Mei vakantie gezin
woensdag 16 oktober 2019 om 14:07
Omdat wij 2 weken meivakantie hebben zitten wij er aan te denken om naar het buitenland te gaan en dan in de zomer in NL te blijven met de caravan.
Nu heb ik hier verder geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het dan wel goedkoper is dan in de zomer.
Wat zijn jullie tips en tools met een gezin van 4?
Gaan jullie dan vliegen naar een zonnige bestemming of is Frankrijk of Italië en dan een stacaravan ook al een optie (of te koud nog?
Nu heb ik hier verder geen ervaring mee maar ik kan me voorstellen dat het dan wel goedkoper is dan in de zomer.
Wat zijn jullie tips en tools met een gezin van 4?
Gaan jullie dan vliegen naar een zonnige bestemming of is Frankrijk of Italië en dan een stacaravan ook al een optie (of te koud nog?
woensdag 16 oktober 2019 om 14:13
Ik zou zelf verder naar het zuiden gaan. Algarve of Zuid-Spanje. Vlucht goedkoop op bijv. Malaga, Faro..shuttle via shuttle direct en een een appartement huren via booking, airbnb ofzo tenzij een pakketreis goedkoper is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 16 oktober 2019 om 14:20
woensdag 16 oktober 2019 om 14:41
Nou ja, wat is te koud... om in de zee te liggen wellicht, maar begin of halverwege de 20 graden moet je wel redden in Zuid Europa. Wij vinden dat prima weer omdat we op vakantie juist graag actief zijn, wandelingen maken, de bergen in, dat soort dingen.
Canada of USA ook een optie? Zowel west US als west Canada zijn in die tijd heel fijn qua weer om te reizen.
Canada of USA ook een optie? Zowel west US als west Canada zijn in die tijd heel fijn qua weer om te reizen.
woensdag 16 oktober 2019 om 15:26
Wij hebben het jaren gedaan in de meivakantie naar een stacaravan op een camping naar Frankrijk of Italië. Meestal redelijk weer gehad maar geen week lang 25-30 gr. Prima weer om te voetballen en stadjes te ontdekken en af en toe konden we een dagje naar het zwembad, maar niet alle zwembaden zijn dan al geopend. En inderdaad: het water is gewoon nog erg koud. Hebben de kids geen last van maar ik ging er dus nooit in. Één keer naar de Ardèche geweest: nooit meer. Erg koud gehad, maar 1x buiten kunnen eten/ koffie drinken. En een geweldig zwembad met gave glijbanen hebben waar we dus 1 dag in konden (de kids dan en rillend eruit).
Ik was er klaar mee met campings op ca. 1000 km afstand in die periode, dus we gaan nu meestal een week vliegen. Helaas maar 1 week want langer krijgt mijn man niet vrij. Terwijl 2 weken ook al lekker is om ver weg te gaan (oudste heeft dit jaar zelfs 2.5 week meivakantie....maar de jongste maar 1 week overlappend).
Vorig jaar Turkije gehad: echt IDEAAL! Wat een heerlijke temperatuur met 24-28 gr denk ik, all inclusive dus ik hoef ook es een weekje niet te koken, 20 glijbanen bij het hotel dus de kids zagen we niet meer.
Heerlijk. Ik wil dus zo terug. Het was ook niet duur en prima prijs-kwaliteit verhouding voor een weekje. Maar met de politieke situatie nu durf ik nog niet goed te boeken. En andere landen (Canarische eilanden, Griekenland etc) zijn meteen fors duurder.
Ik was er klaar mee met campings op ca. 1000 km afstand in die periode, dus we gaan nu meestal een week vliegen. Helaas maar 1 week want langer krijgt mijn man niet vrij. Terwijl 2 weken ook al lekker is om ver weg te gaan (oudste heeft dit jaar zelfs 2.5 week meivakantie....maar de jongste maar 1 week overlappend).
Vorig jaar Turkije gehad: echt IDEAAL! Wat een heerlijke temperatuur met 24-28 gr denk ik, all inclusive dus ik hoef ook es een weekje niet te koken, 20 glijbanen bij het hotel dus de kids zagen we niet meer.
Heerlijk. Ik wil dus zo terug. Het was ook niet duur en prima prijs-kwaliteit verhouding voor een weekje. Maar met de politieke situatie nu durf ik nog niet goed te boeken. En andere landen (Canarische eilanden, Griekenland etc) zijn meteen fors duurder.
woensdag 16 oktober 2019 om 17:55
mei vakantie is sowieso hoogseizeon bij de nl. touroperators. BOek dan via duitsland., die kennen geen meivakantie
Zeewater is koud, zwembaden zijn lang niet allemaal op temperatuur en het kan zijn dat niet alle faciliteiten open zijn buitenland.
Ik zou naar Turkije gaan oid. dan heb je prima weer. MAar goed, moet je maar net naar Turkije willen nu.
Zeewater is koud, zwembaden zijn lang niet allemaal op temperatuur en het kan zijn dat niet alle faciliteiten open zijn buitenland.
Ik zou naar Turkije gaan oid. dan heb je prima weer. MAar goed, moet je maar net naar Turkije willen nu.
woensdag 16 oktober 2019 om 18:05
Wij zijn 2x naar Turkije geweest in mei. Zo'n all in aqua park. Maar het probleem is dat ze daar geen zwemverwarming kennen dus het water echt nog heel koud is. Nu ga je wel eens een dagje weg maar over het algemeen kom je toch voor het mooie weer en zwembad. Steeds wel wat wind en dat is met 40 graden heerlijk maar met 25 graden best fris. De avonden koelt het vreselijk af en is het echt rond 7 uur al donker. En ook beide keren regen gehad.poldervrouw schreef: ↑16-10-2019 17:55mei vakantie is sowieso hoogseizeon bij de nl. touroperators. BOek dan via duitsland., die kennen geen meivakantie
woensdag 16 oktober 2019 om 18:14
Nou....Florida íets duurder dan Turkije?
Wij waren minder dan € 2.000,= kwijt voor 9 dagen all inclusive Turkije.
Dat red je misschien net voor tickets naar Florida. Heel soms vind je tickets voor ca. € 400,= p.p. maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Dan komen je autohuur, hotel of villa, eten/drinken en uitstapjes en entreegelden er nog bij. Dan ben je voor twee weken al gauw ca. 5.000,= - 6.000,= kwijt en dan heb je niks overdreven gedaan. Maar superleuk is het wél !
Maar ik denk niet dat TO zoiets bedoelt.
Wij waren minder dan € 2.000,= kwijt voor 9 dagen all inclusive Turkije.
Dat red je misschien net voor tickets naar Florida. Heel soms vind je tickets voor ca. € 400,= p.p. maar dan ben je er natuurlijk nog niet. Dan komen je autohuur, hotel of villa, eten/drinken en uitstapjes en entreegelden er nog bij. Dan ben je voor twee weken al gauw ca. 5.000,= - 6.000,= kwijt en dan heb je niks overdreven gedaan. Maar superleuk is het wél !
Maar ik denk niet dat TO zoiets bedoelt.
woensdag 16 oktober 2019 om 18:18
Oh, dat is wel balen dan ja. Wij zaten bij Alanya en hadden eigenlijk geen wind. Het was écht heerlijk. Eerste dag inderdaad koud water maar de volgende dagen niet meer. Viel ons ook op idd. We zeiden nog tegen elkaar of ze er warm water bij gekiept zouden hebben want het was echt ineens warmer in alle baden. Avonden wel frisser, ene avond dun vestje nodig en andere avond weer niet.Tess1981 schreef: ↑16-10-2019 18:05Wij zijn 2x naar Turkije geweest in mei. Zo'n all in aqua park. Maar het probleem is dat ze daar geen zwemverwarming kennen dus het water echt nog heel koud is. Nu ga je wel eens een dagje weg maar over het algemeen kom je toch voor het mooie weer en zwembad. Steeds wel wat wind en dat is met 40 graden heerlijk maar met 25 graden best fris. De avonden koelt het vreselijk af en is het echt rond 7 uur al donker. En ook beide keren regen gehad.
Mag ik vragen in welk hotel jij was en waar je geboekt hebt?
woensdag 16 oktober 2019 om 18:46
Hotel heet aqua fantasy in kusadassi. Wij boekte via kidsworld maar is via meerdere organisaties te boeken. Je moet dan wel opletten dat, mocht je gebruik willen maken van de kinderanimatie dit inclusief is. Bij sommige organisaties moet je hier extra voor betalen.mamaonbekend schreef: ↑16-10-2019 18:18Oh, dat is wel balen dan ja. Wij zaten bij Alanya en hadden eigenlijk geen wind. Het was écht heerlijk. Eerste dag inderdaad koud water maar de volgende dagen niet meer. Viel ons ook op idd. We zeiden nog tegen elkaar of ze er warm water bij gekiept zouden hebben want het was echt ineens warmer in alle baden. Avonden wel frisser, ene avond dun vestje nodig en andere avond weer niet.
Mag ik vragen in welk hotel jij was en waar je geboekt hebt?
Tot 2 jaar geleden zijn we in de zomervakantie nog terug geweest dat beviel beter.
woensdag 16 oktober 2019 om 22:20
[quote=lisa_ post_id=30503663 time=1571244001 user_id=77885]
Florida inderdaad of eventueel ergens in zuid Spanje, Estepona is een erg leuk plaatsje.
Die hotels in Turkije vind ik echt verschrikkelijk.
Ik vind Turkije/all inn ook vreselijk en zit op dit moment voor de 4e maal in Estepona tijdens de herfstvakantie. Geen massatourisme gewoon een levendig leuke plaats waar veel buiten geleefd wordt. Ik vlieg altijd vanaf Duitsland of België omdat t daar idd geen schoolvakanties zijn. In mei ook diverse malen in zuidspanje geweest en 1x pech gehad en weggeregend (320 zon dagen per jaar dus kans is niet heel groot).
Florida inderdaad of eventueel ergens in zuid Spanje, Estepona is een erg leuk plaatsje.
Die hotels in Turkije vind ik echt verschrikkelijk.
Ik vind Turkije/all inn ook vreselijk en zit op dit moment voor de 4e maal in Estepona tijdens de herfstvakantie. Geen massatourisme gewoon een levendig leuke plaats waar veel buiten geleefd wordt. Ik vlieg altijd vanaf Duitsland of België omdat t daar idd geen schoolvakanties zijn. In mei ook diverse malen in zuidspanje geweest en 1x pech gehad en weggeregend (320 zon dagen per jaar dus kans is niet heel groot).
donderdag 17 oktober 2019 om 01:21
Wij zijn in mei al een aantal keren in zowel Lanzarote als in Fuerteventura geweest. Altijd mooi weer gehad hoewel het 's avonds wel eens fris was vanwege de wind. Dan moest je wel een jasje of vestje aan. In Turkije hebben we nog al eens een regenbui gehad in mei. Als je echt zeker wil zijn van mooi weer dan zou ik naar Egypte gaan.
vrijdag 18 oktober 2019 om 08:09
Mocht je ooit teruggaan: ga eten bij El Galeon. Heel klein tapas restaurantje sinds 2 jaar gerund door n visser en zijn vrouw. Reserveren want t is altijd vol en je eet wat ze hebben gevangen in de zee of wat er van hun boerderijtje komt.
vrijdag 18 oktober 2019 om 08:18
Met de meivakantie miet je qua weer een beetje geluk hebben.
In de tijd dat mijn kinderen nog op school zaten, gingen wij eigenlijk altijd naar een gehuurde caravan in het zuiden van Frankrijk ( Ardeche, Provence ). Als ik er aan terug denk, eigenlijk altijd wel lekker gehad. Een groot voordeel van een camping is dat je de kinderen de hele dag niet ziet.
In de tijd dat mijn kinderen nog op school zaten, gingen wij eigenlijk altijd naar een gehuurde caravan in het zuiden van Frankrijk ( Ardeche, Provence ). Als ik er aan terug denk, eigenlijk altijd wel lekker gehad. Een groot voordeel van een camping is dat je de kinderen de hele dag niet ziet.