Leuke stad in NL zónder carnaval

03-02-2012 11:24 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik willen een weekendje weg rond 18/19 februari. Veel steden staan dat weekend in het teken van Carnaval, maar daar hebben we geen zin in. Hebben jullie advies voor een leuke stad zónder carnaval?

We wonen in het zuiden van het land, dus het liefst een stad die niet te noordelijk ligt, anders wordt de reistijd wel erg lang voor een kort weekendje. Qua stad: mooie gebouwen, leuke winkeltjes, gezellige sfeer en wat leuke restaurantjes. Liefst dichtbij een mooie omgeving (Veluwe bijv.). Als we eenmaal weten welke stad, dan kunnen we op zoek gaan naar een leuke aanbieding voor hotel of B&B.
ik vlucht terug naar Zeeland :P. Daar word een mini-optocht voor kinderen een ochtend georganiseerd, en ik geloof dat tieners nog wel eens gaan stappen. Maar ik ga lekker voor mijn rust ;) en het ontwijken van carnaval.
Belgische ardennen! Zelf ook heen gevlucht haha, lekker rustig, mooi wandelen in de sneeuw, lekker een klein brasserietje in om wat de lunchen...heerlijk.
Ik wil ook weg, maar kan niet.

2 daagjes met de kinderen (optochten kijken) en dan een weekje skiën in Snowworld (is 5 minuten bij ons vandaan).

Hartstikke leuk.
Utrecht is carnavalvrij en op het moment niet zo'n hele erg bouwput, hoewel er natuurlijk rond het station wel veel gebouwd wordt, maar in de echte binnenstad heb je daar geen last van.

Amersfoort? Rondvaart maken, leuke oude winkelstraten, dierentuin, zo bij de bossen in Soest?
@snyggin: wat zou je aanraden in de belgische ardennen?
quote:hellonijntje schreef op 03 februari 2012 @ 11:49:

Groningen

LeidenZeker geen carnaval! Mooie binnenstad, veel musea en restaurants.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Leiden is ook mooi inderdaad! Zijn we wel recent geweest.
quote:okapi85 schreef op 03 februari 2012 @ 13:08:

@snyggin: wat zou je aanraden in de belgische ardennen?Ik vind persoonlijk de plaatsjes Durbuy en Huy persoonlijk wel leuk, allebei langs een rivier, schilderachtig, Huy met een Citadel, jammer alleen dat ze Frans spreken
Ik vraag me gelijk even af, vieren ze in Volendam carnaval?
love is enough...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven