Leuke korte wandelroutes

29-04-2020 14:47 30 berichten
Hallo,

Ik ben op zoek naar leuke, relatief korte, wandelroutes in NL. Max 6 km. Bij voorkeur leuk met een kind met bijv ergens een speeltuin tussendoor. Wij wonen in het midden van het land maar vinden het geen probleem om een klein eindje te rijden. Wij wandelen nu zelf bijv bij de Bilt. En gaan normaal gesproken ook naar Leersum. Iemand goede tips?
viva-amber schreef:
29-04-2020 15:12
Hollandse Rading en Lage Vuursche (pannekoek) is ook een mooie omgeving.

Prachtig inderdaad!
Alle reacties Link kopieren
Eze schreef:
29-04-2020 15:28
Is je kind oud genoeg om geocaches leuk te vinden? Die zijn overal wel te vinden, en dan heb je een beetje een doel.
.
Hier in de omgeving zijn de meeste caches op inactief gezet om de mensen niet uit te nodigen naar buiten te gaan.

Ik vind het bovendien vrij naïef om te denken dat alleen in jullie provincie alles afgesloten, dit is gewoon een landelijk probleem op dit moment.
Ik woon zelf in de Rijnmond maar elk stukje natuur dat ik kan bedenken is gewoon afgesloten, minimaal de parkeerplaatsen.
Niet geschoten is altijd mis
Doordeweeks kan je hier (Gelderland) overal prima wandelen, op vrije dagen / in het weekend waag ik me er niet aan en blijf ik in de buurt (ook drukker dan normaal maar geen gemarkeerde routes met speelgelegenheid, dat scheelt). Favorieten van de kinderen: kootwijkerzand, loenense waterval, schaapskooi op de Posbank. Als we in de buurt zijn gaan we naar het belevenissen is bij Lelystad, behoorlijk uitgestrekt en normaal kan je daar ruim afstand houden, weet alleen niet of het er nu niet veel drukker is dan normaal.
Met de moed van de wanhoop en tegen beter weten in Blijf ik geloven, omdat dat wel moet
De groesplaat bij Sleeuwijk is erg leuk bij mooi weer. Het is niet groot, maar wel afwisselend. Polderlandschap, een stukje redelijk wild bos, strandjes aan de Merwede. Er is niet echt speelgelegenheid, maar de paardjes, bloemen en strandjes compenseerde dat ruimschoots voor ons kind.

https://www.brabantslandschap.nl/ontdek ... roesplaat/

Verder voor degene die zegt dat je alleen in je eigen regio moet wandelen: er zijn zat plaatsen in Nederland waar je nog heel rustig kan wandelen. Het probleem is juist dat mensen allemaal naar dezelfde plekken gaan. Dus wat mij betreft zijn iets onbekendere tips alleen maar goed.
Het is nu, op zondagen, heel rustig in mijn eigen stad
(ik woon in 1 van de mooiste oudste steden) en man en ik doen stadswandelingen. En komen nu niemand tegen, anders moet je over de toeristenhoofden lopen. Nu dwalen we zelf door onze stad en komen hele mooie hoekjes tegen. Hofjes waar we nooit eerder waren etc.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven