Japan

12-12-2007 23:08 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er hier iemand wel eens in Japan geweest? Lijkt me geweldig om daar rond te reizen. De verschillen tussen de wereldsteden en het platteland lijken me erg groot.

Ik kan op internet maar weinig vinden over rondreizen door Japan... dus website tips zijn welkom!
wil je alleen of georganiseerd?

ik ben dit jaar met koning aap geweest, 22 dagen hele mooie reis.

Alleen is best te doen denk ik, zolang je rekening houdt met t feit dat niet alles in het engels staat aangegeven, dus je wel tijd uit moet trekken om te zoeken, de mensen zelf zijn zeer behulpzaam, maar helaas spreken ze ook niet echt "over de grens"

ik hor wel wat je wilt weten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben vorig jaar 2x naar Japan geweest.

1x 3 weken alleen rondgereisd en 1x alleen paar dagen Tokyo.

Ik heb me eigen rondreis in elkaar gezet van 3 weken en het was helemaal geweldig ! Japan is heel goed te doen in je eentje, maar er is maar weinig in het Engels (alleen de hoofdzaken laat maar zeggen). Ik heb de highlights gezien laat maar zeggen (wat te doen is in 3 weken tijd). Maar je kunt je er prima redden hoor. Zolang je maar overal een plattegrond van hebt dat is echt het belangrijkste daar (die kan je gewoon bij je hostel of hotel krijgen).

Het verschil tussen stad en platteland is inderdaad heel groot maar heel mooi, het is precies wat je in je gedachten hebt over Japan. De bonsaiboompjes die wij hier hebben, heb je daar in het groot. Net sprookjesbomen. Sommige Japanners lopen inderdaad in soort samurai kleding op het platteland, sommigen lopen in kimono's rond (ook in Tokyo) etc.

Het is echt een geweldig land en de mensen zijn echt supervriendelijk.

Het enige nadeel van Japan vind ik dat je echt heel veel planning thuis moet doen, je moet je reis dus echt helemaal van te voren uitstippelen en je daar aan houden (dit is ivm met de goedkope overnachtingsplaatsen die zitten altijd volgeboekt dus al je ruim van te voren boekt dan kan je er terecht dus hierin ligt het nadeel dat je alles gepland moet hebben).

En.....je moet vanalles wat je thuis hebt gepland printjes maken !!! Dan ben je vele malen sneller als dat je eerst 2 uur bij een informatiehokje moet doorbrengen voor tips. Alle backpackers die ik tegenkwam hadden ook een heel pakket met printjes mee !

De enige website die je eigenlijk nodig hebt voor een reis naar Japan is

www.japan-guide.com

Hier vind je echt alles en je kunt echt overal naar toe doorlinken zodat je bij de verdere tips komt. Ik heb mijn hele 3 weken hiermee gepland !

Ook heb ik via die website 2 meisjes in Japan leren kennen, die ik beide hebt ontmoet toen ik er die 3 weken was.

Ik ben daarna nog een keer een paar dagen naar Tokyo geweest en weer een van die meiden ontmoet. Waarmee ik nu nog steeds leuk contact heb.

Oeps het is een beetje een heel lang verhaal geworden sorry.

Als je nog meer wilt weten over Japan, tips etc. of mijn foto's wilt zien kan je me wel mailen eenelfje@msn.com

p.s. nog 1 ding. Japan is niet duur ter plaatse !

Het duurste aan Japan is je ticket er naar toe en je Japan Railpass. Als je in hostels verblijft (dat doet iedereen daar backpackers, families, oudere echtparen etc) kost een overnachting je maar EUR 25. Eten en drinken is niet duur. Metro etc en losse bussen etc zijn ook niet duur.

En bijna alle bezienswaardigheden zijn gewoon gratis.

Kortom ik ben meer kwijt voor 1 dagje Amsterdam dan voor 1 dagje Tokyo !!
Hoi Lieke,

ik ben dit jaar in mei naar Japan geweest. 2 weken hebben ik en mijn rondgereisd voor onze honeymoon. We hadden inderdaad al alle hotels etc geboekt en natuurlijk ook onze Japan Rail Pass. We zijn begonnen in Tokyo, toen naar de Japanse Alpen waar we in Takayama in een ryokan verbleven, een traditionele inn met een onsen. Toen door naar Kyoto, Hiroshima en Nagasaki. Toen terug met 't vliegtuig naar Tokyo. Grote steden zijn inderdaad net zoals wereldsteden. Mijn man was al eerder geweest in 2000 en nu spreken veel meer Japanners een beetje Engels, zeker op het station waar je je plaats moet reserveren.
Ik ben dit jaar ook in japan geweest met shoestring. Alleen reizen is prima te doen in japan, maar op het platteland is het misschien wel handig een paar standaard zinnen in het japans te kennen. De kennis van de engelse taal laat daar soms te wensen over. Er is een groot verschil tussen de steden en het platteland, maar beiden zijn prachtig. En inderdaad, wat ik hier al las klopt, de kosten ter plekke vallen reuze mee. Het is een veilig land, waar je als vrouw alleen niet lastig gevallen wordt. Zelfs niet in tokyo. Als je niet met een organisatie gaat, is het wel handig inderdaad om veel vanuit nederland al te plannen, alleen al vanwege de taalbarriere. De japanse jongeren spreken soms wel een woordje engels en zijn zeker heel behulpzaam. Schitterend land, heerlijke cultuur en vooral heel lekker eten. Heel veel plezier met (het voorbereiden van) je reis.
Hallo Lieke,

Japan staat ook bovenaan mijn lijstje! Mocht je een reisgenote zoeken hoor ik dat graag!

Gr. Marjolein
Ik zit er ook over te denken om naar Japan te gaan. Vanaf waar vertrekken jullie en waar vliegen/vlogen jullie op? En wat kost een ticket ongeveer?
Hoi Sandraaa,

Ik vloog rechtstreeks van Schiphol naar Tokyo, 11 uurtjes vliegen. Omdat ik met een georganiseerde reis ging, weet ik niet wat een los ticket kost. Wel dat de kosten van hotels wat duurder zal zijn, wanneer je op ze zelf boekt. Ik zag trouwens dat de reis bij shoestring volgend jaar/seizoen korter geworden is en Matsumoto (in de japanse alpen) eruit gehaald is. Dit is wel jammer, want dat vond ik zeker de moeite waard. Het kasteel van Matsumoto vond ik de mooiste van de kastelen die ik gezien heb, met een schitterend berglandschap op de achtergrond. Zelf ter plekke een redelijk betaalbaar hotel zoeken, vergt wat moeite, zeker wanneer je de taal niet spreekt. Met engels kom je simpelweg niet overal ver. Enige voorbereiding vanuit nederland is dan ook wel aan te raden.

Succes en veel plezier in het prachtige japan.
Mijn retourticket Amsterdam - Tokyo was EUR 860 inc. tax met overstap in Milaan dus mijn reistijd was toen 14 uur. (Dit was vorig jaar).

Ik heb overal in Japan geslapen in hostels, in een guesthouse en 1x in een hotel.

Ik deelde wel de kamer in de hostels met nog 3 andere meiden, totaal geen last van en was maar EUR 25 per nacht. Je kan in de hostels ook een eigen kamer krijgen die zijn iets van EUR 40. In Japan kom je in hostels mensen tegen van alle leeftijden en ook mensen met kinderen, families. Omdat hostels in Japan goedkoop zijn en superschoon en heel populair worden ze ook zeer veel door de Japanners zelf geboekt.

De hostels op bv hostelworld.com zijn hostels in westerse stijl, dus met gewone bedden. De hostels die je zelf zoekt zijn hostels in Japanse stijl.

1 hostels was zelfs een tempel, heel mooi !

Ik heb 1x in een Japans guesthouse overnacht die was EUR 40.

In Hiroshima heb ik in een businesshotel een 1pers. kamer gehad voor maar EUR 25 per nacht. Het geval met dit hotel is dat het 2 verdiepingen zijn bovenin een groot futuristisch conferentiecentrum. Het hotel echter heeft een hele vage naam en daardoor valt ie niet op als je zoekt op hotels in Hiroshima.

Maar het was super en maar 5 min. lopen van het Peacepark, dus hartje centrum.

Het nadeel van deze goedkope accomodaties is dat ze superpopulair zijn en dus snel vol zitten. Je zult dus alles van te voren vanuit Nederland moeten boeken. Het nadeel hiervan is weer dat je je echt aan je uitgestippelde route moet houden !

De hostels via hostelworld zijn zo geboekt maar de andere hostels was moeilijk. Als ik ze belde dan lukte het niet echt met het Engels. Ik stuurde ze daarom gewoon een fax voor mijn reservering in heel simpel Engels met de vraag erop........Is this reservation OK ? Ik kreeg dan altijd een fax terug met alleen OK erop ! Verder niets geen vragen over creditcard ofzo. Vond het wel een beetje vaag maar aangekomen in Japan bleek dat ze overal netjes mijn reservering hadden staan !

Het enige waar je rekening mee moet houden dat Japanners hun kamers altijd pas 3 maanden van te voren vrijgeven. Dus als je nu bv kijkt op beschikbaarheid voor bv 1 mei, krijg je te zien.......geen beschikbaarheid. Dit wil niet zeggen dat ze vol zijn maar de kamers zijn gewoon nog niet vrijgegeven. Als je op 1 februari weer gaat kijken voor 1 mei krijg je wel beschikbaarheid te zien. Dit had ik ook als ik belde naar het hostel dan kreeg ik te horen.....3 months...3 months.....dus wist ik dat ik te vroeg belde.

Een reis naar Japan zelf regelen kwam voor mij veel goedkoper uit.

Bij Shoestring vragen ze bv. EUR 1999 voor 15 dagen en het vervoer tussen de plaatsen is met bus. Hier komen nog kosten bij voor je zakgeld voor 15 dagen en eventuele exursies...

Ik ben dus 21 dagen geweest en heb door heel Japan 21 dagen met de shinkansens gereisd met JR Railpass, retourticket A'dam - Tokyo, accomodatie, zakgeld, eten drinken en wat al niet meer, extra vervoer, speciale extra treinpassen etc.....en ik was in totaal EUR 2800 kwijt, zelfs nog met shoppen in Tokyo erbij dus ik was niet zuinig. Dus het is vele malen goedkoper als je je reis zelf plant..........alleen je moet er echt de tijd voor nemen om dit te doen. Want het kost heel veel eigen voorbereiding om dit te plannen.

Maar hoe je ook gaat ik wens je een hele fijne reis door Japan want het is echt een schitterend land.
Vivagirl ik heb deze weer even voor je naar boven gehaald.
eenelfje, bedankt

er staan hier echt hele leuke dingen in

de seizoen lopen gewoon gelijk aan de onze toch?

Ik heb dit jaar in juli/aug vakantie ( maar die is al volgepland NY en Rusland ) en dan daarna heb ik in april/mei ongeveer vakantie, dus dat zou perfect zijn, al staat er ook al een familievakantie naar Mallorca gepland.

Ik wil graag weten waar die hele mooie stranden zijn, ben je daar ook geweest?

En wat zijn de verdere hoogte punten?

Moet eerlijk zeggen dat Tokio me niet zo trekt.

Maar het echte platteland wel, met de samurai invloeden.

Ik zal even op de website kijken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven