Jordanië in juli?

18-01-2021 21:34 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zou graag een rondreis willen maken door Jordanië. Veel goede verhalen over gehoord. Mijn vakantie valt echter in juli en ik heb gelezen dat het daar dan heel warm tot heet kan zijn.

Zijn er mensen die in de zomerperiode in Jordanië zijn geweest en me kunnen vertellen of het misschien meevalt of die het echt zo warm vonden dat ze niet van hun vakantie konden genieten.

Ik hoor het heel graag, dankje!
Alle reacties Link kopieren
Ik vermoed dat reizen in juli 2021 nog niet aangeraden gaat worden. Is het een mogelijkheid dat je in 2022 op een ander moment vakantie opneemt?
Alle reacties Link kopieren
Dit jaar niet van toepassing denk ik en of het volgend jaar kan is ook nog maar de vraag. Sorry niet om te zeuren maar doe het toch maar blijf versteld staan dat in deze tijd waarin we al sinds het begin van COVID dagelijks liever niet horen er toch mensen zijn die vakantie topics blijven openen.
Alle reacties Link kopieren
Oei, dat kan wel echt heel heet worden. Zeker in de woestijn. Dan heb je het over 45+
Alle reacties Link kopieren
Da's uniek, iemand die in deze tijden nadenkt over vakantie.

Maar on topic: Jordanië kan echt heel heet zijn, ja.
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
18-01-2021 21:39
Dit jaar niet van toepassing denk ik en of het volgend jaar kan is ook nog maar de vraag. Sorry niet om te zeuren maar doe het toch maar blijf versteld staan dat in deze tijd waarin we al sinds het begin van COVID dagelijks liever niet horen er toch mensen zijn die vakantie topics blijven openen.
Tja, leidt misschien af van Corona ellende.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben bang voor je dat het dit jaar niet zal kunnen maar ik had eind mei-begin juni al temperaturen rond en in de 40 graden, heel warm dus. Overigens is het wel droge warmte wat natuurlijk beter te doen is dan vochtige/tropische warmte. Ik heb geen idee wanneer de ramadan is dit jaar en volgend jaar maar dat is ook wel iets om rekening mee te houden.
Alle reacties Link kopieren
Sorry als je dit vervelend vindt Cappi maar ik probeer positief te zijn in deze moeilijke tijd en denken aan een vakantie hoort daar bij voor mij.

We weten nu ook niet wat er wel of niet kan maar vooruit kijken en een beetje dromen kan toch geen kwaad?

Als iemand de negatieve kant van COVID ziet of heeft gezien ben ik het wel, ik werk op een IC, dus heb al heel wat leed gezien. Maar goed, zoals ik al zei, ik blijf toch positief en denk dus toch aan mijn eventuele zomervakantie, ik ben er wel aan toe na bijna een jaar keihard werken...
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in mei om idd de ergste hitte tegen te gaan. Helaas gaat het dit jaar ook niet lukken. Volgend jaar misschien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen ervaring met Jordanië, maar wel met Israël en dat ligt ernaast. Daar is het in de zomermaanden echt heel warm. Gevoelsmatig 'betere' hitte dan hier in Nederland, omdat het daar meer bij het klimaat hoort maar lekker vind ik het niet. Voor dit jaar zit het er denk ik sowieso niet in, maar voor ooit: ik zou in het voorjaar (april/mei) of najaar (oktober/november) gaan.
Alle reacties Link kopieren
Precies Kerst, fijne afleiding
Alle reacties Link kopieren
Maar je durft wel echt te boeken? Ondanks de onzekerheid?
Ik zou nooit in juli gaan vanwege de hitte en sowieso nog niet dit jaar als je buiten de EU wil. Ik was er ooit begin mei en toen was het op sommige plekken al dik in de 30 graden.
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
18-01-2021 21:39
Dit jaar niet van toepassing denk ik en of het volgend jaar kan is ook nog maar de vraag. Sorry niet om te zeuren maar doe het toch maar blijf versteld staan dat in deze tijd waarin we al sinds het begin van COVID dagelijks liever niet horen er toch mensen zijn die vakantie topics blijven openen.
Het is toch niet verboden om over vakanties te dromen? Informatie verzamelen, plannen maken. Kan allemaal geen kwaad.
Alle reacties Link kopieren
kerst schreef:
18-01-2021 21:43
Tja, leidt misschien af van Corona ellende.
En dus? Reizen is sinds ik klein ben mijn grote passie maar ben ook al 1,5 jaar niet op vakantie geweest. Wat niet kan, kan niet en uiteindelijk een luxe probleem. Dus ja blijf verbaasd over dit soort topics
Alle reacties Link kopieren
Fijn, jullie reacties Jordanië en Israël gangers, dank! Ik hoor dat jullie het echt wel heeeeeel warm vonden en dat is niet prettig. Misschien toch maar een keer in het voor of najaar gaan dan...
Ik zit vast aan de schoolvakanties (leerkracht) en ben een paar jaar geleden in de zomervakantie naar Jordanië gegaan. Dat was warm inderdaad, maar wel goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
We weten nu nog helemaal niet wat er kan in de zomer Cappi, dus ik snap je niet, maar goed. Wat is er mis met nadenken over een heerlijke vakantie en daar een vraag over stellen?

Ik zou zeker nu nog niet boeken nee, dat had ik echt nog wel een tijd afgewacht.
Alle reacties Link kopieren
Precies dat Xiongmao!
Alle reacties Link kopieren
Ik vond het in mei al bloedheet. Zomervakantie zou ik niet doen.
Emceetje schreef:
18-01-2021 21:50
Ik zit vast aan de schoolvakanties (leerkracht) en ben een paar jaar geleden in de zomervakantie naar Jordanië gegaan. Dat was warm inderdaad, maar wel goed te doen.
Een meivakantie zou daar toch prima geschikt voor zijn dan.
Alle reacties Link kopieren
Oké Emceetje, dat klinkt goed, nog een paar vragen, heb je temperaturen van rond de 40 graden gehad? En wat maakte voor jou dat het wel te doen was?
grasje schreef:
18-01-2021 21:58
Oké Emceetje, dat klinkt goed, nog een paar vragen, heb je temperaturen van rond de 40 graden gehad? En wat maakte voor jou dat het wel te doen was?
Ik moet erbij zeggen dat ik totaal niet tegen hitte kan. Maar ik kan me niet herinneren dat het tijdens deze reis een groot probleem was.
Het is lang geleden, ik weet dat ik veel water dronk. En verder gewoon aanpassen aan de warmte. En heb me erop gekleed. Dus langere broeken aan tegen verbranden enzo
redbulletje schreef:
18-01-2021 21:56
Een meivakantie zou daar toch prima geschikt voor zijn dan.
Dat klopt, maar de meeste groepsreizen zijn qua datum ongunstig als je aan schoolvakanties vast zit en totaal niet flexibel bent. Dan ga je bijvoorbeeld vrijdag weg, ja dat gaat nooit lukken.
En ik wilde naar een land als Jordanië niet zelfstandig reizen
Bij Petra vond ik die wandeling toch best zwaar in die brandende zon. Bij de bezienswaardigheden in de buurt van Aman was 't ook snikheet, maar daar waren de afstanden dat je moest wandelen veel korter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven