Leeuwarden

20-02-2012 22:37 30 berichten
Ik ga 3 dagen naar Leeuwarden met mijn vriend. Iemand nog tips?? We komen aan op (koop)zondag en blijven tot en met dinsdag.
Alle reacties Link kopieren
dagje groningen doen?
Leeuwarde heb je echt in minder dan een dag wel gezien. Ik zou niet weten wat er verder in de omgeving te doen is in de winter.
Ik studeer zelf in Leeuwarden

Er is geen reet te doen

Winkelen is nog wel oke

Andere dagen zou ik zeker naar Groningen gaan

Je zou eventueel kust plaatsjes zoals Harlingen kunnen bezoeken
Leuk restaurantje vind ik 'De Lachende Koe', www.dekoeleeuwarden.nl Centrum e.d. heb je met een dagje wel gehad inderdaad, al heeft het wel enkele mooie oude straatjes. In de zomer is het park Prinsentuin mooi om door te wandelen, kun je nu uiteraard ook doen, maar natuur (na ja, natuur) is in de lente/zomer altijd mooier. Zou ook een dagje Groningen pakken, idd. Veel plezier!
Er gaat niets boven groningen
Veel leuke gallerietjes. Als je van kunst houdt is Leeuwarden leuk! Wandeling langs de oude hofgebouwen is ook leuk.
niet gaan en anders de trein naar Groningen pakken, serieus er is weinig te beleven in L'warden en het is gewoon geen leuke winkelstad.
Oh ga je met de bus/trein naar Holwerd of harlingen en ga naar een schiereiland ook leuk!
Ik zou juist niet een dag naar Groningen gaan als je in Leeuwarden bent. Er is genoeg te zien in en om de stad. Zondag kun je leuk een rondje stad doen en daarna gaan eten bij Sems, of bij Het Leven of de Walrus. De Lachende Koe zou ik overslaan als je echt lekker wilt eten.

Maandag zou ik een ritje door de provincie gaan maken en bijvoorbeeld een stop maken in Franeker en Harlingen. Lekker uitwaaien op de zeedijk en daarna een hapje eten in het gezellige centrum. Sneek is ook ontzettend leuk om een bezoekje aan te brengen.

Op dinsdag kun je misschien naar het Fries Museum of naar het Fries Natuurmuseum gaan. Nog leuker is het Princessehof. Allemaal goed met elkaar te combineren.
Eten bij Sems is inderdaad een aanrader. Neem vooral het verrassingsmenu met bijbehorende wijnen en je hebt een heerlijke avond.
Hmmmm....klinkt goed Lunax. Moet binnenkort volgens mij maar weer een keertje langs. Het water loopt me al in de mond als ik denk aan alle lekkere wijntjes die ze daar hebben.
In welk hotel logeren jullie eigenlijk TO?
Hotel Paleis Stadhouderlijk hof :-)

Mijn ouders zijn daar getrouwd en het is mijn geboortestad.
Oh wat leuk! Nou, dan moet je helemaal naar Sems gaan. Kan je zo vanuit het restaurant je bed in rollen. Is denk ik nog geen 100 meter van voordeur tot voordeur
Leeuwarden heeft een dierentuintje! En een natuurmuseum en het Fries museum vind ik leuk, en het natuurmuseum (en een keramiekmuseum maar daar ben ik maar één keer geweest, toen was er een Eschertentoonstelling) en je kunt een historische stadswandeling doen, bijvoorbeeld! En als je gaat shoppen niet de Sint Jacobsstraat en de Kleine Kerkstraat overslaan
Tja Sems ziet er goed uit :-) wie weet dat we daar naar toe gaan.

Iig bedankt voor de tips tot nu toe!

Ik heb ook de tip Trattoria gekregen, iemand ervaring met dit Italiaanse restaurant?
Oh, Flowerbombje heeft eigenlijk alles al gezegd Enthousiast!
Geen ervaring met trattoria, maar hij zit er al erg lang volgens mij dus dat zegt meestal ook wel iets. In de Kleine Kerkstraat zit ook een goede Italiaan. Mijn moeder komt daar altijd erg graag.
quote:bloempje28 schreef op 20 februari 2012 @ 23:02:

Er gaat niets boven groningen behalve de weg terug naar Friesland uiteraard
quote:mimisaur schreef op 20 februari 2012 @ 23:28:

Oh, Flowerbombje heeft eigenlijk alles al gezegd Enthousiast!Haha, ja een beetje wel Leeuwarden is echt mijn stad en ik hou van Friesland. Ik kan er dus ook niet zo goed tegen als mensen dan meteen naar Groningen verwijzen. Net alsof Leeuwarden + omgeving niks te bieden hebben!
quote:jill92 schreef op 20 februari 2012 @ 23:33:

[...]

behalve de weg terug naar Friesland uiteraard
quote:flowerbombje schreef op 20 februari 2012 @ 23:34:

[...]

Haha, ja een beetje wel Leeuwarden is echt mijn stad en ik hou van Friesland. Ik kan er dus ook niet zo goed tegen als mensen dan meteen naar Groningen verwijzen. Net alsof Leeuwarden + omgeving niks te bieden hebben!Ik ben het met je eens hoor! Heb er m'n halve jeugd doorgebracht en de enige die over Leeuwarden mag zeiken ben ik zelf ;)
Trattoria is goed. Daarnaast kan ik Yucatan, Sarai, Las Tapas en Rhodos aanraden. Er zitten veel goede restaurants in Leeuwarden.
quote:flowerbombje schreef op 20 februari 2012 @ 23:32:

Geen ervaring met trattoria, maar hij zit er al erg lang volgens mij dus dat zegt meestal ook wel iets. In de Kleine Kerkstraat zit ook een goede Italiaan. Mijn moeder komt daar altijd erg graag.Casa Da Giovanni, erg lekker! Op dinsdag gesloten, volgens mij...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven