Jakarta tips
zondag 4 maart 2012 om 11:52
Hoi forummers!!
Al eerder startte ik een topic over Indonesië! Mijn vriend en ik vertrekken 29 juni voor 3 weken naar Indonesië!!!! Alles is nu geregeld!!! JAAAA! Zo'n zin in!! We hebben een georganiseerde rondreis op Java en dan verblijf in Sanur en Senggigi.
We verblijven eerst 3 dagen in Jakarta, vanuit hier start de rondreis direct naar Bandung. Maar nu mijn vraag, ik ben aan het kijken op internet en vind niet heel veel info over excursies in/ nabij Jakarta. Heb al gelezen dat sommige mensen het een vreselijke stad vinden, maar dat ik ieder zijn mening.
Wat kun je doen in Jakarta? Of net daarbuiten?
Heb gelezen over de 1000 eilanden voor de kust. Dit leek mij heel mooi om een dag te doen, maar is dit wel in één dag te doen?!
Thnxxx!
Nu aftellen... Nog 17 weken...
Al eerder startte ik een topic over Indonesië! Mijn vriend en ik vertrekken 29 juni voor 3 weken naar Indonesië!!!! Alles is nu geregeld!!! JAAAA! Zo'n zin in!! We hebben een georganiseerde rondreis op Java en dan verblijf in Sanur en Senggigi.
We verblijven eerst 3 dagen in Jakarta, vanuit hier start de rondreis direct naar Bandung. Maar nu mijn vraag, ik ben aan het kijken op internet en vind niet heel veel info over excursies in/ nabij Jakarta. Heb al gelezen dat sommige mensen het een vreselijke stad vinden, maar dat ik ieder zijn mening.
Wat kun je doen in Jakarta? Of net daarbuiten?
Heb gelezen over de 1000 eilanden voor de kust. Dit leek mij heel mooi om een dag te doen, maar is dit wel in één dag te doen?!
Thnxxx!
Nu aftellen... Nog 17 weken...
zondag 4 maart 2012 om 12:21
Wat leuk! Deze zomer ben ik in Indonesië geweest. Jakarta was de eerste stad die we zagen. Het was er niet vreselijk hoor, maar ook zeker niet mooi. Het was wel zeer indrukwekkend, het verkeer, de drukte, de mensen, de armoede etc. Echt een "cultuurschok". We hebben de eerste avond gegeten in het Batavia restaurant, leuk koloniaal plekje en met veel westerse gerechten http://www.expat.or.id/restaurants/cafebatavia.html. Blijf ook vooral even op het grote plein hangen waar het aan ligt, allemaal kleine eetgelegenheden, recreërende inlandse mensen, gokspelletjes etc. We zijn er niet zo lang geweest (in Jakarta) maar we zijn wel nog langs de haven gelopen, het was interessant om alle mensen daar te zien werken (met hele gammele steigertjes grote houten boten maken) en we zijn door een soort sloppen/viswijk gelopen. Dat voelde wel een beetje als ramptoerisme, vooral al die straatkinderen die aan je gaan hangen en bedelen, al die kleine huisjes etc.
Moet nu weer even verder, heel veel plezier en geniet ervan!
Moet nu weer even verder, heel veel plezier en geniet ervan!
zondag 4 maart 2012 om 12:56
Ik ben vorig jaar in Jakarta geweest en 1 dag rond gekeken voordat de reis verder ging. Heb dus maar een stukje gezien... Naast het Gambir treinstation ligt een groot park met daarin een hoge toren (momument voor vrijheid geloof ik) waar je naar boven kunt en een groot deel van de stad kunt zien. Park is mooi aangelegd. Vlakbij staat ook de grootste moskee van Azie, is ook wel een bezoekje waard.
Veel plezier iig in Indonesie, ik vond het helemaal geweldig daar en zou zo terug gaan.
Veel plezier iig in Indonesie, ik vond het helemaal geweldig daar en zou zo terug gaan.
zondag 4 maart 2012 om 21:24
Ik snap het helemaal dat je er zin in hebt, had ik ook en wie weet ga ik nog een keer terug.
Wij hebben vanuit Jakarta de trein gepakt naar Yogjakarta, daar 3 dagen verbleven (leuk stadje), Borobudur en Prambanan gezien, beide zeer indrukwekkend. Daarna richting Semarang - niet heel toeristisch maar we moesten daar zijn voor een bruiloft. Van daaruit via Surabaya naar de Bromo - mooi om te zien maar ik vond het niet heel speciaal. Daarna door naar Kalibaru, Kawa Ijen bezocht wat helemaal super was en toen een weekje relaxed op Bali, Kuta. Korte beschrijving, maar we zijn in totaal 3 weken weg geweest.
Wij hebben vanuit Jakarta de trein gepakt naar Yogjakarta, daar 3 dagen verbleven (leuk stadje), Borobudur en Prambanan gezien, beide zeer indrukwekkend. Daarna richting Semarang - niet heel toeristisch maar we moesten daar zijn voor een bruiloft. Van daaruit via Surabaya naar de Bromo - mooi om te zien maar ik vond het niet heel speciaal. Daarna door naar Kalibaru, Kawa Ijen bezocht wat helemaal super was en toen een weekje relaxed op Bali, Kuta. Korte beschrijving, maar we zijn in totaal 3 weken weg geweest.
zondag 4 maart 2012 om 22:50
Vond jij de Bromo niet indrukwekkend Jola? Hm, de toeristische zonsopgang vond ik ook niet zo. Maar toen we zo via die lange trap in de krater konden kijken 
http://www.google.nl/imgr ... p=16&ved=1t:429,r:15,s:12
Wow, wat irritant, zo'n lange link.. Ik wil weer plaatjes plakken.. De bromo cottages zijn trouwens een prima onderkomen als je een nacht bij de Bromo wil blijven. Eenvoudig maar wel bijzonder.
http://www.google.nl/imgr ... sp=17&ved=1t:429,r:6,s:12
http://www.google.nl/imgr ... p=16&ved=1t:429,r:15,s:12
Wow, wat irritant, zo'n lange link.. Ik wil weer plaatjes plakken.. De bromo cottages zijn trouwens een prima onderkomen als je een nacht bij de Bromo wil blijven. Eenvoudig maar wel bijzonder.
http://www.google.nl/imgr ... sp=17&ved=1t:429,r:6,s:12