Kindvriendelijke camping Toscane

29-10-2012 08:43 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, je kan er maar beter op tijd bij zijn he?!

We willen volgend jaar zomer met 8 volwassenen en 8 kinderen naar een leuke camping, in 4 aparte stacaravans. Aangezien we met zo'n grote groep gaan, kunnen we dus niet al te laat boeken. Het jongste kind is dan 2,5 het oudste 6.

Afgelopen zomer hebben we voor zo'n 1500 euro op een topcamping aan het Gardameer gestaan en nu willen we dus voor ongeveer hetzelfde bedrag naar Toscane.

Onze "eisen":

- Leuk zwembad, liefst met een glijbaantje ofzo

- Dichtbij het strand

- Speeltuin(tje)

- Wat kinderanimatie

- En ongeveer dat bedrag van zo'n 1500-1700 euro.

Heeft iemand hier wat goede en leuke tips voor me?

Thx alvast!
Ik zeg: la capanne! Tot dan
Voor hoeveel dagen is dat budget?
Ik krijg er een punthoofd van!
In elk geval niet naar Albatros gaan .. Te plat, te massaal, teveel animatie.
Computer says nooooo
Oh wow, La Capanne ziet er gaaf uit! Staat bij mn fado's!
La Capanne is geweldig. En die omgeving. En het witte strand bij Vada....zucht...
Ik wilde eigenlijk naar Elba volgend jaar maar dit vind ik ook een topper en dan kunnen we een dagje naar Elba...
Zijn er eigenlijk kindONvriendelijke campings?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Goeie vraag... vast wel!
Dagje Elba is NO PROBLEMO, wij wilden ook eigenlijk naar Elba, maar konden niks vinden wat aan onze wensen voldeed aldaar.

En ja er bestaan genoeg kind onvriendelijke campings. Ergens in D´agde bijvoorbeeld. Of 18 plus campings, of doortrekcampings met alleen een gat in de grond voor rustzoekers, en nul speeltuinen of ander vertier. Er zullen vast wel kinderen komen, maar speciaal kindvriendelijk is het niet.

En zo heb je genoeg plaatsen die niet speciaal geschikt zijn voor gezinnen, zoals surfercampings enzo.
Oh ja, aantal dagen is wel handig om te vermelden he?!

15 dagen willen we...

Ik ga NU kijken naar die "La Capanne"!
Wow, ziet er zeker geweldig uit!

Helaas komt het ruim boven ons budget. We kunnen tot 1700 gaan en dit komt op meer dan 2000 helaas....

Nog meer tips misschien?
Even up!
En een kant en klare tent huren dan, is dat geen optie? Dat gaan wij nml dit jaar doen, scheelt aanzienlijk in de kosten. We rijden heen via frankrijk en gaan daar een paar dagen in de Jura staan, rijden dan door naar Toscane, blijven 2 weken, en gaan dan naar huis via zwitserland, blijven daar nog een paar dagen en rijden vandaaruit dan in 1 keer door naar huis. Leek ons leuk, beetje rondreisen, met 1 echte eindbestemming en dan toch 3 landen aandoen ipv er alleen maar een beetje doorheen reizen.
Wij deden ook altijd een mobile home, maar merkten dat we ons daarmee in de vingers sneden. Want is toch echt wel prijzig.

De tent heeft ook een keukentje en echte bedden, en je hoeft nog niet te sjouwen met al je spullen. Je moet alleen wel douchen en naar de wc in het sanitair gebouw. Maar ja, dat is dan maar zo. 't scheelt wel bijna de helft, dus tja, dan wil je wel. Ik neem wel mijn ventilator mee. 't kan daar gemakkelijk over de 40 graden wordenen ik wil wel kunnen slapen ( verwend nest als ik ben die altijd airco in de mobile home heeft gehad )
2 weken voor 1700 euro via rent a tent in het hoogseizoen trouwens. Maar dat is voor 5 personen. In een 6 persoons tent.
Over een paar jaar zou ik dat zeker wel willen, maar ik vind mijn zoontje daar nog net wat te jong voor...

Tegen de tijd dat we gaan is hij net 3 en OF net zindelijk, OF nog volop bezig het te worden.

Ik zie het dan eerlijk gezegd niet zitten om geen eigen toilet te hebben. Ook mijn dochter moet s'nachts nog regelmatig plassen en ik weet zeker dat ze er niet blij van wordt om dan op een potje te moeten of een stuk te lopen

Afgelopen jaar zaten we voor 1525 euro in een prima stacaravan met airco, 2 weken aan het Gardameer en zoiets zou ik graag weer willen....
Zo, zeg me dan maar waar

In het hoogseizoen?

Ik kan me er bijna niets bij voorstellen. Dus deel je geheim met mij
haha!

Camping Garda Village in Sirmione was het.

Helemaal geweldig!

Ik zou zeggen: go for it! :-)
@Konijn06, zelf nog geen ervaring met kamperen in Italie, dus geen tips, maar juist een vraag.

Wij willen komende zomer gaan kamperen bij het Gardameer, dus ben benieuwd naar jouw topcamping.
Konijn, was je vorig jaar wel in het hoogseizoen dan?

Als ik nu op die site kijk ben ik in het hoogseizoen voor de goedkoopste caravan 123 euro per nacht kwijt. Dat is dus 1722 voor 14 nachten. Hoe kan het zijn dat jij vorig jaar maar 1525 kwijt was?
@konijn, als rasechte kampeerder hebben wij vanaf (1e kind 8 weken en 2e kind 10 weken gewoon gecampeerd.

1e jaar wel in nl jaren erna gewoon in frankrijk gewoon of in huurtent maar met de 2e al in een vouwwagen.

Kinderen vinden het totaal geen probleem om naar de wc te lopen of s'nachts potje e.d. (zijn juist de ouders die het erg vinden).

Maar als jullie lievenr sta caravan hebben zeker doen hoor?

Wij doen weer 1 of meerdere campings aan dit jaar (waarschijnlijk weer frankrijk maar 100% zeker is dat nog niet) have fun zoeken
Nee, ik geloof toch dat we echt veeeel liever in een stacaravan zitten!

@Mariap: we zaten niet echt in het voorseizoen, maar wel echt de 1e 2 weken van de vroegste zomervakantie. Wij kwamen op 4 juli aan.

We zijn via Dreizen gegaan.
Sk8ter: deze heb ik gevonden aan het gardameer en lijkt erg mooi:Lepalmecamping.it

We zijn er dus nog niet geweest. Iemand anders?
@mardejo, ziet er inderdaad erg goed uit. Dank voor de tip!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven