Malediven

04-10-2011 16:42 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij willen graag eind april/begin mei op huwelijksreis naar de malediven.

Nou hebben we gelezen dat dat de overgang is naar het regenseizoen en het onstuimig weer kan zijn.

Is er iemand die in die periode is geweest en haar ervaringen met ons wil delen?

Ook zijn we benieuwd naar leuke eilandjes en mooie resorts...en benieuwd waar jullie geboekt hebben.

En wie kent straus.nl???
Ben begin mei geweest en dat kon nog prima. De dag dat wij weg gingen (was iets van 15 mei) werd het rotweer. April lijkt me dus helemaal prima kunnen.

Ik vind het er heerlijk, maar langer dan 10 dagen is echt heel lang. Je kunt er niet zo veel. Hooguit een dagtochtje naar Male en verder kom je het piepkleine eilandje niet af. Veel meer dan zonnen en snorkelen (of duiken als je dat leuk vind) is er dus niet te doen. Wij waren de eerste keer twee weken en dat was gewoon echt te lang.
Oh, wij boekten via Talisman Travel. heel goede ervaringen mee en we kregen zelfs een bos bloemen bij thuiskomst. Erg fijn contact met de dames aldaar. Heel persoonlijk ook.

Wij zijn naar Soneva Gili (Six Senses), Soneva Fushi (Six Senses) en naar Reethi Rah (One & Only) geweest door de jaren heen. Alle drie top en Gili wel heel f*cking luxe!

Talisman heeft vaak leuke aanbiedingen!! wij besluiten altijd kort van te voren dat we op vakantie willen en dan hebben ze echt superaanbiedingen.
Oh, wij boekten via Talisman Travel. heel goede ervaringen mee en we kregen zelfs een bos bloemen bij thuiskomst. Erg fijn contact met de dames aldaar. Heel persoonlijk ook.

Ja, dat is waar, maar reten duur, dat wel......

Wij kregen bloemen die in het land waar we geweest waren groeide dat vond ik wel heel bijzonder.
Klopt wel Juf A. Maar ik denk dat als je zo'n reis maakt het voor velen een 'once in a lifetime' experience is. Dan willen mensen dat best betalen. Ik moet wel zeggen dat wij met 'kort van te voren' echt maar een maand van te voren bedoelen. Dan zijn de aanbiedingen echt heel leuk en scheelt het vaak duizenden euro's :-).
Het waren inderdaad prachtige vakantie's, die ik me nu niet zo gauw meer zie maken (tenzij ik de staatsloterij win :-)

Ik had er net eentje te pakken 14 nachten voor maar liefst 37.000 dollar :-).
Malediven, vond ik op google ook zo mooi haha.

Lees hier mee vind het wel interessant. Klein eilandje inderdaad, en weinig te doen, lekker ontspannen
Ja, ik ben er geweest, eind oktober destijds. Ja, het regende af en toe wel, maar zoals vaker was het even heftig, maar daarna weer stralend weer.

Het was er echt prachtig, ik zou er zo weer naar toe gaan. Wij hebben geboekt via Kuoni en gingen naar Meeru. Veel gedoken, gesnorkeld en natuurlijk heerlijk geluierd en gegeten. Ook met een watervliegtuigje over de andere eilandjes gevlogen.

Zucht...ik wil ook (weer)!
quote:Juf_achterbak schreef op 04 oktober 2011 @ 17:09:

Ik had er net eentje te pakken 14 nachten voor maar liefst 37.000 dollar :-).Dat is voor mij echt een never in a life time, als ik het geld al zou hebben om aan een vakantie te besteden dan maak ik er wel een jaar (of 3??) van op een andere locatie :p
Ik kom net terug van Kuredu, Lhaviyaani atol. Het grootste eiland (of 1 vd grootste): voordeel is dat er 'veel' te doen is. Nadeel is dat er ook meer mensen zijn. Wat verwacht je precies van eenMalediven vakantie? Wij hadden 7 nachten en dat was voor ons ruim voldoende.

We hebben rechtstreeks bij Kuredu geboekt, geen bloemen bij thuiskomst maar wel veel verschil tov Kuoni

En het watervliegtuig was echt helemaal geweldig!!!
leuk om ervaringen te horen!

we willen inderdaad 7 dagen niksen. beetje snorkelen, boekjes lezen en eten....dat kan daar wel...maar wat een prijsverschillen zeg!!

talisman is wel heel duur, maar ook mega mooi zie ik!
Wij zijn half februari naar de Malediven geweest, Club Kani van Club Med.

Hebben ons daar een dikke week uitstekend vermaakt. Veel geluierd aan het strand, beetje gesnorkeld, lekker gegeten, veel getafeltennist en genoten van het live entertainment.

In eerste instantie wilden we voor een huisje op palen gaan, maar die waren allemaal uitverkocht. Gelukkig maar, want het huisje wat we uiteindelijk hadden lag uitstekend, maar scheelde wel ¤2000,-.

Kani is een langwerpig eiland en de meeste herrie was bij het centrale deel. Wij zaten helemaal aan het uiteinde waar het heerlijk rustig was, direct uitzicht op zee.

Ik zou zo weer willen...

Nog even het weer: perfect! Heerlijk zonnig en warm, maar af en toe wel veel wind, vooral in de avond.
quote:Oriane schreef op 04 oktober 2011 @ 16:52:

Wij zijn naar Soneva Gili (Six Senses), Soneva Fushi (Six Senses) en naar Reethi Rah (One & Only) geweest door de jaren heen. Alle drie top en Gili wel heel f*cking luxe!

Talisman heeft vaak leuke aanbiedingen!! wij besluiten altijd kort van te voren dat we op vakantie willen en dan hebben ze echt superaanbiedingen.My God, dat is mn droom om naar die resorts te gaan! Lucky bastard!
Ik ben eind april op Vilu Reef geweest. Helaas was het weer drama... Hele harde wind, je kon niet buiten eten en het was zo goed als altijd bewolkt. Zodra het zonnetje doorbrak vlogen we met de snorkels het water in, ziet het er toch net ff wat mooier uit. Maar... Vilu Reef is zeker een aanrader! Ik had gezocht op een resort met watervliegtuig want persoonlijk vind ik dat een must. Kost wel wat maar echt... een ervaring om nooit te vergeten, gelukkig scheen toen wel de zon en wat ik onder me zag... Ik kon wel janken, zo mooi! Vilu Reef is echt heel mooi en relaxt, alleen moet je wel een beetje geluk hebben met je huisje, aan de ene kant van het eilandje zit een werkeiland, nou is dat geen drama maar het is beter om aan de andere kant te liggen. Al met al vind ik het een aanrader!
Geboekt via Dimension, supergoede service, wij vlogen met Emirates (eerst naar Sri Lanka 2 weken) en op de terugweg nog een korte stopover in Dubai, ook wel leuk maar vond het tegenvallen (maar dat kan zijn omdat je van de Malediven komt en dan eigenlijk alles in het niet valt... )
Wij hadden een hutje op het strand en ik was blij dat ik geen watervilla had, kweet niet, vind het dat geld echt niet waard...

Shit zeg, ik wil terug!! Maar denk dat mn kindeke zich daar rot verveelt...
we wilden eerst ook een watervilla, maar nu is het toch een strandbungalow...

de beachvilla heeft vaak de terrassen naast elkaar..laten wij nou van privacy houden..en het verschil in prijs....

het hoeft geen groot eiland te zijn. als er maar goed te eten is....
Heb je al enkele eilanden waar je over twijfelt? Die terrassen zitten overigens heel vaak in de privacy, huisjes zijn zo gebouwd dat je niet/amper bij elkaar op het terras kunt kijken...
Ik ben net terug van een weekje Malediven, dus kan je niks zeggen over het weer in april. Wij waren op Velassaru (direct geboekt online) en je gaat met een speedboat van het vliegveld naar het eiland, 25 min. Wij hadden een beach villa, aanrader. Heerlijk eten!! Hadden het pakket genomen (indulgence) en ook 3x per dag de maaltijden (prijzen als je "los" gaat eten zijn hoog. Veel watersport mogelijkheden. Prachtig klein eiland (1.2 km) dat je in een half uurtje rondloopt. Prijs rond de 900 dollar p/dag voor het verblijf/eten; vluchten hebben we apart geboekt. Ook een middag naar Male geweest, zeker leuk.
We twijfelen tussen Meeru Island resort en Thulhagiri...

En waar te boeken??? Er zitten bijvoorbeeld grote prijsverschillen per reisbureau....
Wij zijn vorig jaar september naar de Malediven geweest!

Geboekt via strauss en gevlogrn vanaf duitsland! Ideaal dat je er een treinkaartje bij krijgt vanaf nederland naar duitsland.

Wij zaten op kuredu resort! Was prachtig mooi, goed eten en heel relaxt!

Aanrader!
Wij hadden trouwens een afgeschermt terras met openlucht douche en jacuzzi
Ik heb nu ook kuoni.nl gevonden. Ook erg mooie eilanden.

zoals reethi beach resort,kurumba, holiday inn resort kandooma en velassaru.

maar wat moeten we nou kiezen???
Gewoon even op tripadvisor kijken welke van die eilanden als beste uit de bus komt
Ja, lastig hè, haha! Luxe probleem... De enige die dat kan beslissen ben je zelf. Ik heb geboekt bij Dimension travel, heb je daar al gekeken? Zij waren toen heel scherp geprijst in mijn idee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven