Makkelijk parkeren UVA
woensdag 13 februari 2019 om 05:49
Ik ga deze week naar de open dag van de UVA. Nu kom ik vanuit de richting van Utrecht. Ik ben totaal niet bekend in Amsterdam dus heb geen idee waar het ongeveer ligt.
Ik las dat de UVA geen eigen parkeerterrein heeft. Heeft iemand tips voor een gemakkelijke en niet heel erg dure parkeerplaats? Mag eventueel ook een parkeerplek zijn waarbij ik nog eventjes met de tram oid moet reizen.
Edit: Ik kan niet met het OV omdat ik gelijk door moet vanuit werk.
Edit: Ik kan niet met het OV omdat ik gelijk door moet vanuit werk.
anoniem_268087 wijzigde dit bericht op 13-02-2019 06:25
7.80% gewijzigd
woensdag 13 februari 2019 om 06:10
Afhankelijk van welke vestiging je moet hebben pak je het ov, het ov of het ov.
Voor de Oudemanhuispoort: trein naar Amsterdam CS, metro naar Rokin en 3 minuten lopen. Voor het complex op het Roeterseiland: trein naar Amsterdam Amstel, metro naar Weesperplein en 5 minuten lopen, en naar Science Park trein naar Amsterdam Amstel en bus 40 naar Science Park, of directe stoptrein naar Amsterdam Science Park.
Voor de Oudemanhuispoort: trein naar Amsterdam CS, metro naar Rokin en 3 minuten lopen. Voor het complex op het Roeterseiland: trein naar Amsterdam Amstel, metro naar Weesperplein en 5 minuten lopen, en naar Science Park trein naar Amsterdam Amstel en bus 40 naar Science Park, of directe stoptrein naar Amsterdam Science Park.
woensdag 13 februari 2019 om 06:42
Dit! Tenzij je bij het AUMC moet zijn. Daar hebben ze een parkeerplaats bij het ziekenhuis. Niet goedkoop, trouwens. Locaties weesperstraat/wibautstraat hebben misschien wel plek in de buurt (geen parkeerterrein, maar iets minder druk dan in het centrum), maar zijn eigenlijk ook beter bereikbaar met de metro. Rond Sciencepark is de parkeerdruk relatief laag.
Goedkoop en makkelijk parkeren bestaat niet in Amsterdam...
woensdag 13 februari 2019 om 06:45
Parkeren op weesp, trein naar Centraal, metro naar Weesperplein.Treurniet12 schreef: ↑13-02-2019 06:40Ov gaat dus helaas niet lukken voor de hele route. Laatste stukje zou wel kunnen. Ik moet bij de Nieuwe Achtergracht zijn.
woensdag 13 februari 2019 om 06:50
Goeie! Dan zou je ook nog kunnen parkeren bij de Ikea in Holendrecht, sta je gratis (is alleen niet helemaal de bedoeling, denk ik, maar er is geen slagboomsysteem daar)
woensdag 13 februari 2019 om 06:59
Dit! Na 10.00 uur betaal je maar €1,- voor het parkeren, als je daarna met het ov naar het centrum reist.
Als je laatste opstapplek in het centrum ligt wordt je parkeertarief automatisch verlaagd naar €1,-
Mag ik jouw topic even kapen?
Ik moet binnenkort naar de RAI en jaren terug deden we dat ook op deze manier, parkeerden bij de arena en dan de tram richting de RAI.
Maar toen ik gisteren keek op de website van P&R leek het erop dat de RAI niet binnen het centrumgebied valt. Kan iemand me dat vertellen? En als dat zo is waar ik dan het beste kan parkeren?
woensdag 13 februari 2019 om 07:25
Toch bij de Arena. En dan op de terugweg ff uitstappen bij een station dat binnen het centrumgebied valt, naar buiten lopen, opnieuw inchecken. dan registreert de betaalautomaat een laatste incheck in centrum en betaal je €1.MIDA schreef: ↑13-02-2019 06:59Dit! Na 10.00 uur betaal je maar €1,- voor het parkeren, als je daarna met het ov naar het centrum reist.
Als je laatste opstapplek in het centrum ligt wordt je parkeertarief automatisch verlaagd naar €1,-
Ik moet binnenkort naar de RAI en jaren terug deden we dat ook op deze manier, parkeerden bij de arena en dan de tram richting de RAI.
Maar toen ik gisteren keek op de website van P&R leek het erop dat de RAI niet binnen het centrumgebied valt. Kan iemand me dat vertellen? En als dat zo is waar ik dan het beste kan parkeren?
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
woensdag 13 februari 2019 om 07:26
Weesp? Wat anderen hierboven TO ook aanraden?MIDA schreef: ↑13-02-2019 06:59Dit! Na 10.00 uur betaal je maar €1,- voor het parkeren, als je daarna met het ov naar het centrum reist.
woensdag 13 februari 2019 om 07:52
woensdag 13 februari 2019 om 08:54
.MIDA schreef: ↑13-02-2019 06:59Mag ik jouw topic even kapen?
Klopt. Als je in een weekend gaat kun je gratis parkeren in Buitenveldert, kwartiertje lopen.
Doordeweeks is niets gratis in Amsterdam.
woensdag 13 februari 2019 om 08:58
woensdag 13 februari 2019 om 10:24
Daar wordt sinds een tijdje heel streng gecontroleerd: auto parkeren en naar buiten lopen.... Auto weggesleept bij terugkomst.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras