Maleisië Topic
woensdag 23 augustus 2017 om 22:04
woensdag 23 augustus 2017 om 22:33
Perhentians zijn zo mooi! De onderwaterwereld zeker!
Wij zaten op Besar in New cocohut. Dat was prima, hutje op het strand, maar als ik nog eens zou gaan zou ik naar coral view, perhentian island resort of the barrat gaan. Die zitten aan een mooier strand zonder koraal ( bij cocohut veel koraal en ook veel dood koraal wat op het strand ligt en dus niet fijn loopt)
Voor het perhentian island resort hebben we elke dag schildpadden gezien. Zo mooi!
Veel plezier!
Wij zaten op Besar in New cocohut. Dat was prima, hutje op het strand, maar als ik nog eens zou gaan zou ik naar coral view, perhentian island resort of the barrat gaan. Die zitten aan een mooier strand zonder koraal ( bij cocohut veel koraal en ook veel dood koraal wat op het strand ligt en dus niet fijn loopt)
Voor het perhentian island resort hebben we elke dag schildpadden gezien. Zo mooi!
Veel plezier!
woensdag 23 augustus 2017 om 23:14
Kecil heeft meer en goedkopere accommodatie dan Besar, maar ook drukker (met name coral bay). Hangt er van af wat je budget is. Ik was op zoek naar een goeie website met alle hotels, maar kan 'm niet meer vinden, maar https://www.travelfish.org/accommodatio ... slands/all is ook goed. Als je van stilte en afzondering houdt zou ik Keranji Beach (op Kecil) proberen. Wel reserveren van te voren want ze hebben heel weinig hutjes.
Op Besar is Mama's prima en goedkoop. The Reef is ook goed, zelfde prijsclasse als Coral View. Coral View heeft geweldige budget bungalows. Je moet er een stukje voor klimmen (tegen een berg op, de jungle in), maar dan zit je wel tussen de apen en de flying lemurs.
Weet wel een goed Indiaas restaurant in Georgetown, telt dat ook?
Op Besar is Mama's prima en goedkoop. The Reef is ook goed, zelfde prijsclasse als Coral View. Coral View heeft geweldige budget bungalows. Je moet er een stukje voor klimmen (tegen een berg op, de jungle in), maar dan zit je wel tussen de apen en de flying lemurs.
Weet wel een goed Indiaas restaurant in Georgetown, telt dat ook?
donderdag 24 augustus 2017 om 14:13
Plan is ook om te gaan duiken en releaxen, een week ongeveer. Kecil is het backpackersgedeelte volgens mij he. Vind wel leuk om echt in een hostel te zitten paar dagen, om andere mensen te ontmoeten.
Ik ga de link eens bekijken, bedankt! Op hostelworld kon ik namelijk niet direct iets vinden (1 hostel maar).
Na Perhentian islands heb ik nog ongeveer 5 dagen waarin ik nog geen plannen heb, iemand daar nog tips voor? Paar jaar geleden heb ik de toeristische plaatsen al gedaan.
Georgetown is te ver helaas Mayou
Ik ga de link eens bekijken, bedankt! Op hostelworld kon ik namelijk niet direct iets vinden (1 hostel maar).
Na Perhentian islands heb ik nog ongeveer 5 dagen waarin ik nog geen plannen heb, iemand daar nog tips voor? Paar jaar geleden heb ik de toeristische plaatsen al gedaan.
Georgetown is te ver helaas Mayou
donderdag 24 augustus 2017 om 16:50
donderdag 24 augustus 2017 om 22:43
vrijdag 25 augustus 2017 om 13:25
Robinson, ben je in Ipoh en Taiping geweest? Die twee zijn goed te combineren voor een paar dagen. De Lake Gardens in Taiping zijn prachtig om rond te wandelen en het stadje zelf is ook best aardig. Ipoh vond ik geweldig! Een soort Georgetown zonder toeristen. Veel muurschilderingen, erg goed eten en mooie straten.
In Taiping is Sojourn Beds & Cafe een heel gezellig guesthouse (één dorm en een handvol privé kamers). Het is prachtig ingericht met oude meubels en de mensen waren heel hartelijk. Het is waarschijnlijk de enige plek waar je niet-Aziaten treft in Taiping
In Taiping is Sojourn Beds & Cafe een heel gezellig guesthouse (één dorm en een handvol privé kamers). Het is prachtig ingericht met oude meubels en de mensen waren heel hartelijk. Het is waarschijnlijk de enige plek waar je niet-Aziaten treft in Taiping
vrijdag 25 augustus 2017 om 16:22
Wat is een redelijk prijs voor een taxi vanaf Novotel city centre KL naar het vliegveld.
Hier voor het hotel staat de taxi maffia en die werken samen met de belboys . Vorig jaar weigerde ze om ons naar Suria te brengen en naar het vliegveld vroegen ze 190 MYR. De belboys hebben allerlei smoesjes waarom je niet een reguliere taxi kan aanhouden voor het hotel.
Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin om me weer door deze jongens af te laten zetten.
Hier voor het hotel staat de taxi maffia en die werken samen met de belboys . Vorig jaar weigerde ze om ons naar Suria te brengen en naar het vliegveld vroegen ze 190 MYR. De belboys hebben allerlei smoesjes waarom je niet een reguliere taxi kan aanhouden voor het hotel.
Eerlijk gezegd heb ik niet zo'n zin om me weer door deze jongens af te laten zetten.
merel7 wijzigde dit bericht op 25-08-2017 18:54
0.67% gewijzigd
vrijdag 25 augustus 2017 om 17:12
vrijdag 25 augustus 2017 om 18:59
Heen nemen wij ook altijd een coupontaxi, twee personen met bagage iets van 100 RM, maar waar kan ik vanuit de stad zoiets boeken.stippensokken schreef: ↑25-08-2017 17:12Ik had vorig jaar voor ongeveer 80RM een coupontaxi vanaf KLIA2 naar Chinatown. De andere kant op zal iets duurder zijn. Maar 190 lijkt me zeker teveel.
De KLIA express trein is overigens ook heel goed, misschien wel sneller dan de taxi omdat je niet vast staat in het verkeer.
Wij komen deze keer over land, dus op de luchthaven kan ik niets regelen voor de terugreis.
vrijdag 25 augustus 2017 om 19:03
Op KL Sentral zijn coupontaxi balies dacht ik.
vrijdag 25 augustus 2017 om 21:11
Je kunt een Uber bestellen vanuit je hotel, of een Grab (uber is goedkoper, Grab zijn echte taxi's, maar ook goedkoper dan de straat). Het is makkelijker om vanaf Sentral de KLIA Expresstrain te pakken voor 60 RM, dan ben je er in een klein half uur en als je met Malaysia of Emirates vliegt, kun je op Sentral ook al je koffer inchecken.
woensdag 30 augustus 2017 om 22:57
Ik zit nog steeds na te genieten van onze Maleisië-reis deze zomer. Vier weken hebben we rondgetrokken, voor het eerst in Maleisië, wel al vaak in Indonesië geweest.
We zijn begonnen op Borneo, 8 dagen gedoken bij Mabul waarbij we twee dagen bij Sipadan konden duiken, dat werden er drie! Zeer de moeite waard, prachtige duiken. En zo lekker om je vakantie op die manier te beginnen
Daarna naar Penang, Georgetown. Wat een leuke stad met heerlijk eten! Heel relaxte sfeer. Natuurlijk de bekende bezienswaardigheden daar gedaan (prachtige tempel!) en heel bijzonder was het uitzicht vanaf het hoogste gebouw daar: Komtar. Met de bekende skywalk!
Vanaf Penang zijn we naar Langkawi gegaan, scooter gehuurd en een par dagen heerlijk rondgetoerd. Lekker gezwommen bij een waterval en mooie bountystranden gevonden. Vanaf Langkawi zijn we naar de Cameron Highlands gegaan, prachtig die theeplantages! Ook hebben we daar een erg mooie wandeling gemaakt. Van daaruit naar Taman Negara, ook zeker de moeite waard maar wel heel erg toeristisch. Na twee dagen vond ik het helemaal genoeg daar. Wel ook daar mooie wandelingen gemaakt.
We zijn geëindigd op het eiland Kapas, erg klein, rustig, relaxt, heerlijk gedoken ook weer daar.
We hadden vier weken en we hebben het allemaal rustig kunnen doen. Ik heb veel aan dit topic gehad en speciale dank aan Mayou, bedankt voor je tips, hier en via de mail!
We zijn begonnen op Borneo, 8 dagen gedoken bij Mabul waarbij we twee dagen bij Sipadan konden duiken, dat werden er drie! Zeer de moeite waard, prachtige duiken. En zo lekker om je vakantie op die manier te beginnen
Daarna naar Penang, Georgetown. Wat een leuke stad met heerlijk eten! Heel relaxte sfeer. Natuurlijk de bekende bezienswaardigheden daar gedaan (prachtige tempel!) en heel bijzonder was het uitzicht vanaf het hoogste gebouw daar: Komtar. Met de bekende skywalk!
Vanaf Penang zijn we naar Langkawi gegaan, scooter gehuurd en een par dagen heerlijk rondgetoerd. Lekker gezwommen bij een waterval en mooie bountystranden gevonden. Vanaf Langkawi zijn we naar de Cameron Highlands gegaan, prachtig die theeplantages! Ook hebben we daar een erg mooie wandeling gemaakt. Van daaruit naar Taman Negara, ook zeker de moeite waard maar wel heel erg toeristisch. Na twee dagen vond ik het helemaal genoeg daar. Wel ook daar mooie wandelingen gemaakt.
We zijn geëindigd op het eiland Kapas, erg klein, rustig, relaxt, heerlijk gedoken ook weer daar.
We hadden vier weken en we hebben het allemaal rustig kunnen doen. Ik heb veel aan dit topic gehad en speciale dank aan Mayou, bedankt voor je tips, hier en via de mail!
zaterdag 9 september 2017 om 15:21
Inmiddels in Bangkok, maar heb echt genoten van mn tijd in Maleisië!
Heen gevlogen op Kuala Lumpur, vanaf daar heb ik toen vlucht genomen naar Kota Bharu. Ik ben naar Perhentian islands geweest, naar Kecil en dan Coral bay. Pakket genomen bij Ombak divers, 6 duiken en kreeg je 3 nachten accomodatie erbij voor 480 Ringit. 1 duik is trouwens 75 ringit. De onderwaterwereld is echt prachtig daar! Ik heb in totaal 9 duiken gedaan en vond vooral Temple en Batu Layer erg mooi. Qua prijsniveau had ik het eten enz trouwens duurder verwacht, maar per maaltijd betaalde ik tussen de 15 en 20 ringit.
Terug met de bus vanaf Kuala Besut met Pedang Express (44 ringit), erg luxe bussen, als je de boot neemt van 8 uur kan je de bus makkelijk halen van 9. Ik was om 18.00 weer in Kuala Lumpur.
Ohja trouwens, de KLIA express kost 55 ringit, maar schijnt ook een bus te zijn voor 10 ringit. Als je dus erg op budget bent is dat ook nog een optie!
Nu in Bangkok, morgen flink shoppen, massages,gezichtsbehandeling, kappertje, pad thai (van de straat is toch echt het lekkerst vind ik), heerlijk
Heen gevlogen op Kuala Lumpur, vanaf daar heb ik toen vlucht genomen naar Kota Bharu. Ik ben naar Perhentian islands geweest, naar Kecil en dan Coral bay. Pakket genomen bij Ombak divers, 6 duiken en kreeg je 3 nachten accomodatie erbij voor 480 Ringit. 1 duik is trouwens 75 ringit. De onderwaterwereld is echt prachtig daar! Ik heb in totaal 9 duiken gedaan en vond vooral Temple en Batu Layer erg mooi. Qua prijsniveau had ik het eten enz trouwens duurder verwacht, maar per maaltijd betaalde ik tussen de 15 en 20 ringit.
Terug met de bus vanaf Kuala Besut met Pedang Express (44 ringit), erg luxe bussen, als je de boot neemt van 8 uur kan je de bus makkelijk halen van 9. Ik was om 18.00 weer in Kuala Lumpur.
Ohja trouwens, de KLIA express kost 55 ringit, maar schijnt ook een bus te zijn voor 10 ringit. Als je dus erg op budget bent is dat ook nog een optie!
Nu in Bangkok, morgen flink shoppen, massages,gezichtsbehandeling, kappertje, pad thai (van de straat is toch echt het lekkerst vind ik), heerlijk
zondag 10 september 2017 om 19:52
Graag gedaan hoor Lynne, leuk om the horen!
De 10 ringgit bus gaat alleen naar Klia 2 en doet er ruim een uur over (bij geen file). Vertrekt onder KL Sentral.
Robinson, op Rambuttri (in de bocht bij het pleintje aan het eind van Thanon Tani, zie maps) zit een supergoeie streetfood tent. Komende van het pleintje rechts. Echt de beste en lekkerste curries!
De 10 ringgit bus gaat alleen naar Klia 2 en doet er ruim een uur over (bij geen file). Vertrekt onder KL Sentral.
Robinson, op Rambuttri (in de bocht bij het pleintje aan het eind van Thanon Tani, zie maps) zit een supergoeie streetfood tent. Komende van het pleintje rechts. Echt de beste en lekkerste curries!
dinsdag 12 september 2017 om 17:13
Inmiddels zijn wij ook terug uit Maleisie en Borneo. Het was een erg drukke reis (druk programma) waarbij we zowel natuur als cultuur hebben gezien. Inmiddels ben ik fan van de foodcourts! En ook de natuur was super (neusaap, neushoornvogel enz). En nu nadenken over de volgende reis. (Geen Maleisië overigens.)
Plekken waar we o.a. zijn geweest: KL, Penang, Langkawi, Kuching, Cameron Highlands en Batang Ai.
Plekken waar we o.a. zijn geweest: KL, Penang, Langkawi, Kuching, Cameron Highlands en Batang Ai.
zondag 29 oktober 2017 om 15:04
Wat een fijn topic is dit! Ik ben nu halverwege en heb al drie keer het hele schema op z n kop gegooit. Eerst had ik het rondje:
KL,
Taman Negara
Cameron Highlands
Penang
Langkawi
Perhentians
en weer terug via KL
Maar nou begin ik (alweer!) te twijfelen en lijkt Singapore mij eigenlijk leuker. Maar hoe dan verder?
Wat ik er sowieso graag in wil houden:
Singapore
Taman Negara
Cameron Highlands
Penang
Perhantians
Terug zou evt wel via KL kunnen.
Nu heb ik Langkawi eruit gelaten. Is dat niet zonde? Hoe maak ik hier een logische route van? O ja, we reizen met 4. Man en ik en twee kinderen van 12 en 10. We willen dus niet al te gek lange reisdagen maken. We hebben 20 dagen incl heen en terugreis.
KL,
Taman Negara
Cameron Highlands
Penang
Langkawi
Perhentians
en weer terug via KL
Maar nou begin ik (alweer!) te twijfelen en lijkt Singapore mij eigenlijk leuker. Maar hoe dan verder?
Wat ik er sowieso graag in wil houden:
Singapore
Taman Negara
Cameron Highlands
Penang
Perhantians
Terug zou evt wel via KL kunnen.
Nu heb ik Langkawi eruit gelaten. Is dat niet zonde? Hoe maak ik hier een logische route van? O ja, we reizen met 4. Man en ik en twee kinderen van 12 en 10. We willen dus niet al te gek lange reisdagen maken. We hebben 20 dagen incl heen en terugreis.
zondag 29 oktober 2017 om 15:30
1 Amsterdam – Singapore 21.00 uur vertrek
2 Aankomst Singapore 15.30
3 Singapore
4 Singapore
5 Singapore – Penang 1,5 uur vliegen
6 Penang
7 Penang
8 Penang
9 Penang – Cameron Highlands
10 CM
11 CM – Taman Negara
12TN
13 TN
14 TN - Perhentians
15 - Perhentians
16 - Perhentians
17 - Perhentians
18 - Perhentians
19 – Perhentians - KL via Kota Baruh
- 8 uur de boot
- 1 uur vliegen
- Late vlucht terug om 23.30
20 Aankomst Amsterdam 6.00 uur
Ik zit een beetje met het stuk Penang, Cameron Highlands, Taman Negara, Kota Baruh. Wat is de meest logische volgorde? Ik wil graag eindigen op de Perhentians.
2 Aankomst Singapore 15.30
3 Singapore
4 Singapore
5 Singapore – Penang 1,5 uur vliegen
6 Penang
7 Penang
8 Penang
9 Penang – Cameron Highlands
10 CM
11 CM – Taman Negara
12TN
13 TN
14 TN - Perhentians
15 - Perhentians
16 - Perhentians
17 - Perhentians
18 - Perhentians
19 – Perhentians - KL via Kota Baruh
- 8 uur de boot
- 1 uur vliegen
- Late vlucht terug om 23.30
20 Aankomst Amsterdam 6.00 uur
Ik zit een beetje met het stuk Penang, Cameron Highlands, Taman Negara, Kota Baruh. Wat is de meest logische volgorde? Ik wil graag eindigen op de Perhentians.
zondag 29 oktober 2017 om 15:33
Taman Negara zou ik zeker niet zo lang blijven. Eerlijk gezegd zou ik dat helemaal overslaan, vond dat echt niet bijzonder en heel erg druk. Wij waren daar 2 nachten, dus 1 volle dag en dat was meer dan genoeg.
Belum vonden wij vele malen mooier.
Belum vonden wij vele malen mooier.
girasole3 wijzigde dit bericht op 29-10-2017 16:45
0.20% gewijzigd