Leuk uitje moeder 65
vrijdag 13 september 2019 om 13:46
Met mijn vader ging ik naar het openluchtmuseum voor zijn 65e. Mijn moeder wordt nu binnenkort 65 en wil er met haar ook op uit. We zijn al een keer naar paleis Het Loo geweest, en dat vonden we erg leuk. Zijn er nog meer mooie paleizen of indrukwekkende kastelen in Nederland? Liefst in de buurt van een boeiende plek, waar we dan bijvoorbeeld kunnen lunchen (vooraf) of dineren (achteraf).
Iemand ideeën, tips? Het uitje mag ook nog helemaal los van kasteel of paleis, maar dan wel een beetje 'glamoureus'.
Alvast bedankt!
Iemand ideeën, tips? Het uitje mag ook nog helemaal los van kasteel of paleis, maar dan wel een beetje 'glamoureus'.
Alvast bedankt!
zondag 15 september 2019 om 10:49
Ja, die zou ik ook kiezen! Met high tea bij het amstel hotel oid.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
zondag 15 september 2019 om 13:24
Ja, kasteel Amerongen is mooi. Je kan er een rondleiding krijgen. Buiten inderdaad de mooie tuin en de lekkere lunch in de Bentinck.stippensokken schreef: ↑15-09-2019 10:31Ik was recent in kasteel Amerongen en vond dat erg de moeite waard. Het is niet heel groot, maar van binnen wel heel erg mooi! Buiten zijn er een siertuin, moestuin en parkbos om te wandelen. En restaurant Bentinck in het koetshuis is een fijne plek voor de lunch.
Eventueel kun je het combineren met Huis Doorn, dat ligt er niet ver vanaf.
Daarna nog even wandelen door oud Amerongen. Bezoek de tabaksschuur of wandel de "hoog en laag" route.
Je kan ook vanaf het Berghuis een route lopen door het bos, ook de moeite waard.
zondag 15 september 2019 om 19:12
zondag 15 september 2019 om 20:19
De basiliek in Oudenbosch.
Er tegenover kan je heerlijk lunchen en iets verderop heb je nog een botanische tuin te bezichtigen.
Het stationnetje heeft nog een prachtig ouderwets stationsgebouw en er is een prachtig klein kapelletje/ kerkje bij de kloostertuinen.
Mijn moeder vond het prachtig!
Er tegenover kan je heerlijk lunchen en iets verderop heb je nog een botanische tuin te bezichtigen.
Het stationnetje heeft nog een prachtig ouderwets stationsgebouw en er is een prachtig klein kapelletje/ kerkje bij de kloostertuinen.
Mijn moeder vond het prachtig!
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
zondag 15 september 2019 om 20:33
poeziewoezie schreef: ↑15-09-2019 13:24Ja, kasteel Amerongen is mooi. Je kan er een rondleiding krijgen. Buiten inderdaad de mooie tuin en de lekkere lunch in de Bentinck.
Daarna nog even wandelen door oud Amerongen. Bezoek de tabaksschuur of wandel de "hoog en laag" route.
Je kan ook vanaf het Berghuis een route lopen door het bos, ook de moeite waard.
Berghuis zou ik niet snel doen, ben er al meerdere keren ziek vandaan gekomen. Ook is het niet echt een leuke plek om een 'luxe' feestje te vieren, het kan enorm druk zijn.
zondag 15 september 2019 om 21:56
Uitstellen tot eind november en dan uiteten in een goed restaurant en daarna naar https://amsterdamlightfestival.com/nl?
Of eten en varen tegelijk
https://amsterdamlightfestival.com/nl/b ... our/varen#
Of eten en varen tegelijk
https://amsterdamlightfestival.com/nl/b ... our/varen#
“Don’t look back – you’re not going that way.”