Mail vol spelfouten Neckermann

06-12-2012 12:19 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal!

Ik heb dus een reis geboekt, jeeeej! Ik heb gewacht tot ik de factuur binnenkreeg, zodat ik nog even kon wachten met betalen. Nu kreeg ik een (in mijn ogen) vreemd mailtje van Neckermann:

Geachte heer, mevrouw,

Hartelijk dank voor uw boeking bij Neckermann. In de bijlage vindt u de factuur met het openstaande bedrag. Hier staan ook onze bankgegewens vermeld. Vermeld bij uw betaling altijd het 8-cijferige reserveringsnummer. Indien ubij boeken reeds middels automatische incasso, I-DEAL, of credit card heeft betaald hoeft u bijgaande factuur niet meer te betalen.

Na ontvangst van uw volledige betaling worden de reisedocumenten ca. 7 dagen voor vertrek verstuurd per mail. Neckermann wenst u alvast een prettige vakantie!

Met vriendelijke groet,

Neckermann Reizen

Deze mail wordt automatische verstuurd. U kunt hierop niet reageren. Voor verder vragen verwijzen wij u door naar onze Klantenservice pagina op www.neckermann.nl

-----------------------------

Goed, hij staat dus vol spelfouten. Ik ben dus niet van plan om zomaar 2000 euro (reis voor 2 personen) over te maken, omdat ik het niet vertrouw. Ben ik nou de enige die in dit geval heel wantrouwig is? Of stel ik me aan?De gegevens in de bijlage kloppen wel, maar het bestand zelf is vrij onleesbaar...
Waarom neem je geen contact op met neckermann zelf over deze mail?
Bel Neckermann!
Terecht. Ik zou er over bellen. Als deze mail echt van hun afkomstig is vind ik het een trieste bedoening op hun afdeling communicatie.
Dan bel je gewoon Neckermann op.
Bel Neckermann...
Ga ik doen! Het is wel een 0900-nummer dus oh wee als ze me aan het lijntje houden.

Iemand eigenlijk ervaring met zoiets? Ik heb ook de factuur even goed bekeken en pas met het inzoomen op 180% is het enigszins leesbaar...
Vol spelfouten vind ik overdreven, maar ik zou inderdaad bellen.
Nou, dat valt nog best mee.

De d's en t's staan goed, het lijkt meer alsof sommige woorden niet goed uit het Duits zijn vertaald (reisedocumenten bijvoorbeeld).
Your luck's about to change, cher.
voor zo een groot bedrijf is dit inderdaad erg slordig, misschien heeft niemand ze eerder hierop geattendeerd, aangezien dit standaard tekst ooit in cumputersysteem is ingevoerd en daarna nooit wat meegedaan.

ik zou de klantenservice hierop op de hoogte brengen.
Je kunt ook het alternatieve nummer proberen.

Ik vind het ook wel meevallen (wel slordig), het blijft natuurlijk een Duits bedrijf.
Ik krijg er ook een beetje de Deutsche kriebels van. Ik zou even bellen maar ik denk dat dit wel betrouwbaar is.
Ik dacht dat ze failliet waren of hebben ze een doorstart gemaakt?
reisedocumenten en autmatische zie ik zo snel. Wat zijn de andere fouten?

En mailen om het rekeningnummer te checken kost niets.

servicedesk@neckermann.nl
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Bankrekeninggegevens van de Neckermannsite;

Wat zijn de bankgegevens van Neckermann?

Neckermann:

94.42.055, Postbank te Amsterdam

65.65.47.421, ING Bank te Amsterdam

IBAN: NL49 INGB 0656 5474 21 BIC/SWIFT: INGBNL2A

Let op:

Vermeld bij uw betaling altijd het 8- cijferige reserveringsnummer!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Nou ik heb het even voor je opgezocht op de site:

Neckermann:

94.42.055, Postbank te Amsterdam

65.65.47.421, ING Bank te Amsterdam

Let op:

Vermeld bij uw betaling altijd het 8- cijferige reserveringsnummer!

Als het bankrekeningnummer van Neckermann in jouw bevestiging klopt dan kan er dus niets verkeerd gaan. En wel je reserveringsnummer vermelden.
Ik heb gebeld. Volgens de gegevens in het systeem had dit mailtje pas de volgende dag verstuurd moeten worden. Ik moet even wachten of ik nog een nieuwe krijg en dan weer contact opnemen. Raar....

@Nikkie: geniale site, super bedankt!
bankgegewens / ubij / reisedocumenten / automatische

Vier fouten, ik vind het niet het einde van de wereld hoor.
Nee, maar voor een mailtje van een paar zinnen vind ik 4 fouten wel heel veel hoor... Ik doe toch ook niet alsof mijn wereld nu vergaat? Ik vind het gewoon heel onbetrouwbaar en hoop op wat begrip dat ik nu huiverig ben om zomaar 2000 euro over te maken op basis van zo'n mail.quote:LadyDarbanville schreef op 06 december 2012 @ 12:34:

Onbetrouwbaar? Omdat er een paar foutjes in de mail staan?

Ik kan inderdaad niet begrijpen dat je daar huiverig van wordt; maar goed. Ik hoop dat ze je bij Neckermann gerust hebben kunnen stellen.
quote:LadyDarbanville schreef op 06 december 2012 @ 12:34:

Ik ook niet, maar ik vind het wel enorm slordig. En er tuinen schijnbaar ook genoeg mensen in de mailtjes van ABN AMRO die vol spelfouten staan en worden gestuurd door van die oplichters. Dus zo gek vind ik niet dat ze twijfelt.

Daarbij, ook al is het een groot Duits bedrijf, dan nog vind ik spelfouten geen excuus in een mail die standaard een aantal keer per dag verstuurd wordt naar klanten.
Zou jij zomaar 1/5 van je spaargeld overmaken op basis van zo'n mailtje, zonder actie te hebben ondernomen?quote:LadyDarbanville schreef op 06 december 2012 @ 12:39:

Onbetrouwbaar? Omdat er een paar foutjes in de mail staan?

Ik kan inderdaad niet begrijpen dat je daar huiverig van wordt; maar goed. Ik hoop dat ze je bij Neckermann gerust hebben kunnen stellen.
Vol met spelfouten?

Das machst doch nichts aus?

Are you taking me in the mailing?
quote:big_apple schreef op 06 december 2012 @ 12:41:

Zou jij zomaar 1/5 van je spaargeld overmaken op basis van zo'n mailtje, zonder actie te hebben ondernomen?

[...]

Als de gegevens in het mailtje en op de bijgevoegde factuur kloppen, dan maak ik het over ja.
Bij zoveel wantrouwen zou ik lekker naar een reisbureau gaan en daar boeken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven