Kerst 2013 in de zon?
vrijdag 23 november 2012 om 11:36
Net na de volgende jaarwisseling (over ruim een jaar dus) zijn mijn man en ik 12,5 jaar getrouwd. We zijn nog steeds erg blij en gelukkig met elkaar en willen dit vieren!
Waar moeten we in vredesnaam heen? Welke reiziger kan ons advies geven? Wj hebben nog niet meer van de wereld gezien dan Zuid-Europa.
We willen:
ZON!
2 a 3 weken weg (langer kan niet ivm mijn baan in het onderwijs) in de kerstvakantie.
Een relaxte tijd met onze drie jongens (dan zijn ze 2,5 en 6 en 9)
Foolproof reizen. We zijn nog nooit buiten Europa geweest!
Niet teveel geld uitgeven. We kunnen een jaar sparen, maar We hebben geen Clubmed budget ofzo.
Waar vinden we dit?
Alvast bedankt voor het meedenken!
Waar moeten we in vredesnaam heen? Welke reiziger kan ons advies geven? Wj hebben nog niet meer van de wereld gezien dan Zuid-Europa.
We willen:
ZON!
2 a 3 weken weg (langer kan niet ivm mijn baan in het onderwijs) in de kerstvakantie.
Een relaxte tijd met onze drie jongens (dan zijn ze 2,5 en 6 en 9)
Foolproof reizen. We zijn nog nooit buiten Europa geweest!
Niet teveel geld uitgeven. We kunnen een jaar sparen, maar We hebben geen Clubmed budget ofzo.
Waar vinden we dit?
Alvast bedankt voor het meedenken!
vrijdag 23 november 2012 om 12:01
Curacao voldoet aan al je criteria.
Zonzeker en er is naast strand(in allerlei variaties) genoeg te doen om ook de 9-jarige 2 a 3 weken bezig te houden. Uitermate foolproofwant je kunt er overal met Nederlands terecht. En tja, kerst en oud en nieuw betaal je overal de hoofdprijs. Maar als je in dat seizoen voor zon gaat is een pakketreis naar Curacao een van de betaalbaarste opties. Neem een appartement, kun je zelf koken, dat houdt de kosten ook in de hand.
Zonzeker en er is naast strand(in allerlei variaties) genoeg te doen om ook de 9-jarige 2 a 3 weken bezig te houden. Uitermate foolproofwant je kunt er overal met Nederlands terecht. En tja, kerst en oud en nieuw betaal je overal de hoofdprijs. Maar als je in dat seizoen voor zon gaat is een pakketreis naar Curacao een van de betaalbaarste opties. Neem een appartement, kun je zelf koken, dat houdt de kosten ook in de hand.
vrijdag 23 november 2012 om 12:03
vrijdag 23 november 2012 om 12:25
vrijdag 23 november 2012 om 12:28
vrijdag 23 november 2012 om 12:58
Wij zijn toen ik een 12 jaar was dus al weer 13 jaar geleden in Tenerife geweest met kerst en oud en nieuw. Dat is qua temp heerlijk en ik denk ook goed te doen als je met een budget gaat. Kijk de landen wie hier voor genoemd zijn heerlijk natuurlijk. Maar jullie gaan met zijn vijven dan word het al gauw erg duur. Maar goed we weten inderdaad geen exacte bedragen. Wat voor mijn een budget is kan voor jou wel veel te veel zijn of andersom. Veel plezier met plannen en uitkiezen. En natuurlijk van harte gefeliciteerd dat jullie nu al bijna 11.5 gelukkig getrouwd zijn.
vrijdag 23 november 2012 om 19:56
Budgetindicatie is wel handig inderdaad. Kerst is helaas echt superduur 
In Mexico (Yucatan) zagen wij (toen nog kinderloos) regelmatig gezinnen rondreizen met een huurauto. Bv. rondreis met vertrekpunt Cancun. Paar dagen snorkelen en spelen op strand van bijvoorbeeld Tulum of een eilandje voor de kust (of voor de kust van Belize!). Ycatan biedt van alles: mayatempels, spannende jungle, koloniale stadjes en natuurlijk mooie stranden.
Thailand hebben wij zelf gedaan in december 2010. Kinderen waren toen 2,5 en 4,5. Ging hartstikke goed. Zij waren eerder over hun jetleg heen dan wij. Binnenlandse vluchten en taxi's zijn heel goedkoop, waardoor je je als gezin makkelijk verplaatst.
In Mexico (Yucatan) zagen wij (toen nog kinderloos) regelmatig gezinnen rondreizen met een huurauto. Bv. rondreis met vertrekpunt Cancun. Paar dagen snorkelen en spelen op strand van bijvoorbeeld Tulum of een eilandje voor de kust (of voor de kust van Belize!). Ycatan biedt van alles: mayatempels, spannende jungle, koloniale stadjes en natuurlijk mooie stranden.
Thailand hebben wij zelf gedaan in december 2010. Kinderen waren toen 2,5 en 4,5. Ging hartstikke goed. Zij waren eerder over hun jetleg heen dan wij. Binnenlandse vluchten en taxi's zijn heel goedkoop, waardoor je je als gezin makkelijk verplaatst.
vrijdag 23 november 2012 om 20:03
http://www.verrereizenmetkinderen.nl/ Inspiratie
zondag 25 november 2012 om 11:32
Hoi Brazilie daar is het zomer.
Niet all inn maar het eten kost niet veel.
Egypte is heerlijk maar drie weken vindt ik teveel voor dit land.
Gambia is wat minder luxe en geen all in maar wel mooie stranden en niet zo duur.
Kenia heeft fantastische all inn resorts aan Diani beach.
Lekker warm en luxe ook leuk in combinatie met Zanzibar.
Zelf een safari erbij regelen voor een dag of twee is niet zo duur en een overgetelijke belevenis.
Helaas is Kenia vergeleken met vorig jaar een stuk duurder geworden.
Maar kijk eens op arke.nl.
Dominicaanse republiek is ook nog een optie.
Vergeet voor dit soort landen niet dat je een inenting voor gele koorts moet hebben en malariatabletten.
Wij gaan 18 december omdat inderdaad een paar dagen later de prijs bijna verdubbeld.
Ik weet niet wat je budget is maar all in voor Kenia aan Diani beach kan ik je aanraden.
Elke dag heerlijk warm en ontzettend goed verzorgd.
Niet all inn maar het eten kost niet veel.
Egypte is heerlijk maar drie weken vindt ik teveel voor dit land.
Gambia is wat minder luxe en geen all in maar wel mooie stranden en niet zo duur.
Kenia heeft fantastische all inn resorts aan Diani beach.
Lekker warm en luxe ook leuk in combinatie met Zanzibar.
Zelf een safari erbij regelen voor een dag of twee is niet zo duur en een overgetelijke belevenis.
Helaas is Kenia vergeleken met vorig jaar een stuk duurder geworden.
Maar kijk eens op arke.nl.
Dominicaanse republiek is ook nog een optie.
Vergeet voor dit soort landen niet dat je een inenting voor gele koorts moet hebben en malariatabletten.
Wij gaan 18 december omdat inderdaad een paar dagen later de prijs bijna verdubbeld.
Ik weet niet wat je budget is maar all in voor Kenia aan Diani beach kan ik je aanraden.
Elke dag heerlijk warm en ontzettend goed verzorgd.
zondag 25 november 2012 om 11:38
zondag 25 november 2012 om 11:40
Hawaii of Florida in combinatie met de Bahamas is ook nog een mogelijkheid.
In Florida is het niet altijd strandweer in die periode maar veel te doen.
Van Miami vlieg je in een uurtje naar Nassau.
Wel even zelf je tussen ticket boeken dus los van het ticket naar Miami of Orlando.
Hawaiii is ook erg lekker warm in die periode maar niet zo goedkoop.
In Florida is het niet altijd strandweer in die periode maar veel te doen.
Van Miami vlieg je in een uurtje naar Nassau.
Wel even zelf je tussen ticket boeken dus los van het ticket naar Miami of Orlando.
Hawaiii is ook erg lekker warm in die periode maar niet zo goedkoop.
zondag 25 november 2012 om 20:17
Ahhh! Bedankt allemaal voor het meedenken!
Budget, max 4000 euro denk ik.
Ik zal van de week eens gaan zoeken met jullie tips.
Ik snap dat ik voor de zon Europa uit moet, hoor. Ik heb het vermeld, om aan te geven dat we geen echte reizigers zijn. Het moet dus echt foolproof zijn... Op het eerste gezicht lijkt Curacau me heerlijk... maar de tickets zullen wel vreselijk duur zijn rond kerst...
Budget, max 4000 euro denk ik.
Ik zal van de week eens gaan zoeken met jullie tips.
Ik snap dat ik voor de zon Europa uit moet, hoor. Ik heb het vermeld, om aan te geven dat we geen echte reizigers zijn. Het moet dus echt foolproof zijn... Op het eerste gezicht lijkt Curacau me heerlijk... maar de tickets zullen wel vreselijk duur zijn rond kerst...