Leuke stad in NL zónder carnaval

03-02-2012 11:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen een weekendje weg rond 18/19 februari. Veel steden staan dat weekend in het teken van Carnaval, maar daar hebben we geen zin in. Hebben jullie advies voor een leuke stad zónder carnaval?

We wonen in het zuiden van het land, dus het liefst een stad die niet te noordelijk ligt, anders wordt de reistijd wel erg lang voor een kort weekendje. Qua stad: mooie gebouwen, leuke winkeltjes, gezellige sfeer en wat leuke restaurantjes. Liefst dichtbij een mooie omgeving (Veluwe bijv.). Als we eenmaal weten welke stad, dan kunnen we op zoek gaan naar een leuke aanbieding voor hotel of B&B.
Utrecht, nauwelijks carnval (ik geloof maar een klein straatje) sfeervolle grachten, historische binnenstad...
Delft?

Of een andere stad in de Randstad?
Antwerpen? Vanuit het Zuiden echt niet te ver, geweldige stad, fijn winkelen, leuk museum... Ik ga daar liever naartoe dan een NLse stad hoor!
Groningen? Verder dan dat kun je niet zijn denk ik. Of het moet Den Helder zijn, maar daar is nooit wat te beleven.
Ik ga de carnaval ontvluchten in Barcelona. Ik heb er zo'n hekel aan...

Antwerpen lijkt me ook een goede optie!!!
Of iets in het Noorden? Groningen of Zwolle bijvoorbeeld.

Carnaval wordt toch alleen in grotendeels katholieke gebieden gevierd?

edit: Op de Veluwe zou je veilig moeten zijn. Dat is (grotendeels?) "bible belt"
Rotterdam, hier zijn we te nuchter voor carnaval. Restaurants zijn er meer dan genoeg, wat mooie gebouwen betreft, Rotterdam barst van de architectonische hoogstandjes, het ligt eraan wat je mooi vindt. Ook winkels zijn er genoeg en we hebben al jaren net zo'n bruisend uitgaansleven als Amsterdam.
verba volant, scripta manent.
De Waddeneilanden? Is wel geen stad, maar wel erg mooi en hoogstwaarschijnlijk vieren ze daar geen carnaval.
quote:Antikleia schreef op 03 februari 2012 @ 11:31:

Of iets in het Noorden? Groningen of Zwolle bijvoorbeeld.

Carnaval wordt toch alleen in grotendeels katholieke gebieden gevierd?

edit: Op de Veluwe zou je veilig moeten zijn. Dat is (grotendeels?) "bible belt"Zwolle heeft zéker wel carnaval. Een flinke ook!
Middelburg!
Wij zijn vorig jaar het carnaval ontvlucht in Zutphen. Dat was heel leuk, grappig plaatsje. Aanrader.
Arnhem? Hartstikke leuk en volgens mij geen carnaval.
Wat een heleboel ideeën al. Utrecht is ook leuk, maar de laatste keer dat ik er was was het centrum een grote bouwplaats. M'burg en Antwerpen, daar kom ik al vaak - zijn zeker leuke steden. Zutphen... Ik ga eens kijken :-)
Arnhem lijkt ons ook wel wat, maar ik las ergens dat er daar wel carnaval is?
Groningen! Mooie stad, lekker eten, leuke kroegen...

Edit:niet te noordelijk dus... Utrecht? Haarlem?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Delft ken ik eigenlijk ook niet zo, die ga ik ook even opzoeken. R'dam kennen we wel.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Carnaval

gebruik als leidraad

kom naar londen als je geen carnaval wilt
Zutphen, Deventer? Leuke plaatsjes in een mooie omgeving.

Antwerpen? Daar wordt toch zeker wel carnaval gevierd?
Groningen

Leiden
Ik lees mee!!! Als je kan vluchten met carnaval...doen!

In Duitsland vieren ze ook carnaval of niet?
London, dat zou zeker ook superzijn. Alleen een beetje boven het budget wat we in gedachten hebben.

Voor nu: even weg in eigen land. In België en Duitsland zijn we ook niet veilig voor de carnaval. Deventer schrijf ik ook op.
Delft is ook niet veilig, zie de link van Groenoog:

"

Het carnavalsfeest wordt in Nederland vooral gevierd in Noord-Brabant, Limburg, gemeente Hulst, Rijk van Nijmegen, Over-Betuwe, Lingewaard, De Liemers, Arnhem en Twente (met name Oldenzaal, maar ook in de kerkdorpen van de gemeente Tubbergen als Albergen, Geesteren, Langeveen, Reutum etc.) Ook in Denekamp en Losser wordt het gevierd. Daarnaast zijn er ook in de katholieke delen van West-Friesland en Salland (met name in Vilsteren, Hoonhorst Lemelerveld Raalte en Zwolle) alsook in de katholieke enclaves op Zuid-Beveland en de katholieke delen in de overwegend hervormde Achterhoek carnavalsfeesten. In de Randstad, te weten in Delft en de Bollenstreek, en in het groene hart, gemeente Reeuwijk en gemeente IJsselstein , wordt carnaval gevierd. In het Groningse Ter Apel en Kloosterburen, en in nabijgelegen Drentse dorpen als Barger-Compascuum en Barger-Oosterveld wordt het carnaval ook zeer groots gevierd. In de jaren 60 zijn ook in de groendorpen van de Noordoostpolder te Flevoland carnavalsverenigingen ontstaan. waarbij de Leutdelvers uit Rutten de oudste zijn. Groots als de hoogtijdagen van de jaren 70 wordt het hier niet meer gevierd. wel wordt er een kentering waargenomen Carnaval kan na de dip uit eind jaren 90 weer rekenen op een opleving en toename in belangstelling van vele polderbewoners en ver daarbuiten."
Vieren ze in Antwerpen niet ook carnaval?
Den Haag....heb hier nog nooit carnaval (kunnen vieren) gevierd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven