Kleine camping, leuke omgeving Fr/It
zondag 16 december 2012 om 20:14
Al twee dagen lang ben ik me aan het oriënteren op de zomervakantie 2013. Wat begon als heerlijk idyllisch mijmeren en vrolijk zoeken (tussen het legen van de emmers door, buikgriep in huize Sosofie) begint nu een kleine frustratie te worden...
Omdat ik eerder geweldige tips kreeg hier, probeer ik het nogmaals. Ik ben op zoek naar:
- een kleine camping
- ruimte, niet hutje mutje
- zuid-frankrijk (dordogne en lager) of italie
- zwemgelegenheid op de camping (riviertje en of zwembad)
- vrije speelruimte voor mijn oudste twee zoons, dan 6 en 8. Iets met een beekje, hutten bouwen, fikkie stoken zou leuk zijn
- Niet heel afgelegen. Dus het liefst een goede supermarkt in de buurt en niet 2 uur in de auto voor uitstapjes.
Wie deelt zijn/haar gouden tip?
Omdat ik eerder geweldige tips kreeg hier, probeer ik het nogmaals. Ik ben op zoek naar:
- een kleine camping
- ruimte, niet hutje mutje
- zuid-frankrijk (dordogne en lager) of italie
- zwemgelegenheid op de camping (riviertje en of zwembad)
- vrije speelruimte voor mijn oudste twee zoons, dan 6 en 8. Iets met een beekje, hutten bouwen, fikkie stoken zou leuk zijn
- Niet heel afgelegen. Dus het liefst een goede supermarkt in de buurt en niet 2 uur in de auto voor uitstapjes.
Wie deelt zijn/haar gouden tip?
zondag 16 december 2012 om 20:19
Ik lees mee! Al hebben wij geen kinderen, hou ik wel van een beetje (niet te veel, geen grootse entertainment organisaties!) "kinderlijke activiteit" (god wat klinkt dat stom! maar geen idee hoe ik dat anders moet verwoorden).
Wij beperken ons wel tot Frankrijk dit jaar, hebben nu 2 jaar achtereen in Italie doorgebracht (maar niet op een camping, wat we nu wel doen) dus weer tijd voor wat anders.
Vriendlief heeft een camping in Frankrijk gespot die hem erg aantrekt, en ik gok dat dat hem wel gaat worden (maakt mij namelijk echt niet uit, zolang het niet te massaal is en ik af en toe een stadje kan bezichtigen of een duik kan nemen in een klein zwembadje ^^). Even kijken of ik er een linkje van kan vinden.. Klik!
Wij beperken ons wel tot Frankrijk dit jaar, hebben nu 2 jaar achtereen in Italie doorgebracht (maar niet op een camping, wat we nu wel doen) dus weer tijd voor wat anders.
Vriendlief heeft een camping in Frankrijk gespot die hem erg aantrekt, en ik gok dat dat hem wel gaat worden (maakt mij namelijk echt niet uit, zolang het niet te massaal is en ik af en toe een stadje kan bezichtigen of een duik kan nemen in een klein zwembadje ^^). Even kijken of ik er een linkje van kan vinden.. Klik!
zondag 16 december 2012 om 20:25
zondag 16 december 2012 om 20:37
Dank voor jullie reacties!
Memmo, jouw camping doet me denken aan www.campinglecapeyrou.com Is er ook in de buurt, net zo groot ongeveer... Leuk! t Is wel de maximale grootte die we aankunnen, zeg maar.
Gatti, mooie camping! Hoe is de ligging tov uitstapjes en supermarkt?
Memmo, jouw camping doet me denken aan www.campinglecapeyrou.com Is er ook in de buurt, net zo groot ongeveer... Leuk! t Is wel de maximale grootte die we aankunnen, zeg maar.
Gatti, mooie camping! Hoe is de ligging tov uitstapjes en supermarkt?
zondag 16 december 2012 om 20:50
Is ook echt leuk. Wij hadden een safaritent, heerlijk!
Dochter van 4 liep zelf de hele camping rond, uitgang is een heel eind voorbij 't speeltuintje en zwembad (= afgezet). Had ik nooit gedacht dat ik dat goed zou vinden.
Iedereen let wel een klein beetje op omdat alle kinderen met elkaar spelen is er altijd wel een ouder in de buurt.
Sfeer is heel relaxed. Minimale entertainment, paar spelletjes voor de kinderen, BBQ, enz. En heel ongedwongen.
Wel voornamelijk nederlanders en een paar Belgen.
Je hebt wel een auto nodig, campng ligt op een berg. De natuur is hier prachtig. Uitstapjes naar leuke plaatsjes is met een auto wel te doen. Er is hier nog niet zoveel toerisme waardoor alles niet zo druk is als b.v. de Dordogne.
Dichtsbijzijnde dorp met grote supermarkt is ong. 10 minuten met de auto.
Valt 't op dat ik enthousiast ben.
Dochter van 4 liep zelf de hele camping rond, uitgang is een heel eind voorbij 't speeltuintje en zwembad (= afgezet). Had ik nooit gedacht dat ik dat goed zou vinden.
Iedereen let wel een klein beetje op omdat alle kinderen met elkaar spelen is er altijd wel een ouder in de buurt.
Sfeer is heel relaxed. Minimale entertainment, paar spelletjes voor de kinderen, BBQ, enz. En heel ongedwongen.
Wel voornamelijk nederlanders en een paar Belgen.
Je hebt wel een auto nodig, campng ligt op een berg. De natuur is hier prachtig. Uitstapjes naar leuke plaatsjes is met een auto wel te doen. Er is hier nog niet zoveel toerisme waardoor alles niet zo druk is als b.v. de Dordogne.
Dichtsbijzijnde dorp met grote supermarkt is ong. 10 minuten met de auto.
Valt 't op dat ik enthousiast ben.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
zondag 16 december 2012 om 20:53
zondag 16 december 2012 om 21:00
Ook leuk. Zijn wij ook over aan 't denken.
Tentplaatsen zijn in 't bos, fijn want schaduw.
Er is ook een open veld maar mij leken de plaatsen in 't bos fijner.
Haha, de meeste kampeerders vonden ons , de Safaritentbewoners, ook geen echte kampeerders hoor. Terwijl wij 't al heel wat vonden, zo voor de eerste keer in een "tent".
Tentplaatsen zijn in 't bos, fijn want schaduw.
Er is ook een open veld maar mij leken de plaatsen in 't bos fijner.
Haha, de meeste kampeerders vonden ons , de Safaritentbewoners, ook geen echte kampeerders hoor. Terwijl wij 't al heel wat vonden, zo voor de eerste keer in een "tent".
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
woensdag 19 december 2012 om 09:47
Wij hadden een beetje dezelfde wensen alleen willen wij dan graag een betaalbare huuraccomodatie.
http://test.campinglechtimi.com/inlogscherm/index.html
Deze hebben wij geboekt.
http://www.campinglereve.com/
Dit was de eerste keus maar helaas geen plek meer in een acco in onze periode.
Verder vind ik de site camping-frankrijk.nl een aanrader. Daar kan je bijv. ook zoeken op het forum er zijn een aantal topics met bijna dezelfde wensen.
http://test.campinglechtimi.com/inlogscherm/index.html
Deze hebben wij geboekt.
http://www.campinglereve.com/
Dit was de eerste keus maar helaas geen plek meer in een acco in onze periode.
Verder vind ik de site camping-frankrijk.nl een aanrader. Daar kan je bijv. ook zoeken op het forum er zijn een aantal topics met bijna dezelfde wensen.
dinsdag 25 december 2012 om 11:13
2 jaar geleden zijn wij hier geweest:
http://www.domaine-de-gil.com/indexh.html
Heel leuk, aan de rivier, leuk zwembad (wel alleen een peuterglijbaan), leuke omgeving, supermarkten op 10 minuten rijden
http://www.domaine-de-gil.com/indexh.html
Heel leuk, aan de rivier, leuk zwembad (wel alleen een peuterglijbaan), leuke omgeving, supermarkten op 10 minuten rijden
donderdag 27 december 2012 om 22:26
Haha, nee dat nog net niet. Die zaten vorig jaar al heel snel vol. Wel naar gekeken nl. Toen zijn we terecht gekomen bij www.domaine-lebost.nl Ook heeel leuk! Voor dit jaar zoeken we iets soortgelijks. Maar nu willen we 2x een week. Dus dan moet ik op zoek naar twee leuke adressen. En ik had mijzelf als opdracht gegeven omdat in de kerstvakantie te regelen.
Qua afstand vind ik de noordkant van de Dordogne wel de max. Ik houd nl, niet zo van autorijden. Ik zit hier nu dus op schoot met de laptop, de kaart van frankrijk en natuurlijk een goed glas wijn. En hopelijk vind ik iets dat net zo leuk was als vorig jaar. Jee, wat hebben we het toen leuk gehad zeg! Ik heb zowaar drie boeken uit kunnen lezen.
Qua afstand vind ik de noordkant van de Dordogne wel de max. Ik houd nl, niet zo van autorijden. Ik zit hier nu dus op schoot met de laptop, de kaart van frankrijk en natuurlijk een goed glas wijn. En hopelijk vind ik iets dat net zo leuk was als vorig jaar. Jee, wat hebben we het toen leuk gehad zeg! Ik heb zowaar drie boeken uit kunnen lezen.
woensdag 2 januari 2013 om 10:25
bubbelwijn, DE tip:
ik heb voor vijf euro een acsi 2012 gids voor klein en fijn kamperen gekocht. daar staan van heel west-europa kleine campings in. Allemaal campings die ik via google niet gevonden had. 17000 stuks, dus we kunnen de komende jaren vooruit.
als alles doorgaat zitten wij aan zee, op een camping met welness gebeuren, in een safaritent, voor nog geen 400 euro per week, in de 2e en 3e week van juli. Superbe!
ik heb voor vijf euro een acsi 2012 gids voor klein en fijn kamperen gekocht. daar staan van heel west-europa kleine campings in. Allemaal campings die ik via google niet gevonden had. 17000 stuks, dus we kunnen de komende jaren vooruit.
als alles doorgaat zitten wij aan zee, op een camping met welness gebeuren, in een safaritent, voor nog geen 400 euro per week, in de 2e en 3e week van juli. Superbe!
woensdag 2 januari 2013 om 12:44
quote:sosofie schreef op 02 januari 2013 @ 10:25:
bubbelwijn, DE tip:
als alles doorgaat zitten wij aan zee, op een camping met welness gebeuren, in een safaritent, voor nog geen 400 euro per week, in de 2e en 3e week van juli. Superbe!Waar is dat Sososfie??? Klinkt wel heeel aantrekkelijk!
bubbelwijn, DE tip:
als alles doorgaat zitten wij aan zee, op een camping met welness gebeuren, in een safaritent, voor nog geen 400 euro per week, in de 2e en 3e week van juli. Superbe!Waar is dat Sososfie??? Klinkt wel heeel aantrekkelijk!
donderdag 3 januari 2013 om 20:22