Leuke activiteiten omgeving Haarlem

31-12-2018 12:12 6 berichten
Hoi,

Begin februari gaan we met een groep vrienden naar Haarlem. Zijn rond de 25/30 en zoeken een leuke activiteit om te doen in Haarlem of omgeving. Liefst binnen, zodat we het ook met slecht weer kunnen doen. Rond de 30 euro max. Iemand tips? Het liefste een doe-activiteit. Een kunstmuseum is bijvoorbeeld niet echt ons ding, zoiets als het Marine-museum in Den Helder viel wel in goede smaak.

Ik hoor graag leuke tips! :)
Alle reacties Link kopieren
Bar boef is leuk om spelletjes te doen, als jullie daarvan houden.
Bruschetta_ schreef:
31-12-2018 13:01
Bar boef is leuk om spelletjes te doen, als jullie daarvan houden.
+1!
Erg leuke bar met heel aardig personeel.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Niet echt 'doe' maar wel interessant: Dolhuys, het museum over psychiatrie. Je kan daar wel zelf testjes invullen om te zien welke stoornis jij hebt (ik geloof dat ze dan uitgaan van het verleden, dan waren hysterie (PMS ha ha) en homoseksualiteit ook psychiatrische stoornissen).

En Haarlem heeft veel mooie verborgen hofjes, ik weet niet of jullie dat leuk genoeg vinden voor als het droog is. Er zijn vast allerlei routes online te vinden langs al die hofjes, met verhalen erbij en al.

Je kan ook fietsen huren bij het station en door de mooie Kennemer duinen naar het strand fietsen, onderweg kan je Schotse hooglander runderen tegenkomen. (Zuid Kennemerland nationaal park in Google Maps.)

De Jopenkerk is een bierbrouwerij in een kerk, misschien hebben die wel proeverijen of een rondleiding door de brouwerij?? Weet niet.

En kijk eens op de website van de VVV Haarlem, daar staat best veel op, en ook op dit leuke blog: https://www.haarlemcityblog.nl/
By Lima kan je lekker lunchen.

Verder kan je op diverse plekken wat drinken. Bij spellenhuis kan je spelletjes spelen. Evt nog een escape room of bierproeverij bij café Uiltje of Jopenkerj.
Er is nog een klimmuur en je kan boulderen.
naamloosjes schreef:
01-01-2019 17:04
By Lima kan je lekker lunchen.

Ja fijn café, wel vaak bomvol. Dus zorg dat je er om kwart voor 12 bent anders heb je geen plek. (Trouwens misschien lees je eroverheen maar de naam is dus "By Lima" mét By.
Ik vond het ook heerlijk om bij SLA te lunchen, megagrote salades, naar keus met groenten, paddenstoelen en noten. Je kan kiezen uit hun menu of er zelf eentje samenstellen. (Ze hebben ook veel saladecafés in Amsterdam.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven