Leuk uitje moeder 65

13-09-2019 13:46 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met mijn vader ging ik naar het openluchtmuseum voor zijn 65e. Mijn moeder wordt nu binnenkort 65 en wil er met haar ook op uit. We zijn al een keer naar paleis Het Loo geweest, en dat vonden we erg leuk. Zijn er nog meer mooie paleizen of indrukwekkende kastelen in Nederland? Liefst in de buurt van een boeiende plek, waar we dan bijvoorbeeld kunnen lunchen (vooraf) of dineren (achteraf).

Iemand ideeën, tips? Het uitje mag ook nog helemaal los van kasteel of paleis, maar dan wel een beetje 'glamoureus'.

Alvast bedankt!
Kasteel de haar? Wel veel trappen..
every journey starts with a single step
Paleis Soestdijk?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik las laatst iets over Beeckestijn, is dat wat? Kun je vooraf of achteraf naar Haarlem.
Mijn moeder (76) vond Ibiza te gek.
Geen idee. Ik zou mijn moeder er niet blij nee maken :lol:
PoesinBoots schreef:
13-09-2019 14:07
Mijn moeder (76) vond Ibiza te gek.
Zoiets.
Die van mij wordt wezenloos gelukkig van achterlijke achtbanen, rare fotolocaties etc.
firedraakje schreef:
13-09-2019 13:52

:rofl: .....65 is geen 85 he...
firedraakje schreef:
13-09-2019 13:52
Serieus?
Dagje Amsterdam met Rijksmuseum en evt rondvaart?
herfstappeltaart schreef:
13-09-2019 14:09
Nou....
Ik kan met mijn 47e al niet meer veel trappen aan, dus best aardig om dat er bij te benoemen vind ik.
Zou voor mij nuttige informatie zijn :D
consuelabananahammok schreef:
13-09-2019 14:29
Nou....
Ik kan met mijn 47e al niet meer veel trappen aan, dus best aardig om dat er bij te benoemen vind ik.
Zou voor mij nuttige informatie zijn :D

Ja maar dat heeft meer met gezondheid te maken dan. Niet met leeftijd ;)
Paleis Soestdijk lijkt me leuk. Iemand geweest? Hoe lang kun je je daar vermaken?
13-09-2019 14:30
Ja maar dat heeft meer met gezondheid te maken dan. Niet met leeftijd ;)
Tsja, ik ken best wat mensen van 60+ die er moeite mee zouden hebben. Dus vandaar. En beter overbodig gezegd dan dat het tegenvalt lijkt mij.
every journey starts with a single step
firedraakje schreef:
13-09-2019 15:15
Tsja, ik ken best wat mensen van 60+ die er moeite mee zouden hebben. Dus vandaar. En beter overbodig gezegd dan dat het tegenvalt lijkt mij.

Da's waar.
Delft.
Daar staat onderandere de grote kerk waar de Oranjes begraven liggen. Je kan zien waar Willem van Oranje is dood geschoten en er is nog veel meer te zien. Het is zo'n sfeervolle stad met zijn pleintjes en leuke eetgelegenigheden.
deijscoboer schreef:
13-09-2019 15:04
Paleis Soestdijk lijkt me leuk. Iemand geweest? Hoe lang kun je je daar vermaken?
Mijn man en ik, met mijn schoonmoeder. Die vond het helemaal geweldig, maar ze was dan ook fan van het koningshuis. We hebben er een ochtend doorgebracht, inclusief een korte wandeling door de tuinen.
Ik vond Paleis Soestdijk tegenvallen, alle persoonlijke spullen zijn er uit. Tuinen zijn wel mooi. Mss paleis op de Dam? En dan ergens chic high tea en in het Krasnapolsky bv?
Muiderslot
Zaanse Schans is ook leuk
Amsterdam, met de Russische juwelen in de Hermitage.
Kasteel de Haar vind ik verreweg het mooiste kasteel in Nederland, je kan ook een high-tea reserveren in het restaurant ernaast. Heb ik met mijn moeder gedaan.
De high tea bij paleis Soestdijk schijnt erg lekker te zijn.
Emma95 schreef:
13-09-2019 16:30
Amsterdam, met de Russische juwelen in de Hermitage.
Dit lijkt mij ook een hele mooie tentoonstelling.
Ik was recent in kasteel Amerongen en vond dat erg de moeite waard. Het is niet heel groot, maar van binnen wel heel erg mooi! Buiten zijn er een siertuin, moestuin en parkbos om te wandelen. En restaurant Bentinck in het koetshuis is een fijne plek voor de lunch.

Eventueel kun je het combineren met Huis Doorn, dat ligt er niet ver vanaf.
13-09-2019 14:09

Daar kun je om lachen maar ze zijn er,die niet zo dat soepel de trap meer opkomen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven