Maastricht

02-07-2012 10:48 16 berichten
Ik ga dit weekend met een vriendin naar Maastricht. We blijven overigens maar 1 nachtje maar zijn er vanaf zaterdagochtend 10:00 tot ergens zondagmiddag. Wegens te hard gewerkt en nieuwe ontwikkelingen van de toekomst van 't gezin heb ik totaal geen zin om cultureel verantwoord te gaan doen. Kortom, wellicht hef ik het door mijzelf aan mijzelf opgelegde shopverbod even op (een extra jurkje kan er altijd nog bij), maar verder willen we eigenlijk alleen op een terrasje zitten en bijkletsen. Nu kom je dan als onbekende al vaak op het Vrijthof terecht. Maar ik vraag me af, is dat nu werkelijk het leukste plein?

Ik zoek dus een plein waar we ergens 'smiddag kunnen neerploffen, ook kunnen eten 's avonds en ook 's avonds kunnen blijven hangen. Het hoeft niet vreselijk hip & happening te zijn , immers ik ben al heel lang geen twintiger meer, maar gewoon leuk/knus etc. etc.

Wie heeft de gouden tip. Tips voor leuke restaurants ook altijd welkom. Als ik dan maar weer niet te ver hoef te lopen vanaf dat ultieme terras naar het restaurant
Is dit een tip?

Alle reacties Link kopieren
Doe niet zo raar Groen geval hier boven.

Wel op t vrijthof maar ik werd er erg blij van de uiensoep:

La Cloche
Kun je gelijk naar André Rieu Oriane!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Het Onze Lieve Vrouwenplein is ook gezellig, met veel terrasjes.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Onze Lieve Vrouweplein.

Lekker zitten, lekker borrelen, lekker eten.

Vlakbij Rozemarijn, fijn restaurant.
In maastricht zitten de pleinen dus terrasjes heel dicht bij elkaar. Dus je vindt gemakkelijk een leuke plek.Leuke stad Maastricht, beetje buitenland!
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
andere pleinen met terrassen:

* onze lieve vrouwenplein

* amorsplein

beide op loopafstand van het vrijthof. je kunt natuurlijk ook terrashoppen. lekker zitten, beetje shoppen, lekker zitten op een ander terras.

lekker eten kun je overal in maastricht, stad van het bourgondische leven

in het gebied rondom de terrassen genoeg eetcafeetjes te vinden, maar ook iets luxere restaurantjes.

er zijn ook een aantal leuke restaurantjes te vinden aan het Bassin (=straatnaam, vlakbij de markt). restaurantjes zitten aan het water, beetje weg uit de toeristische massa.

aanrader als je van lezen / boeken houdt

vlak naar het vrijthof is er een relatief nieuw winkelcentrum, daarnaast staat een kerk. In die kerk is een boekhandel gevestigd. stond laatst in een top-zoveel van mooiste boekwinkels.

routebeschrijving: je staat op het vrijthof met je gezicht naar de terrassen (dus achter je de twee kerken). Je gaat dan de zijstraat links in (langs de mac donals. Aan je rechterhand staat die kerk / boekhandel (schuin tegenover de appie).

gewoon ook de kleinere zijstraatjes inlopen, beetje weg van de massa is ook heel veel leuks te vinden.
quote:nouschi schreef op 02 juli 2012 @ 10:58:

Kun je gelijk naar André Rieu Oriane! Ah! Nee! Treed andre riochel daar op dit weekend??
quote:camry schreef op 02 juli 2012 @ 11:01:

Onze Lieve Vrouweplein.

Lekker zitten, lekker borrelen, lekker eten.

Vlakbij Rozemarijn, fijn restaurant.Dit lijkt me wel wat!
Ik ben wel vaker in Maastricht geweest, maar dat was lang geleden en ik kan het me allemaal niet meer zo goed herinneren. Wel dat ze er leukere winkeltjes hadden :-)
Ik wou ook het Onze Lieve Vrouwenplein noemen...Maar goed, als je wilt shoppen en een behoorlijke portomonnee meebrengt is de Stokstraat een aanrader, veel mooie winkels met al even mooie kleding.
quote:Oriane schreef op 02 juli 2012 @ 11:12:

[...]

Ah! Nee! Treed andre riochel daar op dit weekend?? Vrees niet, hij is alweer weg! (was vorige week)
quote:crewgirl schreef op 02 juli 2012 @ 11:21:

[...]

Vrees niet, hij is alweer weg! (was vorige week)

Thank God!!! Someone scared the shit out of me~!?!

Ga ik een keer naar Maastricht staat er tigduizendman te 'walsen'.... Maar gelukkig viel het mee. hahahaaha
Heb je zin om de Limburgse keuken te proberen dan kun je naar Pieke Potloed gaan. Het is een gezellig restaurantje. Wel handig om even te reseveren. Het is er altijd super druk!

Maastricht is heerlijk. Wij komen er graag!
quote:Maja82 schreef op 02 juli 2012 @ 10:57:

Doe niet zo raar Groen geval hier boven.

Nou nou, bijtje.

Grapje. Ha ha ha. Snap je?

Iets met humor dus...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven