Korte stedentrip Beijing/Peking: tips?

26-04-2011 21:42 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ni hao!

Heeft iemand tips voor een 3-daagse stedentrip naar Peking? Wat moeten we zeker niet missen?

Als we naar de Chinese Muur willen kunnen we dat daar dan gewoon met een taxi regelen of beter alvast van te voren vanuit NL..?

Alvast bedankt!
Je kunt een bezoek aan de Chinese Muur gewoon ter plekke regelen, maar vraag dan of je afgezet kunt worden bij één van de wat minder toeristische plekken waar je er op mag lopen, want anders struikel je over de mensen.
Je hebt langer werk aan de heen- en terugreis dan dat je daar bent!!!!

Dat is hetzelfde als Amerikanen die op één dag Holland doen!!!
Hoe lang gaan jullie?

Ik ben reisleidster in China geweest en oa in Beijing.

Je kunt vanuit de meeste hotels wel een tripje naar Badaling krijgen, dit is waar je de muur opkunt.

Meestal nemen ze je dan ook langs de minggraven.

Het zomerpaleis is ook erg mooi, je kunt het masoleum van Mao bezoeken, maar houdt er dan rekening mee dat je uren in de rij zou kunnen staan.

Vergeet geen pekingeend te gaan eten!Schijnt erg lekker te zijn.

Er is zoveel te doen in Beijng, zoveel te zien ook!

Als je vragen hebt u roept maaR
Wow Mupke, wat cool! Kom je uit China? Of uit LImburg gezien je nickname

Ik snap dat het enorm kort is, mijn man moet er voor zaken heen en ik mag heerlijk een keertje mee dus mij hoor je niet klagen

Ons hotel ligt vlakbij het grote plein vd hemelse vrede en dus vlakbij de verboden stad. Die staan iig op ons lijstje.

We komen vroeg aan en dat is de enige dag dat we samen op stap kunnen, de rest vd tijd ben ik alleen. Lijkt me daar qua veiligheid enzo geen probleem toch? Op de dag dat we aankomen willen we meteen naar de muur - dan gewoon via het hotel regelen of hebben ze kleine toeristenburootjes etc of beter gewoon via taxichauffeur?
Hai Choco

ik woon in Limburg maar het tot voor 1,5 jr in het westen gewoond.De meeste hotels kunnen je verder helpen.

Hou er wel rekening mee dat het grootste gedeelte van de mensen geen Engels spreekt dus neem altijd een kaartje met de naam en het adres vh hotel mee als je weggaat.

Er is zoveel te zien en te beleven, gewoon de stad in is al super.De meeste dingen kun je gewoon alleen bekijken.

Ik heb mij altijd veilig gevoeld in China.
3 dagen?? Poeh, pick and choose zou ik zeggen.

Er is teveel te zien, probeer nog 2 extra dagen te regelen, dat is de moeite zeker waard!
Ik vond de Verboden Stad en het Zomerpaleis heel erg mooi. En je móet peking eend eten, daarna kan niets er meer aan tippen ;)

Het Beihai park vond ik ook mooi, maar als je 3 dagen hebt, heb je er denk ik geen tijd voor.
Your view of society screws up my mind like you\'ll never know
Helemaal eens met zomerpaleis en Verboden Stad! Vond het daarnaast ook leuk om 's avonds over Dong Hua Men night market te lopen. Een belevenis om te zien wat ze daar allemaal verkopen... Veel plezier en geniet ervan!
Bedankt!!

Helaas kunnen er geen extra dagen bij - mijn man's werkgever heeft alles geboekt en we hebben al een extra dag gekregen en onze kindjes zijn bij opa en oma en die kunnen niet langer dan 5 dagen oppassen en eigenlijk kan ik stiekem ook niet langer zonder ze...

Ik ben normaal niet zo van de eend (om op te eten dan) maar ik ga het zeker proberen! Nog een speciaal adresje?

Ik denk dat manlief en ik samen dan de muur (Badaling) gaan doen en dan later in de middag de verboden stad en het plein vd hemelse vrede. Zelf ga dan nog naar het zomerpaleis, het Beihai park en gewoon wat door de stad slenteren. Voor 's avonds samen klinkt die nachtmarkt ook erg leuk!

Heb toch nog wat vragen:

Is de metro een goede optie in Peking of is de taxi veel handiger en ongeveer zelfde prijs?

En kun je er leuk shoppen..?

Nog meer handige tips..?
Huur een fiets!
geweldig,

Vorig jaar in mei zelf 8 dagen geweest. Zeker de verboden stad doen. En probeer deze op je gemak door te slenteren en ga soms eens lekker van het pad af tussen andere poorten enzo door. Daarna zeker het park achter de verboden stad bezoeken. Als je in mei gaat staat het helemaal in bloei en kun je enkele bergjes oplopen waar schatige tempeltjes staan. Biedt tevens een schitterend uitzicht over Beijing. Het park heet overigens Jingshan park (kijk maar eens op google ligt precies achter de verboden stad). Zou dan daarna niet meer Beihai park doen, wel mooi park maar toch. Wij zijn toen vanuit daar richting een winkelcentrum gegaan (dit alles allemaal in 1 dag gedaan, wel een lange dag maar toch, is goed te doen. Even opzoeken hoe het winkelcentrum heet maar is erg leuk om te winkelen. Alleen maar stalletjes in een groot gebouw waar je echt mega goed kunt afdingen. moet je ook meemaken. (the silk market). Dit zou je allemaal in 1 dag kunnen doen. Weet niet hoelaat je land want je zegt dat je vroeg land maar hou er wel rekening mee dat van het vl;iegveld naar het centrum nog best een flinke reis is. Het is echt heel anders als in NL. Ons hotel zat ook bij het plein van de hemelse vrede. 's avonds is het daar ook leuk. Ze zijn flink aan het huishouden daar maar er zijn hele schattige leukse straatjes allemaal met elkaar verbonden. Als je naar Qianmen straat gaat kun je vanuit daar lekker dwalen doro straatjes. Winkels zijn ook open tot 10 a 11 uur en heel veilig.

Als je alleen op stap gaat adviseer ik je ook nog het zomerpaleis te doen:) zo mooi. Wel een eind buiten de stad dus zult wel een taxi moeten nemen oid maar is prima te doen. Echt niet overslaan.

verder is Beijing heel veilig dus kun je makkelijk in je eentje rondtoeven. Taxis zijn goedkoop en rijden prima dus maak je daar geen zorgen over. geneit er in ieder geval van ook al is het kort
o tip ook al is het kort. koop de reisgids van beijing, insight guide is echt een aanrader en laat ook looptroutes enzo zien door de verboden stad en het zomerpaleis zodat je niets mist.
Ga vooral rond 6 uur 's ochtends op pad! Het park rond Temple of Heaven is vooral heel gaaf. De locals zijn dan allemaal bezig met allerlei activiteiten voor ze hun dag beginnen. Vliegeren, Tai Chi, waaier zwaaien, dansen en nog veel meer. Je loopt dan bijna als enige toerist rond en wordt regelmatig uitgenodigd mee te doen met 'n spel/activiteit en Chinezen vinden 't ook allemaal gaaf als je ze fotografeert. Ze komen ook graag op je schermpje kijken naar 't resultaat.

Ga vooral niet naar 't graf van die Mao, daar moet je lang voor in de rij staan en mag geen camera mee. Verboden stad is de moeite, zomerpaleis ook.

Hoop dat je die 3-daagse citytrip als stopover doet van/naar iets anders, anders is het wel errug kort.
Peking eend is heerlijk!
http://www.bol.com/nl/p/e ... 01004009230052/index.html

Overigens heb ik bij een boekenwinkel in nederland bij boekenvoordeel, een boekje wat gelijk is aan de insight guide maar dan in het nederlands uit mijn hoofd staat de tempel of heaven op de voorkant en zitten er groene elementen op
Zorg dat je 't kaartje van je hotel meeneemt. Je moet dat aan je taxichauffeur laten zien als je weer terug wilt, want de meesten verstaan geen Engels. Ook is het handig de stadsplattegrond uit de LP te kopieeren, daarop staan ook de Chinese benamingen zodat je die aan de taxichauffeurs kunt aanwijzen. Taxi's zijn spotgoedkoop.
quote:Travis schreef op 27 april 2011 @ 08:18:

Huur een fiets!De afstanden zijn enorm en ze hebben al zo weinig tijd. Gewoon taxi's pakken, voor amper 2 euro zit je 3 kwartier in 'n taxi.
- Wandel in de hutongs, dit zijn de oude woonbuurtjes van de stad, door de kronkelige straatjes.

- Ga naar de totaal van hout gemaakte Tempel van de Hemel in het zuid-oosten van de stad. Hier kun je 's-morgens de oude Chinezen Tai Chi zien beoefenen.

- Ga naar het Beihai park achter de Verboden stad en huur een bootje om over het meer te varen.

- Vanaf de kolenheuvel in de Verboden Stad heb je mooi uitzicht over het complex.

- Sla het graf van Mao over. Hier is niet veel te zien en het kost je kostbare tijd.
Bedankt!!!

Heb er al zo'n zin in Nu nog wel een beetje fit worden

Ik ga even de LP lenen en wat kopietjes maken - ook van de landkaart met Chinese symbolen voor de taxi's etc: goede tip!

Zijn er in Peking eigenlijk ook van die grote shoppingcentra die tot laat geopend zijn..?
Quote Elninjoo: "Ga vooral rond 6 uur 's ochtends op pad! Het park rond Temple of Heaven is vooral heel gaaf.    

....

Hoop dat je die 3-daagse citytrip als stopover doet van/naar iets anders, anders is het wel errug kort."

Die tip staat genoteerd!

En het is helaas geen stopover maar een zakenreis van mijn man plus 1 extra dag en ik mag mee. Ondanks dat het zo kort is heb ik er superveel zin in - ook fijn een keer met z'n tweetjes weg (zonder kindjes) en nog wat van de voor ons onbekende chinese wereld zien 
Hallo Chaca,

Ik hoop dat je dit nog ziet. Wij gaan binnenkort ook naar Beijing en hebben een dag een prive taxi geboekt vanuit Nederland. Het is een lokale chinese gids en chauffeur die goed engels spreekt. Je kunt zijn taxi huren en samen met hem een progamma samenstellen (naar eigen wens). Hij komt je ophalen waar en wanneer je wilt en brengt je ook weer terug (bv naar het hotel).

Kennis van ons heeft dit ook via deze man gedaan en was erg tevreden. Het heeft hem erg veel tijd en energie gescheelt.

http://www.private-taxi-beijing.com/tours-beijing.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven