Leuke plekjes in Kos?

31-07-2013 21:04 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij gaan binnenkort naar Kos. Wie heeft er wat tips over plaatsen die we zeker moeten zien? Of dingen die we zeker moeten doen?
fietsen huren! Kos heeft mooie stranden, en is super om te fietsen. Fijne vakantie alvast
- Bodrum

- de thermen

- Nisyros

Ik had ook een proefduik gedaan daar en daar zat een bbq bij aan het stand. Was leuk om eens te doen en te zien of duiken wel iets voor mij was zonder gelijk heel veel geld kwijt te zijn aan een cursus.
Wij hebben een scooter gehuurd en hebben in 1 dag het hele eiland gezien.

Overal gestopt waar het ons mooi leek. Afgelegen stranden. Mooie kerkjes

Nisyros is zeker ook een aanrader en idd met de boot naar Bodrum.

Wij verbleven zelf in Tigaki op Kos. Een rustig dorpje met den lange boulevard naar de zee.

Fijne vakantie!
Een auto huren, gewoon bij een mannetje daar. Is heel goedkoop (¤25,- per dag) en daarmee kun je naar de ècht mooie stranden.

Ook de bergen in het binnenland zijn bijzonder mooi om doorheen te rijden.

En dankzij de gulle EU subsidies, door jou zelf betaald (!), is ieder lullig bergweggetje een keurige geasfalteerde autoweg geworden.

Onder andere Paradise Beach heet niet voor niks zo. De meeste betaalbare accommodaties staan vooral bij de "mindere" stranden.

Waar je ook ècht heen moet zijn de thermische bronnen die in zee uitkomen. Dat is geweldig.

Al die mensen die zo nodig moeten fietsen op Kos snap ik nooit zo.

Er is één fietspad vanaf de meeste accommodaties naar de stad.

Maar voor fietsen is het daar bloedverziekend heet en op de ècht mooie plekjes kom je dus echt niet met de fiets.
Ow ja, Nysiros is ook ècht een aanrader, zeker als je met kinderen gaat. Dat is een echt vulkaaneiland waar je met de boot naar toe kunt.

En ook hier kun je veel beter zelf een auto huren, links in de haven. Dat kost ¤25,- en daarmee kun je het hele eiland verkennen.

Je kunt ook met een bus gaan. Maar die gaat wederom niet naar de ècht mooie plekjes en die kost ¤8,- pp.

Met de auto kun je namelijk naar een van de allercharmantste Griekse dorpjes ever, gelegen boven op de rand van de vulkaan.
Zonsondergang in het bergdorpje Zia is ook leuk.
Zia is idd leuk.

De thermen stellen niks meer voor helaas.

Eten kun je super bij jumbo style in Kos stad zelf. Het ligt achter de agora , niet op het grote plein.`Super en zo'n lieve eigenaar.
Kos-stad zelf zit al vol met mooie overblijfselen. Wij hakten dat in stukken (want veel te heet voor een hele dag) en gingen 's ochtends op de fiets die kant op. Heerlijk.

Kos-stad is sowieso een leuk centrum om te vertoeven, mits het toeristische je niet tegen staat.

In Pily ligt een spookstadje. Nu vind ik dat een groot woord voor de resten stenen die er zijn achter gebleven, maar als je zin hebt in een flinke klim en daarna mooi uitzicht, is het zeker aan te raden. Wel goede schoenen mee.
Allemaal erg bedankt voor de leuke tips !!
Scooter huren en lekker een dagje er op uit!

Kaartje kopen van t eiland en eerlijk scheuren!

Veel plezier! Ti's een leuk eilandje!
Mijn mooiste dag op Kos was de dag dat ik met een scootertje het eiland heb verkend. Omdat het eiland niet groot is, kan je als het ware een rondje op het eiland rijden. Leuke plekjes gezien, erg authentiek, kerkjes, begraafplaatsen, maar ook leuke dorpskernen en gebieden.
Nog een tip voor een restaurant! Nikos & Kontessa. Vanuit Kos-stad neem je de weg richting Psalidi. Zo'n 3-4 kilometer buiten Kos-stad, aan de rechterkant van de weg zit deze leuke taverne. De eigenaar, Miltos, is lekker gek en ook goed in het vermaken van z'n gasten.
In een dag rijd je het hele eiland rond. Is heel goed te doen.

Kosstad, Zia, stranden in het zuidwesten van het eiland.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Op de fiets naar Tigaki & met de boot naar Nissyros, kun je op een vulkaan staan!
Doe boodschappen bij de Carrefour of de B-supermarket. Er zit geloof ik ook nog ergens een Lidl net buiten de stad. Bij die grote betaal je zo veel minder dan in die kleine plaatselijke winkeltjes.

Als je fietsen gaat huren, let er dan op dat je licht hebt en niet alleen een reflector.

Bij alle winkeltjes "To special" hebben ze goddelijk ijs. Voor weinig geld een grote bol. In Kos-stad zitten er meerdere.

http://www.shoprhodes.gr/ ... mage=Image2%5B6047%5D.jpg

Ik vind het zelf altijd leuk om door de bergen te fietsen. Je doet er uren over om boven te komen, maar bent binnen een kwartier beneden.

Het asklepeion is niet meer dan een berg stenen, maar je hebt wel een mooi uitzicht.

De weg naar de thermen is vooral op de heenweg niet zo fijn door alle bergen op en wat minder vaak af, terug ben je ook zo weer terug. Het is een rondje van stenen in zee en daarin zit warm water. En het stinkt naar zwavel. Verder is er niet zo veel te zien.

Als je naar Bodrum gaat, doe je er goed aan om genoeg drinken mee te nemen omdat je daar in de rij staat voor een visum. Je kunt vaak nog wel wat van de prijs afdingen als je 's avonds langs alle boten loopt.

De 3 eilanden tour is leuk (Kalymnos, Plati, Pserimos). Zorg dat je een plekje onder een dak reserveert want anders verbrand je levend de hele dag op open zee.

Als je naar die vulkaan Nissyros gaat moet je oude schoenen mee nemen omdat de grond heet is en je schoenen smelten.

En geef geen geld aan die zogenaamd zielige Roma mensen. Zodra je je omdraait rennen de zielige kinderen weg en gaan ze ijs of pita gyros van jouw centen kopen. Zo arm zijn ze helemaal niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven