruchtig converseren in een stiltecoupee :cheer2:
Ze waren 5 minuten verbluft stil (hadden het oprecht niet gezien denk ik) en praatten toen weer door... maar wel zachter.

Inmiddels in een sprinter zonder stiltecoupee. Nieuwe ergernis: mensen die filmpjes op hun telefoon bekijken met het geluid aan. Doe oortjes in!
The owls are not what they seem
RikM schreef:
10-11-2019 14:28
Bestaan er überhaupt nog treinen die niet druk zijn? Wanneer ik ook ga, het is altijd druk. Zelfs hier in het oosten.

En in de spits rond Utrecht reizen is al helemaal een ellende, dat is net veevervoer.
Tsja, met 17 miljoen zetten we alle wegen en treinen vol.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Nog een ergernis: de omroepstem in de sprinter van NS. Die is blijkbaar in losse lettergrepen ingesproken. Dan krijg je bagger als : “Dit is de ... sprinter... naar... Zaandam... Purmerenden... Hoorn... kèrsen bóógerd”.
The owls are not what they seem
oudebaas schreef:
10-11-2019 14:40
Tsja, met 17 miljoen zetten we alle wegen en treinen vol.

En het wordt alleen nog maar drukker. :(
RikM schreef:

Denk het niet, maar soms is het zo erg dat ik achterblijf op het station. Vooral het Zwolle-Enschede (Blauwnet)..
SadSloth schreef:
10-11-2019 15:03
Denk het niet, maar soms is het zo erg dat ik achterblijf op het station. Vooral het Zwolle-Enschede (Blauwnet)..

Ik sla ook regelmatig een trein over. Als het ding zo vol is dat de deuren nauwelijks dicht kunnen, bekijk het dan maar. Nog even en we moeten net als in India op het dak klimmen.

Afbeelding
Gisteravond net de trein gemist en moest een half uurtje wachten op de volgende. Zat daar dus rustig op een bankje en ik heb minstens 5 personen al rokent langs zien lopen op weg naar de rookpaal, 2 anderen hadden overal schijt aan en bleven gewoon voor de lift roken. En weer een paar anderen was het te moeilijk om even 5 stappen verder te lopen om bij de paal te staan. En eentje begon ineens naast me te roken maar toen ik ineens flink moest hoesten, omdat m'n keel aan het kriebelen was, besloot hij om toch maar naar de paal te lopen.

Echt hoe moeilijk kan het zijn?!

Toen ik eenmaal in de trein zat begon de conducteur "Hallo jongens en meisjes, dames en heren en alle andere mensen, jullie kennen mij wellicht wel of toch niet maar ik ben (naam), ik breng u samen met de machinist naar (noemt stations), nog een hele prettige reis." Ik dacht zo die is vrolijk. Helaas eindige de reis niet zo fijn en kwam de trein halverwege het perron tot stilstand en kwam de conducteur aan lopen en vraagt of we hem willen volgen als we uit willen stappen want er is een of andere storing waardoor de trein maar voor de helft op het perron staat en maakt voor ons een deur open zodat we toch op het perron uit konden stappen.
RikM schreef:

Ik woon in de randstad en reis veel tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam en het Gooi. Ik zit echt heel vaak in lege treinen, zeker als ik buiten de spits reis.
Nitflex schreef:
10-11-2019 17:50
Ik woon in de randstad en reis veel tussen Amsterdam, Den Haag en Rotterdam en het Gooi. Ik zit echt heel vaak in lege treinen, zeker als ik buiten de spits reis.

Kun je niet wat treinstellen deze kant op sturen dan, want hier zitten ze bijna altijd vol.
RikM schreef:
10-11-2019 17:56
Kun je niet wat treinstellen deze kant op sturen dan, want hier zitten ze bijna altijd vol.
Ik geef het door!
Hier is het wel te doen qua drukte, maar ik reis niet op het hoogtepunt van de spits. Als ik ooit de trein van kwart over acht heb is het ook veevervoer. Meestal ben ik een uur eerder, dan heb ik bijna altijd zitplaats. Op de terugreis ben ik ook meestal voor het hoogtepunt van de spits uit. Maar het komt wel vaker voor dat ik al zit en dat de mensen dan noodgedwongen bijna bij me op schoot zitten.

Wel hebben ze ooit tijdelijk hier op vrijdag een treinstel minder ingezet, want dat was ergens anders nodig. Na veel gezeur hebben ze het weer teruggezet, met een zeurderig persbericht in de trant van "ja we hadden het ergens anders harder nodig maar we kregen hoofdpijn van jullie dus nu hebben we het weer teruggezet OOKAL IS HET ERGENS ANDERS DRUKKER HOOR".

Waar op ik dacht: probeer je mij nu de schuld in de schoenen te schuiven van het feit dat je zelf te weinig treinstellen besteld hebt?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.
Afgelopen zaterdag richting Groningen in een coupe met standje vrieskist. Ik weet dat elke coupe een andere temperatuur heeft maar deze was wel erg afwijkend.
Zeilboot76 schreef:
11-11-2019 11:14
Afgelopen zaterdag richting Groningen in een coupe met standje vrieskist. Ik weet dat elke coupe een andere temperatuur heeft maar deze was wel erg afwijkend.
Misschien was de verwarming kapot? Heb ik ook wel eens gehad en toen kwam de conducteur melden dat de verwarming kapot was en dat er 2 coupés verder nog voldoende plek was en wel lekker warm. In de spits heb je vast pech in dat opzicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven