London in april

22-01-2022 16:30 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi, Ik zou in april graag een stedentripje naar London maken. Zouden jullie nu het boeken van een vlucht al durven?
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, ik ga in april naar Brighton, de vlucht is al geboekt.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel! dat idee had ik ook
Alle reacties Link kopieren
Ik boek wel een vakantie maar de UK mijd ik even. Toch even afwachten hoe het loslaat beleid zal verlopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eindelijk ook goede hoop, dat we snel het water over kunnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dat wel durven. Zoveel kost een vlucht naar Londen niet dus je hebt niet zoveel te verliezen. En ik zie het ook zonnig in qua corona en maatregelen.
Maar ik zou het toch nog niet doen nu, je kan ook best tot maart wachten. Vluchten genoeg en dan weet je beter hoe het ervoor staat.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik durf dat wel. Ik ben in oktober in het VK geweest en ga volgende maand weer.
Alle reacties Link kopieren
ja, hoor, zeker naar engeland wel, daar dalen nu alle cijfers enz.
heb je daar wel een coronapas?
Zou dit alles wel heel goed uitpluizen, want volgens mij wijzigen die regels ongeveer per dag
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Alle reacties Link kopieren
Zeker, alleen zou ik naar London niet vliegen maar treinen!
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor!
Honey, you should see me in a crown
Ik zou het ook wel durven maar het gewoon nog niet doen. En dan inderdaad met de trein en niet vliegen. De vorige keer dat ik er was wel gevlogen omdat er werkzaamheden waren aan het spoor maar voor zulke korte afstanden heeft treinen de voorkeur bij mij. Helemaal nu er een directe trein rijd.
Die trein gaat op een hele ongunstige tijd en is pokkeduur. Ik zou liever vliegen.

En ja, ik zou wel durven. Maar heb ook al drie andere trips gepland staan het komende half jaar, dus even wachten.
Alle reacties Link kopieren
Waarom ga je niet gewoon naar Londen?
Alle reacties Link kopieren
In het ergste geval ben je een paar honderd euro kwijt (als je hele dure tickets hebt gekocht).
Alle reacties Link kopieren
Gewoon doen. Vergeet niet dat je een paspoort nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
22-01-2022 19:11
Die trein gaat op een hele ongunstige tijd en is pokkeduur. Ik zou liever vliegen.

En ja, ik zou wel durven. Maar heb ook al drie andere trips gepland staan het komende half jaar, dus even wachten.
Ja dit! Als je vliegen wil ontmoedigen, moet je de trein wel aantrekkelijk maken en dat is nu absoluut niet het geval.
Alle reacties Link kopieren
Ysje schreef:
23-01-2022 09:00
Ja dit! Als je vliegen wil ontmoedigen, moet je de trein wel aantrekkelijk maken en dat is nu absoluut niet het geval.
Klopt. De trein is in principe ook handiger omdat je gewoon in de stad aankomt. Maar vliegen is gewoon veel goedkoper. Naar Parijs hetzelfde verhaal, tenzij je lang van tevoren je treinkaartje boekt. Maar anders is vliegen meestal veel goedkoper.
.
Alle reacties Link kopieren
Parijs vind ik tegenwoordig goed te doen per trein. Ik ga in maart voor €70 retour op prima tijden. London is idd wat uitdagender als je vastzit aan bepaalde tijden. Treinen is wel heel relaxed reizen maar kan inderdaad nog wel veel aantrekkelijker worden gemaakt binnen Europa. Hup Groen Links!
Alle reacties Link kopieren
Lorelai schreef:
23-01-2022 09:16
Parijs vind ik tegenwoordig goed te doen per trein. Ik ga in maart voor €70 retour op prima tijden. London is idd wat uitdagender als je vastzit aan bepaalde tijden. Treinen is wel heel relaxed reizen maar kan inderdaad nog wel veel aantrekkelijker worden gemaakt binnen Europa. Hup Groen Links!
Als je drie maanden van te voren boekt zijn de treinkaartjes naar Parijs goedkoop ja. Maar ik weet nooit 3 maanden van tevoren wanneer ik ga.
.
Alle reacties Link kopieren
Naar Parijs zou ik nooit gaan vliegen. Die treinverbinding is zo goed, 3 uur vanaf Rotterdam en je komt midden in de stad aan. Vliegen zelf is weliswaar maar een uurtje, maar je moet minstens 2 uur van tevoren op Schiphol zijn, en na aankomst ben je ook nog een boel tijd kwijt om in de stad te komen. Daarbij kun je in de trein gewoon rondlopen, heb je meer beenruimte, en ga je niet 10 km de lucht in.
Zelf ben ik de laatste keer met de auto gegaan. Dat kostte me 2 keer een tank benzine, en 30 euro per dag voor parkeren. Bij elkaar zo’n 240 euro, maar per persoon kom je dan op hetzelfde uit als de trein of vliegen.
Alle reacties Link kopieren
puntillita schreef:
22-01-2022 19:11
Die trein gaat op een hele ongunstige tijd en is pokkeduur. Ik zou liever vliegen.

En ja, ik zou wel durven. Maar heb ook al drie andere trips gepland staan het komende half jaar, dus even wachten.
wij zijn twee maanden geleden naar Londen geweest met de trein, voor 70 euro enkele reis. En dan stap je hartje Londen uit, ik vond het ideaal.

De tijden waarop de trein vertrekt is op dit moment erg beperkt, dat komt vooral doordat er maar weinig treinen rijden. Zo gauw alles weer open gaat en er veel meer mensen van/naar Engeland gaan dan worden er meer treinen ingezet en worden de tijden telkens gunstiger.

De prijzen vallen mee als je ruim van te voren kunt boeken, en je flexibel bent met welke tijden je wil reizen (niet in de spits bijvoorbeeld). Ook daar geldt dat het beter zal zijn als er weer meer treinen rijden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven