Kerst in New York

02-11-2011 10:23 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Met kerst ga ik naar New York en ben een beetje aan het zoeken wat er allemaal voor leuke dingen zijn met kerst.

Wie is er wel eens met kerst in NY geweest en wat zijn jullie ervaringen erbij?

En hebben jullie tips? Ik heb wel al kaartjes voor de Lion King @ broadway!

Ik hoor het graag.

Groetjes Petra
Volgens mij is kerst in Amerika, en dus ook in New York, toch grotendeels een familie-aangelegenheid. Grote kans dat je moet reserveren als je ergens wilt eten.

Misschien dat toeristische attracties op kerstavond en kerstdag gesloten zijn.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
wij gaan in januari naar new york dus ik lees graag mee!

zelf nog geen idee trouwens haha
Ik ben in februari 2001 in NY geweest.

Als je het vrijheidsbeeld wilt zien dan kun je het beste de veerboot pakken. Die is namelijk goedkoper.

Ook kun je voor 1 dag of meerdere dagen een metropas kopen, en dat is ook heel handig.

Hoe het met kerstmis daar is weet ik niet... Lijkt me wel ontzettend gaaf om daar te zijn.
Ik zie kerst in New York altijd voor me als in de film Home Alone .
quote:mopke1982 schreef op 02 november 2011 @ 10:38:

Ik ben in februari 2001 in NY geweest.

Als je het vrijheidsbeeld wilt zien dan kun je het beste de veerboot pakken. Die is namelijk goedkoper.

Ook kun je voor 1 dag of meerdere dagen een metropas kopen, en dat is ook heel handig.

Hoe het met kerstmis daar is weet ik niet... Lijkt me wel ontzettend gaaf om daar te zijn.Het vrijheidsbeeld zelf is voor renovatie gesloten. Je kan Liberty Island zelf geloof ik nog wel op, maar je kunt dus niet naar binnen. Vanaf de Staten Island Ferry heb je dus inderdaad ook een goed zicht. Is niet alleen goedkoper, het is gratis!
In december kan het er overigen goed koud zijn.

Tip voor de kerstperiode: kers oom bekijken bij Rockefeller Center.
quote:muisiej schreef op 02 november 2011 @ 10:32:

wij gaan in januari naar new york dus ik lees graag mee!

zelf nog geen idee trouwens haha

Ik zou wel echt naar Lion King gaan!

Heb de tickets al gekocht op de broadway site.

Welk hotel ga je?
quote:XionZ schreef op 02 november 2011 @ 10:40:

Ik zie kerst in New York altijd voor me als in de film Home Alone .

hahaha ja dat heb ik ook wel een beetje:P

KEVINNNNNNNNNNNN
quote:christiane__04 schreef op 02 november 2011 @ 10:43:

[...]

Het vrijheidsbeeld zelf is voor renovatie gesloten. Je kan Liberty Island zelf geloof ik nog wel op, maar je kunt dus niet naar binnen. Vanaf de Staten Island Ferry heb je dus inderdaad ook een goed zicht. Is niet alleen goedkoper, het is gratis!

Ik hoef ook het vrijheidsbeeld niet naar binnen, ik kijk er liever naar!

Is dat gratis, met zo'n boot naar Liberty Island??

Of ga je er dan alleen langs?

Ik ben er vorig jaar zomer ook al geweest, toen deed ik ook zon boot tour en ben er met de helikopter over gevlogen, maar het leek me nu wel leuk om echt het eiland op te gaan!
Ik ben eens vlak voor Kerst in NY geweest, en ga dit jaar weer. Het is een gekkenhuis hoor, rond die tijd, moet je wel tegen kunnen. gigantische hordes mensen die snel nog even paniekshoppen bij Macy's, kijken bij de kerstboom op het Rockfeller Center en op 5th Ave. Winkels zijn echt schitterend uitgerust voor de feestdagen, dus qua shoppen kun je je hart ophalen.

ik zou ook een bezoekje brengen aan het MoMa (museum of modern art), inderdaad een show zien, langs Times Square en misschien het 9-11 memorial? En s avonds natuurlijk stappen in the Village. heel veel plezier!
quote:avedon schreef op 02 november 2011 @ 10:52:

Ik ben eens vlak voor Kerst in NY geweest, en ga dit jaar weer. Het is een gekkenhuis hoor, rond die tijd, moet je wel tegen kunnen. gigantische hordes mensen die snel nog even paniekshoppen bij Macy's, kijken bij de kerstboom op het Rockfeller Center en op 5th Ave. Winkels zijn echt schitterend uitgerust voor de feestdagen, dus qua shoppen kun je je hart ophalen.

ik zou ook een bezoekje brengen aan het MoMa (museum of modern art), inderdaad een show zien, langs Times Square en misschien het 9-11 memorial? En s avonds natuurlijk stappen in the Village. heel veel plezier!

Het gaat mij het meest om de ervaring hoe mensen het daar vieren! Dus dat stressen enzo lijkt me prachtig om te zien.. En shoppen is voor mij het belangrijkst;)

Kan je meer vertellen over stappen in the Village?
Op de site van Linda Magazine staan heel erg veel tips van lezeressen (bij de special over New York en dan de reacties bij het eerste/oudste bericht). Niet speciaal kerst, wel veel leuke ideeën en shoppingtips.
quote:phr123 schreef op 02 november 2011 @ 10:48:

[...]

Ik hoef ook het vrijheidsbeeld niet naar binnen, ik kijk er liever naar!

Is dat gratis, met zo'n boot naar Liberty Island??

Of ga je er dan alleen langs?

Ik ben er vorig jaar zomer ook al geweest, toen deed ik ook zon boot tour en ben er met de helikopter over gevlogen, maar het leek me nu wel leuk om echt het eiland op te gaan!Met de veerboot ga je alleen erlangs. Je kunt dus niet op het eiland komen.
Dank jullie wel allemaal

@ ithappens, ik ga ff checken op de Linda site!
Mag ik mee?
er loopt al een tijd een topic voor new york gangers, kijk er eens voor tips!

zal het even uppen.
quote:flatscreen schreef op 02 november 2011 @ 12:33:

er loopt al een tijd een topic voor new york gangers, kijk er eens voor tips!

zal het even uppen.Thanx! Ik ga het even doorlezen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven