Leuke korte wandelroutes

29-04-2020 14:47 30 berichten
Hallo,

Ik ben op zoek naar leuke, relatief korte, wandelroutes in NL. Max 6 km. Bij voorkeur leuk met een kind met bijv ergens een speeltuin tussendoor. Wij wonen in het midden van het land maar vinden het geen probleem om een klein eindje te rijden. Wij wandelen nu zelf bijv bij de Bilt. En gaan normaal gesproken ook naar Leersum. Iemand goede tips?
Alle reacties Link kopieren
Kijk eens bij de Ns wandelingen en bij lokale VVV’s. Vaak staat daar ook het een en ander van online.
Goede tips? Ja hoor, wat dacht je ervan om in deze tijd gewoon lekker in je eigen omgeving te wandelen? Door personen zoals jij zijn nu bijvoorbeeld alle wandel- en fietsroutes bij drukte in de Bollenstreek afgesloten.
xiawoman schreef:
29-04-2020 15:04
Goede tips? Ja hoor, wat dacht je ervan om in deze tijd gewoon lekker in je eigen omgeving te wandelen? Door personen zoals jij zijn nu bijvoorbeeld alle wandel- en fietsroutes bij drukte in de Bollenstreek afgesloten.
Ga je lekker? Er staat toch niet dat ze vanaf nu elke dag ergens anders in Nederland een tochtje wil maken? Een mens mag toch ook alvast tips vragen voor als alles weer voorbij is, dan heb je nog iets om te kunnen plannen en naar uit te kunnen kijken.
Hollandse Rading en Lage Vuursche (pannekoek) is ook een mooie omgeving.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
xiawoman schreef:
Je klinkt behoorlijk gefrustreerd? Ik ben niet in de bollenstreek geweest hoor. In eigen omgeving wandelen is hier bijna niet mogelijk. Provincie heeft alle natuurgebieden zo’n beetje afgesloten
Op de websites van Staatsbosbeheer en Natuurmonumenten staan veel routes, je kunt filteren op locatie en lengte dacht ik.

En kijk eens of er in je buurt een wandelnetwerk is, dat werkt net als fietsknooppunten met nummers. Ik vond daardoor zelfs in mijn eigen omgeving nog verrassende wandelpaden waar ik nooit geweest was.
DaCities schreef:
29-04-2020 15:13
Je klinkt behoorlijk gefrustreerd? Ik ben niet in de bollenstreek geweest hoor. In eigen omgeving wandelen is hier bijna niet mogelijk. Provincie heeft alle natuurgebieden zo’n beetje afgesloten
En dan lijkt het je een goed idee om te gaan wandelen in een andere provincie zodat het daar ook afgesloten wordt? Wat egoïstisch.
Je kan een dorp bij jou in het buurt gaan voorverkennen met Google Maps en dan een speurtocht maken.

Zoek het uithangbord met de kip erop.
Wat is het eerste rode huis.

Verder zoeken op: stadswandeling kinderen *plaatsnaam*
xiawoman schreef:
29-04-2020 15:20
En dan lijkt het je een goed idee om te gaan wandelen in een andere provincie zodat het daar ook afgesloten wordt? Wat egoïstisch.
Jeetje, ben je altijd zo negatief? Je hoeft je frustraties niet op mij af te reageren.
DaCities schreef:
29-04-2020 15:13
Huh? Woon je wel in NL? Hier is ook alles afgesloten, voor auto's. Dus misschien even gaan kijken, lopend?
Is je kind oud genoeg om geocaches leuk te vinden? Die zijn overal wel te vinden, en dan heb je een beetje een doel.
Odense* schreef:
29-04-2020 15:22
Je kan een dorp bij jou in het buurt gaan voorverkennen met Google Maps en dan een speurtocht maken.

Zoek het uithangbord met de kip erop.
Wat is het eerste rode huis.

Verder zoeken op: stadswandeling kinderen *plaatsnaam*
Bedankt voor de leuke tip!
Je kunt de app eRoutes (voorheen ImagineRun) downloaden. Die maakt routes vanaf de plek waar je bent (dus ook vanuit huis). Niet per se langs een speeltuin, maar je komt soms wel langs leuke plekjes in je eigen omgeving.
anoniem_199331 wijzigde dit bericht op 29-04-2020 15:38
1.59% gewijzigd
Eze schreef:
29-04-2020 15:28
Is je kind oud genoeg om geocaches leuk te vinden? Die zijn overal wel te vinden, en dan heb je een beetje een doel.
Helaas daar nog te jong voor. Anders idd heel leuk
https://www.wandelzoekpagina.nl/

HIer hebben wij afgelopen weekend een route gevonden om te lopen. Wij hadden er 1 van 7 km en we zijn onderweg iemand tegen gekomen omdat we er dus een hadden uitgekozen die niet in een groot natuurgebied lag.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
Kijk eens op route.nl fiets en wandelroutes afstand kan je selecteren.

Veel plezier.
Amerongen is leuk, bij het pannenkoekenhuis kan je parkeren, daar is ook een speeltuin die nu wel open is. En een soort klein klimparcours in het stukje ernaast.

Doornse gat in Doorn is leuk, ook met speeltoestel en grote zandberg om af te hollen.
In Zeist heb je ook een leuk bos met een hertenkamp en natuurspeeltuin, de boswerf.
Oh ja, bij Rhijnauwen in Bunnik loop je langs het watertje, ook daar zit een speeltuintje bij het pannenkoekenhuis waar je nu vast wel even kan spelen, is niet afgesloten ofzo.
xiawoman schreef:
ach, wat een aanwinst op het forum
:flirting:
Lente19251003 schreef:
29-04-2020 16:14
Amerongen is leuk, bij het pannenkoekenhuis kan je parkeren, daar is ook een speeltuin die nu wel open is. En een soort klein klimparcours in het stukje ernaast.

Doornse gat in Doorn is leuk, ook met speeltoestel en grote zandberg om af te hollen.

Bij beide zijn de parkeerplaatsen gesloten.
Oh echt! Sorry, te lang niet geweest...
Lente19251003 schreef:
29-04-2020 16:43
Oh echt! Sorry, te lang niet geweest...

Doornse Gat iig tot 1 juni a.s. https://www.staatsbosbeheer.nl/Natuurge ... oornse-gat

Amerongen Berghuis vanaf de afrit van de rotonde al dicht, maar weet niet of de sluiting verlengd is (zal wel neem ik aan).

Sowieso de meeste parkeerplaatsen bij de natuurgebieden in die regio https://www.np-utrechtseheuvelrug.nl/

Logisch ook wel, het kan er, zeker in het weekend, heel druk zijn.
Ik vind het leuk om in mijn eigen omgeving te wandelen op plekken waar ik nog nooit ben geweest! Zo ontdek je leuke plekjes! :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven