Jordanië in juli?

18-01-2021 21:34 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

ik zou graag een rondreis willen maken door Jordanië. Veel goede verhalen over gehoord. Mijn vakantie valt echter in juli en ik heb gelezen dat het daar dan heel warm tot heet kan zijn.

Zijn er mensen die in de zomerperiode in Jordanië zijn geweest en me kunnen vertellen of het misschien meevalt of die het echt zo warm vonden dat ze niet van hun vakantie konden genieten.

Ik hoor het heel graag, dankje!
Alle reacties Link kopieren
Off topic, maar veel respect voor je werk op de IC, grasje!
Had ik maar een motto.
Alle reacties Link kopieren
Ben zelf in oktober geweest en vond het op sommige dagen al erg warm. Vooral in de woestijn en midden in de stad was op het midden van de dag erg heet. In de ochtend en avond had je juist weer een vest nodig.

Prachtig land, zeker naar toe gaan maar ik zou voor het voor- of najaar kiezen.
Emceetje schreef:
18-01-2021 22:12
Dat klopt, maar de meeste groepsreizen zijn qua datum ongunstig als je aan schoolvakanties vast zit en totaal niet flexibel bent. Dan ga je bijvoorbeeld vrijdag weg, ja dat gaat nooit lukken.
En ik wilde naar een land als Jordanië niet zelfstandig reizen
Ik had Djoser en dat was 10 dagen en dat vond ik lang zat. Er zaten toen ook mensen in mijn reisgroep die in 't onderwijs werkten.
Zou ook nooit alleen willen naar zo'n land.
redbulletje schreef:
18-01-2021 22:14
Ik had Djoser en dat was 10 dagen en dat vond ik lang zat. Er zaten toen ook mensen in mijn reisgroep die in 't onderwijs werkten.
Zou ook nooit alleen willen naar zo'n land.
Ik heb meestal 1,5 week meivakantie. Dat zou dan net goed moeten vallen. Meestal valt het net verkeerd . Maar in de zomer was het ook genieten!
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Purpie, lief!

Nou ja, al met al blij met al jullie reacties en er nu toch wel van overtuigd dat het niet prettig is in hartje zomer daar qua temperatuur, ik weet genoeg, ik ga een andere mooie bestemming bedenken!

Jordanië dan maar een andere keer in de winter, ook niet verkeerd 😀
Alle reacties Link kopieren
Dat zou ik zeker niet doen in de zomer. Echt veel te heet om het land te bezoeken. Realiseer je dat je veel loopt (Amman, Petra etc.). Wij zijn in december geweest, en dat was echt perfect qua weer (graad of 18, soms iets frisser, soms iets warmer).
De kerstvakantie zou voor jou dan wellicht een mogelijkheid zijn?
Alle reacties Link kopieren
cappi schreef:
18-01-2021 21:39
Dit jaar niet van toepassing denk ik en of het volgend jaar kan is ook nog maar de vraag. Sorry niet om te zeuren maar doe het toch maar blijf versteld staan dat in deze tijd waarin we al sinds het begin van COVID dagelijks liever niet horen er toch mensen zijn die vakantie topics blijven openen.
Echt? Juist nu je niet op vakantie kan, niet naar de kroeg en niet op bezoek, wil ik niets liever dan dromen over leuke dingen. Ideale tijd dus om topics over reizen te openen, ookal komt het er voorlopig misschien niet van.
Alle reacties Link kopieren
Van mij mag je al heerlijk voorgenieten over een vakantie.


Wat kunnen sommigr mensen zeuren over iets wat een ander blij maakt pfff.
grasje schreef:
18-01-2021 21:50
Fijn, jullie reacties Jordanië en Israël gangers, dank! Ik hoor dat jullie het echt wel heeeeeel warm vonden en dat is niet prettig. Misschien toch maar een keer in het voor of najaar gaan dan...
Trek je niets aan van de Corona-roeptoeters joh. Die hebben immers niets beter te doen.
Veel kans dat je gewoonweg kan gaan in Juli, maar 't is er inderdaad idioot heet dus als dat je ding is, dan is Juli een prima plan. Anders wil je wellicht de zomer vermijden ;-)
cappi schreef:
18-01-2021 21:39
Dit jaar niet van toepassing denk ik en of het volgend jaar kan is ook nog maar de vraag. Sorry niet om te zeuren maar doe het toch maar blijf versteld staan dat in deze tijd waarin we al sinds het begin van COVID dagelijks liever niet horen er toch mensen zijn die vakantie topics blijven openen.
Wat is dat eigenlijk, COVID?
Alle reacties Link kopieren
redbulletje schreef:
18-01-2021 22:12
Bij Petra vond ik die wandeling toch best zwaar in die brandende zon. Bij de bezienswaardigheden in de buurt van Aman was 't ook snikheet, maar daar waren de afstanden dat je moest wandelen veel korter.
Dit. Wij zijn half mei geweest, en hadden toen een vroege hittegolf met temperaturen die ze nornaal in de zomer hadden. Dagen van 40+ graden gehad, dat was echt niet leuk. Ik kan niet heel goed tegen de warmte, en Jordanië is veel lopend bekijken in grote, deels open vlaktes met weinig schaduw. Ook al begonnen we in Petra erg vroeg, tegen 12 uur was het echt te warm, en wilden we alleen nog maar in de airco koude drankjes drinken en aan het zwembad liggen.

De warmte is inderdaad anders en beter te doen dan in Nederland met dezelfde temperatuur, maar zomerse temperaturen vond ik in Jordanië echt veel te heet om te kunnen genieten van al het moois dat er te bekijken is.

Wel een ontzettend mooi land trouwens!
Sinjoren schreef:
18-01-2021 23:08
Trek je niets aan van de Corona-roeptoeters joh. Die hebben immers niets beter te doen.
Veel kans dat je gewoonweg kan gaan in Juli, maar 't is er inderdaad idioot heet dus als dat je ding is, dan is Juli een prima plan. Anders wil je wellicht de zomer vermijden ;-)
Ja echt he? Ik ben in de zomer nog heerlijk 3 weken in noord en zuid Frankrijk geweest. Prima te doen daar. Zolang er nog dagelijks 20 vliegtuigen vanuit Engeland landen zal het risico van op vakantie gaan ook wel meevallen.
Alle reacties Link kopieren
novaviva schreef:
18-01-2021 23:09
Wat is dat eigenlijk, COVID?
Volg je het afgelopen jaar geen nieuws?
coronavirus disease 2019
Alle reacties Link kopieren
keukenstoel schreef:
18-01-2021 22:53
Van mij mag je al heerlijk voorgenieten over een vakantie.


Wat kunnen sommigr mensen zeuren over iets wat een ander blij maakt pfff.
+1, lekker over de volgende vakantie nadenken en dromen.

En tot die tijd misschien een keer in Nederland een weekendje/weekje naar een huisje ofzo, als je al een jaar keihard staat te werken op de IC doet dat je misschien ook wel goed. (Ervan uitgaande dat je vrij kunt krijgen..)
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alweer lang geleden geweest, iets van vijftien jaar geleden, een combi met Syrië. Dat vond ik mooier, maar de mooie dingen zijn nu kapot. Zoals de Crac des Chevaliers ( schrijf ik dat zo goed?) Een groot middeleeuws fort met dikke muren. Gebombardeerd en weinig van over.

Ik heb voor ik ging het boek van koningin Noor gelezen en Ik woonde in een grot, over een vrouw die in Petra woonde.
Bijzondere vrouwen.

Ik was er in oktober, en toen nog hadden we 45 graden in de woestijn. En in de toerbus 18. Wat een klap elke keer. Ook toen het in de bus warmer werd.

In de reis hebben we in de woestijn geslapen in een tentenkamp van de bedoeïenen, dat was voor dat doel daar neergezet. Heel mooie sterrenhemel. Duiken in de rode Zee was heel erg mooi, gelukkig hoorde ik later pas dat er haaien waren.
Petra bizar mooi en in oktober heet.
In de souks was het toeristische dan Syrië.
Ik zou niet tijdens ramadan gaan. Reizen houden er geen rekening mee maar mensen hebben echt korter lontje en met Suikerfeest is veel dicht.

Als je iets anders dan Frankrijk wil: Heel ander land, heel mooi, bereikbaar met de auto, andere valuta en taal: Tsjechië.
Alle reacties Link kopieren
Israel in juli. Was warm maar te doen. De woestijn excursie vond ik wel extreem warm.
Alle reacties Link kopieren
Veel plezier met de voorpret!

Een mooi land, maar ongezellig in de zomer. Woonde er een paar jaar tot 2012. Van begin juli t/m eind augustus is de vakantie periode voor Jordaniërs, heel veel winkels, restaurants, terrassen, zijn overdag gesloten, lange siësta en 's avonds vooral familie gebeuren. Ook muziek -en cultuur evenementen liggen stil.

Edit. Zie nu dat je een andere bestemming kiest, dan is het een tip voor andere reislustige lezers na Corona :)
Alles sal reg kom
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat qua warmte je beter in de kerstvakantie kunt gaan.
Alle reacties Link kopieren
Nogmaals dank iedereen voor het meedenken en delen van jullie ervaringen, nee het gaat hem echt niet worden, Jordanië.

Ik zit ook te denken en te dromen, haha, over Cuba of Marokko, allebei ook warm natuurlijk maar misschien net iets beter te doen? Ik hoor heel graag ervaringen over Cuba of Marokko in juli!
Marokko in de zomer is zowat equivalent aan Jordanie, maar dan wel iets minder heet.
Cuba in de zomer is ook niet zo heet, wel quasi piek humidity, dus het voelt veel warmer. En je zit op mogelijke hurricane-alarm, al valt dat normaal in Juli nog wel mee.

Cuba is hier wel by far uit te verkiezen boven Marokko.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die vochtige warmte hé...?😔 ik moet mijn drie favorieten voor deze zomer echt maar uit mijn hoofd zetten, volgende keer maar in de winter op vakantie
Alle reacties Link kopieren
Ik ben in juli in Jordanië geweest en vond het echt heel, heel heftig. En dan ben ik iemand die best wel tegen een stootje kan en ook met 45 graden nog gerust in het zonnetje wil. Zou het niemand willen aanraden in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven