Meivakantie (eind april) Turkije: Side, Lara of Alanya?

13-01-2019 22:23 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten te kijken om in de meivakantie (vanaf 20 april hier) een weekje naar een all inclusive hotel in Turkije te gaan.

Welke plaats is dan het meest zonzeker? Lara, Side of Alanya? Of maakt dat weinig uit ?
En sowieso: welk deel is het leukste, gezelligste om te zitten wat jullie betreft. Voor een keer een uitstapje met een dolmus busje naar wat winkeltjes, markt etc.

Tips voor een leuk, betaalbaar, hotel met wat glijbanen zijn ook welkom.
(de hele grote luxe ketens á la Royal Wings, Miracle etc. liggen boven budget).
Alle reacties Link kopieren
Fuertuventura vorig jaar geweest. Leuk om es geweest te zijn, maar we gaan niet gauw terug vanwege de wind. Ook sprak het eiland ons verder niet echt aan.
Qua weer was het vrij goed, maar ook minder dan men daar gewend was. Zeker ‘s ochtends was het wel fris, en moest je bij het zwembad echt een plek uit de wind zoeken, want anders vonden wij het te fris.
Maar ook daar 1,5 dag geheel bewolkt gehad. Ook niet perse zonzeker dus. Dan moet je echt verder weg, dat weet ik, maar dat is niet de bedoeling.

Turkije is qua prijs ook nog te doen.

Hmmm... ik vind richting Alanya wel wat ver ja. Wel een supermooi hotel gevonden dat mijn kinderen het helemaal zien zitten (want superveel glijbanen), maar of ik die langere reistijd ervoor over heb....dat weet ik nog niet. En de pakketreizen vliegen allemaal op Antalya en niet op het andere dichterbij gelegen vliegveld. Hangt ook vd prijs af denk ik.

Tips voor hotels met glijbanen en een voetbalveld in Lara, Belek of evt. Side toevallig?
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
14-01-2019 19:22
Wij hebben geboekt met de website “ ab in den urlaub” , dat is een soort website net als prijsvrij, die aanbiedingen van allerlei touroperators vergelijken. Uiteindelijk hebben we geboekt bij Ferien touristiek (de touroperator). De communicatie is wel allemaal in het Duits.
Dankjewel, ik ga gelijk kijken !
Is Cran Canaria niet het meest milde eiland? En anders Kaapverdie, dat is volgens mij wel heel zonzeker en warm.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
14-01-2019 19:26
Fuertuventura vorig jaar geweest. Leuk om es geweest te zijn, maar we gaan niet gauw terug vanwege de wind. Ook sprak het eiland ons verder niet echt aan.
Qua weer was het vrij goed, maar ook minder dan men daar gewend was. Zeker ‘s ochtends was het wel fris, en moest je bij het zwembad echt een plek uit de wind zoeken, want anders vonden wij het te fris.
Maar ook daar 1,5 dag geheel bewolkt gehad. Ook niet perse zonzeker dus. Dan moet je echt verder weg, dat weet ik, maar dat is niet de bedoeling.

Turkije is qua prijs ook nog te doen.

Hmmm... ik vind richting Alanya wel wat ver ja. Wel een supermooi hotel gevonden dat mijn kinderen het helemaal zien zitten (want superveel glijbanen), maar of ik die langere reistijd ervoor over heb....dat weet ik nog niet. En de pakketreizen vliegen allemaal op Antalya en niet op het andere dichterbij gelegen vliegveld. Hangt ook vd prijs af denk ik.

Tips voor hotels met glijbanen en een voetbalveld in Lara, Belek of evt. Side toevallig?
Dat was in februari toch? Of ook in april?
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je van dit hotel dan? Heeft heeeeel veel glijbanen: https://www.vakantieviking.nl/vakanties ... -492-euro/
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
14-01-2019 20:11
Dat was in februari toch? Of ook in april?
Nee, was ook meivakantie! Nou ja, meer april-vakantie hier altijd. We waren er van 22-29 april vorig jaar.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
14-01-2019 20:23
Nee, was ook meivakantie! Nou ja, meer april-vakantie hier altijd. We waren er van 22-29 april vorig jaar.
Aah, ok! Mmmm, misschien Kaapverdie? Ik ken best wat mensen die de afgelopen jaren in de meivakantie echt heel slecht weer hebben gehad. Je moet een beetje geluk hebben, lastig hè..
Alle reacties Link kopieren
Egypte? weet niet of ik dat zelf zou doen, maar is wel warm en betaalbaar
Alle reacties Link kopieren
En Israel? zijn we geweest, erg mooi! Zou je misschien niet zeggen. Mooie stranden ook!
Alle reacties Link kopieren
longwayhome schreef:
14-01-2019 20:17
Wat vind je van dit hotel dan? Heeft heeeeel veel glijbanen: https://www.vakantieviking.nl/vakanties ... -492-euro/
Ja geweldig!! Maar valt wel in de hogere prijsklasse helaas. En ik dacht ergens gelezen te hebben (maar vind het nu niet meer) dat de glijbanen pas vanaf 1 mei open zijn en dat is voor ons te laat.

Sowieso: hoe kun je makkelijk achterhalen of de glijbanen open zijn / bepaalde tijden hebben? Gewoon dat hotel op diverse reisaanbieders checken bij de info?
mamaonbekend schreef:
14-01-2019 19:26

Hmmm... ik vind richting Alanya wel wat ver ja. Wel een supermooi hotel gevonden dat mijn kinderen het helemaal zien zitten (want superveel glijbanen), maar of ik die langere reistijd ervoor over heb....dat weet ik nog niet. En de pakketreizen vliegen allemaal op Antalya en niet op het andere dichterbij gelegen vliegveld. Hangt ook vd prijs af denk ik.
Die twee uurtjes maakt op zo'n dag reizen toch ook niets meer uit? Twee uur op Schiphol, vier uur vliegen, een uur wachten op bagage...of je dan een of twee uur in de bus zit, die dag is toch een reisdag waar je niets aan hebt. Als je echt een leuk hotel hebt gevonden zou ik de keuze niet van de transfertijd af laten hangen.
Alle reacties Link kopieren
ztrdg schreef:
14-01-2019 22:45
Die twee uurtjes maakt op zo'n dag reizen toch ook niets meer uit? Twee uur op Schiphol, vier uur vliegen, een uur wachten op bagage...of je dan een of twee uur in de bus zit, die dag is toch een reisdag waar je niets aan hebt. Als je echt een leuk hotel hebt gevonden zou ik de keuze niet van de transfertijd af laten hangen.
Met kleine kinderen is dat echt niet fijn. Die begrijpen vaak niet dat ze óók nog eens twee uur in de bus moeten zitten nadat ze uit het vliegtuig komen. Zo’n reisdag is al erg intensief.
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
14-01-2019 20:51

Sowieso: hoe kun je makkelijk achterhalen of de glijbanen open zijn / bepaalde tijden hebben? Gewoon dat hotel op diverse reisaanbieders checken bij de info?
Dat is inderdaad lastig. Vorig jaar zijn we naar een camping aan het Gardameer geweest waar het mooiste zwembad ook pas op 1 mei open zou gaan. Jammer, want wij gingen op 2 mei alweer naar huis. Maar toen we op de camping aankwamen waren ivm het mooie weer gelukkig alle zwembaden open! Dat was een meevaller.
Alle reacties Link kopieren
We hebben tieners, dus die weten prima dat het dan lang duurt voordat je er bent.
Maar het is inderdaad dan 2 uur rijden naar vliegveld, 2 uur vantevoren wachten, 4 uur vliegen, uur koffers, 2 uur transfer. Dan is zo’n reisdag 11 uur. Feitelijk net zo lang als dat je zelf met de auto naar het Gardameer rijdt. Alleen heb je dan meer kans op mooi weer.

Kennis van ons gaat al jaren in de meivakantie naar omgeving Side/Lara en altijd mooi weer. Ik zie tenminste altijd foto’s van het zwembad, bikini en blauwe luchten voorbij komen.

Ook weleens naar het Gardameer geweest waar alle glijbanen en bijna allabaden dicht waren. Maar er ging elk dag weer een ander bad open en aan het einde van onze vakantie waren toch 2-3 dagen de glijbanen open. Dat is toch wel fijn, want daar zoek je de camping/hotel wel op uit.
Maar hoe te achterhalen of ze ook open zijn....?
Alle reacties Link kopieren
Als de glijbanen pas later opengaan staat het er vaak wel bij in de beschrijving bij de reisorganisatie. En anders kun je altijd contact opnemen met de reisorganisatie en dan zoeken zij het voor je uit. Of je stuurt rechtstreeks een mailtje naar het hotel 🙂
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de indruk dat de site Ab in den Urlaub toch duurder is dan bijv. Alltours.
Maar het is lastig vergelijken omdat ze niet beiden exact dezelfde hotels aanbieden.
Alle reacties Link kopieren
Als je een leuk hotel hebt gevonden kun je op Zoover kijken.
Naast recensies staan hier ook alle reisorganisaties vermeld die dit hotel aanbieden.
Zo kun je makkelijk vergelijken.
Wil je met Corendon (ik ben zelf tevreden over hun) moet je even hun website of nieuwsbrief in de gaten houden, toch zeker 1x per maand bieden ze 50 euro korting aan, altijd meegenomen!
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
15-01-2019 10:55
Ik heb de indruk dat de site Ab in den Urlaub toch duurder is dan bijv. Alltours.
Maar het is lastig vergelijken omdat ze niet beiden exact dezelfde hotels aanbieden.
Ik heb ook nog eens gekeken. Precies dezelfde vakantie kon ik niet vergelijken, maar hetzelfde hotel, dezelfde periode, 1 nacht korter (wij hebben een dag extra bijgeboekt) is bij de goedkoopste aanbieder bij Alltours €150 (op de totaalprijs, niet per persoon) euro goedkoper. Maar dan heb je 1 nacht minder en een tussenstop, wij hebben een rechtstreekse vlucht zonder tussenstop. Dus dat vind ik vergelijkbaar.

Het blijft een heel gepuzzel hè, ik ben altijd blij als de vakanties weer geboekt zijn ;-)
Alle reacties Link kopieren
Wat zijn jullie ervaringen voor omgeving Türkler?
Afstand vanaf de luchthaven is volgens Google Maps 1.27 uur. Wat zou dan een reële transfervrijd zijn om aan te houden? Twee uur toch?
Vinden jullie dat “normaal” of is dat echt te lang op een weekje?
(Andere luchthaven wordt via de pakketreis niet aangeboden, alleen Antalya).
ben 2 jaar terug eind april in Side geweest, heerlijk weer, transfertijd vond ik niet overdreven lang, stadje is leuk, de hotels in de buitenwijken ken ik niet
Alle reacties Link kopieren
Transfertijd naar Side is een uurtje toch?
Dit zou dan net ca. 30-45 minuten langer zijn, denk ik. Maar wel weer dichtbij Alanya, dat schijnt ook een leuke plaats te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Eva1977 schreef:
14-01-2019 20:47
En Israel? zijn we geweest, erg mooi! Zou je misschien niet zeggen. Mooie stranden ook!
Israël trekt ons helemaal niet. En Egypte is ook een zonzekere bestemming met zeker mooie hotels, maar komt ook flink duurder uit de bus. Dat gaat bijv. op Alltours al op de 3.000,=.
Alle reacties Link kopieren
Iemand weleens geboekt via het Duitse reisbureau Poot ?
https://www.vliegvakanties.de

Is het betrouwbaar denken jullie ?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
15-01-2019 22:44
Transfertijd naar Side is een uurtje toch?
Dit zou dan net ca. 30-45 minuten langer zijn, denk ik. Maar wel weer dichtbij Alanya, dat schijnt ook een leuke plaats te zijn.
Side - Alanya is ook nog een uur rijden hoor; heb je een huurauto of ben je afhankelijk van dolmus?
En houd er rekening mee dat de transfertijden meestal langer zijn dan wanneer je rechtstreeks rijdt, omdat je meestal ook bij een aantal andere hotel mensen moet afzetten.
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
Alle reacties Link kopieren
Niet naar Turkije..... Erdogan is een dictator.... Begrijp niet dat je daar naar toe gaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven