Meivakantie (eind april) Turkije: Side, Lara of Alanya?

13-01-2019 22:23 95 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zitten te kijken om in de meivakantie (vanaf 20 april hier) een weekje naar een all inclusive hotel in Turkije te gaan.

Welke plaats is dan het meest zonzeker? Lara, Side of Alanya? Of maakt dat weinig uit ?
En sowieso: welk deel is het leukste, gezelligste om te zitten wat jullie betreft. Voor een keer een uitstapje met een dolmus busje naar wat winkeltjes, markt etc.

Tips voor een leuk, betaalbaar, hotel met wat glijbanen zijn ook welkom.
(de hele grote luxe ketens á la Royal Wings, Miracle etc. liggen boven budget).
Alle reacties Link kopieren
Nee geen huurauto hoor. Gewoon transfer via een pakketreis.
De hotels die we op het oog hebben liggen niet helemaal in Alanya hoor, maar ca. 20-30 minuten daarvoor. Dus dan zou het vanaf Side nog ca. 45 uur rijden zijn.
Alle reacties Link kopieren
Als je voor de 1e keer naar Turkije gaat zou ik niet verder dan Side willen reizen.
Vanuit Lara (wij hebben zelf in Titanic gelogeerd) kun je met de bus naar Antalya, of je boekt een excursie waarbij je ook een paar uur in de stad kunt zijn.
Wij zijn 1x in Alanya geweest, geboekt om op Gazipasa te landen (=Alanya) maar de dag voor vertrek is de luchthaven gewijzigd naar Antalya.
We hebben ruim 3 uur in de bus gezeten voor de transfer, ik zou er nooit meer voor kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is inderdaad lang ja. Maar Gazipasa wordt niet aangeboden helaas. En áls ik het al ergens tegenkom, is het met een overstap dat ik echt niet wil.
mamaonbekend schreef:
15-01-2019 21:45
Wat zijn jullie ervaringen voor omgeving Türkler?
Afstand vanaf de luchthaven is volgens Google Maps 1.27 uur. Wat zou dan een reële transfervrijd zijn om aan te houden? Twee uur toch?
Vinden jullie dat “normaal” of is dat echt te lang op een weekje?
(Andere luchthaven wordt via de pakketreis niet aangeboden, alleen Antalya).
Türkler is een voorstadje van Alanya. Transfertijd 2 uur zal idd kloppen. Nogmaals, op al die reis uren die je toch al maakt is een verschil van een uur toch te verwaarlozen?
MIDA schreef:
15-01-2019 07:07
Met kleine kinderen is dat echt niet fijn. Die begrijpen vaak niet dat ze óók nog eens twee uur in de bus moeten zitten nadat ze uit het vliegtuig komen. Zo’n reisdag is al erg intensief.
Ik heb zelf ook kinderen en ze zaten al in het vliegtuig toen ze nog geen half jaar oud waren, dus ik weer er alles van :P. Ze begrijpen meer dan je denkt gelukkig. Vorig jaar hebben we 3000 kilometer met de auto afgelegd in drie dagen, kinderen waren toen 6 en 8, ja dat was lang maar met goede voorbereiding en uitleg echt geen punt verder.
Alle reacties Link kopieren
ztrdg schreef:
18-01-2019 13:42
Türkler is een voorstadje van Alanya. Transfertijd 2 uur zal idd kloppen. Nogmaals, op al die reis uren die je toch al maakt is een verschil van een uur toch te verwaarlozen?
Denk ook dat we ervoor gaan hoor! Als de prijzen blijven kloppen althans, kan nog weleens verschillen en die ene leuke aanbieding kan dan net weg zijn bijvoorbeeld.

Zijn er in die omgeving ook leuke markten? Wil dan bijvoorbeeld wel eens een goedkoop voetbaltenue kopen, daar hoor ik iedereen altijd over. Voor dat geld.....prima voor erbij/vakanties etc. Maar zit zoiets daar dan ook, omgeving Alanya dan dus?
mamaonbekend schreef:
18-01-2019 15:51
Denk ook dat we ervoor gaan hoor! Als de prijzen blijven kloppen althans, kan nog weleens verschillen en die ene leuke aanbieding kan dan net weg zijn bijvoorbeeld.

Zijn er in die omgeving ook leuke markten? Wil dan bijvoorbeeld wel eens een goedkoop voetbaltenue kopen, daar hoor ik iedereen altijd over. Voor dat geld.....prima voor erbij/vakanties etc. Maar zit zoiets daar dan ook, omgeving Alanya dan dus?
Ja absoluut. In Alanya zelf is elke dag ergens anders markt. Maar ook in Konaklı bijvoorbeeld, redelijk dichtbij Türkler is wekelijks een hele grote markt waar bijna alles te koop is. Kan je het beste even bij de receptie tegen die tijd navragen.
Alle reacties Link kopieren
O leuk !
Je kunt daar vast ook wel ergens pinnen toch? Kan je met pin betalen op die markten of toch zorgen voor contant geld?
Je kunt overal geld opnemen met pinpas maar niet overal met pin betalen. Zeker niet op de markt.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, we zijn er nu en het is heerlijk !! Fantastisch weer, heerlijke temperatuur en geweldige glijbanen. Wel koud water in de zwembaden.

Even twee vraagjes:

1.
We gaan morgen al naar de markt in Konakli.
Van een taxichauffeur begreep ik dat vrijdag alleen een foodmarket in Alanya is, geen kleding etc.

Iemand die toevallig weet waar en wanneer er nog meer een leuke markt is in deze omgeving.
Zondag in Turkler weet ik al.

2.
En we twijfelen nog of we het de moeite vinden een (half ?) dagje naar Alanya te gaan. Of gewoon lekker zon-zee-strand en glijbanen houden.
Is er iets dat absoluut de moeite daar is om te gaan bekijken ?
Alle reacties Link kopieren
Wij zaten een jaar of wat geleden in die omgeving. Mijn kinderen vonden de boottocht excursie toen erg leuk.

Alanya vonden wij wel een aanrader. We zaten er 2 weken en op een gegeven moment ben je wel uitgekeken op het hotel en de directe omgeving.

De Griekse opgravingen in Side toen ook nog bezocht, erg leuk maar je bent dan wel een volle dag kwijt.
Live long and prosper
Alle reacties Link kopieren
Misschien dat we na de lunch nog een keer naar Alanya gaan. Dan kunnen we ‘s ochtends toch nog naar het zwembad en dan op pad. En ‘s avonds in Alanya eten is ook een keer leuk denk ik.
Hoewel Side inderdaad ook erg gezellig schijnt te zijn, bewaren we dat voor een andere keer. We zijn er immers maar een weekje hier en die vliegt om !

Markt in Konakli is best groot nog ! Maar ook het centrum heeft best veel winkeltjes. We zijn er wel de hele dag zowat zoet geweest en geslaagd.
Alle reacties Link kopieren
Lekker je bent er al!! Geniet ervan :sun:
Alle reacties Link kopieren
Ja Dankje Chrissie !
En jij, al in NY geweest en nu lekker cruisen ? Of vertrek je as vrijdag ?
Heeeeeel veel plezier ook met jullie superreis !
En kom je in mijn andere topic wel vertellen over hoe je NY vond hè ??? Geniet ervan !
Alle reacties Link kopieren
Uiteraard!

Mijn kinderen hebben volgens mij als enige van het land nog geen vakantie deze week dus die moeten zo nog naar school. Dan mogen we morgen een dagje smokkelen en rijden we vanmiddag al naar Brussel, daar slapen we en mogen we dan de auto bij het hotel laten staan. Handig. Morgenochtend vliegen. Dan zondag eerst weekje cruisen dus volgende week zondagavond terug in NY. Hou je op de hoogte!
Alle reacties Link kopieren
Ik up maar even mijn eigen topic, om hier even verder te gaan, want een nieuw topic openen vind ik ook wat overdreven.

Mijn vraag is nu wie me kan helpen in mijn zoektocht naar een all inclusive hotel in Turkije (of Griekenland ofzo) dat ook een voetbalkooi (of multisportterrein oid) bevat. En daarnaast ook enkele glijbanen.

Maar vooral het criterium van een voetbalveld maakt het lastig zoeken en dat is iets dat mijn puberzonen wel heel graag willen, zodat ze ‘s avonds lekker een potje kunnen voetballen en andere jeugd daar treffen.

Ligging van het hotel maakt niet zo heel veel uit, maar omgeving Side of Lara lijkt me wel leuk. Dat is ook niet zover van het vliegveld af. Bodrum of Belek, is dat misschien nog een leuke omgeving?
Een markt/klein winkelcentrum op loopafstand van het hotel vinden wij als ouders ook nog leuk, maar dat is het minst belangrijk.
Hotel van vorig jaar was dikke prima, maar wat langere transfer en nu een keer een andere omgeving is wel een keer leuk. Of een ander land, mag ook.
Qua budget hopen we rond de 2.000,= voor een weekje all in uit te komen, vorig jaar was het er zelfs onder (voor 9 dagen zelfs), dus dat zou moeten kunnen.


Wie kan me concrete hotels aanraden ?
Of weet een website waar ik ook op voetbalveld of multisportterrein kan selecteren? (Sport is te breed, daarmee wordt meestal tennis of een basketbalveld bedoeld).
Alle reacties Link kopieren
Wij waren afgelopen meivakantie bij Limak Arcadia en daar was een groot voetbalveld, ballen te leen bij de animatie. Ook was er een tennisbaan. Korte transfertijd en op loopafstand een leuk winkelcentrum. Ook een paar glijbanen in het zwembad en actieve animatie, vooral op sportief gebied.
Alle reacties Link kopieren
Die ziet er op zich prima uit Mida, is alleen een beetje duur. Ik kom nu na even rondgekeken te hebben rond de 2.400,= uit (en ongunstige vliegtijd en dag 1 kom je ná middernacht aan, dus dat is in feite -1 dag).
Maar ik noteer em, wie weet is er es een gunstige aanbieding.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het idee dat regio Lara/Side toch wat duurder is dan richting Alanya.
Is dat ook jullie ervaring ? Komt dat wellicht door de wat ongunstigere ligging en langere transfertijd?

Overigens zie ik bij veel aanbieders bijna alleen maar hele ongelukkige vliegtijden (vanaf Düsseldorf). Vertrek om 21.00 uur en aankomst 00.20 op de heenweg bijvoorbeeld.
Wellicht is het nog te vroeg om voor de meivakantie te boeken?
(losse vlucht en hotel is veel duurder, heb ik al bekeken).
Alle reacties Link kopieren
En als je bij een Duitse touroperator boekt? Hebben wij gedaan en dat scheelde €500,- en we hebben gewoon een vliegmaatschappij uitgezocht die gunstige tijden had. De terugreis met een dag verlengd omdat die vliegtijd fijner was. Ik heb hier vorig jaar ook al de website gedeeld waar wij geboekt hebben, abindenurlaub.de dat is een soort vergelijkingssite, net als prijsvrij. Onze ervaring is prima met dit bedrijf.
Alle reacties Link kopieren
Ja, die tip had ik onthouden en ook al gekeken.
Maar dat hotel blijft nog aan de te dure kant.
Met ongunstige vliegtijden is het 2.216,- en met gunstige vliegtijden (die daar idd wel op staan) alweer 2.655,-. Pfftt...

Vorig jaar hebben wij er inderdaad ook één dag aan vastgeplakt. Dat scheelde in de prijs niet veel maar was wel een dagje extra op bestemming.
Dus 8-9 dagen kan ook.

We zitten dit maal gebonden aan een meivakantie van puberkids die niet gelijk loopt (heel fijn).
Dus vertrek is voor ons mogelijk tussen 24-27 april (evt. nog 28e).
.
Ter indicatie voor mijzelf: Mida, mag ik vragen wat jij dan vorig jaar kwijt was voor een 9 dagen (4 personen neem ik aan)?
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het niet meer precies, maar het zal ook rond de €2000,- geweest zijn, inderdaad twee volwassenen en twee kinderen (toen 10 en 13)
Alle reacties Link kopieren
To wij zaten in long beach resort in alanya. Daar hadden ze voetbalveld waar de jongens lekker konden voetballen. Genoeg glijbanen en zwembaden. Wel erg massaal vond ik en eten was oké maar niet super vond ik
Alle reacties Link kopieren
Ah leuk weer een tip, dankjewel !
Ik vind em er goed uitzien, mooi zwembad ook!
Beetje jammer dat deze in dezelfde hoek ligt als we vorig jaar zijn geweest. Dus langere transfer en weinig nieuws in de regio.
Maar ik vind het een mooi zwembad en groot voetbalveld, dus noteer em wel !

Mida, ik vind dat wel een mooie prijs inderdaad. Wil er eigenlijk ook niet veel meer aan uitgeven voor zo’n weekje.
Wanneer had jij geboekt, wellicht maakt dat uit?
Vorig jaar boekte ik pas in januari volgens mij en kwam dus zelfs onder de 2.000,= uit.
Dacht eigenlijk door nu zo vroeg te kijken nog meer keus uit goedkope hotels te hebben maar dat vind ik tegenvallen eigenlijk.
Alle reacties Link kopieren
MIDA schreef:
17-09-2019 19:39
Ik weet het niet meer precies, maar het zal ook rond de €2000,- geweest zijn, inderdaad twee volwassenen en twee kinderen (toen 10 en 13)
Ik heb net even mijn bankafschriften nagekeken en we hebben €1900 betaald en in november geboekt.
Ik moet ook zeggen dat we echt avonden hebben zitten googelen om de beste prijs te vinden.
We zochten speciaal op dit hotel omdat vrienden van ons er meerdere keren geweest zijn en zo enthousiast waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven