Meivakantie (eind april) Turkije: Side, Lara of Alanya?

13-01-2019 22:23 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten te kijken om in de meivakantie (vanaf 20 april hier) een weekje naar een all inclusive hotel in Turkije te gaan.

Welke plaats is dan het meest zonzeker? Lara, Side of Alanya? Of maakt dat weinig uit ?
En sowieso: welk deel is het leukste, gezelligste om te zitten wat jullie betreft. Voor een keer een uitstapje met een dolmus busje naar wat winkeltjes, markt etc.

Tips voor een leuk, betaalbaar, hotel met wat glijbanen zijn ook welkom.
(de hele grote luxe ketens á la Royal Wings, Miracle etc. liggen boven budget).
Alle reacties Link kopieren
Ja, mooie prijs voor 9 dagen en mooie korte transfer naar Belek.
Heb je alleen die Duitse website avonden in de gaten gehouden of ook andere sites?

En als je specifiek naar 1 hotel wil, maakt dat de zoektocht ergens wel makkelijker natuurlijk. Dan is het gewoon zoeken naar de beste deal en dan toeslaan.
Dat heb ik op dit moment nog niet zo. Ik hoop een lijstje te hebben (dus meer tips welkom!) en van daaruit te zoeken naar een goeie prijs.
Alle reacties Link kopieren
Ik had een reisbureau om tips gevraagd. Wellicht dat zij makkelijk kunnen selecteren op voetbalveld ofzo. Die belden me vervolgens netjes terug, en noemden ook Rixus Sungate en Titanic (die erg duur is, wist ik al).

Zij kwamen met het verhaal dat gezien de leeftijd van de kinderen (beiden 12+) bijna geen enkel hotel nog familiekamers toestaat maar alleen maar 2x Tweepersoonskamers. Hierdoor wordt het een erg duur grapje want kom je onderhand op € 1000,= p.p. uit, volgens haar.

Ik betwijfel of dit waar is (ben er niet tegenin gegaan hoor). Maar als ik op websites de leeftijd van mijn kinderen invul en familiekamer krijg ik gewoon een reis die ik kan boeken.

Wat denken jullie, klopt haar bewering ?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon moest dit jaar mee naar Granada luxury belek en volgend jaar naar Delphin Be grand. Beiden hebben een voetbalveld.
Geen idee hoe duur, ik zou er nog niet gratis willen verblijven.
Alle reacties Link kopieren
heb je al gekeken naar zelf boeking op booking.com, los vliegticket en zelf transfer regelen ?

Vriendin heeft dit gedaan en dat scheelde echt wel. En het was prima te doen , transfer werd gewone taxi vanaf luchthaven en via de receptie van hotel heeft ze transfer terug geregeld.

als ze het had geboekt bij een tui oid was ze meer kwijt geweest. Zij had 2 2 persoons kamers met tussendeur geboekt. Was in Marmaris overigens, geen idee hoe het zit met weer dan.
Alle reacties Link kopieren
Nou Delicious, ik vind die hotel toch wel een “wauw-factor hebben hoor. Zien er super uit, en idd mét voetbalveld.
Helaas boven budget, want dergelijke hotels vallen wel in de hogere prijsklasse.

Los boeken heb ik inderdaad ook al bekeken maar komt fors duurder uit. Soms is het hotel alleen al boven de € 3.000,= of al niet meer boekbaar.

Dus vooralsnog kijk ik naar pakketreizen, waarbij via Duitse aanbieders wel wat goedkoper lijkt te zijn.
Nog meer ervaringen met Duitse aanbieders, behalve Alltours en Ab in den Urlaub? Wie kent er nog meer?

En de opmerking over de familiekamer (met pubers dus 12+) ?
Alle reacties Link kopieren
mamaonbekend schreef:
21-09-2019 18:39
Nou Delicious, ik vind die hotel toch wel een “wauw-factor hebben hoor. Zien er super uit, en idd mét voetbalveld.
Helaas boven budget, want dergelijke hotels vallen wel in de hogere prijsklasse.

Nou de filmpjes en foto’s die ik kreeg gaven mij dat gevoel totaal niet. Hutjemutje langs het zwembad met de op achtergrond (meer de voorgrond) enorme herrie van muziek en licht de hele dag door.
Niet mijn idee van vakantie. Zoon vond de maaltijden vreselijk, hij werd gewoon op zij geduwd en opscheplepels werden uit zijn hand getrokken.
Alle reacties Link kopieren
Ja, het zal wellicht massaal zijn, geen idee.
Maar ik zag dat Granada Luxery Belek een 9.7 op Zoover en 4.5 op Tripadvisor scoort, da’s toch niet voor niks, denk ik dan.
Maar misschien heeft je zoon het niet getroffen, dat kan. Dat is wel vervelend kan ik me voorstellen.
Alle reacties Link kopieren
kijk via www. traveltroef.nl dan krijg je die reizen en waar ze worden aangeboden , zit veel duits tussen, zeker als je de luchthaven kiest in Duitsland
Alle reacties Link kopieren
o en nog een tips.. lees ook de negatieve commentaren even.. soms is het echt compleet onzin, maar als je veel leest over handdoekje leggen, rauw eten of wat dan ook.. dan zou ik er wegblijven.. LEt ook op opmerkingen over russen.

En die Granada belek zit in assortiment bij Corendon en Sunweb, kortom, bij de goedkope organisaties..
Alle reacties Link kopieren
(Ik vind Corendon en Sunweb nog niet zo goedkoop trouwens).

Uiteraard check ik de reviews. Sommige dingen vind ik wel lastig. De een zegt wel handdoekje leggen, de andere review weer niet. Tja.
We zouden in de meivakantie gaan, dus dat scheelt wellicht in de drukte (hoop ik).
Alle reacties Link kopieren
Nog tips voor leuke hotels? Met enkele (4-6 ofzo) glijbanen, waaronder een half-pipe? Die kon jongste zoon vorig jaar door medische omstandigheden niet doen en hij zou nu graag weer een hotel hebben met half-pipe.

Dus weet iemand er toevallig nog iets omgeving Lara, Side, Belek, Kudasi met goede reviews ?
Ik probeer voor een week net onder of op de € 2.000,= uit te komen. Dus de mega resorts en bekendere hotels vallen af, die zijn boven dit budget.
Vertrek is voor ons mogelijk tussen 24-28 april en vanaf Nederland/Duitsland. En transfertijd willen we nu graag ca. 1 á 1.15 uur maximaal.

(ik had er eentje in Kudasi trouwens, maar daarvan las ik dat zij in de meivakantie nog veel gesloten hebben, glijbanen grotendeels dicht en beperkte restaurants open....heel jammer, anders werd het die ! Dus dat is wel iets om goed naar te kijken....Door familie-omstandigheden heeft het zoeken naar de meivakantie enige poos stil gelegen overigens).
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met rechtstreeks via een website van een Duitse touroperator, bijv. LMX Touristik, te boeken ? Of een andere (FTI, Xanex oid) ?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben nu voor het eerst via een Duits reisbureau geboekt. 1e gedeelte net betaald. Lijkt allemaal prima te gaan. Gaan naar kusadasi en onder de 2000 kwijt. Zwembad is open en zit een binnen bad bij.
Vorig jaar naar Aqua fantasy in kusadasi geweest en reis en hotel los geboekt. Ook onder de 2000. Vlogen met sunexpress vanaf Keulen. Zit een klein voetbalveldje bij waar de entertainment elke avond om 17 uur een partijtje organiseerde.
Alle reacties Link kopieren
Leuk !
Wil je vertellen bij welk reisbureau je hebt geboekt en welk specifieke hotel?
(eventueel via PB als je het hier niet wilt delen).

Ik heb idd ook naar Aqua Fantasy gekeken, maar ik las in meerdere reviews dat je hapje/drankje niet in het waterpark is inbegrepen. Daarnaast is het hotel per 1-5-2020 opgesplitst of zoiets.
Alle reacties Link kopieren
Korumar ephesus Beach hotel. Via poot.

Wij waren zeer te spreken over Aqua fantasy. Klopt inderdaad dat drinken bij het glijbanenpark er niet bij inzit. Maar dat vond ik geen gemis: we gingen telkens 2 uur ofzo. Was nog te koud om er de hele dag door te brengen. En op Aqua fantasy was ook genoeg te doen.
Ligt er echt naast.
Is inderdaad ook zo dat een gedeelte van corendon is maar ligt ernaast. Merk je niks van op Aqua fantasy.

Antalya en alanya heb ik ook naar gekeken, vond ik een stuk duurder om op te vliegen. Bodrum weer een lange vliegtijd.

Ik heb oa bij prettigreizen gekeken naar welk hotel ik leuk vond en toen gekeken wat het los kostte. Uiteindelijk bleek via poot goedkoper.

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust
Alle reacties Link kopieren
Poot reizen zit ik ook te kijken idd.
Heb je daar online geboekt of telefonisch/langs gegaan?

Dat hotel staat ook op het lijstje, heb em gezien :-D. Zag er ook mooi uit, en vrij nieuw. Maar ook wellicht wat ‘kaal’.
Dan vlieg je op Izmir he? Vlieg je ook vanaf Duitsland?
Hoe zijn je vliegtijden als ik vragen mag? Veelal zie ik reizen met vertrek om 21.00 uur op de heenweg.
Prettig Reizen kijk ik nooit op, ga ik es doen. Wie weet kom ik nog op ideeen.
Alle reacties Link kopieren
Online geboekt. En keurig met een paar dagen info over de betaling gekregen.
Vliegen inderdaad op Izmir. Vorig jaar naar Aqua fantasy prima bevallen. Korte transfer tijd vliegveld-hotel toen.
Wij vliegen heen om 02.00 uur. Kom je tegen 7/8 uur s ochtends bij het hotel. Ze verwezen ons naar het ontbijt en daarna was de kamer klaar. Man en dochter doken het bed nog ff in en zoon en ik childen op het strand. Niks geen last gehad van nacht overgeslagen ( nu werk ik ook wel in nachtdiensten, maar man en kids hadden er ook geen last van)
Terug tegen 23 uur. Kwamen om 2 uur in Keulen aan, je zit binnen het uur vanaf landen in de auto. 6/6.30 uur thuis, waarna we nog ff ons bed indoken.
Ik vind dat we zo het Max eruit hebben gehaald qua tijd daar. En geen last gehad van slaapgebrek, ook de kids niet (8 en 10 toen)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben eruit en heb geboekt !
Ik stuitte op Crystal Waterworld, vlakbij Belek. Scoort een 9 op Zoover en een 4.0 op Tripadvisor dus dat klinkt goed. Er zitten 8 glijbanen erbij en een korte transfertijd. Voor een familiekamer ben onder de € 2.000,= kwijt voor 9 dagen, dus ik ben happy :cheer2: !
Er is ook nog een gamesroom, bioscoop, tennisveld, basketbalveld (waar ze denk ik ook kunnen voetballen evt.).

Die nachtelijke vliegtijden zijn voor ons gezin niet zo fijn, als het moet kan het uiteraard, maar liever niet. Hoewel je dan wel meer uit je dagen haalt inderdaad. Wij hebben bewust gekozen voor vliegen begin vd middag en terug ook vroeg. De volgende dag moeten wij allemaal weer werken en naar school dus kunnen we nog even rustig opruimen, wasjes draaien etc.

We zijn er weer uit voor komend jaar, dus mooi zo. Tips blijven altijd welkom hoor, schrijf ik ze weer op voor de volgende keer.
Alle reacties Link kopieren
Fijn!
Hebben jullie wat om naar uit te kijken!
( en thanx voor de tip, ga ook eens kijken bij dit hotel) :-]
Alle reacties Link kopieren
Ja, dit hotel is misschien ook wel wat voor jullie als je hetzelfde genre zoekt (all inclusive, glijbanen, niet te lange transfer etc).
Er zijn er meer van die keten dus kijk maar es.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven