Mail vol spelfouten Neckermann
donderdag 6 december 2012 om 12:19
Hoi allemaal!
Ik heb dus een reis geboekt, jeeeej! Ik heb gewacht tot ik de factuur binnenkreeg, zodat ik nog even kon wachten met betalen. Nu kreeg ik een (in mijn ogen) vreemd mailtje van Neckermann:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw boeking bij Neckermann. In de bijlage vindt u de factuur met het openstaande bedrag. Hier staan ook onze bankgegewens vermeld. Vermeld bij uw betaling altijd het 8-cijferige reserveringsnummer. Indien ubij boeken reeds middels automatische incasso, I-DEAL, of credit card heeft betaald hoeft u bijgaande factuur niet meer te betalen.
Na ontvangst van uw volledige betaling worden de reisedocumenten ca. 7 dagen voor vertrek verstuurd per mail. Neckermann wenst u alvast een prettige vakantie!
Met vriendelijke groet,
Neckermann Reizen
Deze mail wordt automatische verstuurd. U kunt hierop niet reageren. Voor verder vragen verwijzen wij u door naar onze Klantenservice pagina op www.neckermann.nl
-----------------------------
Goed, hij staat dus vol spelfouten. Ik ben dus niet van plan om zomaar 2000 euro (reis voor 2 personen) over te maken, omdat ik het niet vertrouw. Ben ik nou de enige die in dit geval heel wantrouwig is? Of stel ik me aan?De gegevens in de bijlage kloppen wel, maar het bestand zelf is vrij onleesbaar...
Ik heb dus een reis geboekt, jeeeej! Ik heb gewacht tot ik de factuur binnenkreeg, zodat ik nog even kon wachten met betalen. Nu kreeg ik een (in mijn ogen) vreemd mailtje van Neckermann:
Geachte heer, mevrouw,
Hartelijk dank voor uw boeking bij Neckermann. In de bijlage vindt u de factuur met het openstaande bedrag. Hier staan ook onze bankgegewens vermeld. Vermeld bij uw betaling altijd het 8-cijferige reserveringsnummer. Indien ubij boeken reeds middels automatische incasso, I-DEAL, of credit card heeft betaald hoeft u bijgaande factuur niet meer te betalen.
Na ontvangst van uw volledige betaling worden de reisedocumenten ca. 7 dagen voor vertrek verstuurd per mail. Neckermann wenst u alvast een prettige vakantie!
Met vriendelijke groet,
Neckermann Reizen
Deze mail wordt automatische verstuurd. U kunt hierop niet reageren. Voor verder vragen verwijzen wij u door naar onze Klantenservice pagina op www.neckermann.nl
-----------------------------
Goed, hij staat dus vol spelfouten. Ik ben dus niet van plan om zomaar 2000 euro (reis voor 2 personen) over te maken, omdat ik het niet vertrouw. Ben ik nou de enige die in dit geval heel wantrouwig is? Of stel ik me aan?De gegevens in de bijlage kloppen wel, maar het bestand zelf is vrij onleesbaar...
donderdag 6 december 2012 om 12:24
donderdag 6 december 2012 om 12:28
reisedocumenten en autmatische zie ik zo snel. Wat zijn de andere fouten?
En mailen om het rekeningnummer te checken kost niets.
servicedesk@neckermann.nl
En mailen om het rekeningnummer te checken kost niets.
servicedesk@neckermann.nl
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 6 december 2012 om 12:30
Bankrekeninggegevens van de Neckermannsite;
Wat zijn de bankgegevens van Neckermann?
Neckermann:
94.42.055, Postbank te Amsterdam
65.65.47.421, ING Bank te Amsterdam
IBAN: NL49 INGB 0656 5474 21 BIC/SWIFT: INGBNL2A
Let op:
Vermeld bij uw betaling altijd het 8- cijferige reserveringsnummer!
Wat zijn de bankgegevens van Neckermann?
Neckermann:
IBAN: NL49 INGB 0656 5474 21 BIC/SWIFT: INGBNL2A
Let op:
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
donderdag 6 december 2012 om 12:30
Nou ik heb het even voor je opgezocht op de site:
Neckermann:
Let op:
Als het bankrekeningnummer van Neckermann in jouw bevestiging klopt dan kan er dus niets verkeerd gaan. En wel je reserveringsnummer vermelden.
Neckermann:
Let op:
Als het bankrekeningnummer van Neckermann in jouw bevestiging klopt dan kan er dus niets verkeerd gaan. En wel je reserveringsnummer vermelden.
donderdag 6 december 2012 om 12:36
Nee, maar voor een mailtje van een paar zinnen vind ik 4 fouten wel heel veel hoor... Ik doe toch ook niet alsof mijn wereld nu vergaat? Ik vind het gewoon heel onbetrouwbaar en hoop op wat begrip dat ik nu huiverig ben om zomaar 2000 euro over te maken op basis van zo'n mail.quote:LadyDarbanville schreef op 06 december 2012 @ 12:34:
bankgegewens / ubij / reisedocumenten / automatische
Vier fouten, ik vind het niet het einde van de wereld hoor.
donderdag 6 december 2012 om 12:40
quote:LadyDarbanville schreef op 06 december 2012 @ 12:34:
Ik ook niet, maar ik vind het wel enorm slordig. En er tuinen schijnbaar ook genoeg mensen in de mailtjes van ABN AMRO die vol spelfouten staan en worden gestuurd door van die oplichters. Dus zo gek vind ik niet dat ze twijfelt.
Daarbij, ook al is het een groot Duits bedrijf, dan nog vind ik spelfouten geen excuus in een mail die standaard een aantal keer per dag verstuurd wordt naar klanten.
Ik ook niet, maar ik vind het wel enorm slordig. En er tuinen schijnbaar ook genoeg mensen in de mailtjes van ABN AMRO die vol spelfouten staan en worden gestuurd door van die oplichters. Dus zo gek vind ik niet dat ze twijfelt.
Daarbij, ook al is het een groot Duits bedrijf, dan nog vind ik spelfouten geen excuus in een mail die standaard een aantal keer per dag verstuurd wordt naar klanten.
donderdag 6 december 2012 om 12:41
Zou jij zomaar 1/5 van je spaargeld overmaken op basis van zo'n mailtje, zonder actie te hebben ondernomen?quote:LadyDarbanville schreef op 06 december 2012 @ 12:39:
Onbetrouwbaar? Omdat er een paar foutjes in de mail staan?
Ik kan inderdaad niet begrijpen dat je daar huiverig van wordt; maar goed. Ik hoop dat ze je bij Neckermann gerust hebben kunnen stellen.
Onbetrouwbaar? Omdat er een paar foutjes in de mail staan?
Ik kan inderdaad niet begrijpen dat je daar huiverig van wordt; maar goed. Ik hoop dat ze je bij Neckermann gerust hebben kunnen stellen.
donderdag 6 december 2012 om 12:43