Leven in Frankrijk

01-09-2008 18:51 2972 berichten
Rubis (30)

Lente tussen Parijs en Rouen in 28

Siensien 06: Nice en omgeving

Hekate 3 jaar Montpellier, nu NL

Razzmatazz: bij Lyon

Choc_11 Allier (03).

Mayou zonder vaste woon- of verblijfplaats

Coucou Morbihan (56), Bretagne

Fransoise Provence

Robo Vosges

Anna_Julie Rambouillet (78)

Poussin Nantes (44)

Zenna (30)
Alle reacties Link kopieren
10 uur vliegen...en je bent maar een paar dagen weggeweest, ik kan me voorstellen dat je moe bent. Rust maar lekker uit!

Dat hier het uiterlijk een grotere rol speelt dan in Nederland ben ik wel met coucou eens. Zo stond ik een keer s'morgens bij school in m'n joggingbroek, (trots op mezelf dat de kinderen weer optijd waren) zegt een moeder met wéér een gebroken relatie achter de rug:

"Ik snap het niet dat het mij maar niet lukt om een man te houden en dat jij al jaren getrouwd bent en je doet altijd zo weinig aan jezelf. m.a.w. JE ZIET ER NIET UIT!!

Zelf stond ze al uren van te voren op want zij zag er s'morgens om kwart over acht altijd helemaal top uit.

Moraal van dit verhaal het uiterlijk is niet het belangrijkste. Dus draag maar gewoon wat je wilt en zet gerust een pet op.
Ha Mayou, welkom terug en van forummen knap je vast snel op!

Ik vind het eigenlijk wel leuk dat Fransen zo veel aandacht voor hun uiterlijk hebben. Ik zou daar wel iets van over mogen nemen, vind ik zelf. Aan de andere kant zie ik mezelf dan ook weer niet op hoge hakjes in een chique jurk mijn dagelijkse boodschapjes doen. Ergens in het midden zou toch moeten lukken. In NL vind ik het vaak wel van "laat maar hangen en ze nemen me maar zoals ik uit bed ben gestrompeld" en dan bedoel ik niet op het schoolplein om 8 uur 's ochtends, want dan ben ik zelf ook nog halfbewusteloos in mijn Winnie-de-Pooh pyjama. Maar op feestjes of recepties vind ik het wel leuk om me een beetje leuk aan te kleden en op te kalefateren .
Wees blij!
Ben het met je eens Hekate. Ik zou ook wel iets van de fransen mogen overnemen, zonder te overdrijven zoals zij vaak doen. Maar ik werk eraan.
Ik hou ook absoluut van me optutten! Heel erg zelfs, en ik zie dat ook graag om me heen, maar ik trek wel een grens. Ook ik ga rustig in joggingbroek mn dochter op de fiets naar school brengen. ( en dan kom ik zwetend aan... berg over)

Omdat ik ook veel in huis aan het klussen ben, ga ik niet een uur eerder ophouden om me helemaal op te knappen voor school.

Ik vind het alleen wel jammer als je er op wordt aangekeken.

Ben trouwens gevraagd voor een expositie! Dus ik ben zowaar weer aan het werk achter de comp. Heerlijk!
Wat voor een expositie? Met de houten doosjes?

Neem aan met je fotowerk, maar vertel er eens iets meer van?
siensien, neeeee mijn houten doosjes is gefreubel, en ik ben gevraagd om met mijn fotografie een expo te houden. Wel leuk, vanmorgen dus ipv opgeruimd door het dorp gelopen en gefotografeerd. Ik zal wel even wat laten zien:

dit zijn schelpjes die ik heb gezocht bij mijn schoonouders ( om even weg te zijn )
en dit is een houten doos, en die vis heb ik erop gemaakt
en nog een vis....
dit heb ik vanmorgen geschoten...

het is echt platteland dus hier he...

boerderijtje...

en een bruggetje...

het is nog niet veel, maar ik ben reclamefotografe dus moet nog even in het landschapsfotografie komen

Wauw, mooi zeg Lente, zowel je doosjes als je foto's!

Waar ga je exposeren en mag je zelf je thema kiezen?
Wees blij!
Ik ga exposeren... ( nou daar komt ie hoor, hou je vast) in een tent ( geloof ik) in Anet, een dorp verder. daar gaat een man 24 uur fietsen voor een kinderziekte. Omdat er dus 24 uur lang mensen langs gaan komen willen ze ook wat mensen laten exposeren.

Ik heb wel leuke reclamefoto;s maar goed, dat slaat nergens op als ik die ophang.

Dus ga ik gewoon maar ons durp fotograferen. Geeft ook weer wat publiciteit voor mij, het aankomende jaar wil ik toch weer mn fotografie oppakken.

Misschien maak ik wel een setje; groeten uit Boncourt! ansichtkaarten :-) Kan ik gelijk verkopen... ( jawel, de hollandsche handelsgeest komt even bovendrijven)
Hoe krijg je zo'n mooie vis geschilderd?

En ik vind je foto's heel sfeervol, zeker die van 14.33 en 14.37
Ja, zo'n vis is niet zo moeilijk, gewoon met acryl verf. Heerlijk om te doen. Nu mn huis nog... (en ik ga even hele harde muziek aanzetten Heb nog even een boost voor mn humeur nodig) terwijl mn printer de eerst print eruit werkt voor de expo.
Ha ha Lente, ik heb net keihard een cd met vre-se-lij-ke NLe liedjes gedraaid (was een afscheidscadeautje) en eindelijk die afwas weggewerkt. Soms heb je een muzikaal steuntje nodig.

Nog even over die pet: ik zou hem geen 100% gelijk geven nee. Gewoon als hij er niet naast loopt met pet en anders zonder of zo'n soort compromis.

Het lijkt mij erg vermoeiend als je bij alles rekening moet houden met wat de buitenwereld er van denkt, maar goed, je schoonouders verander je niet meer. Je vriend kan je nog wel een beïnvloedingspoging aan wagen.
Wees blij!
Waarom boost nodig voor je humeur, ging dat over die pet?!

Maar die vis, schilder je die zomaar uit je blote hoofd?
Mwah, mn humeur is soms (meestal zo eens per maand) om op te schieten. Dan ben ik ontevreden over van alles ( zie posting van vanmorgen) kan ik niets relativeren, lukt niets, heb ik nergens zin in... zoiets.

Ik heb het gedaan vandaag, ik heb me leuk aangekleed. Niet voor anderen, meer omdat ik de hele dag ( en gister en eergister) al en joggingbroek rondliep met verfspetters tot in mn oren.

Ging het extreeeem hard regenen! Stond ik daar zonder paraplu, als een verzopen kat. Heerlijk zo'n dag.

Maar goed, die vissen lukken mij wel aardig, en ja dat kan zo uit het blote hoofd. Vaak kijk ik wel op google-afbeeldingen en print ik iets uit en schilder ik het na.

Nou, fijn weekend iedereen!
Prachtig die dozen Lente. Zomaar uit de vrije hand? Talentje!

Enne, hoe oud is jouw vriend? Las vandaag dat jij altijd op jongere mannen (jongens) valt. Ik las het topic omdat mijn man 16 jaar ouder is dan ik. Heel wat anders natuurlijk dan de 31 jaar die daar beschreven werd.
Zie net dat het niet helemaal klopt wat ik schreef. Jouw vriendjes waren altijd jonger. Wil niet zeggen dat je altijd op jongere mannen viel. Misschien vond jij de oudere mannen wel leuk, maar die kerels jou niet.
Haha, neeee ik val helemaal niet op jongere jongens! Maar op een of andere manier loop ik wel steeds tegen ze aan. Echt tot op het irritante af. Mijn jongste was 9 jaar jonger, en dat wa eigenlijk al een ouwe zak, om het nog netjes te zeggen.

Mijn huidige vriend is nu 33 en wordt over een maand 34. Ik ben net 38 dus we schelen ruim 4 jaar. Ik heb bij hem absoluut geen enkel gevoel van leeftijdsverschil. Ondanks onze verschillen denken we over het algemeen echt hetzelfde. Ik ben echt heel gelukkig met hem, en godzijdank hij ook met mij haha.

Ik heb ook oudere vriendjes gehad, maar die sloten niet aan op het leven wat ik wilde lijden. Mijn huidige vriend wel, heel erg zelfs. En wel zo erg dat ik mijn carriere dus helemaal aan de kant heb gezet. Niet makkelijk, maar wel mogelijk.

Ik ben er van overtuigd dat dat niet in een leeftijd zit, maar meer in een persoonlijkheid. Toevallig staan onze neuzen dezelfde kant op. We vullen elkaar aan en denken vaak hetzelfde ( behalve op pet-niveau

Hihi ik zie je laatste opmerking nu pas, dat de oudere mannen mij misschien niet moesten... hmm ik weet het niet. Ik kwam er nooit zo mee in aanmerking... klinkt gek , maar door mijn werk ook, ik kreeg altijd jonkies op mn pad!
Zooo, mijn huis is ook weer aan kant! Siensien, wat dat betreft mag ik wel wat georganiseerder worden... We wonen nu 1 jaar in dit huis en heb bv nog nooit de ramen gelapt... Nou hadden de oude bewoners dat gedaan vlak voor ze vertrokken, maar toch... Tuurlijk mogen jullie AJ zeggen, klinkt beter.. waarom ik die nick heb gekozen is me nu de vraag, klinkt niet lekker (maar naam van nichtje en dochter, schoot me toen zo te binnen, nu klinkt het euh.. beetje Goois.. sorry als ik daarmee iemand voor t hoofd stoot! ;)

Oeh Lente, jij hebt talent! Wat knao vind ik dat. Ik kan echt niks. Nou ja zeg, dat klinkt wat zielig, maar ben gewoon geheel niet artistiek aangelegd. Zingen, tekenen, fotograferen, knutselen.. allemaal heeeel leuk maar ik bak er niks van! hahah!

Vindt eigenlijk dat in Frankrijk dat klassensysteem er nog best wel in zit. Hier schoonouders uit Versailles, erg BCBG, en al komt t erg generaliserend voer.. Versailles zit wel vol met de Marie-France, Anne-Florence, Ghaspard en Jean-Come's! Die zo'n pet wellicht niet jevanhet vinden. Ik vind hem wel leuk (en Cameron Diaz liep vaak met zulke dingen, er gin, volgens mij!) Dus hmmm. Tsja, zou hem toch af en toe opdoen. Misschien niet tijdens de zondagse lunch met je schoonfamilie... maar hij staat d'r gewoon leuk!

Ja, colla, ik ben dan nog zo gek, met zulk bezoek, dat ik ze niet eens in een hotel zet. Maar volgend jaar gaan we eea verbouwen aan t huis, dus dan zal ik idd zeggen; joh, jullie zitten véél beter in een hotel dan bij ons hoor... ;)

Ben nu helemaal jaloers op jullie boodschappenmannetje.. Gaat hij regelmatig inkopen doen in Nl? Wat handig.. Kijk, als hij een volgende keer gaat kan hij hier onderweg stoppen, voor een bakje koffie.. ;) En oeh, die kroketten, op 30 km afstand? Nou, dan zou ik t wel weten.. Kan wel in Parijs naar de Nlse kroeg voor een broodje kroket maar dat vind ik dan weer teveel moeite *bloos*

Coucou, onvoorstelbaar he, dat de stakingen alweer zouden beginnen.. brrr... Ik heb leuk werk, maar baas vindt het niet leuk dat ik elders ook verplichtingen heb, dus met stakingen gaan mijn rtt dagen eraan en wordt baas boos. Tsja. Gekke fransen hoor, af en toe. Hier zeiden ze op school dat de stakingen vanaf oktober weer volop gaan plaatsvinden. Heb er nu dus alweer zin in..

Oh shoot, moet er vandoor; schoonouers komen lunchen (dus vandaar dat hele huis al aan kant is... ) en ze komen er al aan. Eerst apero, dan voorgerecht, hoofdgerecht, dessert.. koffie en dan zijn ze tegen 6-en weer weg! Nlse etenstijd.. Nou, kom dan later vanavond de post even afschrijven, ben nog lang niet uitgekletst! haha, is wel gezellig hier!!

fijne en zonnige zaterdag!
Mogge allemaal,

Nou eindelijk mezelf mijn bed uitgetrokken (met moeite dat wel) om even bij te lezen. Moet wel lachten om jullie verhalen over het verschil in optutten. Eerlijk gezegd kan ik daar niet over meepraten omdat we geen kinderen hebben en waar wij woonden liep iedereen de hele dag in skikleding in de winter en klim of trek kleding in de zomer. Eigenlijk altijd in vrijetijdskleding dus. Hoge hakjes doen het niet zo goed in de bergen trouwens.

Lente wat een mooie dingen doe jij! Die doosjes vind ik super en je foto's ook, gaat heel veel rust van uit. En die pet....ik vind 'm leuk.

Ik heb trouwens sinds gisteren 17 uur liggen slapen. Geloof dat ik het even nodig had. Maar goed, In totaal 20 uur gevlogen en 9 uur tijdsverschil da's geen pretje. Dat is één van de dingen die ik niet ga missen wanneer ik ermee ophoud.

Ga weer even liggen, later
Paardrijden was leuk! Heb me ook gelijk opgegeven. Maar mijn god, mn kuiten!

Mayou, heftig tripje. Ik kan me niet herinneren dat ik ooit 17 uur heb geslapen, wat een nacht!

Tot wanneer ga je dat volhouden joh! Een tijdsverschil tot 4 uur trek ik wel. Zeker als het richting India is. Maar terug heb ik dan weer meer moeite, wat is dat toch?

Nu slapen, ben gaaar.
Kijk maar uit met dat paardrijden, zo meteen plak jij ook compeeds op je kont!

Als het goed is moet ik het nog 5 vluchten volhouden, dan zit het er op. Dan heb ik het 16 jaar gedaan, met enorm veel plezier trouwens, ondanks de vermoeidheid en de jet lags (en de soms niet altijd zo leuke passagiers...). Ga het toch wel missen denk ik. Maarrrrrrrrr de liefde wint!!!

Truste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven