Java combineren met...???

29-10-2020 08:11 22 berichten
Als het meezit, wat natuurlijk afwachten is, gaan we in 2021 naar Java om daar een familielid te bezoeken. Dit willen we combineren met een reis naar een of meer andere plekken/landen. We denken aan een week Java en drie weken rondreizen. Maar waar gaan we Java mee combineren? Sumatra, Java en Bali zijn we al geweest. Australië ligt 'redelijk' dichtbij maar wordt waarschijnlijk te kostbaar. Blijven we in Indonesië of wordt het een ander Aziatisch land? Wie heeft er tips?
anoniem_6378d6d670c7a wijzigde dit bericht op 29-10-2020 08:14
0.63% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Met de rest van Java?
Java is echt groot genog om je een maand te vermaken.
Sorry, ik ben vergeten te vermelden dat we ook al eerder op Java zijn geweest. Prachtig! Maar nu toch liever iets anders.
Alle reacties Link kopieren
Ah ok.
Dan zou ik doorreizen naar Lombok en dan verder oostwaarts. Prachtig en relatief ongerept.
Misschien een domme vraag hoor, maar is het daar wezenlijk anders dan de eilanden die we al hebben gezien of lijkt het er op? Qua drukte hopelijk niet vergelijkbaar met Bali.
Alle reacties Link kopieren
Filipijnen?
Prachtig mooi. Te doen in 3 weken, niet alles natuurlijk, maar zeker veel.
Mooie stranden, natuur, vriendelijke mensen. Alleen het eten is niet zo lekker als in Indonesie.
Alle reacties Link kopieren
Misschien de combinatie Maleisië, Singapore of Cambodja?
De combinatie tussen de natuur in deze landen met de grote stad van Singapore (voor een paar dagen), lijkt me heel bijzonder.
Alle reacties Link kopieren
Thailand en dan vanaf Bangkok een retour naar Jakarta? Maleisie en dan retour vanaf Kuala Lumpur? Ik denk aan mooie landen met een goed vliegveld om op aan te vliegen vanaf Amsterdam (ga ik vanuit) en om door te kunnen vliegen naar Jakarta.

Hopelijk gaat alles door!
Alle reacties Link kopieren
Grobbebol5 schreef:
29-10-2020 08:20
Misschien een domme vraag hoor, maar is het daar wezenlijk anders dan de eilanden die we al hebben gezien of lijkt het er op? Qua drukte hopelijk niet vergelijkbaar met Bali.
Ik vind van wel. Java is enorm dichtbevolkt, dat is zó anders als je voorbij Bali bent.
Er is meer ruimte, meer natuur, het is wat minder ontwikkelt, reizen gaat moeizamer, maar dat is het echt waard.
Alle reacties Link kopieren
Is er een mooie tussenstop in te plannen?

Ik vind dit een groot "als" topic, dus geen belemmeringen. Dan zou ik Vietnam of Shanghai doen. Of Zuid China.


Waar op Java moet je zijn? Ik was er alweer 15 jaar geleden en had hoge verwachtingen van Bandung, dat viel tegen. Maar Yogyakarta vond ik toen mooi, maar dat lijkt onrustig door mannen met problemen dat daar alcohol geschonken mag worden. En het noorden en oosten verrassend mooi. Vulkaan en zoutvlakte.
Toch zou ik er nu minder snel voor kiezen door de fanatiekelingen.

Samen met de familie naar iets anders?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan Sulawesi aanbevelen! Ik heb van noord (Manado) naar zuid (Bira) gereisd en daar kan je je ruim 3 weken makkelijk vermaken, ook wel veel langer!

Her is een eiland met veel verschillende culturen en afwisselende landschappen. Het is niet te vergelijken met Bali of Lombok qua toerisme, ik heb alleen bij de overnachtingsplekken waar ik sliep toeristen gezien en in het straatbeeld nauwelijks. Het reizen zelf is dus wel wat uitdagender om te organiseren.
Alle reacties Link kopieren
Ja Sulawesi vond ik ook heel gaaf! Wij zijn in het midden van Sulawesi geweest bij de Tana Toraja, heel bijzonder om te zien. En daarna nog aan het strand. Plaats vergeten maar het was allemaal heel klein en niet toeristisch!
Wat fijn, al die reacties! Het is inderdaad nog een groot blanco vel, afgezien van Java. Familielid verblijft ivm stage voor zes maanden in Yogyakarta en kan jammer genoeg niet met ons mee naar de andere bestemming (en).

Ik ga sowieso de genoemde opties bekijken. Cambodja en Zuid-China had ik nog niet aan gedacht maar klinken ook interessant! Qua afstand ook een mooie combinatie met Indonesië.
Alle reacties Link kopieren
Komodo en Flores staan bij mij hoog op het lijstje om nog te zien in Indonesië. Komodo zou dicht zijn voor toeristen dit jaar en komend jaar maar dat besluit is ingetrokken.
Alle reacties Link kopieren
Komodo schijnt prachtig te zijn!
En anders zou ik kiezen voor Australië.
Vanuit indonesie zijn de vluchten naar bijvoorbeeld Cairns en Brisbane niet zo duur.
Alle reacties Link kopieren
Gaat het om dit studiejaar? Want de meeste instellingen hebben hun buitenlandse stages en studeren voor het gehele studiejaar al stopgezet. Voor studiejaar 2021-2022 heb je hopelijk meer kans dat het doorgaat...
Alle reacties Link kopieren
valisa schreef:
29-10-2020 10:31
Komodo schijnt prachtig te zijn!
En anders zou ik kiezen voor Australië.
Vanuit indonesie zijn de vluchten naar bijvoorbeeld Cairns en Brisbane niet zo duur.
Australië is heel mooi maar ik meen gelezen te hebben dat Australië nu al aan geeft tot 2022 de grenzen dicht te houden, helaas....
Stage van familielid start in principe in de herfst van 2021. Vooralsnog gaat dit door. Studiejaar 2021-2022.

Hm, Australië zou dan sowieso geen optie zijn dus, als ze tot 2022 geen toeristen ontvangen.
Alle reacties Link kopieren
Maleisië houdt voorlopig de grenzen dicht en ik denk eerlijk gezegd dat meer ZO Aziatische landen dat gaan doen. Ik zou het combineren met Sulawesi. Echt anders dan Java. Ik heb er 2 maanden doorgebracht en was nog steeds niet genoeg. Of ga naar de Banda eilanden, ook heel gaaf en al een uitdaging om er te komen.
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht ook direct aan Sulawesi! :-D Heel anders dan de eilanden waar je bent geweest. Prachtig, gevarieerd en niet toeristisch. Maar een kort vluchtje vanaf Java, dus prima te combineren.
Van de Bunda eilanden heb ik nog niet gehoord.

Heb al even gekeken naar Sulawesi. Zeker één van de opties!!

Ja, het zal spannend worden of het überhaupt door kan gaan. We willen ook lang wachten met het boeken van de tickets. Maar voorpret is al wel leuk!
Alle reacties Link kopieren
Banda Neira is geweldig! Klein, erg mooi eilandje in de Banda zee waar nog een paar NL forten staan. Het is alleen niet makkelijk er te komen. De pelni komt er 1x per week en er gaat 1x per week een vlucht vanaf Manado met plek voor een man of 30, waar je je voor moet inschrijven zodra je aankomt op Neira, want als je te laat bent moet je of een week wachten, of met de pelni (ook een hele ervaring trouwens!)

Sulawesi is enorm gevarieerd, het christelijke noorden is anders dan het islamitische zuiden. De Togeans zijn een paradijs op aarde en Tana Toraja mag je zeker niet overslaan. Tijd tekort hoor, echt!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven