Londen in januari: tips?
zondag 4 september 2016 om 17:13
Ergens in de eerste week van januari gaan mijn vriend en ik drie nachtjes naar Londen. We hebben nog niks geboekt dus we zijn nog redelijk flexibel qua data. Nou vroeg ik me af of jullie misschien goede hoteltips hebben. Qua kosten zat ik te denken aan ca.100-120 euro per nacht, maar ik weet niet of dat reëel is voor Londen. Ook ben ik op zoek naar een wat kleinschaliger hotel dat echt in het centrum zit. Dus geen groot gebouw met veel glas ergens langs de snelweg.
En wat is het handigste qua vervoer? Gewoon met het vliegtuig? We wonen bij Rotterdam.
We willen daar o.a. het volgende doen:
- Naar de Harry Potter studio's
- London dungeon
- Een mooie/bijzondere boekwinkel bezoeken (tips?)
- Een leuke markt
- Naar een toneelstuk/musical
- Indiaas eten
- Hangen in pubs
Maar ook voor leuke activiteiten zijn alle tips welkom
O en ik vroeg me ook af of iemand weet of Kew Gardens in de winter de moeite waard is.
Bedankt alvast voor jullie antwoorden!
En wat is het handigste qua vervoer? Gewoon met het vliegtuig? We wonen bij Rotterdam.
We willen daar o.a. het volgende doen:
- Naar de Harry Potter studio's
- London dungeon
- Een mooie/bijzondere boekwinkel bezoeken (tips?)
- Een leuke markt
- Naar een toneelstuk/musical
- Indiaas eten
- Hangen in pubs
Maar ook voor leuke activiteiten zijn alle tips welkom
O en ik vroeg me ook af of iemand weet of Kew Gardens in de winter de moeite waard is.
Bedankt alvast voor jullie antwoorden!
zondag 4 september 2016 om 17:33
Qua hotels heb ik geen tips, maar als je in het 'centrum' wil, zoek dan iets in zine 1.
Maar dat is nog een erg groot gebied.
Mensen spreken meer over Central London en dat is zone 1 en stukken van 2.
Op booking.com kijken en dan kom je wel wat tegen.
Rotterdam. Ryanair vliegt vanaf daar? Dan kom je aan op stansted. Dan ben je nog een uur onderweg naar Liverpool street.
London City is fijn.
Heatrow ook.
Maar beide duur.
Gatwick en Southend zijn ook goed te doen.
Oyster card kopen voor vervoer binnen London.
Harry Potter studio kost je een volledige dag.
London Dungeon is gaaf! Erg leuk.
Boekwinkel. Zit een leuke tweede hands in Notting hill, vlakbij underground station.
Markt. Borough is leuk vior eten. Camden is leuk voor mensen kijken, souveniertjes en kleding.
Bricklane voor tweede hands. En ook goeie currys.
Pubs zitten op iedere hoek van de straat.
Musical kaartjes op/rond Leicester square kopen.
Kew Gardens is in de zomer mooier vind ik.
Maar dat is nog een erg groot gebied.
Mensen spreken meer over Central London en dat is zone 1 en stukken van 2.
Op booking.com kijken en dan kom je wel wat tegen.
Rotterdam. Ryanair vliegt vanaf daar? Dan kom je aan op stansted. Dan ben je nog een uur onderweg naar Liverpool street.
London City is fijn.
Heatrow ook.
Maar beide duur.
Gatwick en Southend zijn ook goed te doen.
Oyster card kopen voor vervoer binnen London.
Harry Potter studio kost je een volledige dag.
London Dungeon is gaaf! Erg leuk.
Boekwinkel. Zit een leuke tweede hands in Notting hill, vlakbij underground station.
Markt. Borough is leuk vior eten. Camden is leuk voor mensen kijken, souveniertjes en kleding.
Bricklane voor tweede hands. En ook goeie currys.
Pubs zitten op iedere hoek van de straat.
Musical kaartjes op/rond Leicester square kopen.
Kew Gardens is in de zomer mooier vind ik.
zondag 4 september 2016 om 17:44
London Dungeon vond ik erg duur en weinig aan, sinds de verbouwing is t een soort show waar je naar kijkt.
Laatste keer had ik een redelijk goedkoop hotel bij King's Cross, maar dat is al een tijdje geleden. Voor 100 per nacht moet je niet teveel verwachten in London; ga liever iets verder uit t centrum, met de Underground ben je er zo.
Laatste keer had ik een redelijk goedkoop hotel bij King's Cross, maar dat is al een tijdje geleden. Voor 100 per nacht moet je niet teveel verwachten in London; ga liever iets verder uit t centrum, met de Underground ben je er zo.
zondag 4 september 2016 om 17:59
Qua hotels kan ik Tune Hotels aanraden. Kamers beginnen bij ongeveer £50 en zit op goede locaties. Ik ben zowel de Kings Cross als de Paddington locatie gedaan.
Harry Potter is zeker aan te raden en neemt een volledige dag in beslag zoals hierboven is gezegd. Reserveer je tickets van te voren en zorg dat je een tijdslot in de ochten boekt zodat je zo lang als je wilt kunt rondlopen.
Als je al een idee hebt wat je graag wilt zien in het theater, dan zou ik de kaartjes al vanuit Nederland boeken. De rijen bij leicester square zijn soms redelijk lang en dat is zonde van je tijd.
Qua vervoer zou ik vliegen aanraden en is toch ook wel de snelste manier. Kijk ook zeker naar vliegen vanaf Amsterdam omdat dit vaak gunstigere vliegtijden heeft. Zowel KLM als British Airways hebben de laatste vlucht vanuit Londen rond 20.30/21.00 wat er toch voor zorgt dat ook de laatste dag wen volle dag is.
Harry Potter is zeker aan te raden en neemt een volledige dag in beslag zoals hierboven is gezegd. Reserveer je tickets van te voren en zorg dat je een tijdslot in de ochten boekt zodat je zo lang als je wilt kunt rondlopen.
Als je al een idee hebt wat je graag wilt zien in het theater, dan zou ik de kaartjes al vanuit Nederland boeken. De rijen bij leicester square zijn soms redelijk lang en dat is zonde van je tijd.
Qua vervoer zou ik vliegen aanraden en is toch ook wel de snelste manier. Kijk ook zeker naar vliegen vanaf Amsterdam omdat dit vaak gunstigere vliegtijden heeft. Zowel KLM als British Airways hebben de laatste vlucht vanuit Londen rond 20.30/21.00 wat er toch voor zorgt dat ook de laatste dag wen volle dag is.
zondag 4 september 2016 om 19:32
Als je van boeken houdt mag je Foyles niet missen. Vijf of zes verdiepingen boeken walhalla! Charing Cross Road is sowieso een goede straat voor lezers: veel (tweedehands) boekhandels.
Ik ben met Stenaline naar Londen geweest (rail and sail ticket) en dat is uiteraard niet de snelste manier, maar ik vond het wel relaxed. Als je de nachtboot neemt kom je 's ochtends uitgerust aan en op de terugweg slaap je 's avonds op de boot, waardoor je overdag ook nog wat aan je dag hebt. Misschien ga je liever vliegen, maar het is het onderzoeken waard. De trein zou ik afraden, er is de laatste tijd veel gedoe rond de kanaaltunnel (o.a. stakingen van het Franse personeel). Wat je ook doet, ga niet met Eurolines (of een andere goedkope busmaatschappij). Je komt gebroken aan en de reis duurt eindeloos. Goedkoop is echt duurkoop in dit geval.
Veel musea zijn overigens gratis toegankelijk, altijd leuk om even binnen te lopen (als je het niks vindt sta je zo weer buiten). Ik ben vooral dol op het Victoria and Albert Museum, maar de meeste zijn wel de moeite waard.
Ik ben met Stenaline naar Londen geweest (rail and sail ticket) en dat is uiteraard niet de snelste manier, maar ik vond het wel relaxed. Als je de nachtboot neemt kom je 's ochtends uitgerust aan en op de terugweg slaap je 's avonds op de boot, waardoor je overdag ook nog wat aan je dag hebt. Misschien ga je liever vliegen, maar het is het onderzoeken waard. De trein zou ik afraden, er is de laatste tijd veel gedoe rond de kanaaltunnel (o.a. stakingen van het Franse personeel). Wat je ook doet, ga niet met Eurolines (of een andere goedkope busmaatschappij). Je komt gebroken aan en de reis duurt eindeloos. Goedkoop is echt duurkoop in dit geval.
Veel musea zijn overigens gratis toegankelijk, altijd leuk om even binnen te lopen (als je het niks vindt sta je zo weer buiten). Ik ben vooral dol op het Victoria and Albert Museum, maar de meeste zijn wel de moeite waard.
zondag 4 september 2016 om 21:41
Je kan ook met de trein naar Londen, via Brussel geloof ik. Zie www.seat61.com
Vliegen kost uiteindelijk vrijwel net zoveel tijd als je ook meerekent dat je eerst naar Schiphol moet, daar door security enzo moet, wachten... En ook na aankomst eerst nog taxi'en naar de gate, op bagage wachten, en dan waarschijnlijk weer bijna een uur reizen (tenzij je naar London City airport vliegt). Al met al ben je zo 4 tot 4,5 uur verder van deur tot deur.
Sorry ik heb geen hoteltips...
Hopelijk voor jullie hebben ze ook in januari nog lekker veel mulled wine (glühwein) op alle markten.
Veel plezier!
Vliegen kost uiteindelijk vrijwel net zoveel tijd als je ook meerekent dat je eerst naar Schiphol moet, daar door security enzo moet, wachten... En ook na aankomst eerst nog taxi'en naar de gate, op bagage wachten, en dan waarschijnlijk weer bijna een uur reizen (tenzij je naar London City airport vliegt). Al met al ben je zo 4 tot 4,5 uur verder van deur tot deur.
Sorry ik heb geen hoteltips...
Hopelijk voor jullie hebben ze ook in januari nog lekker veel mulled wine (glühwein) op alle markten.
Veel plezier!
You can never have too many hats, gloves and shoes
zondag 4 september 2016 om 21:50
Oh ja en leuke markten... Sunday Upp market op zondag... Borough Market... Maar er zijn er nog veel meer. Een "100% Londen" reisgidsje is een handige leidraad voor leuke markten, pubs etc maar ga vooral ook lekker zelf dwalen.
Mocht je gaan fietsen, pas op want het verkeer is daar echt niet goed op ingesteld (ze kijken niet) en de straten al helemaal niet. Een keer zoefde links van me een vrachtwagen langs, een paar cm van m'n elleboog, en rechts een dubbeldekkerbus. Omdat ik op een strook reed om de bocht om te gaan, dat is daar gewoon midden op de weg en geen fietspaden. Je kan je de luchtverplaatsing voorstellen die die gevaartes veroorzaakten, en ze raakten me ook bijna! Levensgevaarlijk.
Ook zag ik een keer een paar Nederlanders weer opstappen in een rustige staat en die gingen rechts fietsen, oooeeeps!
Mocht je gaan fietsen, pas op want het verkeer is daar echt niet goed op ingesteld (ze kijken niet) en de straten al helemaal niet. Een keer zoefde links van me een vrachtwagen langs, een paar cm van m'n elleboog, en rechts een dubbeldekkerbus. Omdat ik op een strook reed om de bocht om te gaan, dat is daar gewoon midden op de weg en geen fietspaden. Je kan je de luchtverplaatsing voorstellen die die gevaartes veroorzaakten, en ze raakten me ook bijna! Levensgevaarlijk.
Ook zag ik een keer een paar Nederlanders weer opstappen in een rustige staat en die gingen rechts fietsen, oooeeeps!
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 5 september 2016 om 07:42
maandag 5 september 2016 om 21:27
Een hotel in de buurt van Kings Cross is zeker aan te raden. Deze zijn over het algemeen goed betaalbaar en je hebt een super verbinding met de metro. Leuke bijkomstigheid: in het station Kings Cross is het karretje van Harry Potter nagemaakt. Hier kun je gratis foto's maken. Tevens ligt er een Harry Potter winkel naast.
Vliegen via Eindhoven naar London Stansted, dan binnen 30/45 min in hartje Londen met de trein. (Stansted Express). Perfect!
Verder kan ik Camden Market aanraden, google maar eens. Dit is echt fantastisch. Allemaal kleine winkeltjes met geweldige gevels . Veel plezier
Vliegen via Eindhoven naar London Stansted, dan binnen 30/45 min in hartje Londen met de trein. (Stansted Express). Perfect!
Verder kan ik Camden Market aanraden, google maar eens. Dit is echt fantastisch. Allemaal kleine winkeltjes met geweldige gevels . Veel plezier