Ko Phi Phi of Ko Samui

14-03-2013 14:32 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik vertrekken overmorgen van Bangkok naar het zuiden van Thailand. We wilden heel graag Ko Phi Phi zien, maar zijn bang dat het boven ons budget is (we hopen op iets van 400 bath per nacht) en dat alle hotels vol zitten (de Thais hebben nu vakantie). Een andere optie is Ko Samui. Aan de afbeeldingen te zien een minder spectaculair eiland dan Ko Phi Phi en is het heel erg te vergelijken met Ko Chang, waar we al zijn geweest.

Welk eiland raden jullie aan? En graag misschien wat tips over budget accomodaties op beide eilanden.

Ik zou voor Ko Tao of Railey gaan! Ko Samui vond ik erg ingedut, Phi Phi veel te druk en megatoeristisch en Phuket was ook niet top. Verder ben ik nog een keer noodgedwongen in Phattaya gestrand maar mocht je dat ooit overwegen: niet doen :-)
Die meisjes van plezier is inderdaad ook een reden dat ik voor een eiland kies.

En niet voor Pukhet of Pattaya.

Ga samen met mijn dochtertje die net 13 is geworden en vindt het niet gezond

voor haar dat ze daar aan blootgesteld wordt.

Na een heftige rondreis vinden wij het niet zo erg om op een ingedut eiland te zitten.

Heerlijk rust en privacy.

Maar snap ook wel dat het ook saai kan zijn.
Ik zit nu op Koh Lanta. Heerlijk bountystrand en leuke bungalow op palen. Het is hier zo relaxt dat we bijgeboekt hebben.

Hiervoor zaten we 3 dagen op Railay beach.

Van Phi Phi zijn we ons lam geschrokken, direct wegwezen!
Persoonlijk zou ik kiezen voor phi phi; ik heb daar destijds samen met mijn vriend gezeten op het 'rustige' deel. We zaten zegmaar op de grens tussen het rustige/uitgaansgedeelte waardoor we 's avonds wel gezellig in drukke barretjes wat konden drinken. Overdag was het strand voor jezelf en circa 10 anderen; dus het was echt heerlijk!!

Je kunt vooraf al een accomodatie boeken via internet en dus qua prijs al wel kijken wat de mogelijkheden zijn.
@natasja wil je de naam geven van jullie hotel? Wij zijn namelijk ook op zoek naar zoiets.
Railey is te duur voor budgetreizigers, dan kun je beter naar Ton Sai gaan, daar is de accommodatie een stuk goedkoper, en je zit echt zo op Railey.
Lousy dat is het Samui buribeach hotel.

Via resotelgroup geboekt waardoor we nacht gratis en gratis transfer

en 10 min gratis massage kregen.

Is alleen voor lastminute boeking dus hoop dat je er wat aan hebt.

Er is ook nog een ander hotel op de site van Samuiresotel.com

Die hebben ook villas met privezwembaden.
Dankjewel Natasja. Ziet er erg mooi uit dat hotel. Die site ga ik in de gaten houden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven