Leuke korte wandelroutes
woensdag 29 april 2020 om 14:47
Hallo,
Ik ben op zoek naar leuke, relatief korte, wandelroutes in NL. Max 6 km. Bij voorkeur leuk met een kind met bijv ergens een speeltuin tussendoor. Wij wonen in het midden van het land maar vinden het geen probleem om een klein eindje te rijden. Wij wandelen nu zelf bijv bij de Bilt. En gaan normaal gesproken ook naar Leersum. Iemand goede tips?
Ik ben op zoek naar leuke, relatief korte, wandelroutes in NL. Max 6 km. Bij voorkeur leuk met een kind met bijv ergens een speeltuin tussendoor. Wij wonen in het midden van het land maar vinden het geen probleem om een klein eindje te rijden. Wij wandelen nu zelf bijv bij de Bilt. En gaan normaal gesproken ook naar Leersum. Iemand goede tips?
woensdag 29 april 2020 om 15:10
Ga je lekker? Er staat toch niet dat ze vanaf nu elke dag ergens anders in Nederland een tochtje wil maken? Een mens mag toch ook alvast tips vragen voor als alles weer voorbij is, dan heb je nog iets om te kunnen plannen en naar uit te kunnen kijken.
woensdag 29 april 2020 om 15:13
Je klinkt behoorlijk gefrustreerd? Ik ben niet in de bollenstreek geweest hoor. In eigen omgeving wandelen is hier bijna niet mogelijk. Provincie heeft alle natuurgebieden zo’n beetje afgesloten
woensdag 29 april 2020 om 15:18
Op de websites van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten staan veel routes, je kunt filteren op locatie en lengte dacht ik.
En kijk eens of er in je buurt een wandelnetwerk is, dat werkt net als fietsknooppunten met nummers. Ik vond daardoor zelfs in mijn eigen omgeving nog verrassende wandelpaden waar ik nooit geweest was.
En kijk eens of er in je buurt een wandelnetwerk is, dat werkt net als fietsknooppunten met nummers. Ik vond daardoor zelfs in mijn eigen omgeving nog verrassende wandelpaden waar ik nooit geweest was.
woensdag 29 april 2020 om 15:20
En dan lijkt het je een goed idee om te gaan wandelen in een andere provincie zodat het daar ook afgesloten wordt? Wat egoïstisch.
woensdag 29 april 2020 om 15:27
Huh? Woon je wel in NL? Hier is ook alles afgesloten, voor auto's. Dus misschien even gaan kijken, lopend?
woensdag 29 april 2020 om 15:36
woensdag 29 april 2020 om 15:37
woensdag 29 april 2020 om 16:00
https://www.wandelzoekpagina.nl/
HIer hebben wij afgelopen weekend een route gevonden om te lopen. Wij hadden er 1 van 7 km en we zijn onderweg iemand tegen gekomen omdat we er dus een hadden uitgekozen die niet in een groot natuurgebied lag.
HIer hebben wij afgelopen weekend een route gevonden om te lopen. Wij hadden er 1 van 7 km en we zijn onderweg iemand tegen gekomen omdat we er dus een hadden uitgekozen die niet in een groot natuurgebied lag.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
woensdag 29 april 2020 om 16:14
woensdag 29 april 2020 om 16:27
woensdag 29 april 2020 om 16:42
Lente19251003 schreef: ↑29-04-2020 16:14Amerongen is leuk, bij het pannenkoekenhuis kan je parkeren, daar is ook een speeltuin die nu wel open is. En een soort klein klimparcours in het stukje ernaast.
Doornse gat in Doorn is leuk, ook met speeltoestel en grote zandberg om af te hollen.
Bij beide zijn de parkeerplaatsen gesloten.
woensdag 29 april 2020 om 16:53
Doornse Gat iig tot 1 juni a.s. https://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurge ... oornse-gat
Amerongen Berghuis vanaf de afrit van de rotonde al dicht, maar weet niet of de sluiting verlengd is (zal wel neem ik aan).
Sowieso de meeste parkeerplaatsen bij de natuurgebieden in die regio https://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/
Logisch ook wel, het kan er, zeker in het weekend, heel druk zijn.