Legoland met 4 jarige

30-11-2018 11:54 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag een midweekje weg met mijn zoontje van 4.
Hij wil heel graag vliegen dus dat leek me wel leuk.

We pakken ons gewoon goed in tegen de kou en vliegen dan op billund (denk ik)

Weet iemand of er verder nog leuke dingen in de buurt zijn? Want 3 dagen in legoland hangen lijkt me ook zo wat.
En is het goed geregeld met het OV daar in de omgeving? Een auto huren lijkt niet echt een optie zonder Creditcard.

Ik kan natuurlijk ook met mijn eigen auto die kant opgaan. Maar het is toch een km of 700 vanuit ons.
Ik ken Denemarken niet maar ik heb wel een tip over autoverhuur zonder creditcard:. Dat kan bij Sunny Cars. Goede ervaring mee.

https://www.sunnycars.nl/all-inclusive- ... gKp7vD_BwE
Naar welke legoland wil je? Er is er ook een in de buurt van München....
JobEva schreef: ↑
30-11-2018 12:32
En in Dubai. Maar to schrijft toch dat ze op billund (Denemarken) vliegt?
JobEva schreef: ↑
30-11-2018 12:32
Ze wil vliegen op Billund. Dus wil ze naar Legoland in Denemarken.
Ik heb geen tips maar lees graag mee. Wij hebben ook plannen om die kant op te gaan.
Ik zou het Legohouse zeker niet overslaan.
Legoland in Denemarken is in de winter gesloten. Pas eind maart gaan ze weer open. Het Legohuis ook in Billund is volgens mij wel een aantal dagen per week open. Verder is in Billund zelf niet zo veel te doen. Het plaatsje zelf is vrij klein.
tara82 schreef: ↑
30-11-2018 12:47
Legoland in Denemarken is in de winter gesloten. Pas eind maart gaan ze weer open. Het Legohuis ook in Billund is volgens mij wel een aantal dagen per week open. Verder is in Billund zelf niet zo veel te doen. Het plaatsje zelf is vrij klein.
Goeie!
Echt, er is daar niets te doen. Behalve wandelingen in de natuur.

Onze destijds vierjarige vond dit ook erg leuk:
https://www.legolanddiscoverycentre.de/oberhausen-en/
Wel klein, maar er is veel meer te doen in de regio. En overdekt.
You have to trust me on this one. (Jack Bauer in 24)
In de winter is Legoland Billund inderdaad dicht. Als je je midweekje kan uitstellen tot het voorjaar, dan zou ik dat doen.
Vanaf het vliegveld kan je lopen naar Legoland , het Legoland hotel en Legoland Holiday village.
Naar het Lego house in Billund (aanrader!!!) rijdt een bus, twee keer per uur. Het zwembad bij Lalandia is ook zo groot en leuk, dat je je daar ook zeker een halve dag kan vermaken. En dan is er ook nog een grote binnenspeeltuin.
Wij hadden begin maart een huisje in de buurt van Billund gehuurd, maar we wilde ook alleen naar het Legohuis en niet naar Legoland. Het was toen wel heerlijke rustig, maar we moesten op maandag gaan, omdat ze naast het weekend haast niet open waren. Man en ik hebben ons heel erg vermaakt en omdat we met de auto waren hebben de de overige dagen de buurt wat verder kunnen verkennen. Over een paar jaar gaan we zeker weer, maar dan met onze kleine die we volgend jaar februari verwachten. Dan wel echt naar Legoland. Als kind heb ik daar ook hele leuke herinneringen aan.
Deze zomer in Billund geweest en ik vind persoonlijk Legoland in Gunzburg (Duitsland) leuker.
Wij hebben op de camping gestaan in Lego Village, je moet wel van vliegtuigen houden want die landen naast het Lego park :proud:
Verder is er in Billund e/o niet veel te beleven.
Zelf geen ervaring met Legoland, echter heb me laten vertellen dat het allemaal erg oud en aftands is? En de Lego is a la vroeger.......de recht-toe-recht-aan blokken. De huidige Lego kent allerlei onderwerpen en thema’s en nieuwe ontwikkelingen. Die zul je daar blijkbaar ook niet tegenkomen.

Leek mij ook leuk om te gaan, echter durf nu niet goed vanwege die feedback.
Ttroeteltje schreef: ↑
30-11-2018 14:24
Zelf geen ervaring met Legoland, echter heb me laten vertellen dat het allemaal erg oud en aftands is? En de Lego is a la vroeger.......de recht-toe-recht-aan blokken. De huidige Lego kent allerlei onderwerpen en thema’s en nieuwe ontwikkelingen. Die zul je daar blijkbaar ook niet tegenkomen.

Leek mij ook leuk om te gaan, echter durf nu niet goed vanwege die feedback.
Dat is absoluut niet waar hoor, je hebt attracties in verschillende thema's bijvoorbeeld in Ninjago stijl, Lego Pirates enz. en er is een nieuwe achtbaan in Lego Polar net open die trouwens heel leuk is. Je kan wel goed merken dat Billund het oudste park is, in Gunzburg is het wel allemaal nieuwer en zijn de attracties leuker.
snowy2 schreef: ↑
30-11-2018 12:59
In de winter is Legoland Billund inderdaad dicht. Als je je midweekje kan uitstellen tot het voorjaar, dan zou ik dat doen.
Vanaf het vliegveld kan je lopen naar Legoland , het Legoland hotel en Legoland Holiday village.
Naar het Lego house in Billund (aanrader!!!) rijdt een bus, twee keer per uur. Het zwembad bij Lalandia is ook zo groot en leuk, dat je je daar ook zeker een halve dag kan vermaken. En dan is er ook nog een grote binnenspeeltuin.
Oh haha lekker suf. Zo ver had ik nog niet gekeken. Dacht dat die Denen niet zo flauw waren met de kou ;)

Misschien toch maar naar kopenhagen. Dat pretpark in het centrum schijnt super gaaf te zijn in de winterperiode.

Inmiddels een aantal keer in de stad geweest, het OV is er erg goed ;).

En dankjewel voor de tip van die autoverhuur. Heel
Handig!
Trien30 schreef: ↑
30-11-2018 14:44
Oh haha lekker suf. Zo ver had ik nog niet gekeken. Dacht dat die Denen niet zo flauw waren met de kou ;)

Misschien toch maar naar kopenhagen. Dat pretpark in het centrum schijnt super gaaf te zijn in de winterperiode.

Inmiddels een aantal keer in de stad geweest, het OV is er erg goed ;).

En dankjewel voor de tip van die autoverhuur. Heel
Handig!
Als je Tivoli bedoelt; ook zij zijn grotendeels gesloten tot aan april, dus ook die even vooraf checken. :winkie:
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
In Wagenberg is een Lego museum, (Wie zoekt het daar? ) Wagenberg ligt in de buurt van Breda, Mijn zus is er met de kleinkinderen geweest en die waren enthousiast. Genoeg ook om zelf te bouwen, dus als je niet kunt wachten tot het voorjaar is dat misschien iets. Voor Brick mania in Antwerpen ben je te laat, volgend jaar november weer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn neef is een keer met zijn kinderen naar Denemarken geweest, eerst naar Legoland en daarna nog naar het pretpark Tivoli. Ik ken het zelf niet, maar hij zei later dat Tivoli vele malen leuker was. De kinderen waren toen ook rond die leeftijd (een van 4 en een van 5 geloof ik).
https://www.tivoligardens.com/en/saesoner/vinter
Hier alle info over Tivoli

Het is best duur, ik geloof dat we al 15 euro pp moesten betalen voor entree en dan moet je nog los alle attracties betalen. Je kan een pas kopen waarmee je ongelimiteerd overal in kan en die kost dacht ik 35 euro.
Maar leuk is het wel, ik zou alleen de vliegtuigattractie overslaan :sick:

I :heart: Kopenhagen, wat een leuke stad is dat !
Dank kemeelperd, dat klinkt hartstikke gaaf dus!
helic schreef: ↑
30-11-2018 14:49
Als je Tivoli bedoelt; ook zij zijn grotendeels gesloten tot aan april, dus ook die even vooraf checken. :winkie:
Die hebben een kerst special dus dat lijkt me stug ;)
Trien30 schreef: ↑
30-11-2018 18:34
Die hebben een kerst special dus dat lijkt me stug ;)
Ja precies. Maar heel januari weer dicht en ik wist niet wanneer je exact wilde gaan.
Wolves don't lose sleep over the opinion of sheep
helic schreef: ↑
01-12-2018 10:39
Ja precies. Maar heel januari weer dicht en ik wist niet wanneer je exact wilde gaan.
In de kerstvakantie 😬

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven