Londen! Hotels enzo!
zaterdag 15 januari 2011 om 19:51
In navolging van het topic "Ik mag op stedentrip!".
De voorgeschiedenis;
Dit jaar krijg ik van mijn vader een citytrip voor mijn verjaardag
Marels helemaal blij, uiteraard.
Toen kwam het; Marels mocht kiezen waar we heen gaan. Daar had ik dus ook al een topic over geopend.
We kwamen er op uit dat ik een tic heb met Scandinavische landen en Engelstalige landen. Dus Marels ging naar Reykjavik of Stockholm, want Marels vond het leuker om iets écht speciaals te doen voor de gelegenheid en Marels vond Londen iets dat ze altijd nog wel kon doen.
Om een lang verhaal kort te maken; Reykjavik kost ons vanaf 400 euro per persoon. En dat wil ik liever niet van mijn vader vragen. Vooral niet omdat Londen voor 500-600 euro met zijn tweetjes moet kunnen.
Stockholm trekt mijn vader niet zo, en bovendien ga ik deze zomer naar Zweden. Dus werd het toch Londen.
Maar nu ben ik dus aan het zoeken. Want ik wil een hotel.
Op een leuke locatie. Wat vind ik een leuke locatie? Het liefst een beetje in het centrum. 't Hoeft niet midden in Soho of West End, maar ik vind helemaal achterin Notting Hill weer het andere uiterste.
Anyhow, ik zat te denken richting Bloomsbury ofzo, maar ik weet het dus niet.
Wat wil Marels; een niet te duur hotelletje (hey, pappa moet betalen he, dus geen Hilton), liefst op loopafstand van een paar leuke pubs ofzo. Metrostation in de buurt. Eigenlijk gewoon in een gezellige buurt dus.
Het hoeft geen zessterren hotel te zijn. In principe slaap ik er alleen. 't Moeten een beeeetje degelijke kamers zijn. Schoon is het belangrijkst. Simpel is geen probleem.
Wie heeft er goeie tips voor een leuk hotelletje?
Of wie kan mij vertellen in welk deel van Londen ik echt echt echt een hotel moet boeken? Waar is het leuk, gezellig, levendig? Waar kan ik lekker 's avonds een biertje drinken?
Kortom; tips zijn welkom!
Mijn dank is groot
De voorgeschiedenis;
Dit jaar krijg ik van mijn vader een citytrip voor mijn verjaardag
Marels helemaal blij, uiteraard.
Toen kwam het; Marels mocht kiezen waar we heen gaan. Daar had ik dus ook al een topic over geopend.
We kwamen er op uit dat ik een tic heb met Scandinavische landen en Engelstalige landen. Dus Marels ging naar Reykjavik of Stockholm, want Marels vond het leuker om iets écht speciaals te doen voor de gelegenheid en Marels vond Londen iets dat ze altijd nog wel kon doen.
Om een lang verhaal kort te maken; Reykjavik kost ons vanaf 400 euro per persoon. En dat wil ik liever niet van mijn vader vragen. Vooral niet omdat Londen voor 500-600 euro met zijn tweetjes moet kunnen.
Stockholm trekt mijn vader niet zo, en bovendien ga ik deze zomer naar Zweden. Dus werd het toch Londen.
Maar nu ben ik dus aan het zoeken. Want ik wil een hotel.
Op een leuke locatie. Wat vind ik een leuke locatie? Het liefst een beetje in het centrum. 't Hoeft niet midden in Soho of West End, maar ik vind helemaal achterin Notting Hill weer het andere uiterste.
Anyhow, ik zat te denken richting Bloomsbury ofzo, maar ik weet het dus niet.
Wat wil Marels; een niet te duur hotelletje (hey, pappa moet betalen he, dus geen Hilton), liefst op loopafstand van een paar leuke pubs ofzo. Metrostation in de buurt. Eigenlijk gewoon in een gezellige buurt dus.
Het hoeft geen zessterren hotel te zijn. In principe slaap ik er alleen. 't Moeten een beeeetje degelijke kamers zijn. Schoon is het belangrijkst. Simpel is geen probleem.
Wie heeft er goeie tips voor een leuk hotelletje?
Of wie kan mij vertellen in welk deel van Londen ik echt echt echt een hotel moet boeken? Waar is het leuk, gezellig, levendig? Waar kan ik lekker 's avonds een biertje drinken?
Kortom; tips zijn welkom!
Mijn dank is groot
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 15 januari 2011 om 20:04
zaterdag 15 januari 2011 om 20:09
Hammersmith zit in/naast de wijk Sheperds Bush (goh aan mij heb je ook veel...)
Maarrrrr, Metrostation Sheperds Bush Market heeft verschillende lijnen naar andere stadsdelen, net als station Hammersmith. Dat geeft je mogelijkheden om snel in een ander gebied te komen. (sorry als ikwazig praat, ben een beetje moe)
Maarrrrr, Metrostation Sheperds Bush Market heeft verschillende lijnen naar andere stadsdelen, net als station Hammersmith. Dat geeft je mogelijkheden om snel in een ander gebied te komen. (sorry als ikwazig praat, ben een beetje moe)
This is not kosher!
zaterdag 15 januari 2011 om 20:13
Hahaha. Shepherd's Bush staat niet op mijn kaartje
Daar staan alleen de grote stadsdelen op.
Maar ik google 'm wel even.
Gevonden! En dat ligt mij dus eigenlijk iets te ver uit het centrum. Hoe lang deden jullie er van daar uit over om bijvoorbeeld op Trafalgar Square te komen?
Daar staan alleen de grote stadsdelen op.
Maar ik google 'm wel even.
Gevonden! En dat ligt mij dus eigenlijk iets te ver uit het centrum. Hoe lang deden jullie er van daar uit over om bijvoorbeeld op Trafalgar Square te komen?
668, the neighbour of the Beast
zaterdag 15 januari 2011 om 20:59
Ik ben een echte London gek en ik ga altijd naar Hotel Alhambra St. Pancras ( treinen naar de vliegvelden en eurostar) en King's Cross ( verschillende metro lijnen ) liggen om de hoek. Je loopt zo de West End in ( ongeveer 8 min ) en er liggen een paar pub's in de buurt. Het is er netjes en het ontbijt is erg lekker.
zaterdag 15 januari 2011 om 21:01
zaterdag 15 januari 2011 om 21:10
Je betaald voor een singel met douche en wc op de kamer 85 pond per nacht.
Het hotel ligt in het laatste puntje van Bloomsburry wat een leuke rustige wijk is. Omdat King's Cross echt om de hoek ligt heb je 6 metro lijnen bij de hand die echt overal naar toe gaan. Ik ben zelf een fan van lopen en er liggen verschillende musea ( British Museum ongeveer 8 min lopen ) en restaurants op loopafstand. Verder is de straat waarin het hotel staat erg rustig het plein waar het station op ligt is druk. Tja het is niet midden in het centrum, maar daar heb ik ook gezeten en moet je veel geld neertellen voor een beetje een leuk hotel.
Het hotel ligt in het laatste puntje van Bloomsburry wat een leuke rustige wijk is. Omdat King's Cross echt om de hoek ligt heb je 6 metro lijnen bij de hand die echt overal naar toe gaan. Ik ben zelf een fan van lopen en er liggen verschillende musea ( British Museum ongeveer 8 min lopen ) en restaurants op loopafstand. Verder is de straat waarin het hotel staat erg rustig het plein waar het station op ligt is druk. Tja het is niet midden in het centrum, maar daar heb ik ook gezeten en moet je veel geld neertellen voor een beetje een leuk hotel.
zaterdag 15 januari 2011 om 21:15
Bayswater is zeker een leuke buurt, sowieso hotels op de de circle line, zit je goed. Zo in de t centrum en niet te duur. Op tripadsivor kan je hotels vergelijken zie je op een kaart gelijk waar het zit. Als je gaat kan je bij de Underground een pas halen voor t openbaar vervoer. Londen openbaar vervoer is in zones ingedeeld, het centrum is 1-2 (de circle line=groene metrolijn ook) Dan kan je alle metro's en bussen in en uit lopen en is veel goedkoper dan losse kaartjes kopen. Bezienswaardigheden die eigenlijk niet mag missen..... En deze liggen heel dichtbij elkaar: Westminster Abbey (waar Kate en William gaan trouwen), Big Ben, London Eye (voor 15 pond in t reuzenrad, kan je op een heldere dag heeel London zien, wel s ochtends rond uurtje of 10 gaan dan is t nog niet druk) dan kan je via de Mall (loop je langs Downing Street 10) naar Trafalgar Square lopen en vandaar kan je naar Buckingham Palace. Dit ligt echt dichtbij elkaar en dan zie je heel veel!