kleding india

23-10-2010 13:40 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag,

Kan ik in India driekwart/lange broeken dragen of is het echt nodig een jurk/rok te dragen?
quote:Imke1980 schreef op 23 oktober 2010 @ 13:40:

Dag,

Kan ik in India driekwart/lange broeken dragen of is het echt nodig een jurk/rok te dragen?Nodig/verplicht/gemakkelijk vanwege wat?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ja waarvoor? Als je een tempel ingaat moet je even wat bedekken, maar daar zit je niet 24/7 toch?
je kunt gewoon broeken dragen, ook bermuda's boven de knie

shirtjes liefst schouderbedekkend
Boerka, ben je overal van af.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Hempjes kan je er ook aan hoor.
Ha ha ha Nouschi, dat is de oplossing!!!

Ik ben niet zo van de rokken, dus neem broeken mee en zorg voor een overslagdoek als ik een tempel in ga.

Bedankt!
wanneer ga je imke? Ik ga er ook heen, over een weekje.

Ik neem ook lange linnen broeken mee, maar ook hemdjes.
quote:emaille schreef op 23 oktober 2010 @ 13:55:

Hempjes kan je er ook aan hoor.

Je kan ook een naveltruitje aandoen.

Maar ik vind dat je respect moet hebben voor de lokale bevolking, en niet 'doen alsof je thuis bent en draagt wat je wilt'. Ze zullen er niet snel wat van zeggen, maar wel dénken. Voor mij dus (anders dan op een strand) geen hempjes, maar een shirt met korte mouwen.

Maar goed, da's mijn mening en daar hoeft niemand zich wat van aan te trekken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Doen alsof je thuis bent, lukt daar sowieso niet...
Nee, maar in India zijn ze heel relaxt hoor.
quote:Zamirah schreef op 23 oktober 2010 @ 14:15:

Doen alsof je thuis bent, lukt daar sowieso niet...Hangt er vanaf waar je woont
Ik zou toch wel wat bedekkende luchtige kleding aan doen. Ik ga volgend jaar. Ik zit zelf te denken aan lange linnen broeken en tunieken met 3 kwart mouw en bloesjes e.d.
Rokken en rokjes zou ik helemaal niet aandoen, meenemen naar india. Tenzij je echt naar een westers gebied gaat. Zoals Goa.

Ik heb 1 keer in jaipur een rok tot op de knienen gedragen die vrij los zat, met veel plooien en daaronder een panty en kan je vertellen dat ik me daar al niet lekker in voelde.

Je word als vrouw zijnde toch al aangestaard, als je al niet stiekem aangeraakt word. Met een rok maak je het zo nog makkelijker. Broeken en korten broeken tot boven de knie kan je gewoon aan.

Een lange rok tot aan je enkels kan misschien weer wel.

En wat hempjes betreft: liefst t-shirts met bedekte schouders. wil je echt een hempje aan, zorg dan dat je in je rugzak een lange sjaal/omslag doek hebt. Mocht je naar een tempel gaan kan je altijd daarmee je schouders bedekken. en tijdens het reizen, of in de avond uren ( ook ivm muggen) kan zo'n omslagdoek of grote sjaal fijn zijn.
Ik zou zeggen trek een minirok en een topje aan, wandel over straat en je hebt je antwoord.

Mocht het je niet bevallen dan is er genoeg kleding te koop.
Zie QR
Gewoon even op Janpath een uurtje wat luchtig spul inslaan voordat je reis ( echt ) begint. Ik heb in de jaren negentig veel in India gezeten als reisbegeleidster en herinner me de strakke wielrennerbroekjes nog die toen helemaal in waren. Met waarschuwing met de groep op pad en reken maar dat ze na dag 1 de koffer niet meer uitkwamen.

Je kunt hier vanalles nalezen,...loop 1 dag rond in je hemdje en korte rok en je begrijpt wat ik bedoel. Daarna dus naar Janpath en voor 20 euro heb je een nieuwe garderobe! Het makkelijkste is natuurlijk je in echte Indiaase kledij te hijsen. Lange mouwen, lange broek, vrolijke print etc,...

Lange sjaals zijn echt ideaal voor alles! Die gooi je om je schouders om je hoofd, is een kussentje,...een laken ,...alles!
Broeken tot over de knie en in elk geval je schouders bedekt. Het liefst 3kwarts of een lange mouw. En een sjaal, zoals al gezegd.

Je zult je fijner voelen, en mensen (lees mannen) hebben dan net een tikje meer respect voor je.

En tenzij je naar Goa gaat doen ze zich misschien wel relaxed voor maar zijn het niet.
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
mee eens met bovenstaande. Lange broek (minimaal driekwart) of lange rok, en shirtjes die op zijn minst je schouders bedekken. Liefst wat langere shirtjes over je billen heen. En een sjaal is onmisbaar.

Je kunt alles daar erg goedkoop kopen. Ben zelf net een dag terug en had daar shirtjes en lange rok gekocht. Voor 2 / 4 euro per kledingstuk ben je klaar. Heb bij mijn vertrek alle spullen in een tas gedaan en aan de armen op straat gegeven. Met ook wat eten erin.

Oh ja, zelfs met dit soort kleding zul je nog veel aandacht trekken. Voelt toch een beetje raar, als tientallen mannen ongegeneerd naar je borsten en billen staren tot je uit beeld bent. Voelde me hierdoor niet altijd even prettig en was erg blij dat ik er niet in een kort zomerjurkje rond liep.
In India zijn ze niet relaxt, dat is (in mijn ogen) een Westers waan-oordeel over Hindoes en andere Indiers.

Kleding is goedkoop dus je kan het altijd aanpassen.

Ik zou alles bedekken, als man wordt je al helemaal bekeken tot je uit zicht bent. (Dat kijken heeft natuurlijk/waarschijnlijk geen seksueel verband maar Indiers zijn donders nieuwsgierig en kunnen mensen langdurig ongegeneerd aankijken)

Ik vind India geen vakantie land, maar goed daar zijn al veel onderwerpen over geopend.

Veel plezier.
Kijken doen ze toch wel. Je kunt prima een driekwart broek dragen en hoeft er echt niet altijd een rok aan, hell no!

India is prachtig en indrukwekkend, geniet ervan!
Vorig jaar ben ik 4 maanden in Bangalore geweest voor mijn afstudeerstage. Met mijn 1.84 en blonde haren voelde ik mij vaak een aap in een dierentuin. Ik had geen idee wat ik aan moest trekken om niet aangestaard te worden (misschien een burka), want loeren doen ze toch. Als ik een topje met spagettibandjes droeg of een t-shirt met een beetje lage hals, zorgde ik er wel altijd voor dat ik een lange sjaal bij me had. Die kun je dan zo heerlijk om je heen slaan. Die dingen kun je daar overal kopen voor een paar euri.

Anyway, het is echt onnodig om een lange jurk/rok te dragen. Je kunt gewoon een broek dragen. Een 3/4 broek kan ook wel, maar het ligt er ook een beetje aan waar in India je naar toe gaat.

Ik heb een keer een hele grote blunder gemaakt.... Met een vriendin was ik wezen winkelen (winkels genoeg in Bangalore) en bij een winkeltje had ik een leuk kort rokje gekocht (in zo'n fantastisch a-lijn model). Kort in de zin van, net boven de knie. Een tijdje later ging ik op stap met 2 andere meiden en toen dacht ik dat het leuk zou zijn om dat rokje te dragen....Wij gingen naar de Mall, maar een paar uur later toen we buiten kwamen, waaide het ontzettend hard. Mijn rokje vloog alle kanten op en die andere 2 meiden gingen heel dicht naast me staan om dat rokje naar beneden te houden. En zo liepen we stapvoets, met z'n drieën naast elkaar, naar het muurtje waar ik eindelijk kon gaan zitten om mijn rokje in bedwang te houden. Gelukkig vonden mijn Indiase omstanders het ook heel grappig en heb ik verder geen vervelende dingen meegemaakt. Maar het was wel een beetje gênant en ook gewoon niet zo slim. Maar ja, eigenwijs he.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven