Madeira in de winter

20-04-2019 10:44 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar ervaringen van Madeira in de winter, hoe was het weer? Had je nog veel zon? Ik was eigenlijk opzoek naar een zonnige bestemming, maar ik heb Madeira al jaren op m'n lijstje staan om naartoe te gaan. Het is wel een mild klimaat, dus is het te doen? Ik dacht om in januari te gaan.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
volgens mij is het in januari lekker, maar geen strandweer
Alle reacties Link kopieren
Geen strandweer inderdaad, maar wel lekker hoor voor januari. Ik ben twee keer in de winter geweest en vond het top! Lekker rustig. Als je de kans hebt om met kerst / oud&nieuw te gaan zou ik dat al helemaal doen, zo'n fijne sfeer en prachtig vuurwerk.
Alle reacties Link kopieren
De natuur is daar op zijn mooist in de lente en de herfst. Ik zou dus niet in de winter gaan maar ergens tussen eind februari en mei, dan wel tussen sept en nov.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Ik kijk voor januari/februari omdat ik de winter in Nederland erg lang en koud vind en van oktober tot en met december is het het drukst op het werk, dus dan kan ik daarna even bijtanken ;-) aan het strand hoeft niet, maar in een T-shirt kunnen lopen of in de zon kunnen liggen zou wel fijn zijn.
kihei wijzigde dit bericht op 20-04-2019 12:41
1.19% gewijzigd
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een van de Canarische eilanden pakken. Net even iets warmer.
Wij hebben in januari met korte broek en shirt goed kunnen lopen. In de bergen en in de avond wel lange broek en vest aan.
Er lagen zelfs een hoop mensen op het strand en ze waren aan het zwemmen.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar in februari waren we naar tenerife, het weer was inderdaad heerlijk. La palma vindt ik prachtig, maar daar ben je volgens mij ook niet zo zeker van het weer, daar zijn we een keer in juni geweest. En omdat ik madeira in de zomer niet kies ivm dat het dan weleens kouder kan zijn in Nederland en omdat het wel al heel lang op mijn bucketlist staat dacht ik dat het misschien wel een optie zou zijn.

Meer tips of suggesties zijn natuurlijk welkom.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Mijn ouders zijn wel 'n keer of 3 naar Madeira geweest omstreeks maart. Het was dan vaak wisselend weer. Kon regenen, waaien en fris zijn, maar evengoed 20 graden en zonnig.
Alle reacties Link kopieren
Het kan inderdaad alle kanten op, dat is het lastige. Op de Canarische Eilanden is het vaak iets beter, maar ook daar weet je het gewoon niet in de winter. Voor een echt zonzekere vakantie moet je in januari niet in Europa zijn, maar bijvoorbeeld naar Aruba gaan (ik noem maar iets).
Zelf zou ik het niet doen in de winter. Het weer kan alle kanten op
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn er afgelopen februari geweest. We hadden temperaturen tussen de 16 en 22 graden.

Ik vond het daar fantastisch! Auto gehuurd en wekelijk alles gezien en gedaan. Iedereen is zo vriendelijk en spreekt goed Engels. Wij gaan zeker terug!
Alle reacties Link kopieren
Haha jullie brengen me aan het twijfelen, het lijkt me zo mooi. Is het daar ook zo dat je in het zuiden minder kans hebt op regen net als de canarische eilanden?

Het budget laat het helaas ook niet toe om naar de Nederlandse Antillen te gaan in die periode.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Als je voornamelijk voor zon en strand gaat kun je ook nog Gambia overwegen in de winter, of Kaapverdie.
Alle reacties Link kopieren
Kihei schreef:
20-04-2019 18:11
Haha jullie brengen me aan het twijfelen, het lijkt me zo mooi. Is het daar ook zo dat je in het zuiden minder kans hebt op regen net als de canarische eilanden?

Het budget laat het helaas ook niet toe om naar de Nederlandse Antillen te gaan in die periode.
Het eiland is zo klein. Het is hooguit 2 graden verschil met noord en zuid. Je gaat niet naar Madeira voor het strand en zwembad maar voor het eiland.
Alle reacties Link kopieren
Haha nee het staat ook op m'n bucketlist vanwege het eiland, maar na een hike kan ik wel genieten van een zwembad. Een aan het strand zitter ben ik ook niet, max een uur, maar ik bloei zelf wel op van de zon.

In kaapverdie is dat wel echt zo ongeveer het enige wat je kunt doen.

Gambia ga ik ook eens bekijken.
Vergeef me dat ik schreeuw wat ik niet weet en dat ik zwijg over wat helder is, dat ik nooit zeg wat ik bedoel en dingen roep die ik niet voel.
Alle reacties Link kopieren
Kaapverdie heeft ook groene eilanden, het overwegen waard.
Gambia is interessant maar wel echt Afrika, moet je van houden...
Live long and prosper

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven