Kreta in oktober druk?

28-08-2012 08:47 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij zijn aan het kijken naar een reisje in oktober, de week voor de herfstvakantie.

Hebben mooie appartementen gezien in Malia op Kreta en één vlak naast Chersonissos.

Heeft iemand ervaring met Kreta in de oktober? Is het daar nog erg druk, nog veel groepen jongeren? Beetje drukte vinden we wel leuk, maar heb niet zoveel zin in veel herrie van groepen jongeren en/of Engelsen.

Wie weet wat mooie plaatsen op Kreta zijn?

Alvast bedankt!
Volgens mij loopt het toeristenseizoen in Griekenland in september al af. Een vriendin van mij die fervent Griekse eilanden bezoekt, is één keer in september geweest en ze vond het enorm ongezellig wegens het seizoenseinde waardoor allerlei zaken al sluiten en de bevolking toeristenmoe is.

Misschien is Kaapverdie of Gambia ook nog 'n optie voor je?
Wij gaan heel vaak de laatste week van september en de eerste week van oktober naar Kreta en wij hebben nog nooit hinder ondervonden van jongelui of Grieken die de toeristen zat waren.

Maar misschien scheelt het dat wij dan in een dorp zitten waar bijna geen toeristen komen.
Vooral de plekken die jij noemt zijn niet leuk. Ook niet in oktober. Toerisme is er nauwelijks dus heel veel is dicht. Die dorpen die van zichzelf al weinig bewoners hebben worden dan nog vreemder.

Druk is het er dus zeker niet in oktober
Is Kreta dan sowieso niet aan te raden in oktober?

Elninjo, wij zoeken echt een hele goedkope vakantie (vriendinnen met weinig geld), dus dat is geen optie.

Welke eilanden of plaatsen in Griekenland zouden jullie wel aanraden in oktober? Of is Portugal ofzo toch beter?
Een eiland met minder toerisme. Als ergens gewoon het dagelijks leven gewoon doorgaat sterft het er nooit uit.
Mijn ervaring op Kreta in die periode (2 x in oktober, 1 x in Malia, 1 x in Rhetymnon) zijn prima. In de derde week (dus als jullie daar zijn) zijn er al wel wat restaurantjes gesloten, maar het is zeker nog niet uitgestorven. Pas aan het eind van de 4e week van oktober wordt het echt stil, dan sluiten de hotels/appartementen etc. Juist in de periode die jullie gaan hebben de auto- en scooterverhuurders veel aanbiedingen: 3 dagen huren, 2 dagen betalen, of 1 week huren, 4 dagen betalen, dat soort dingen. Een aantal jaar geleden was er in Griekenland inderdaad in oktober niets meer te beleven, maar die tijden zijn echt voorbij. Natuurlijk heb je wel wat kans op minder mooi weer (wij hadden verleden jaar 3 dagen regen), maar zodra de zon dan weer schijnt is het weer gelijk lekker warm.
En vergeet de Meltemi niet! Of is dat al weer over in oktober?

De meltemi is de wind uit de bergen waardoor je haast niet meer relaxed op een terrasje kunt eten, haha alles telkens vasthouden eet niet makkelijk.

Maar dat was in september.

Ik houd van Kreta! Vast ook in oktober nog heerlijk om te zijn!

Het zuiden is nog mooier...

En als het even kan, Gramboussa bezoeken met de boot! In het noord-westen. Roze zand en een turkoise zee, zo mooi! Ik wist niet wat ik zag! Die ene taverne op dat eindeloze roze (!) strand zal dan ws gesloten zijn, dus neem eten en drinken mee.

Lekker gaan en geniet!

Evt is Naxos een optie, daar gaat het gewone leven ook door buiten het toeristenseizoen om. Genoeg te beleven en het is er door de bronnen op het eiland veel natuur.

Een site die leuk is met veel info:http://www.angelfire.com/super2/greece/indexnl.html

Wie weet welk eiland jullie belanden!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven