Makkelijk parkeren UVA

13-02-2019 05:49 37 berichten
Ik ga deze week naar de open dag van de UVA. Nu kom ik vanuit de richting van Utrecht. Ik ben totaal niet bekend in Amsterdam dus heb geen idee waar het ongeveer ligt. :facepalm: :proud: Ik las dat de UVA geen eigen parkeerterrein heeft. Heeft iemand tips voor een gemakkelijke en niet heel erg dure parkeerplaats? Mag eventueel ook een parkeerplek zijn waarbij ik nog eventjes met de tram oid moet reizen.

Edit: Ik kan niet met het OV omdat ik gelijk door moet vanuit werk.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 06:25
7.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heeft de UvA niet veel locaties in de binnenstad? Ligt er volgens mij ook aan welk onderdeel je gaat bezoeken waar het is.. Waarom ga je niet met de trein?
Afhankelijk van welke vestiging je moet hebben pak je het ov, het ov of het ov.
Voor de Oudemanhuispoort: trein naar Amsterdam CS, metro naar Rokin en 3 minuten lopen. Voor het complex op het Roeterseiland: trein naar Amsterdam Amstel, metro naar Weesperplein en 5 minuten lopen, en naar Science Park trein naar Amsterdam Amstel en bus 40 naar Science Park, of directe stoptrein naar Amsterdam Science Park.
Ik kan helaas niet met het OV omdat ik gelijk door moet vanaf werk...
Dan rijd je naar Weesp en neem je vanaf daar de trein. Daar kan je gratis parkeren.
Jake99 schreef:
13-02-2019 06:25
Dan rijd je naar Weesp en neem je vanaf daar de trein. Daar kan je gratis parkeren.

Top! Dankjewel.
Sowieso OV. Je weet dat er verschillende vestigingen zijn?
Snowpink schreef:
13-02-2019 06:27
Sowieso OV. Je weet dat er verschillende vestigingen zijn?

Ov gaat dus helaas niet lukken voor de hele route. Laatste stukje zou wel kunnen. Ik moet bij de Nieuwe Achtergracht zijn.
Jake99 schreef:
13-02-2019 06:25
Dit! Tenzij je bij het AUMC moet zijn. Daar hebben ze een parkeerplaats bij het ziekenhuis. Niet goedkoop, trouwens. Locaties weesperstraat/wibautstraat hebben misschien wel plek in de buurt (geen parkeerterrein, maar iets minder druk dan in het centrum), maar zijn eigenlijk ook beter bereikbaar met de metro. Rond Sciencepark is de parkeerdruk relatief laag.

Goedkoop en makkelijk parkeren bestaat niet in Amsterdam... :proud:
Treurniet12 schreef:
13-02-2019 06:40
Ov gaat dus helaas niet lukken voor de hele route. Laatste stukje zou wel kunnen. Ik moet bij de Nieuwe Achtergracht zijn.
Parkeren op weesp, trein naar Centraal, metro naar Weesperplein.
Je kan ook parkeren bij een P&R. Vanaf P&R Amsterdam Arena kan je rechtstreeks met de metro naar Weesperplein.
Liz001 schreef:
13-02-2019 06:45
Je kan ook parkeren bij een P&R. Vanaf P&R Amsterdam Arena kan je rechtstreeks met de metro naar Weesperplein.

Goeie! Dan zou je ook nog kunnen parkeren bij de Ikea in Holendrecht, sta je gratis (is alleen niet helemaal de bedoeling, denk ik, maar er is geen slagboomsysteem daar)
Liz001 schreef:
Dit! Na 10.00 uur betaal je maar €1,- voor het parkeren, als je daarna met het ov naar het centrum reist.
Als je laatste opstapplek in het centrum ligt wordt je parkeertarief automatisch verlaagd naar €1,-

Mag ik jouw topic even kapen?
Ik moet binnenkort naar de RAI en jaren terug deden we dat ook op deze manier, parkeerden bij de arena en dan de tram richting de RAI.
Maar toen ik gisteren keek op de website van P&R leek het erop dat de RAI niet binnen het centrumgebied valt. Kan iemand me dat vertellen? En als dat zo is waar ik dan het beste kan parkeren?
MIDA schreef:
13-02-2019 06:59
Dit! Na 10.00 uur betaal je maar €1,- voor het parkeren, als je daarna met het ov naar het centrum reist.
Als je laatste opstapplek in het centrum ligt wordt je parkeertarief automatisch verlaagd naar €1,-

Ik moet binnenkort naar de RAI en jaren terug deden we dat ook op deze manier, parkeerden bij de arena en dan de tram richting de RAI.
Maar toen ik gisteren keek op de website van P&R leek het erop dat de RAI niet binnen het centrumgebied valt. Kan iemand me dat vertellen? En als dat zo is waar ik dan het beste kan parkeren?
Toch bij de Arena. En dan op de terugweg ff uitstappen bij een station dat binnen het centrumgebied valt, naar buiten lopen, opnieuw inchecken. dan registreert de betaalautomaat een laatste incheck in centrum en betaal je €1. :lightbulb:
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
MIDA schreef:

Weesp? Wat anderen hierboven TO ook aanraden?
De P&R Arena is op sommige dagen gesloten (bij voetbalwedstrijden/concerten). Dat kan je het beste via de site even vooraf checken. Anders even uitwijken naar een andere P&R.
Liz001 schreef:
Super, dankjewel. Dit ga ik doen. Dom dat ik hier niet aan gedacht heb want dit doe ik normaal gesproken ook als ik naar Amsterdam ga. Bedankt!
Misschien eerst even langs het Science Park rijden? Twee jaar geleden stond ook aangegeven dat er daar geen parkeergelegenheid was, maar ter plekke bleek dat er toch wat was geregeld!
MIDA schreef:
.
Klopt. Als je in een weekend gaat kun je gratis parkeren in Buitenveldert, kwartiertje lopen.
Doordeweeks is niets gratis in Amsterdam.
z-u-s schreef:
13-02-2019 06:50
Goeie! Dan zou je ook nog kunnen parkeren bij de Ikea in Holendrecht, sta je gratis (is alleen niet helemaal de bedoeling, denk ik, maar er is geen slagboomsysteem daar)
Ikea heeft zeker wel slagbomen die 's avonds dichtgaan na sluitingstijd.
Tennisbaan Buitenveldert kost parkeren geen drol. Was iets van 600 meter lopen naar het gebouw waar ik moest zijn.
z-u-s schreef:
13-02-2019 06:50
Daar wordt sinds een tijdje heel streng gecontroleerd: auto parkeren en naar buiten lopen.... Auto weggesleept bij terugkomst.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Tiana_76 schreef:
13-02-2019 08:58
Ikea heeft zeker wel slagbomen die 's avonds dichtgaan na sluitingstijd.
Geen slagbomen, maar hekken.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
13-02-2019 10:26
Geen slagbomen, maar hekken.
Ook slagbomen.
Tiana_76 schreef:
13-02-2019 10:30
Ook slagbomen.
De meeste IKEA’s misschien wel, die in Holendrecht (die ik heel specifiek noem in mijn post) niet. Tenzij er sinds 2 weken enorm verbouwd is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven