Kaapverdie tips gevraagd.

20-08-2019 15:24 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan in oktober/ november een rondreis van 2 weken maken op Santo Antao, Sao Vincente en als afsluiting naar Sal.
Wat moeten we vooral zien, doen of juist niet? En tips voor restaurants en vervoer etc zijn ook welkom.
Alle reacties Link kopieren
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... die/reizen
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel huisduif maar ik ben meer op zoek naar persoonlijke aanbevelingen van restaurants, tripjes etc.
Alle reacties Link kopieren
Verder niemand tips?
Alle reacties Link kopieren
Tsja, ik kan je alleen iets op Boa Vista aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Daar gaan we dus net niet naar toe :)
Alle reacties Link kopieren
Op Sal moet je Cape Fruit iig niet overslaan. Odjo d'aqua was hier ook een groot succes.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
janena schreef:
27-08-2019 07:41
Op Sal moet je Cape Fruit iig niet overslaan. Odjo d'aqua was hier ook een groot succes.
Bedankt voor de tips!
Odjo d’aqua is een hotel zo te zien, bedoel je het restaurant of de beachbar die er bij zit? Het ziet er in elk geval goed uit.
Cape fruit ook opgeslagen op Tripadvisor en Google maps.
Alle reacties Link kopieren
Odjo d'aqua heeft inderdaad een restaurant met uitzicht op zee, erg fijn om daar te zitten! Het is een van de wat duurdere restaurants maar de kwaliteit is ook bovengemiddeld.

Cape Fruit is een leuk plekje om te ontbijten, heerlijke smoothies, ijs en pannenkoekjes.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Collega en broer zijn geweest de laatste jaren, zowel op Sal alsmede Boa Vista.
Geen positieve reacties alhoewel ze Sal iets leuker vonden.
Er is schijnbaar niets/niet veel te doen, 1 grote zandbak zonder al te veel groen. Geen aanrader lijkt het.
Bimzarellio...what else
Alle reacties Link kopieren
De stranden zijn er prachtig (watersport kun je daar ook goed beoefenen), het weer constant en je kunt er goed eten (veel vis). Voor een actieve vakantie zou ik Sal en Boa Vista inderdaad overslaan.
Live long and prosper
Ik vond Buracona wel leuk. Daar kom je langs met de eilandtour. Santa Maria is ook leuk, maar dan heb je het spannendste wel gezien :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er 10 jaar geleden geweest, op dezelfde eilanden alleen begonnen op Sal, gevlogen naar Sao Vicente, boot naar Santo Antao en afgesloten op Santiago.

Het is voor Afrikaanse begrippen vrij lang geleden en toerisme kwam toen langzaam op. Op Sal waren nog weinig hotels maar er werd flink gebouwd. Ik kan daarom niet echt tips geven want ik denk dat er in de tussentijd erg veel veranderd is.

Het was een fantastische reis met Sto Antao als absoluut hoogtepunt. Wij gingen vooral om te hiken, dat kun je daar eindeloos doen. Het is (was) wel echt afgelegen wildernis, zorg dat je goed voorbereid en getraind bent. Vergeet ook niet dat het Afrika is: incl armoede, slechte hygiene en beperkte voorzieningen.

Ik spreek Portugees, in de toeristengebieden of steden als Sal/Praia/Mindelo dat handig maar niet essentieel, daarbuiten kwam je niet ver zonder Portugees, of zou de ervaring iig een stuk negatiever zijn geweest. Mijn man sprak Spaans, daarmee kon hij ook wel eea duidelijk maken.

Wij hebben vooral met de taxi gereisd en een soort 'prive' busjes dwz taxibussen die een vaste route afleggen. OV was er bijna niet, of onbetrouwbaar, excursies al helemaal niet.

Veel plezier alvast!
Alle reacties Link kopieren
Bimzarellio schreef:
28-08-2019 01:25
Collega en broer zijn geweest de laatste jaren, zowel op Sal alsmede Boa Vista.
Geen positieve reacties alhoewel ze Sal iets leuker vonden.
Er is schijnbaar niets/niet veel te doen, 1 grote zandbak zonder al te veel groen. Geen aanrader lijkt het.
Vandaar dat we een rondreis hebben en alleen de laatste week op Sal zitten, en met strand /zwembad en mijn ereader en een boottocht en eilandtoer vermaak ik me wel.
Alle reacties Link kopieren
nootboek schreef:
28-08-2019 09:52
Wij zijn er 10 jaar geleden geweest, op dezelfde eilanden alleen begonnen op Sal, gevlogen naar Sao Vicente, boot naar Santo Antao en afgesloten op Santiago.

Het is voor Afrikaanse begrippen vrij lang geleden en toerisme kwam toen langzaam op. Op Sal waren nog weinig hotels maar er werd flink gebouwd. Ik kan daarom niet echt tips geven want ik denk dat er in de tussentijd erg veel veranderd is.

Het was een fantastische reis met Sto Antao als absoluut hoogtepunt. Wij gingen vooral om te hiken, dat kun je daar eindeloos doen. Het is (was) wel echt afgelegen wildernis, zorg dat je goed voorbereid en getraind bent. Vergeet ook niet dat het Afrika is: incl armoede, slechte hygiene en beperkte voorzieningen.

Ik spreek Portugees, in de toeristengebieden of steden als Sal/Praia/Mindelo dat handig maar niet essentieel, daarbuiten kwam je niet ver zonder Portugees, of zou de ervaring iig een stuk negatiever zijn geweest. Mijn man sprak Spaans, daarmee kon hij ook wel eea duidelijk maken.

Wij hebben vooral met de taxi gereisd en een soort 'prive' busjes dwz taxibussen die een vaste route afleggen. OV was er bijna niet, of onbetrouwbaar, excursies al helemaal niet.

Veel plezier alvast!
Dank je wel. Ik ga er vanuit dat het nu wat toeristischer is op de eilanden en zo niet dat zien we dan wel weer. :P Ben erg benieuwd naar Sto Antao,!
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie een dartpijl op de wereldkaart gegooid om te bepalen waar jullie heen gaan en gaan jullie nu pas kijken wat daar eigenlijk te doen is?
Alle reacties Link kopieren
julius schreef:
28-08-2019 19:25
Hebben jullie een dartpijl op de wereldkaart gegooid om te bepalen waar jullie heen gaan en gaan jullie nu pas kijken wat daar eigenlijk te doen is?
Nee . Hoe kom je daarbij?
Alle reacties Link kopieren
Iemand nog leuke tips? Maandag vertrekken we :D
Alle reacties Link kopieren
In Sal, Santa Maria: cape Fruit! Heerlijke ont ijtjes, smoothies, pannenkoeken met fruit enz..
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Die was al genoemd dus dat moet wel de moeite waard zijn :D
Het lijkt me in elk geval al heerlijk om nog twee weken zon op mijn hoofd te kunnen krijgen. Veel plezier!
Alle reacties Link kopieren
Ja dankjewel! Daar heb ik ook zin in al zit ik nu ook in T-shirt op de bank met de pui open :D
Alle reacties Link kopieren
Gisteravond laat thuis gekomen van een heerlijke vakantie.
De eerste week op Sao Vincente en Santo Antao veel gezien, echt heel leuk. De tweede week op Sal vooral veel niks gedaan maar daar is dus ook niet super veel te zien en doen. Was lekker om even uit te rusten. Het verschil tussen die eilanden is enorm. Sal is zo mega toeristisch met ontzettend grote resorts, wij zaten gelukkig in een knusser hotel. Wel waaide het ontzettend hard de tweede week daardoor voelde het s’avonds een stuk koeler dan in de eerste week.
Cape fruit zijn we eens gaan lunchen en zo ook bij Otjo d’Agua, verder vooral her en der gegeten. Wij houden niet van vis dus vooral gegrild vlees en regelmatig pasta etc gegeten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven